Nejdřív zkus věc vyřešit společně s druhou stranou:
- Oslov prodejce pod inzerátem a upozorni jej na problém. Možná jen zapomněl reagovat nebo se nečekaně ocitl v těžké situaci. Pokud už je inzerát smazaný, napiš prodejci interní poštu.
- Zjisti od prodávající číslo zásilky. Pak prověř stav zásilky na poště nebo online na webu pošty. Pokud se zásilka ztratila, je možné podat reklamaci:
- osobně na poště: Reklamaci podává ten, kdo má v ruce podací lístek (nejčastěji odesílatel).
- elektronicky přes web pošty: Reklamaci může podat odesílatel nebo i příjemce přímo ve sledování zásilky. Přikládá se naskenovaný podací lístek.
- Pokud pošta reklamaci uzná, může poskytnout finanční odškodnění max. do výšky několikanásobku poštovného.
- Pokud prodejce nekomunikuje, vymlouvá se nebo ti odmítá dát číslo zásilky, máš právo přidat mu negativní hodnocení. V hodnocení se vyhni zbytečným emocím. Po přidání hodnocení počkej tři dny, aby měl prodejce čas na nápravu či reakci.
Pokud jsi už vyčerpala všechny možnosti, nahlas nám tento obchod jako problémový. Nebudeme jej řešit za tebe, ale pokusíme se být nápomocní při hledání dohody mezi vámi. Nemáme žádnou reklamační kancelář s odborníky, právníky, vymahači a ani mezi námi nejsou soudci. Jako stránka pro maminky můžeme být pouze prostředníkem mezi tebou a prodávající. V našem bazaru už se ale uskutečnila spousta obchodů a tak máme vyzkoušené, co by vám mohlo pomoci domluvit se na řešení. Naše pomoc bude spočívat tedy hlavně v poradenství a podpoře.
Problémový obchod je možné řešit i právní cestou.
Všechna témata > Problémový obchod > Jsem kupující