Mám firmu. Jaké jsou při prodeji moje povinnosti ohledně GDPR?

Modrý koník je zprostředkovatel obchodu mezi tebou a tvými zákazníky. Ty prodáváš, zákazník kupuje, vy dva tedy máte spolu smluvní vztah (smlouvu o prodeji - např. oboustrannou dohodu v inzerátu). Zákazník ti napíše své údaje, ty je zpracováváš (pošleš zboží na adresu, vystavíš mu fakturu apod.). Proto se pro tebe při prodeji přes Modrý koník vztahují stejné povinnosti, jako když prodáváš přes svůj e-shop nebo jinou inzertní platformu.

Proto ti doporučujeme:

  1. Do Podmínek prodeje na Modrém koníku si vlož i své standardní Obchodní podmínky (link do e-shopu nebo přímo jejich text). Podmínky prodeje se automaticky zobrazují v každém tvém inzerátu na Modrém koníku.
  2. Obchodní podmínky by měly obsahovat jasné informace, jak osobní údaje zákazníka zpracováváš, po jakou dobu, na jaké účely a jaká práva má zákazník podle GDPR.
  3. K běžnému prodeji, kdy údaje potřebuješ jen pro dodání zboží a vystavení dokladu, speciální souhlas není nutný. Jedná se vlastně přímo o plnění prodejní smlouvy (dodání zboží) a zákonnou povinnost (vystavení dokladu).
  4. Pokud chceš osobní údaje zákazníků sbírat a použít pro jiné (např. marketingové) účely, budeš si muset zjistit, co přesně k tomu nová legislativa vyžaduje. Hodně záleží na účelu využití údajů.

Vztah mezi tebou a Modrým koníkem je daný Všeobecnými podmínkami používání. Ty jsou smlouvou mezi námi, která se může v čase měnit, a není třeba nic dalšího podepisovat. K 25.5.2018 jsme tyto podmínky upravili v souladu s GDRP. Najdi si chvilku a přečti si je, především Všeobecné podmínky používání, odstavec 60h a Podmínky zpracování osobních údajů pro prodejce.

Všechna témata > Placené balíky PLUS/PRO