Den - pondělí
Čas - 8:55
Prostor - virtuální
Počet členů - 22 (ale kolísá)
Já: Dobrý den děti, tak jak se máte? Zažily jste něco zajímavého o víkendu?
Anička: Já jsem paní učitelko...(bohužel dál neslyším, protože jí někdo ztlumí mikrofon)
David: Hej Filipe, nech toho! Paní učitelko, to dělá Filip.
Filip: Nene! Pančelko, to fakt nedělám já.
Já: Tak se nehádejte kluci! (následuje krátká přednáška o tom, jak tohle nemají dělat, že se nemají chovat jako děti, ach jo, ale vždyť to jsou děti)
Já: Dobře, dnes si zopakujeme dvojné číslo. Kdo si pamatuje, čeho se to týká?
(ve třídě zvedne virtuální ruce 5 žáků, jsou to stále titíž)
Já: Tak Sofčo spusť.
Sofča: Duální skloňování se týká párových částí těla jako ruce, oči, uši...
Já: Ano, výborně.
Oskar: Paní učitelko, vy jste se sekla!
Já: Aha (spíš pro sebe, vypínám a zapínám wifi.)
David: Už jste tady, pančelko!
Já: Dobře (opakuji, čeho se dvojné číslo týká - je to super zajímavé!!!) Tak a teď si vyplníme cvičení v pracovním sešitě na str. 27.
Adam: Jakáže strana?
Natálka: Vydržte paní učitelko, já si jdu pro ten pracák.
Oskar: Já ho tu měl, ale teď tady není...(pauza)...jó, už ho mám!
Já: 27, napíšu vám to tady do chatu (píšu do chatu str. 27) Dobře, tak kdo začne? (Opět se hlásí těch pět dětí) Tak Adélka.
Adéla: Zacvičil sestavu s napnutýma nohama.
Já: Ano, výborně. Dál třeba Šárka.
Šárka: (nic)
Já: Šárko, slyšíš nás?
Šárka: (nic)
Já: Nevadí, pokračuje třeba FIlip.
Filip: Pančelko, Šárka píše do chatu, že jí nejde mikrofon. Ale prý Vás slyší.
Já: Aha, tak díky za informaci. Filipe máš další větu.
Filip: A jaká je to strana?
Já: 27, druhá věta.
Filip: Ryba proklouzla mezi okami sítě?
Já: Ne, tvar okami v češtině neexistuje.
Tadeáš: Na jaké že sme to straně?
Já: 27, máte to napsané i v chatu.(Buď trpělivá, buď trpělivá!!!) Jak to teda bude správně? A mohl by se taky přihlásit někdo jiný! Co třeba Klára?
Klára: Nó, já si nejsem teda jistá, ale oky?
Já: Ano, super. Mezi oky sítě.
David: Pančelko, zase ste se sekla!
Já: Bože, bože! (pro sebe, aby žáci nepřišli k mylnému dojmu, že mají nábožensky orientovanou učitelku, vypínám a zapínám wifi) Tak už jsem tady. Kdo bude pokračovat? Tak kdo další se hlásí? Tak třeba Oskar.
Oskar: Paní učitelko, kdybyste viděla, jakej bordel mám v pokoji. Já sem teď našel tolik obalů od sušenek.
Já: (Mám sice totálně rozbitou hodinu, protože půlka třídy chce vidět ten bordel u něho v pokoji a druhá půlka se trumfuje, jak velký bordel mají v pokoji oni, ale můžu se zlobit? Nemůžu!) Tak si Oskare ukliď, mamka bude mít určitě radost. A víš, jak bude ta třetí věta?
Oskar: (šustí asi s těmi obaly od sušenek) Jo, moment (evidentně otvírá pracovní sešit, který měl mít dávno otevřený)
Já: Strana 27 třetí věta.
Oskar: Promluvíme si z očí do očí.
Já: Správně, tak další větu třeba. Ivanka
Ludvík: Paní učitelko, můžu jít na záchod?
Já: (Rohle mě u online hodin vždycky dostane, je to tak milé, že to některé děti berou tak poctivě) Samozřejmě běž. Další větu Nelča.
Nelča: Hrnky měly...(dlouhá pauza) ...malované uši.
Já: Ne, uši může mít je člověk nebo zvíře. Ví někdo, jak to bude?
Pavel: Malovaná ucha!
Já: Ano, správně.
Adéla: Paní učitelko, zase ste se sekla!
Já: (Použiji vulgární výraz, protože vím, že mě žáci neslyší, vypínám a zapínám wifi...)
Epilog: Při online hodině toho stihnete o dost méně než při klasické hodině. Technika zrazuje nás, učitele, i děti. Nemáte kontrolu nad tím, že děti mají všechno připravené. A to nejpodstatnější - výuka na dálku vyhovuje opravdu malému počtu dětí, pokroky v ní dělá jen málokdo.
PS: Všechna jména dětí jsou smyšlená, věty jsou zcela autentické.
Tak jsem se zasmála 😀. Úlevou, že učím na SŠ, kde to není tak hrozné. Ale teda musím říct (a zaťukat to), že se mi ještě nikdy hodina nesekla. Zázrak 😀.
😂😂😂😂😂😂😂
Přesně takto to opravdu funguje 😂😂😂 syn 6 třída 😂😂 už aby ty děti šli do školy 😂😂
Já vcelku pravidelně vídám prehlidku domácích zvířat a oblíbených plyšáku. Je to náročné, ale milé 😉.
Synovi se paní učitelka dneska taky sekla. A jinak je to přesný, u toho našeho druháka ještě obohacené o rodiče, kteří popohánějí mlčící dítě, případně napovídají 😀
Já učím naštěstí vysokoškoláky, takže většinu z toho neznám. Řešíme hlavně vypadávající připojení (už mi vypadla studentka uprostřed referátu, asi na deset minut, to bylo super) a párkrát už jsme kvůli připojení přehazovali referáty, jako když jedné studentce ČEZ naplánoval na dobu našeho semináře odstávku 😎
Haha, my se zas tak moc nesekame, ale stranku ucebnic si rikame taky desetkrat a pak to napisu radeji i do chatu. Jo a kdo chce jit na zachod, to ma napsat taky tam.Ale nejak pri tom nepropadam panice. Koukam z okna a snazim se vypoustet z mysli hahaha-docela to jde.
U mne napovida babicka sedmakovi 😁😱
@cervenejablko Kartičky mám taky, je to super věc👍
Už se nemůžu dočkat, zítra mám čtyři on-line hodiny. 😁😁😁😁🙉🙉🙉🙉
Ježíšmarjá ženské, máte muj obdiv. Být učitelkou je na palici i za normálních okolností, natožpak za téhle pakárny. Mé velké přání pro všechny učitelky je, aby všichni ti děsně chytří rodiče pochopili, že není problém vždycky jen v té zlé učitelce 🍀
Začni psát komentář...
Úplně jak u nás 😀 Ještě paní učitelko, koukejte, co mám (ukáže psa, kočku, agamu ŠVÁBY...). Vyvolávám všechny, i když se nehlásí. Mám kartičky se jmény a ty si dávám na stranu, když už něco řekli, abych na nikoho nezapomněla. Jinak ta technika je zrádná. Máme sice Zoom, který je fakt špička, ale občas blbne připojení nebo mikrofony, nikdy to není úplně 100%. Na jednom webináři o online výuce - jak se z ní nezbláznit zazněla památná věta: Nemějte od toho přehnaná očekávání. A tím se řídím. 😀