nyc09
12. čer 2017
3701 

Jak to chodí v USA, nemocenská či mateřská

Zdroj: Nejsport.cz

Sen o budoucnosti naplněné bohatstvím, slávou a věčným mládím se nikde jinde nerozplynou tak rychle jako v USA, zvlášť pokud onemocníte. USA jako země neomezených možností pokulhává na konci žebříčku všech vyspělých států v oblasti sociální, neb tu neexistuje možnost placené mateřské ani placené nemocenské.

Soustřeďme se na nemocenskou a mateřskou. Jak mateřská tak nemocenská spadají pod The Family and Medical Leave Act of 1993, zkráceně FMLA. Tento federální zákon byl jedním z hlavních prezidentských bodů prvního termínu Billa Clintona. Co tento zákon přinesl? Možnost 12 týdnů neplaceného volna s uhlídáním pracovního místa. Toto neplacené volno se vztahuje na zaměstnance pracující minimálně 12 měsíců na jednom místě pro zaměstnavatele s minimálně 50 zaměstnanců v okruhu 75 mílí. 

FMLA je jediním federálním zákonem, tedy zákonem, kterým se musí řídit firmy s více než 50 zaměstnanci po celých Spojených Státech, který se zabývá mateřskou či rodičovskou dovolenou nebo nemocenskou. Pokud se zaměstnanec kvalifikuje pro FMLA, nesmí být po dobu trvání propuštěn ze zaměstnání a zároveň nemusí platit plné zdravotní pojištění, tedy je zodpovědný pouze za část zdravotního, které jen normálně odečteno z platu. 

Zaměstnanec má také možnost být na FMLA s tím, že si vyčerpá všechny svoje našetřené dny dovolené a a dny určené pro nemoc (mimochodem, jako státní zaměstnanec dostávám každých dvacet odpracovaných dní jeden den dovolené a jeden den určený pro nemoc), tyto dny se sečtou a roztáhnou na 50 procent, takže nepřijdete o plat a nemusíte platit zdravotní, ale také vyčerpáte všechny dny volna, které máte. 

Během svojí tzv. mateřské jsem zvolila tuto možnost. Mých našetřených 35 dní, roztáhlo se mi to tehdy na skoro 3 měsíce, tyto 3 měsíce se mi zdály krátké a tak jsem byla ještě na měsíc a půl neplaceného volna, kde jsem ale tehdy byla zodpovědná za celé zdravotní, což činí kolem 1500 dolarů měsíčně. 

Nemocenská část FMLA je také 12 týdnů a opět neplacených, opět je zaměstnanec zodpovědný pouze za část zdravotního pojištění. Pokud potřebuje zaměstnanec dalších několik měsíců na zotavenou může tak učinit po vyčerpání všech dnů volna a poté jít na 6 měsíců na půl platu.

FMLA si zkouším i ve druhé možnosti a sice jako nemocenskou, myslím, že nemá cenu psát jaké štěstí to mám, že ochutnávám Ameriku ve všem, kde nemá co nabídnout. V prosinci jsem byla diagnostikovaná s rakovinou prsu. V lednu jsem byla na operaci, vzala jsem si 5 dní volna. 10. února jsem začala týdenní chemoterapii, která trvala 3 měsíce a týden. Se začátkem chemoterapie jsem si zkrátila pracovní úvazek na 70 procent. 

Týden před skončením chemoterapie jsem byla pozvaná na popovídání si se svojí šéfovou, mimochodem je nás celkem 6, která nebyla spokojená s mým pracovním nasazením za posledních několik měsíců. Rozhodla jsem se tedy jít na tzv. nemocenskou na 9 týdnů a to hlavně z důvodu očekávané radiace, která s koná jednou denně po dobu 20 dnů s výjimkou víkendů. 

Neuvěřitelné je, že si pořád ještě mohu říkat, jaké mám štěstí. 

  • protože bych mohla být vyhozena z práce a tím ztratit svoje zdravotní pojištění, jako se tu stává hodně lidem, kteří jsou tak naivní, že neoznámí okamžitě svoje onemocnění na osobní oddělení.
  • protože bych na tom mohla být tak špatně finančně, že bych si nemohla dovolit ani těch neplacených 9, jako se to stává tolika rodičům samoživitelům.
  • protože bych mohla mít daleko horší zdravotní pojištění, například takové, kde by mi oddalovali chemoterapii z důvodu byrokratických chyb.

