Zodpovědnost za hladký průběh obchodu mají obě strany. Proto:
Informace, které se dozvíš, mohou urychlit a zjednodušit průběh obchodu a předejít nedorozuměním.
Za nejbezpečnější způsob nákupu se považuje osobní převzetí zboží. To si totiž můžeš prohlédnout, předáš peníze a zboží je tvé. Pouvažuj nad touto možností hlavně tehdy, kupuješ-li dražší věci. Zboží ve svém okolí můžeš v bazaru vyhledávat podle Lokality.
Náš tip:
Pokud je zboží odesláno doporučeně (kurýrem, Zásilkovnou apod.), je možné zásilku sledovat online a předejít tak ztrátě balíčku.
Nejsi-li s průběhem obchodu spokojena, dej o tom vědět druhé straně. Ledacos se dá řešit. Kupující má nárok reklamovat zakoupené zboží, pokud doručené zboží neodpovídá inzerátu. Pokud není odezva, kupující přidá negativní hodnocení.
V případě, že se společně domluvíte na dořešení obchodu, je možné hodnocení upravit tak, aby z něj bylo patrné, jak obchod skončil. Negativní hodnocení je možné nahradit pozitivním.
O tom, zda obchod proběhl v souladu s pravidly bazaru, ve sporných případech může rozhodnout admin. Nebude-li prodávající řešit reklamaci, v odůvodněných případech může dojít až k blokaci jejího bazaru. Případně máš možnost situaci řešit i právní cestou.
Přehled, jak řešit problémové obchody, najdeš tady.
Příjemné nakupování!
Všechna témata > Co kde najdu, jak co udělám? > Bazar > Jak nakupovat?