Tak u nás by se malovalo 19 koleček a 6 z nich škrtnutých, na druhém řádku 19-6= 13 a pak klasická odpověď Evě zbylo 13 kuliček
U nás taky namalovat 19 kuliček a 6 škrtnout
Chudak broucek, tolik prace to vsechno nakoleckovat 🙈 jako vypocet zjevne nekde v hlave dite provedlo spravne, ale ocekava se to, jak pispu holky. Nekdo se znazornuje koleckama, nekde jen carkama, podle prederenci ucitele.
Holky moc děkuji,on je tak smutný že dostal 3...😪 a přitom to myslel dobře ,říká že to nechápal
Jak je uvedno výše. U nás se to v 1. třídě trénuje pořád dokola.
Já bych ju liskla za ten vykřičník. 🙈 Jsem na to strašně alergická 🤦♀️
@kakba na hornim radku ma znazorneny puvodni pocet kulicek,
na druhem pocet prohranych
A na poslednim kolik Eve zbylo (dobre, jestli jsem se neprepocitala).
Uznavam, ze na konci skolniho roku je trochu zvlastni, ze dite ani rodic nevi jak na to.
Ale taky je dost zvlastni, ze dite zjevne nepotrebuje to znazorneni (ktere je snad od toho, aby diteti pomohlo v pocitani), k tomu, aby doslo k vysledku, a pani ucitelka presto priklad vyhodnoti jako komplet spatne, de facto tedy znamkuje jestli se dite bylo schopne naucit postup (zjevne nebylo), ne jestli se naucilo dojit k vysledku (zjevne naucilo).
Ale mozna si proste pani ucitelka nevsimla, ze je to vlastne vypocitane.
Na tom se da taky detem vysvetlit, proc je ten pozadovany zapis uzitecny. Kdyz clovek zvoli svuj super originalni snadno se stane, ze mu ostatni neporozumi.
Vy byste fakt vybehly na ucitelku kvuli jedne male trojce na konce rocniku, kdyz to to dite ma ocividne blbe? Na logicke vyvozeni vysledku se nehralo ani za nas a co vidim u nas na skole, nic moc se v tom nezmenilo (aktualne mam deti ve 4. a 1.tride).
Znazorneni hotove napul - chybi preskrle kulicky. Vypocet chybi uplne. A odpoved je fajn, ze ucitelka uznala znazornenim, preci jen na ulohy se odpovida vetou, ale na druhou stranu prvnaci do vety vetsinou doplnuji jen cislo (u nas). Takze sakum prdum ze tri bodu je jeden spravne, jeden chybi a jeden zpola, tudiz 3 je na miste. Skrtle je to zrejme proto, ze to pani ucitelka chce zapsane tak, jak se to ucily cely rok, ale kdyby to brala jako cele spatne, dala by za 5..
Je to konec prvni tridy, svet se nezbori a muj nazor je ten, ze deti si uz museji zvykat, ze nejsou jen same jednicky. Nedramatizovala bych to tak a diteti vysvetlila, ze trojka je porad DOBRA, at se netrapi 😉
@malytlustyhroch vypocet rozhodne neni dobre. Je to kalsicka slovni uloha, dela se mininalne pul roku a nevime jestli to diteti uz davno nebylo vysvetleno. Ale to je fuk.
@claire90 presne tak. Ma to blbe. Ma 3.prijmout a maminka ma vysvetlit proc.
@claire90
@kakba
Jako nechci to tady plevelit. Autorka si na znamku nestezovala. Jen me to hodnoceni proste zaujalo.
Vy myslite, ze je to trojka za tu slovni ulohu? To by za me bylo super osvicene hodnoceni. Automaticky jsem to brala tak, ze je to za celou stranku.
Ale ne ani v jednom pripade bych se s pani ucitekou dohadovat nesla, jsou situace, v ktery bych sla, ale znamka to opravdu neni.Jinak myslim, ze to to dite rozhodne nevyvodilo z toho, co nakreslilo, ze nejspis proste pocitalo z pameti a pak to nakreslilo jako kolecka... Pro ty male deti, nekdy trochu nezrale a tvrdohlave, muze byt tezke se smirit s tim, ze maji psat postup, ktery nepotrebuji. Treba muj prvnak pocita z pameti a u tech postupu fakt trpi a kvili (ale jako jo, stejne je pise a kdyz pani ucitelka rekne: bude postup, bude odpoved, tak ja doma reknu: bude postup, bude odpoved. Nebojte.)
@malytlustyhroch trojku má za úkol c.4. Za předchozí vidím jedničku.
Já mám z toho pocit,že tento typ slovní úlohy viděl poprvé v životě. Nebo podruhé,že věděl,že se tam dělají kolečka. Jinak je to úplně mimo. U nás by to bylo asi za V, bez hodnocení. Děcko očividně netušilo,jak na to. Čím to bylo, si neodvážím hodnotit.
@malytlustyhroch urcite je to hodnoceni jen cviceni, nad tim je mala 1, predpokladam, ze pak byla velka znamka z celeho testu, kde ucitelka zohlednila dilci znamky. Tak je to alespon u nas nez se prejde na bodove hodnoceni uloh.