USA je země neomezených možností, hlavně pokud chcete mít srovnání v tom jak moc špatně byste na tom mohli být, kdyby...

Jak je vidět, pokud něco není uzákoněné, tak se to prostě neděje. Ano, existuje tu silné hnutí za možnost placené mateřské a také nemocenské a někteří zaměstnavatelé jako např. google či facebook to už i nabízejí, zákon jako takový ale leží už přibližně 5 let v senátu a prostě se čas zatím nenašel. S nynější vládou se ani nenajde, zato se najde hodně peněz na už tak neuvěřitelně nafouklý vojenský rozpočet.

https://www.facebook.com/Mamazavodou/

http://mamazavodou.blogspot.com/

#blogujeme

#mk_blog_academy

#rodina_vztahy

Jsem stastna,ze ziju tady a nikdy jsem nemela spady se stehovat jinam. Tyhle clanky me utvrzuji v tom, ze jsem v CR rada.

12. čer 2017

Diky za clanek. Spousta lidi si stezuje. Mela jsem moznost zit jinde a jsem opravdu rada ze materskou mam tady. Vzdycky kdyz na cr lidi nadavaji tak rikam at si jdou zkusit zit jinde 🙂.

12. čer 2017

Dost casto my cesi nadavamw, ze mame nizke platy apod v porovnani s jinymi zemni. Ale myslim, cose tyce socialmnho ci zdravotniho (ted nemyslim kvalitu) zazemi na tom spatne tak nejsme. Tak hlavne drzim palce, at je lecba uspesna.

12. čer 2017

A tady si budou pořád stěžovat a stěžovat. X krát jsem na koníkovi četla, že rodičovským příspěvek je almužna, že zdravotnictví je hrozné atd. Já nevím, co by kdo ještě chtěl. Zdravotní pojištění zadarmo, když nepracujes dostaneš ještě ledacos za příspěvek. Když se platilo celých 30 Kč u doktora, no to bylo pozdvižení ☹
Škoda mluvit, jak je většina lidí nevděčná ☹
Držím pěsti, ať vše dobře dopadne 😉

13. čer 2017

Toto dát povinně přečíst těm,co od dvaceti rodí, berou mateřskou/rodičovskou/přídavky a stejně hekaji,jak dostávají od státu v málo....

13. čer 2017

Ja jsem si rikala, jestli chodis do prace. ❤ jestli se to vubec da. (O nejake nemocenske v USA jsem si iluze nedelala)

13. čer 2017

Tak to musím dát přečíst taťkovi, který se nedávno ptal, jak je možné, že lidi v Americe nemají všichni zdravotní pojištění. On byl na nemocenské 2 roky nepřetržitě (vinou lékařů) a rok v invalidním důchodu, což by teda v Americe rozhodně nemohl, to by už byl na dlažbě 🙄

13. čer 2017

....díky za velmi zajímavý článek s "přiblížením" dané problematiky ...., hmmm, 😕 , tak to by měl vědět "kde-kdo" ..., jinak Tě nadále moc fandím ..!... aaaaa - pozdravuj maminku...., zvládněte to všechno - "holky" ! .... 🙂

13. čer 2017
Komentář byl odstraněný

Tak tomu rikam telepatie jako prase :D Ver nebo ne, vcera vecer jsem koukala na ,,Nevestu na uteku" s Julii Roberts a koukam tak na ten New York a vzpomnela jsem si, co mi kdysi rikala moje znama o stejne situaci jako ty pises, jak je malo dovolene a kazdy travi zivot hlavne v praci apod., nemocenska zadna apod. A vzpomnela jsem si na tebe, jak to mas vlastne ty v techto chvilich. A hele, dneska kouknu a vidim od tebe odpoved cerne na bilem! 😨

Jinak k tomu pojisteni a podpore, v USA jsem nezila, ale na NZ, kde ano, to funguje stejne a v nekterych vecech mozna jeste hur. Jelikoz tam nemaji zadne zdravotni pojisteni, tak co si nenasetri, tak nemaji. Sanci si zaplatit predraze doktora jde prevazne jen z nasetrenych penez. Takze vysledek? Kiwaci - obyvatele - bez zubu a pamatuju si na pana, ktery tezce onemocnel. Kdyz byl zdrav, mel 4 domy a nekolik aut. Ale aby zaplatil doktorskou peci a mohl zustat na zivu, musel vsechno prodat, i posledni strechu nad hlavou. A z bohateho pana se stal nemocny dedecek bydlici na cizi zahrade, v byvale garazi. Smutne 😢
Ja se brzy zase podelim o system tady ve Francii, hlavne o materske, myslim, ze to mnohe prekvapi, jaka je to silenost.

