29+3 a čípek 2,5 cm - je to v pořádku? Proč mi nenařídili klidový režim?

barunkiss
28. říj 2020

Ahoj holky 😊.
Včera jsem byla u lékaře, který mi kontroloval palpačně na lehátku čípek a řekl, že je vše, jak má být. Malá na ultrazvuku byla taky zdravá a hezky povyrostla, nicméně v těhotenské kartičce jsem se doma našla, že mám čípek 2,5 Cm, uzavřeny...docela mě to vyděsilo, protože mi k tomu nic neřekl a jinde jsem se dočetla, že v takovém stavu už nakazují lékaři přísný klidový režim, nebo dokonce nemocnici...
Máte některá podobné zkušenosti ? 😊.
Mockrát děkuji 😊.

anis87
28. říj 2020

0d 20.tydne tehotenstvi 25mm a vice je uplne normalni delka cipku, pokud je cipek uzavreny, je vse v naprostem poradku.
Od 30.tydne tehotenstvi uz mereni cipku cervikometrii ztraci smysl, cipek se prirozene zacina pripravovat na porod, a k hodnoceni cipku se uziva zejm. pohmatove vysetreni cipku pri vaginalnim vysetreni - tzv. cervix score.
Ma svuj tyden mate cipek v naprostem poradku.

barunkiss
autor
28. říj 2020

@anis87 mockrát děkuji za odpověď 😊. Nechci vypadat jako hysterka, ale většina věcí co člověk najde na internetu je akorát děsivá, tak jsem se raději zeptala 😊.

emamir
28. říj 2020

Ahoj 😊. Od 30. týdne se délka čípku neřeší, je to totiž velmi individuální. Problém nastává tehdy,když se čípek zkracuje dříve. Například tomu tak bylo u mě, od 26tt čípek 25mm. Měla jsem nařízený klidový režim + horčík. Aktuálně jsem ve 35.tt a čípek stále 25mm, takže se za celé ty týdny více nezkrátil. 😊 Jinak 25mm je ještě hranice. Každopádně k Vašemu stavu - nemusíte se stresovat, vše je v pořádku!

barunkiss
autor
28. říj 2020

@emamir mockrát děkuji za odpověď !😊. Přeji, ať Vám to takhle hezky vydrží až do porodu ✊🏻.