Kluk taky to znazornovani nepotrebuje. Rekne mi bud vysledek rovnou, nebo si napise priklad s vysledkem a pak to teda nakoleckuje, aby se nereklo a matka neprudila 😅 Na logicke vyvozeni ci vypocty z hlavy se asi na vetsine skol nehraje, holt slovni uloha ma sve postupy - znazorneni/zapis, vypocet, odpoved a pres to nejel vlak a jak vidim u nasich, neustoupilo se od toho ani dnes 😅
@malytlustyhroch Jo, to je popravdě něco, co mě totálně vytáčí na výuce matematiky na ZŠ - a zvláště pokud si tu evidentně hrají na vizualizaci a pochopení úlohy (úmyslně nepíši, že by ji používali, protože kdyby ji používali, tak je úloha SPRÁVNĚ, pokud si hrají, tak to znamená, že mají správnými kolečky okopírovat nějaké nabiflované postupy...). Výsledek? Děcka v matice nemyslí, biflují. Takže všechny ty názornosti jsou absolutně zbytečné - protože ty jsou k tomu, aby pomohly k pochopení a ne prudily ty, kteří nechápou, jak by co měli kuličkovat a jak by jako měli přemýšlet, aby byla paní učitelka spokojená. Prostě v matice jsou postupy na pomoc, ano, sem-tam se něco dá ukázat. Ale ve všech těch moderních učebnicích se nejdřív žáky snaží přimět, aby na to přišli sami. A pokud na to přijdou sami, dostanou trojku??
Dámy nesuďte proč nebo neproč....tento typ úlohy budete se divit má podruhé 😊 když měly něco znazornit,měli téměř vždy osu 😉 to že je i 3 pěkná známka jsem mu samozřejmě řekla a stejně tak i to že to vůbec nevadí,dokonce jsem mu (pro mnohé z vás překvapivě) řekla že to má sice dobře,ale učitelka chce vidět postup ,byl to test s 6 úkoly,u všech měl 1 jen ten poslední prostě nevěděl jak na to,celkově dostal 1-.Učebnice nechávají často ve škole domů nosí jen slabikář a to kde mají zrovna úkol,což je denně pisanka a max 1x týdne matematika ,ale to mívají sčítání a odčítání,nikdy ne slovní úlohy 😉
A úkoly dělá sám,když neví,tak se mě zeptá a já jen vždy zkontroluju
Tak mě by to teda taky naštvalo. Co to má tomu dítěti dát? Jen ho to demotivuje. Prostě nepochopil zadání, je v první třídě proboha. A pokud to berou celou dobu, tak snad si měla i učitelka všimnout, že to nechápe a buď s dítětem víc pracovat nebo upozornit rodiče, ať s ním na tom makají. Než syn nastoupil do ZŜ, tak jsem na slovní hodnocení neměla žádný názor. Ale teď vidím, jak moc dobré to je, že nemají znamky, ale slovní hodnocení. Mají motivaci na sobě pracovat, poměřují se jen sami se sebou a ne se zbytkem třídy, citlivější povahy nemusí zažívat stud a zarmutek ze špatné známky. Navíc tohle je teda debilní úkol, chápu k čemu je dobré Znázornit a Vypočítat, ale Odpovězte je prostě jen zbytečný chyták pro méně pozorné nebo trémisty.
...oddelavam
Ja teda nevidim nic spatneho na tom, aby napsal postup. Jedna se prece o slovni ulohu. A je jasne napsana otazka. Cili na radek se napise odpoved slovne. Je sice v 1.tride, ale zda nechape, ma se zeptat. Myslim, ze tu resite uplny zbytecnosti. Ukol neni vypracovan spravne. A to je jete dobry, ze ma za 3.
@kamiska odpoved na slovní ulohu je vysledek, který by byl na druhém řádku, pokud by to měl správně. Tohle je za mě úplně zbytečné. Jaká má být ta odpověď? 13 x třináct x Evě zbylo 13 kuliček. Prostě úkol pro úkol, který vůbec nehodnotí matematické znalosti a schopnosti, ale pouze zkušenost s tímto typem zadání.
@andelka já to chápu, ale co to tomu dítěti dá kromě toho, že se musí nabiflovat, že na slovní ulohu je slovní/číselná odpověď? Naučí ho to počítat? Rozvíjí to jeho analytické nebo matematické schopnosti? Nemyslím si. Krásné seznámení se vzdelavacim systemem pro prvnacka. Je jedno, že umíš počítat, pokud se nenaučíš naše poučky, tak za tři.
@20190418 bylo to tak za nas, je to i ted. Jestli se to rodicum nelibi, je spousta variant skol, kde se jede jinak, je i varianta ucit doma. Tohle je proste uceni 90% skol. Me se taky nelibi proc se to vsechno uci, uplne na hovno veci. Ja s tim nic neudelam. Doma vysvetlim proc, v duchu nadavam a jede se dal.
Namalovala bych 19 koleček a 6 z nich škrtla