Mnoho stesticka, Anicko a mej se krasne, jen a jen lepe, myslim na tebe (ted to mas potvrzene) 🙂 👍

13. čer 2017

Můj syn jen tím, že se narodil připravil pojišťovnu o milión korun za péči... pro mě je to neuvěřitelná částka, kterou si neumím představit, že bych měla v nějaké zemi zaplatit..

14. čer 2017

Jojo, když tady čtu na koňovijak si furt holky stěžují na to jak mají málo peněz, jak jsou doktoři zlý a nechotní... Málo který stát má to, že zdravotní pojistění funguje na principu solidarity jako u nás, kdy je i spousta takových kteří tento systém jen využívají. Ve Francii jdete k doktorovi, výkon zaplatíte cash a pak teprve pojišťovna rozhoduje jakou částku z toho vám vrátí.... Lidé si tam hodně rozmyslí s čím jdou k doktorovi. S mateřskou to taky není žádná hitparáda, 3 měsíce, Luxembursku 9.... Buďme hodně rádi za náš systém.

15. čer 2017

Chci jen reagovat na to ze ne kdyz je nekde neco spatne musi byt clovek rad za to kde byt je to jen o trosku lepsi .... ptz ono je to treba videt v cr jako celek ne jen muzu byt doma dlouho s ditetem. Ptz jsou dulezite i otazky co potom ? Potom pokud nechceme zivorit a nejsem bůhví jak placena chodi maminka do prace od rana do vecera ...a stejne sve dite malo vidi ... neni pro to treba lepsi system a moznost polivicnich pracivnich uvazku pro maminky byt treba i s mensimi detmi ...jako treba 2-3 dny prace ? .... jako kdyz se porovnava pouze cerna a bila je jasny vitez 😉 ale jsou i jine 😉

15. čer 2017

@ivakalinova Jistě se nedá srovnávat systém v ČR a USA. Nicméně! Zdravotní pojištění rozhodně není v ČR zadarmo. Možná tak pro lidi na RD nebo na ÚP. To pak platí ostatní pracující. Pokud se podívám na svou výplatní pásku, je mi moc smutno, když vidím jaká částka je celkově odvedena z mého platu na všechny odvody. Pak jdu k lékaři, který se mnou jedná jako s pořízeným, nedá mi na výběr, neptá se mě na nic, neřekne mi všechny možné varianty léčby. Pokud jsi četla i ostatní blogové příspěvky Aničky (nyc09), tak třeba víš, že v úvodu léčby dostala na výběr. Mohla, ale nemusela podstoupit chemoterapii. Tady, v ČR TI nikdo nedá na výběr. Doktor Ti chemoterapii nařídí. Na nic se neptá, on přeci ví nejvíc. Nezajímá je člověk, pouze jedou podle guidelines a učebnic. Toto je realita v ČR. Je dobré se na to podívat i takto. Nikde na západě se k pacientovi nechovají jako ke kusu hadru. Pacient je pro ně zákazník a jednají s ním tak. Mnoho lidí také špatně interpretuje financování zdravotního pojištění. Pracující pacient nikdy nemá ošetření zadarmo. Stejně tak jako služby státu nejsou zadarmo. A tak, když voláme policii, která přijede až za dlouhou dobu, protože byla na svačince v Lidlu nebo Bille (nepamatuju si v podstatě nákup, kdy bych tam policii neviděla), máme právo být naštvaní. Policie má být totiž k dispozici. Je to totiž služba placená daňovými poplatníky. Když si půjdeš koupit housku, asi se Ti taky nebude líbit, když na prodavačku budeš čekat hodinu, protože si šla koupit stan na dovolenou, že jo? V obchodě to ale prodavačce nikdo tolerovat nebude. Zatímco státním službám se toleruje leccos, protože je tu pořád ten falešný pocit, že tyto služby máme zadarmo. Omyl! Tyto služby jsou placené a služby jsou mizerné. Je dobré to řešit a nenechat si napovídat, že je to v pořádku, když to nefunguje. To samé se dá aplikovat na porody v ČR. I přesto, že se dá rodit občas dle vlastních představ, v českých porodnicích stále funguje přesvědčení, že porod má probíhat jako lékařský zákrok a ne jako přirozený proces.
A ano, já považuji RP jako almužnu. Během RD se nám značně snížila úroveň živobytí, s původním platem se to nedá srovnat, je to výsměch. A ano, moc dobře si uvědomuji, že můj RP byl tak nízký proto, že u nás v ČR dostávají RP všichni s TP v ČR. I ty, které v životě nic nedělaly. Pak tyto mohou být spokojené. Ale je to hodně nefér vůči těm, které v životě hodně pracovali, ukrajovali si ze svého osobního volna, aby se v životě měly dobře. O tom, kolik přesčasů jsem trávila dříve v práci zatímco ostatní si užívali na diskotékách se tu rozepisovat nebudu. Systém je ale velmi socialistický a je nefér vůči pracujícím. V mnohém. Takže bych to shrnula tak, že se v tomto směru máme lépe než v Americe, ale systém není ideální a už vůbec ne spravedlivý. Výhodný je tento systém jen pro lidi, kteří nepracují.

