Práce v lahůdkách v těhotenství. Co dělat?

luciichell
28. črc 2024

Dobrý den,rok pracuji jako prodavačka lahůdek v Bille. Fyzicky naročná práce to je, i velmi stresující. Většinu času jsou celý lahůdky na mě,a stojím za pultem sama. Všechny datumy,kontrola, hlídání obsluhování,je jen na mě.
Jsou to 12ky krátký/dlouhý. Dva dny v práci,dva dny doma a tři dny v práci.
Jsem 12tt. V práci už jsem to oznámila,a hned jsem vedoucímu řekla, že chci pracovat co to půjde,vzal to docela dobře,na to kolik lidí nám na krámě chybí,kolik nyní odchází atd...po té řekl, že mě kdyžtak přehodí na kasu kde budu dřepět..
Jenže já už to přestávám dávat, bolí mě nohy po 11ti hodinách stání za pultem z,nemohu nikam od pultu odejít,pokud nemám zrovna pauzu nebo mě některá nevystrida alespoň na záchod (tam je to takové, že vsici kafíčko,cigárko, sezení na kuchyňce.....a když má jít někdo nachvilku za pult,tak se můžou pos....)🙄😔 jsem z toho nešťastná a už nemůžu,jak fyzicky protože mám bříško už tak dost velké ve 12tt,v prvním těhotenství jsem takové bříško měla ve 4 měsíci..🙈 neustále bolest hlavy,nohou,při ohýbání... Ale i psychicky,stres,nervy, nepříjemní zákazníci....😔na nemocenskou jít nechci,chci ještě pracovat, ráno jdu za vedoucím, že pult nezvládám...zda by mi mohl dát na jinou práci a zkrátit šichty, dělám od 9:00 do 21:30...a to jezdím busem takže doma až ve 22h...na gynde doktorka ví,jen že pracují jako prodavačka,ale víc neví. Když jí to povím, může mi dát pro vedoucího, nějaké potvrzení,aby mi mohl dát lehčí práci? Někdo zkušenost prosím? Moc děkuji 🍀😟

drep
28. črc 2024

@luciichell vygoogli si, co těhotná může a nesmí dělat, například 12h směny dělat nemusí, pokud nechce a s tím bych šla za zaměstnavatelem

guliii
28. črc 2024

Určitě nemusíš dělat 12tky, gyndarka ti v tom asi moc nepomůže, ta ti může napsat neschopenku, když ti bude zle.

anetacoufalova
28. črc 2024

@luciichell jako těhotné ti v práci MUSÍ uzpůsobit podmínky 🙂 takže to řeš určitě s tím vedoucím 🙂

drakenn