dostala jsem v deníčku vzkaz s kontaktem, dcera prý škaredě píše tak jestli nemá nějakou poruchu...setkali jste se s tím? ☹
@kathule
@pajiskazemlyna myslim ze pani ucitelka neni zkusena a nejedna se prilis o navstevovani psychologa, ale o navstevu specialne pedagogicke poradny, kde psycholog vysetri, jestli dcerka nema nejakou dis... pokud ma, bude na ni ve skole bran vetsi ohled a zaroven vetsi pozornost aby se lepe napr psani naucila
@mitote
To je taky možné, máš pravdu, ale kvůli nepěknému psaní ?? ..
Moc mi to nedává smysl ...
@pajiskazemlyna ano, muze to byt dysgrafie, ale ani nemusi. Ja bych se toho ale nebala, naopak, cim driv se nejaka "dys" odhali, tim lepe, ditko bude min stresovane, ze z neceho ma horsi znamky nebo mu jde hure
Dysgrafie (nebo agrafie) je specifická porucha grafického projevu. Postihuje celkovou úpravu písma. Charakteristické je křečovité a neúhledné písmo.
holky upřímě jo...ona na to kašle..minule rozstříhala učebnici...jen si vydupává pozornost 🙄 a učitelka? první příspěvek ve webnotesu byl plný hrubek které jsem teda viděla i já a to je co říct 😕 😅
@mitote mám pocit že je to kvůli synovi... je mu rok, začal chodit..klasická žárlivost a poutání pozornosti. Přitom nemám pocit že bych ji zanedbávala... ona asi má ale jiné pocity. Vysvětluji ji stále že ji miluju a i syna, ona na všechno kýve že to chápe a pak prostě rozstříhá učebnici... Nevím no prostě
V první třídě se posílá na poradnu vesměs kvůli chování, poruchám pozornosti apod...dys a podobné věci se řeší ve druhé a třetí třídě. Pokud škaredě píše, nemá asi ještě dokonale uvolněnou ruku.... 🙂
@elephant učíme se spoli, malého vezme táta a nebo já a věnujem ji pozornost. čte nahlas a hezky, to psaní je fakt horší, píše stále pod řádek a obrovské písmenka. Když ji namotivuju tak na ní vidím jak to moc chce napsat krásně a jak se snaží..a pak donese něco strašnýho a to píše fakt hodně aby trénovala. Za to třeba matika ji jde úplně skvěle ...momochodem... já do teď nemám ustálené písmo...cholku píšu sklon pravo a v půlce věty se třeba přehodím nalevo a na matiku jsem taky byla vždy dobrá
omlouvám se..píšu po tmě 😅
Písnu ti básničku, co pořád omílám s děckama ve škole, před každým psaním...oni jsou tak natěšení, že to udělají podle toho a pak fakt to písmo vypadá jinak..Jinak si dej pozor na překřížené nohy...fakt to dělá hodně...taky ať je nemá ve vzduchu...prostě to nějak vadí mozku při psaní.... 🙂
Další je , jak drží tužku???Má to správně?? Velké písmenka nevadí, ale řádek by mohla dodržovat...ale přesně tohle měla moje dcera už v 1. třídě a má potvrzenou dysgrafii. 🙂
Básnička..
Co my žáci prvňáci?
Co dnes máme na práci.
Sešit mírně nakloníme,
pak se rovně posadíme.
Nohy opři do podlahy,
ať máš krásně rovné tahy.
A co hlava? Kam ji dáš??
Hlavu pěkně narovnáš.
A s lehkostí motýlí,
písmenka jsou za chvíli.
teď mě tak napadá jestli ona píše tak že si vytáhne židli úplně nahoru a má nohy ve vzduchu... no zkusíme co se dá 😨
a začít trošku víc dělat různá grafomotorická cvičení 😉 třeba od Bednářové Mezi námi pastelkami, a na dyscentru jsou taky dobré pomůcky a publikace 😉
tak pro ty větší to je " Na návštěvě u malíře" http://knihy.abz.cz/prodej/na-navsteve-u-malire...
Kontrolou asi nic nezkazíš, ale zase se nestresuj. Já jsem psala s odpuštěním jako prase (a píšu dodnes), mého tátu chtěli kvůli nevzhlednému písmu dokonce kdysi dát do zvláštní školy. Dnes jsme oba inženýři (což samozřejmě neukazuje na výši inteligence, to jen že jsme tu vejšku udělali levou zadní i s mizerným písmem 🙂 ) a píšeme strašně dál. A vadí to někomu? V dnešní době "kompjůtrů" stejně bude většinu textů v životě psát právě na nich.
no ale správné grafo dovednosti vedou k tomu, že se dítěti propojují obě hemisféry..ono to psací písmo prostě svůj důvod má 😉 ale samo, pokud má dítě dysgrafii, tak má různé pomůcky a při těch opravdu těžkých formách pak píše na PC..samozřejmě o výšce IQ to nesvědčí, ale prostě je důležitý to hlídat...dost se dá včasnou prací napravit 😉
jo, a teda nejde čistě jenom o úpravu toho písma...ale i právě o to, jestli nevynechává písmenka, čárky a háčky..nespojí dvě slova do sebe atd., když člověk jenom škrábe, tak to dysgrafie hned být nemusí...proto se to v první třídě až tak poznat nedá, páč děti ještě tak moc nepíšou delší spojení a věty...
@kathule první co mě napadlo,bylo to samé co tu píši holky 😀 V první třídě?????Vždyť se učí teprve...sousedky holka byla až teď ve 3třídě,ale kvůli matematice,prostě čekali jestli je to jen nezájem,nebo opravdu problém- a je z toho opravdu problém,něco jí diagnostikovali.Ale v první třídě???to je podle mě taky brzo 😉
@crca tak třeba syn má 4,3roku a náběh na dysgrafii je jasnej už ted 😉 ale on má diagnozu, ke který se ty SPU prostě pojí, takže my se to snažíme eliminovat už v tom předškolním věku. Tj. grafomotorický kurz, kurz prevence dys poruch..
ale zas u holčičky zakladatelky, pokud by tam byl fakt vážnej problém, tak by si toho všimly učitelky ve školce, že dítě nemá ty základní grafo dovednosti...a to jistě měla, takže v tomhle případě, pokud jde čistě o to, že škrábe...tak bych to nehrotila...ale zas jak píše @mitote čím dřív se to zjistí, tím líp...tak max. jim řeknou, že jsou ty obavy zbytečný a je to...
Natálka nádherně maluje, umí dělat perfektní koláže, precizně obstřihne obrázek který pak nalepí a omaluje...prostě ona když chce tak to udělá perfektně. Spíš si říkám že jim učitelka dává hodně času na všechno, ona se pak nudí a vymýšlí prasárny. Třeba jako jediná sedí sama v lavici...protože v hodině kecá a vyrušuje. No...já byla to samý , ale to jí říct nemůžu že.... Taky jsem psala jak čuně a dys žádnou nemám...
@kathule jo, to je dost možný 😉 ale tak oni by to tam měli poznat, čím to je..a kdyžtak dát do školy doporučení, jak k tomu má učitelka přistupovat...taky si nemyslím, že by musela mít hned dysgrafii...sice kreslení a psaní spolu souviset nemusí...ale pokud třeba ve správným věku držela tužku, měla uvolněnou ruku atd., tak by to mělo být dobrý 😉
To teda moc nechápu .. v 1. třídě přeci škrábe každé dítě ne ? 😀 Vždyť se psát teprve učí ... Podle mě to není důvod k tomu, abyste navštěvovali psychologa, pokud malá nemá ve škole jiné potíže ..