25. čer 2017

@madrilena S něčím souhlasím, s něčím bohužel ne. Já před MD pracovala 9 let, takže si dokážeš představit kolik peněz jsem "vložila" do státního rozpočtu. Ať už formou pojištění nebo daní. Systém v ČR je opravdu hodně špatný, protože se podporují nepracující lidí. Spousta holek pomalu nedoděla ještě školu a už čekají maminko. Pak píšou jaký je RP almužna. Takovým bych dala prd. Nejdřív oddělej, pak buď doma. Tím, že je zdravotní pojištění zadarmo jsem myslela, porodis dítě a ono je automaticky pojištěné, nestojí tě to ani korunu. Vlastně ani my dospělí nemusíme pracovat a pojištění jsme. Ano, my pracující vyděláváme na ty, co nedělají. To je smutné.
Taky mám rozdíl mezi RP a mzdou obrovský. Ale počítala jsem s tímto a máme rezervu. Navíc, u nás si můžeš vybrat, jak dlouho budeš doma (kdo to má?). A ještě dostaneš 220 tis. (kde jinde ti je dají?).
Ohledně zdravotnictví, jsem ráda na jaké úrovni u nás zdravotnictví máme. Tři členové naší rodiny měli rakovinu, přístup lékařů byl naprosto skvělý. Profesionální, přesto lidský a velmi citlivý. Vždy nám nabídli několik alternativ, doporučili. Opravdu jsme byli maximálně spokojení. Kamarádce se narodila holčička s 650 gramy, lékaři a sestřičky byli opět neuvěřitelní. Naší dětské můžu volat o víkendu. Jsem opravdu ráda za úroveň našeho zdravotnictví.
Ale suma sumárum souhlasím, že systém ČR je výhodný pro nepracují. S manželem jsme 12 let, nikdy jsme nebrali žádnou dávku. Až teď na manžel slevu na dani na dceru, já mám ND, pak RP. Ale víš jak, nevrátí mi ani polovinu toho, co jsem tam narvala 😶

25. čer 2017

@ivakalinova Omlouvám se nyc09 za OOT.
V ČR se také můžeš dostat do značného průšvihu minimálně ve dvou případech:
Maminka na RD vážně onemocní tak, že se nemůže starat o dítě a musí být třeba v nemocnici. Pak je vážně otázka kdo se postará o dítě, pokud třeba rodina nemá nikoho na hlídání v příbuzenstvu?
A další případ je, když sice oba rodiče už pracují, ale vážně dlouhodobě onemocní dítě. Paragraf je placený 9 kalendářních dní. Pak když máš dítě nemocné rok, jsi bez příjmu.
Vážně si ještě myslíš, že máme v ČR tak super systém? I systém v ČR může pracující potopit a nedá to tak moc práce.

