querty
16. led 2017
410 

Nejtěžší povolání na světě - rodič

Všichni tvrdí, že materska je ta nejkrásnější věc na světě, ale pak si všimněte, že jakmile je nějaká možnost, matky si stěžují na to, jak je to těžké, že jsou nedocenene, na nic nemají čas, že to chlapi nechápou a podobně. Ale pokud jim řekněte, že klidně můžou jít do práce a nechat chlapa doma, průšvih a lavina argumentů je na světě. 

    Říkám NE! Mateřská rozhodně není to nejkrásnější na světě, je to psychicky náročné období, mění se celý život i lidi kolem vás. Ve společnosti mizí vaše hodnoty, ztrácejí se vase dosavadní priority a najednou zjistíte, že to, co bylo a je normální, už si nemůžete dovolit. Ano, nemůžete celou noc nerušeně spát, nebo v neděli dopoledne vstávat až k obědu, nemůžete si libovolné pustit film v jakoukoli hodinu a klidně na něj koukat, jít neplánovaně na zábavu.  Přestávate se stýkat s přáteli z práce a že škol, protože vás pohltilo jiné okolí.  Ztrácíte spolecne veci s bezdetnymi kamarády, zkrátka už si moc nerozumíte. Společně s miminkem jste se znovu narodila i vy.

   Ze dne na den jste někdo jiný, jste otrok. Na povel vstanete, na povel uděláte cokoli, jen aby to dítě přestalo řvát, nebo aby se přestalo vztekat. Snažíte se mu zavděčit, ale je to to nejhorší povolání na světě.  Tolik ignorace, nevdeku, vzdoru a nulové pochopení od nikoho jiného, než od vlastních děti, nedostanete. Říkáte, že ne? Tak to zkusím napsat jinak:  Když vám dítě vyplyvne jídlo, které jste pracně připravovala celé dopoledne s dítětem na krku,  po probdele noci, kdy ten ďábel vstával každé dvě hodiny s budickem o páté, tak se vám dostalo vdeku, tolerance a pochopení? Nebo když lezite s angínou a bolesti hlavy v posteli a dítě vám skáče po hlavě, tak je tolerantní a souciti s vámi? Odpověď na obě otázky je NE, je to malý sobec. Jsou mu jedno vaše potřeby, chce naplňovat jen ty své. 

   Mít děti je nádherné a dokonalé, rodičovství je krásné, ale být na mateřské urcite ne. Souhlasím s tím, že být rodičem je to nejcennější, co v životě člověka může potkat.  Ať je to táta, nebo máma.  Jeden bez druhého by ten dokonalý uliček štěstí, který máte u sebe, neudělal.  Nestezuji si, určitě ne, plánujeme druhé dítě, kdy i já budu asi případ - z mateřské do mateřské - ale mám svůj relax, mám své studium a podnikani, kterému jsem se začala venovat, když malému bylo šest měsíců, protože od nás biologicky otec odešel. Našli jsme perfektního tátu, ale nebylo to důvodem v mém podnikání skončit. Věnují se v těch svých mateřských letech i něčemu jinému a je mi skvěle. 

Nestezujte si, můžete to změnit.  Nikdo vám nebrání jít do práce na plný úvazek a nechat chlapa zastávat děti a domácnost.  Nikdo vám nebrání najít paní na hlídání z vašeho blízkého okolí, pro vaše realizovani. Kdo vám zakazuje mít brigády, mít svoje koníčky, svůj soukromý život? 

  Seberealizace a styk s okolním světem je jedna z nejdůležitějších věci na světě. Nenechte se pohltit do mateřství tak moc, že pak nic jiného mít nebudete... ani tátu, protože i ten potřebuje péči a mít vás někdy jen pro sebe, vyjít si bez toho uzlicku a žít alepson jednu chvíli, jako když jste byli zase jen dva. Muž a žena, ne táta a máma. 

