Zdravím, chtěla bych se zeptat jestli je rizikové zvedat těžké věci? Nerada bych prozradila v zaměstnání hned na začátku své těhotenství, ráda bych až bude vše 100% jisté, že je vše OK, ale pracuji jako kuchařka a je pro mne nevyhnutelne tahat těžké věci 😐 máte radu co mám dělat? Bude lepší jim to raději říct?
@lunkaaa150 Řekni, že máš zablokovaná záda, a že se neohneš. A OPRAVDU se neohýbej. A nebo, pokud máš rozumnou praktickou doktorku, nech si napsat nemocenskou na záda.
Děkuju holky za rady 😉 bude to stejnak lepší přiznat, každodennímu fasovani a tahání tezkyho zboží ze skladu se jinak nevyhnu, už strjnak podezrivaji, že je rok od svatby a ještě nic a odmítám pit alkohol na popracovnich mejdanech.
Urcite rict hned, ja delala v kuchyni taky, a jsem od zacatku doma...
Neschopenku vám napsal gynekolog nebo praktický lékař? Nedokážu si představit byt tak dlouho doma kvůli tem vycházkam 😕 a pak ta nemocenská je z finančního hlediska hrozna, nebo lze když opravdu nemá zaměstnavatel jinou práci pro těhotnou ženu tak je mozne byt doma za plný plat? Mate s tim některa zkušenosti??
@lunkaaa150 existuje vyhláška, která stanoví, které práce jsou těhotným zakázány. Zaměstnavatel musí pak těhotnou ženu přeřadit na jinou práci, vyhovující těhotným a pokud takovou práci nemá, je to překážka na jeho straně a žena je doma za 100 % mzdy, bez omezení vycházkami. Zaměstnavatelé na toto přistupují neradi a tlačí ženy na neschopenku. http://www.guard7.cz/lexikon/prace-zakazane-teh...
Doporučuji nechat si vystavit od lékaře potvrzení, že jsi těhotná a s tím požádat zaměstnavatele o přeřazení na jinou práci.
@lunkaaa150 Me napsal nejprve prakticky a potom, zhruba v tom sestem mesici, mi napsal ortoped predcasnou materskou - mam oddelany zada a ramena (at zije moje prace) a pry vlivem hormonu v tehotenstvi by to bylo praci jen horsi a horsi. Tak me rovnou uz nechali doma.