Kolik kg mohu zvedat v těhotenství?

katarina562
7. črc 2019

Ahoj ženy,

Já vím, že už to tu asi bylo několikrát, ale chci se zeptat kolik kg mohu zvedat v práci? Jsem cca v 7tt a pracuji jako mobilní prodavačka. A běžně v práci zvedám balíky s pitím které mají 9-12 kg a ty zvedám dost často cca 15 balíku denne. Basy s pivem co mají přes 12kg si zvedat netroufam. Pak když přijde zboží tak mají některé
krabice až 12kg. Ty také zvedám dost často cca kolem6-8 kg občas i těžší. Já vím že je to špatně, ale jak to mám řešit se zaměstnavatelem, když pochybuji že mi najde jinou práci a nemůžu na prodejně jen tak říct pardon ale tohle zvedat nebudu, když jsme tam třeba jen 2. Jak to mám tedy řešit?
Děkuji za rady

aurelie34
7. črc 2019

Je to těžké. Zaměstnavatel by vám měl umožnit jinou pozici vhodnou pro těhotné nebo běžte na nemocenskou. Já jsem taky v 7 tt a denně zvedám a nosím i nekolik km mého 2 letého syna který má 14,5 kg. Bohužel dítěti člověk nemůže říct že ho nezvedne. Já to beru tak že pokud je v těhu vše v pořádku tak tohle nemůže ublížit. Dříve pracovali ženy do porodu na poli a rodily jedno dítě za druhým. Ale záleží na vás jak se cítíte.

katarina562
autor
7. črc 2019

@aurelie34 právě já se někde dočetla, že pokud musím zvedat tolik a tolik kg měl by mě zaměstnavatel převést na jinou práci za stejný plat a pokud pro mě jinou práci nemá je to překážka na straně zaměstnavatele měla bych zůstat doma za 100% mzdy ale nevím jestli je to ten případ.

kkacca
7. črc 2019
katarina562
autor
7. črc 2019

@kkacca díky 🙂

marketa11112
7. črc 2019

@aurelie34 tuhle odpoved nemam moc rada. Ano, zeny delaly na poli do porodu. Ale uz se nemluvi o tom, kolikrat byly tehotne, kolikrat potratily a kolik se rodilo a umiralo nedonosenych deti. Kdyby takova statistika byla k mani, to cislo by bylo obrovske. V te dobe to nikdo neresil. Ale dnes jsme o kus dal a vic se vi.