Mluvíš mi z duše 🙂 perfektně napsáno! 🙂 A jen ze zvědavosti můžu vědět v čem podnikáš? 🙂

16. led 2017
querty
autor

@palkovaadela - řekla bych, že nás bude víc, se tajným názorem. Možná jsem se dotkla těch, co si rady stěžují a pak argumentují proč vlastně nemůžou do práce..a těch je taky dost ☹ děkuji, cením si toho. Obchod a služby - komunikace, marketing, finance 😊

16. led 2017

Děti jsou nádherná a dokonalá věc to bych asi opravila 🙂 jinak nekdy je fajn mit cas na sebe a nekdy je to pravdu vec nemozna ..... i

16. led 2017
querty
autor

@fykyska vždycky je to možné, ne nutně každý den, ale způsob se najde, protože je spoustu moznisti. Já nejsem z těch šťastlivek, která má babicky a dedecky na hlídání, po rozchodu jsem s malým byla sama, rodiče ani on ne hlídali jediný den a i přesto jsem založila živnost, fungovala v práci, do toho že začátku měla brigádu na pokrytí nájmu, je pravda, že jsem přerušila školu. Spoustu věcí jsem mohla dělat s malym, ale za bar na brigádu těžko.. I tak jsme to spolu zvládli, naštěstí už tak dávno nežijeme. 🙂 opraveno, díky za upozornění 🙂

16. led 2017
querty
autor

@fykyska ale v denních záležitostech s vámi naprosto souhlasím. Když se odpoledne rozhodnu, že chci večer do dlouhé, horké vany s pěnou a vínem, tak v momentě kdy do ní vlezu, se ozve malej a nebude se mu chtít dost až do půlnoci. Zákon schválnosti 🙂

16. led 2017

Tak to je pěkně napsané 😊 máme doma dva kluky 4letého a 9měsičního. Můžu říct za sebe, že od tej doby co jse mě narodil první syn, tak jsem našla smysl života. Já si na mateřské nestěžuji, jsem ráda, že můžu být s dětma doma, ale proč to píši? S kamarádkama jsem se chtěla domluvit, že pojedeme na prodloužený víkend, tak trochu si odfrnknout a jak jsem dopadla, milion keců proč nemůžou. Myslím si, že každý by měl být trochu sobec a čas od času děti někde odložit a jak říkáte, být ŽENOU A MUŽEM.

16. led 2017

A muzi se zeptat, jak ti maly spi. Ja chodim od zari do prace na 4-6 hodin a jsem docela mrtva, protoze mala od 0 do 15 m vstava v novi max po 2 hodinach spis po pul hodine...od te doby doted 1-4x za noc se porad budi.... do toho starsi ve skole, krouzky, uceni..... nejsem a ni sama , ale mozna jsem na tom hur nez samozivitelky, ktere maji babicku... protoze 99 % casu s detmi sama jsem nehlede na to, ze soma od auta po pocitace zarizuji vse...dcera stejne jako starsi od 18m nespi pres den a momentalne vstava v 7 i driv a usina okolo 20.30-21. Bez spanku po O. Starsi usina okolo 22...Ted byla mala ze skolky porad nemicna takze spoustu probdelych noci a prace i s ni... nemam sama pro sebe ani 10 minut natoz abych se koukla na televizi... A ano asi u me hraje roli vek (42) ,ze mi 2,5 roku bez spanku dava zabrat... asi i obrovsky stres v podobe silene mamky, tatinka bojujiciho s rakovinou( kde ten boj uz nelze vyhrat) a nefunkcni manzelstvi. Ono je hezke to takhle napsat, ale myslim, ue by se nemelo smahem soudut a odsuzovat... staci jenom rozdil v detech, nektere jsou od nektere si od mala hraje samo a prospi den jine je neodlizitelne a nespi atd atd ( kdo ma dve a vic vi o cem mluvim, ze to nema spolecneho nic s vychovou a pristupem).nekomu by treba edelalo dobre nechat rocni, 2 lete dite nechat x hodin koukat na televizi, aby on se mohl realizovat praci 🙂. Je hezke,ze sis tu cestu nasla a funguje to, ale ten odsuzujici ton

