Upozornění:
Nikdy a nikomu nesděluj údaje ze své platební karty, zejména pak bezpečnostní třímístný kód ze zadní strany! Kupující ani žádná přepravní společnost tyto informace nepotřebují - hrozilo by jejich zneužití.
Zodpovědnost za hladký průběh obchodu mají obě strany. Pročti si hodnocení kupující, ať víš, s kým budeš obchodovat.
Pokud chce kupující využít platbu na dobírku, můžeš ji požádat o úhradu poštovného předem, aby sis zajistila, že zásilku přebere. Do této zálohy si můžeš zahrnout i poplatek za vrácení zásilky jako pojistku pro případ, že by kupující dobírku nepřevzala. (Výšku dobírky pak snížíš právě o tuto výšku poplatku za případné vrácení zboží.)
Náš tip:
Pokud je zboží odesláno doporučeně (kurýrem, Zásilkovnou apod.), je možné zásilku sledovat online a předejít tak ztrátě balíčku.
Poté, co se domluvíte na obchodu, inzerát pozastav (tlačítko Pozastav máš přímo v inzerátu). Inzerát se přestane v bazaru veřejně zobrazovat a nebudou se zbytečně ozývat další zájemci.
Později můžeš inzerát smazat nebo znovu aktivovat.
Nejsi-li s průběhem obchodu spokojena, dej o tom vědět druhé straně. Ledacos se dá řešit. Pokud není odezva, přidej negativní hodnocení.
Ber v úvahu, že pokud doručené zboží neodpovídá inzerátu, kupující má nárok zakoupené zboží reklamovat.
V případě, že se společně domluvíte na dořešení obchodu, je možné hodnocení upravit tak, aby z něj bylo patrné, jak obchod skončil. Negativní hodnocení je možné nahradit pozitivním.
O tom, zda obchod proběhl v souladu s pravidly bazaru, ve sporných případech může rozhodnout admin. Nebudeš-li řešit reklamaci, v odůvodněných případech může dojít až k blokaci tvého bazaru. Kupující také může situaci řešit právní cestou.
Přehled, jak řešit problémové obchody, najdeš tady.
Příjemné obchodování!
Všechna témata > Co kde najdu, jak co udělám? > Bazar > Jak prodávat?