25. čer 2017

@madrilena A ještě, to nemluvím o tom kolikrát tady čtu, že si po porodu mají tatinkove brát paragraf, aby si neplacali dovolenou. A xy dalších zneužití dávek. Já totiž úplně nesnáším ☹

25. čer 2017

Ja teda muzu dat srovnani pouze CR a Anglie a taky kroutim hlavou nad tim, jak si Cesi neustale stezuji na vsechno, vcetne mala penez, ale ta pece je tam proste placena a skvela a opravdu s moznosti zustat doma. Kazda zeme ma neco, at uz pozitiva nebo negativa. V Anglii jsou vsichni doktori a sestry strasne hodny ale ta kvalita pece je priserna..... To radsi Ceske nevrliky, zato vedet, ze je o me dobre postarano...

2. črc 2017

Muzeme byt jen vdecni, ze zijeme v CR... Bohuzel nektere nemoci si clovek nevybere, viz autorka, a na nektere situace ani to, co clovek v CR odvede za cely zivot do ceskeho systemu, nestaci...
Nekdo ma to stesti, ze vely zivot odvadi a temer nic nevyuzije, a nekdo se jen narodi a uz "cerpa" na neonatologii..

8. črc 2017

k clanku bych jeste dodala, ze ten armadni rozpocet vubec nemysli na valecne veterany, kteri casto ziji v bide..☹

3. srp 2017

@madrilena to ano, my se take ocitli v krizi s prichodem ditete (v CR) ale v USA je problem s tim zdravotnim pojistenim opravdu veliky, hodne pracujicich rodin musi prodat dum, aby uplatili peci o vazne nemocne dite. Rodiny konci na ulici, kdyz vazne onemocni otec a podobne. Mnoho lidi si tu zdravotku proste neplati, protoze na ni nemaji. Opravdu je to velky stres, velka zatez a samozrejme timpadem velky tlak na vykon v zamestnani. Mam tam take rodinu. Mohu porovnat.

3. srp 2017

@madrilena tak asi spatnej vyber lekare. Promin ale nesouhlasim ve vice bodech.
Moji lekari ( od praktika a zubare az po gyndare , kozni apod) vzdy se mnou konzultuji co a jak, ptaji a jako s podrizenou se mnou nejednaji.
To stejne v nemocnicich , porod, operace kolen, slepak a dalsi a lekari vzdy delali maximum a vzdy jsem mela pocit ze delaji co mohou. Jsem pomerne narocnej clovek, a ano, nekteri lekari jsou arogantni, ale nic ti nebrani se ozvat nebo lekare vymenit??
Kamaradka ceka miminko s americanem. Rozhodne chce rodit tady a ne tam. Jako nejsme nejbohatsi zemi, ale dle zkusenosti i svych, ale i jinych vim, ze nas socialni system je opravdu jeden z nejlepsich.

9. srp 2017

@madrilena a navic- deda prave ma od unora diagnostikovanou rakovinu tlusteho streva, metastazy v okolnich organech. Lekari jsou uzasni a opravdu vse na maximum.
Tady to stezovani fakt nepochopim!

9. srp 2017
nyc09
autor

@kaja2016 s tímhle naprosto souhlasím, veteráni mají sice veškerou lékařskou péči zadarmo a mají i své nemocnice, ale bohužel se většinou jedná jen o rychlou pomoc s tou dlouhodobou se nikdo moc nezabývá

9. srp 2017
nyc09
autor

@asineda Tak já si porod tady v USA nemůžu vynachválit, ta péče byla neuvěřitelná, bohužel kamarádka i kdyby chtěla rodit tady u nás, tak má smůlu, protože pořizovat si pojištění jako těhotná to by se jí opravdu nevyplatilo...ale souhlasím s tebou, taky mám problém poslouchat to, jak si lidi v ČR stěžují a nejvíc mě pak dostává hláška typu: ty nevíš co je život ty si žiješ za vodou 😀 😀

9. srp 2017

@nyc09 prave kvuli tomu pojisteni to nechce. Pece jako takova vim ze je dobra. Ale uz je v 6 mesici, tak to by se nedoplatila😄
Proste u nas muzem bez obav zajet na pohotovost a neresit ze to treba nepokryje pojistka...
Opravdu jsem rada, ze tyhle veci resit nemusime.