16. led 2017

ten odsuzujici ton uz tak hezk neni...do zivota jinych nikdo nevidi a opravdu hodne casto se setkavam s tim, ze ty co na pohled zvladaji 10 veci .... ve skutecnosti z meho pohledu 7 flakaji 🙂 nic ve zlem🙂

16. led 2017
querty
autor

@pisisvori Určitě to neberu ve zlem, myslím to tak, že je spoustu možností, jak určitou situaci vyřešit. Nemám žádný odpuzující tón, mluvím z vlastní zkušenosti, kde matky (kolem me) sedí na zámku a říkají všechno proč nemůžou a nemají jedinou povinnost, než třeba jedno dítě doma. Není to ho ženě do jednoho pytle. Například jako se zmínila @kudlanka83 - tohle je přesně výmluva, proč nemůžou. Já byla třeba hodně odsuzovat a za to, že pracuji když je malému půl roku, ale co jsem měla dělat, to už jiní neviděli. Kdybych měla právo volby, pracovala bych od roka malého, a budu to dělat i teď, když už to finančně ani nepotřebujeme, při všech dalších dětech do práce.

Mladší můžete dát třeba do jeslicek, ne na celý den, ani na každý den, ale můžete, uděláte si tak pracovní povinnosti, nebo cokoli jiného. Domluvit se s jinou kamarádkou na MD že za malý peníz pohlída. Tohle je nejčastější činnost, kterou vidím dělat ženy na MD - hlídají jako drobný přivýdělek. Já v městě, kde jsem bydlela před tím než jsme poznali přítele dávala malého do soukromých jeslicek za cca 2 500 - 3000,- měsíčně. Kde bydlíme teď máme jednoduše paní na hlídání - známou 🙂 která se o něj báječně stará. A neláká nic (taky nic ve zlem) doma mám každý den šťastného syna, o kterého je postaráno (s chuvou je 2xtydne) je čistý upravený, stejně tak já, doma uklizeno, každý den uvařeno, v práci vydělano... 🙂

Když byl malý, vstával tak 4x za noc, od roka cca 2x a pustilo ho to poslední měsíc, kdy spí už celou noc. Rozhodně mi malý nesedí hodiny u televize, mám práci, kterou můžu dělat externě z domiva a flexibilně, proto podnikam 🙂 jinak já otěhotněla v 17ti, je mi 20 a synové 2r3m 🙂 myslím si, že největší problém máte bohužel v rodině, je mi líto, čím si prochází otec, ale tím můžete asi omluvit i chování matky. Nejhorší je nefungující manželství, kde nelze dělat kompromisy, evidentně ☹ abyste si ten čas na sebe našla. Můj přítel je úžasný a kvůli němu se můžu taky realizovat, před tím to byla honba za prezitim, když jsme byli s malým sami. Teď do toho ještě studuji 🙂

16. led 2017
querty
autor

Na zadku* 🙂

16. led 2017
querty
autor

Jinak Theodor Je zrovna ten, co mi pořád visí kolem krku a vyžaduje spoustu pozornosti 🙂

16. led 2017

@querty ale dat dite do jesli casto znamena protepel par mesicu nemoci ditete... starsi zvladala skolku od 2 let skoro bez nemoci ...mala byla 3 m vkuse nemocna atd atd... a co maly dela kdyz vy pracujete? Ano nektere deti vydrzi si hrat sami, ale nektere ne a nebi to bici vina jen proste se tomu musi prizpusobit...Ja taky mohu pracivat z domova a celkem casove podle sebe, ale proste jsou urcite terminy na meaily se musi odpovidat... jsou telekonference ... me taky casto davaji sezrat, ze uz chodim donorace a holky ( obe sly v 26m do soukrome skolky) chudinky museji tak malinke do skolky. A chapu jak to myslis ... ano jsou takove co si zijou jak "prasatka v zite" resi kadernice a cviceni a porad vdi nekde nejaky problem.., ale myslim, ze malokdy je neco tak cernobile... Ale jak jsem psala, je fajn, ze tobe funguje a moc ti to preju.., je to fajn cist, ze se takhle vsechno dobre vyvrbi a urcite je i tim pristupem 🙂

