Chtěla bych se s vámi poradit. Pracuju jako prodavačka ( oblečení ) delam 12 hodinové směny. Když si řeknu o 8 hodinové musí mi zamestavatel vyhovět? Jsem teprve v 8 tt chtěla jsem to v práci říct co nejpozději, ale jsem tak unavena .. a nevolno je mi mnohem víc večer než rano.. co myslíte mám už to říct a dá mi je? Moc Dekuju
Pokud není práce vyloženě zátěžová tak nemusí. Třeba pokud nesmíš sedět, může ti to povolit ale délka směny ti zůstane. Prostě musí upravit práci tvýmu stavu a je jenom na něm a tvé domluvě s ním jak. Nedělat s chemií, netahat nic těžkýho, žádný dlouhý stání...taky jsem prodavačka, u nás se teda dělaj klasický 8 ale je to práce s potravinama vč. bas piva a palet s vodama takže vel finále jsem jim podepsala papír že nesmím ani mýt nádobí (že je tam chemie), nic tahat, kdykoliv sedět, kontrolovat úklid na prodejně..ani na pokladnu jsem nesměla a to jsem myslela že aspoň tam mě nechaj že se tam tahaj balíky vody, mouk, cukrů, krabice s mlíkem...pak jsem si to dělala podle svýho, na svý nebezpečí a na svý uvážení. Ale zas mě nikdo nemohl nutit tahat celou krabici s vajíčkama (období před velikonocema je vaječnej masakr takže se doslova přebírají a skládají do obalů jinak by se muselo odepsat všechno...ale to mě donesli do skladu a pak za vynesli na prodejnu) Dýlku směn se mnou nikdo neřešil, dostala jsem instrukce že pokud mě bude extra zle řeknu šéfovi a ten mě dá dovolenou třeba na půl dne. Jako vyšli mě vstříc hezky.
Gynekoložka mi dala odkaz na jednu internetovou stránku a tam je toto:
4) Nárok na kratší pracovní dobu a na jinou úpravu pracovní doby
Těhotná žena má právo žádat zaměstnavatele o kratší pracovní dobu nebo jinou úpravu stanovené týdenní pracovní doby. Zaměstnavatel je povinen žádosti vyhovět, nebrání-li tomu vážné provozní důvody.
Ale je možné, že každý zaměstnavatel k tomu přistupuje jinak, vždyť to znáte🙂
Každý týden dostaneš nejdůležitější info do e-mailu