16. led 2017
querty
autor

@pisisvori Článek není smerovany tak, abych dala najevo povýšenost, nebo výsměch matkám, které nezvládají v určitých situacích určitě věci, ale je cílený na to, že by si každá z nás měla dát pauzu a věnovat se sama sobě, najít a využít možnosti k hlídání a nabytí se. Ne, že každá musíme dělat to a ono. My jsme naštěstí neměly problém s nemocí v jesličkach, ale chápu, že jiní ano 🙂 každý má svůj příběh, jsou situace, kdy neexistuje aby šlo vše hladce. I já musím občas pracovní věci odložit i když je to potom nepříjemné. Další mateřskou budu chtít na dva roky a ať si okolí má svůj názor- určitě se budu setkávat s tím, co popisujete "chudinky holcicky" apod. V úvodu článku to bylo myšlene na ženy, které si neustále stěžují, jak je mateřská na nic a chlapy to nechápou, zesmesnuji svoje muze jak chodí "jen do práce" ale bez "jen orace" by neměly prostředky na svoje sezení doma na mateřské. Které pořád remcaji a potom hledají všechno možné, proč chlap nemůže jít na mateřskou. Komu by se chtělo pracovat každý den, když každý den můžou kafickovat s kamaradkou a přitom říkat, jak nemůžou nic. Ano, ani u nás to není černobílé 🙂 o tom to také nebylo, chtěla jsem jednoduše upozornit, že by se ženské neměly za přitáhnout jen dětem a najít i nějaké odreagování, kde děti ne figurují 🙂 ono je to na té psychice znát. Nechci otevírat žádnou velkou debatu, ale je i dokázáno, že psychicky vyrovnanější matky jsou ty, co chodí alepson párkrát do týdne do práce, protože je to pro hlavu neskutečný relax, nebýt 24/7 v neustálém pozoru 🙂

16. led 2017
querty
autor

@pisisvori ale také chapu, když jsou chlapi netolerantní a z práce si dřepnou na zadek a ještě se nechají obskakovat. V tom případě mají chybu oba dva. Žena, že si to nechá líbit a chlap, který nemá zodpovědnost za rodinu a vidí jen sebe. Chyba v komunikaci, která by se měla vyřešit. Tohle byl přesně otec syna, nejsme spolu. Teď máme taťku, který přijde z práce a nikdy si nelehne, protože ani já nemůžu, ale společně zvládneme povinnosti. Hraje si se synem, abych mohla ohřát večeři, potom se spolu jdou vykoupat (dvě mouchy jednou ranou) on pracuje ve finančnictví, také je to dost psychicky náročné, sama též pracuji s lidmi, financemi. Rád pomůže, rád vstane v noci k malému *ne úplně rád, ale rád...Víte jak to myslim* v zájmu nás všech. Není biologicky, ale je to nejlepší táta! 😍

16. led 2017

Ja souhlasim a prace mi nekdy chybi, ale ja si posledni tydny uvedomuju, ze tohle je proste jedina doba v zivote, kdy muj cas je muj cas a ja si ho od rana do rana organizuju podle sebe a nemusim se nicemu prizpusobit. Teda ano, vlastne jen malemu.
Ja beru materskou ne jen statani se o dite, ale i celou domacnost. V praci taky musim pracovat, tady to tak beru stejne. Ja denne proste stiham doma uplne vsechno. Ano stane se, ze nekdy ne, ale je to jen vykyv, kdy jsou jine plany a pak resty dohanim jiny den. Miluju, kdyz jsem sama doma. Opravdu si to uzivam, ze chlap ma maleho venku o vikendu na par hodin a ja opravdu ten cas pateicne umim vyuzit a uzit si to bez VYCITEK 😂😊
Nemam hlidani a jsem s malym porad a rada si odpocinu.
Ale kazdy to mame jinak tyhle veci nastavene

17. led 2017
Komentář byl odstraněný
querty
autor

@neominka ano, každý to máme nastavený jinak, s tím nejde nesouhlasit. Článek je mořený na ty, které si stále stěžují na to, jak je vše těžké a nic nemůžou, ale ani pro to nic neudělají. Sama jsi napsala, že si užíváš čas, kdy je s malým táta sám a ty máš prostor pro sebe 🙂 je to důležité, mít ten relax. Ne každý den.

Taky všechno stíhám a je to v pohodě, ale jsou i takové, které mají jen dítě a nic jiného neexistuje a často si stěžují, jak nic nemůžou ale přitom je to jen o organizaci, je lehčí si stezovat, než hledat způsob, jak to zlepšit 🙂

17. led 2017
querty
autor

Jen jsem tím chtěla říct, že je fajn, najít si chvilku i na něco, kde není dítě a může se odreagovat, přestat chvilku být v neustálém pozoru 🙂

17. led 2017

@querty ja patrim k tem maminkam co rady odpocinou jednou za cas. Ja nepotrebuju teda nikam vecer chodit ven. Mam rada domaci pohodu. Ale mam kamaradku co ji zase naplnuje byt non stop s dcerou. Tak proc ne 🙂

17. led 2017
querty
autor

@neominka jasně, proč ne 🙂 já osobně si myslím, že je důležité žít sociální život a připomínat si, že nejsme jen máma a táta 🙂

18. led 2017

@querty ja obcas skaknu do kina atd... ale ja teda nikdy nebyla na vecerni dychanky. Teda asi do mejch 22 let a pak uz me to nebralo. Doma grilovajda atd to ano 😉

18. led 2017
querty
autor

@neominka není to o party 🙂 těch se účastníme, když jsou pracovní akce, ale jen tak symbolicky. Máme rádi posezení s přáteli, také kino apod. 🙂 takže to máme stejné.

18. led 2017

Ahoj, tvůj článek se mi vůbec nelíbí. Tedy, abych byla přesnější, nelíbí se mi způsob, jakým je napsán a podáván. Můj pocit je, že bys byla raději ta 17letá holka, která neotěhotněla a mohla si dalších 10 let užívat pohodlného života bez dětí, na diskotékách se spánkem až do nedělního oběda (což celkem chápu, taky bych se nechtěla v tomhle věku starat o mimino). Možná by bylo lepší upustit negativní emoce a teprve potom se veřejně vyjadřovat o vztahu k vlastnímu dítěti. Možná jsem staromódní, ale tyhle věci podle mě na internet nepatří. PS - nemám v úmyslu vyvolat žádnou agresivní hádku.

22. únor 2017
Komentář byl odstraněný
querty
autor

@krupka1 - Dobry den, děkuji za názor. Nicméně Vam ho musím vyvrátit. Nevím, kde bych psala o vztahu mezi mnou a mým synem. Píšu tam o dětech všeobecně a chce to asi trochu číst s humorem, protože každá z nás někdy zažije jeden z horších dnů. Ani děti nemají každý den skvělou náladu. Nicméně je vaše věc, jestli byste se v 17ti chtěla starat o dítě, nebo ne. Můj syn byl plánovaný, stejně tak, jako je plánované druhé, na cestě. Takže to asi nebude o touze po nočním ti víte a spánku až do oběda. Spát do oběda můžu klidně každý víkend, jít se bavit, posedět s přáteli přeci taky. Od toho jsou tu babicky, tatínci a nebo paní na hlídání 🙂 Na internet nepatří věci a přeci tu jsou (matky na porodním sále s nohama v praku, módní "posexove selfie", všelijaké výzvy apod.) Nicméně, jak už jsem řekla výše - nikde nepíšu nic o vztahu mezi mnou a mým synem. Nelituji jediného dne. Studentský život, noční trajdani a roztrzitost nikdy nebyly můj styl. 🙂 hezky den.

22. únor 2017

Začni psát komentář...

Odešli