9. srp 2017

@nyc09 a je pravda, ze kdokoliv kdy z naseho okoli zil mimo cr, tak bezne nekdo utrousil vetu typu- No jo no, ty si zijes v lepsim svete.
My zili nejakou dobu v anglii. Ze by to byl lepsi svet nemuzu rict. Proste bylo to nove, bylo to jine, ale za kazdou cenu lepsi fakt ne.
Co se USA tyce, tak tam ma jen tu kamaradku a ted tam zije tretim rokem bratranec.
Jako jsou nadseni prostredim, mest. Ale treba bratranec zije 40min od atlanty. Zaujal ho bordel u domu, dalnice bez niceho.. satelitni mestecka kde taky proste nic neni..
To jsou veci co pri beznym vyletu clovek nevidi. Kazda mince ma dve strany. Ale hlavne ze vsude jinde je trava zelenejsi😂

9. srp 2017
nyc09
autor

@asineda přesný 🙂

9. srp 2017

@asineda Ano, samozřejmě, když půjdeš na operaci kolene (ta je honorovaná) nebo akceptuješ léčbu symptomů, tak máš šanci, že na Tebe budou lékaři milí. Jakmile se budeš pídit po příčině onemocnění, tak Tvoje požadavky jen smetou ze stolu. Je to hlavně dané systémem. Doktor má čas předepsat léky a provést operaci, ale už nemá čas pátrat po příčině. To mu totiž pojišťovny nezaplatí. A promiň, ale v této oblasti se pohybuji a vím, jak věci fungují. Mluvila jsem jako ty dříve. Bohužel, klasiká medicína prostě v určitých oblastech nestačí. Lékaři léčí jen technicky. Jenže tělo není jen technická záležitost. A z toho se musí vyházet. Samozřejmě, pokud Ti šňupání pilulek vyhovuje, je to Tvoje volba, já jsem psala, jak to cítím já. Je to můj názor, který vychází z mých zkušeností.
Jo a zdravotnický systém v Americe neobdivuji, nicméně se mi líbí, že má člověk na výběr... Nechceš absolvovat chemoterapii? Nemusíš. Je to Tvoje tělo Tvoje volba. Tady, pochybuji, že některé ženě s ca prsu dá možnost chemoterapii podstoupit nebo ne. Tady nám totiž lékař řekne, že pokud neuděláme to, co on "doporučí", tak to nedopadne. Jenže to v USA nikdo neřekne. Protože to nikdo neví.
Pokud dědečkovi nenutí chemo tak je to jen proto, že má meta. Takže, já zase fakt nepochopím, jak někdo může slepě věřit technikům těla. Protože největší odborník na své tělo je každý sám a lékař může pomoci v uzdravování. A mysli si o mě co chceš. Byla jsem na tom kdysi stejně jako ty. Do té doby než mě ty dobře myšlené rady a "účinné" léky málem položily.

9. srp 2017

@madrilena hele s timhle stylem mi to psat nemusis. Vety jako pohybuji se v tom. Ver, ze i ja nejsem v tomhle uplnej laik .
Jak rikam- moje lekarka prakticka se vzdycky pidi po pricinach, pomerne dukladne. Neni to o systemu ale o doktorovi.
Leky teda moc neberu, nebo nevim odkud si vzala tuto informaci kterou si nasledne napsala - pokud ti snupani pilulek vyhovuje.
Zbytecne se stavis do opozice.
Reaguju na tvuj prispevek, kde si vlastne stezujes na neco uplne jinyho nez je v clanku.
Jedna vec je pristup lekaru, ten tvuj system ve kterym se pohybujes a druha vec je si stezovat na nas socialni system.
A znova pisu- je to o doktorovi!

9. srp 2017

@asineda No, můj názor je, že to o doktorovi není. Protože i kdyby sebevíc chtěl, tak pokud se chce uživit, tak prostě nemůže jet jinak, než jak je to zavedené. Nevím, jestli když nejsi laik, jsi obeznámená, jak funguje financování zdravotnictví u nás? Lékař totiž vykazuje výkony (ať už v nemocnici nebo soukromé ordinaci). Nejsou výkony, předpisy,, nemá nic moc co vykázat. Návštěva pacienta lékaře nezaplatí. Je potřeba udělat spoustu dalších výkonů. Šňupáním pilulek myslím to, že akceptuješ, když Ti doktor doporučí lékař paralen či alternativu na bolest hlavy. Bolest hlavy má totiž obvykle příčinu, která jí způsobuje. A jakkoli je fajn si vzít léky na bolest, když je ta bolest nesnesitlná, tak je lepší bolesti předcházet. Třeba tím, že se nesnažím stíhat to, na co nemám. Pak je doma někdy bordel, není navařeno a vyžehleno, ale hlava nebolí. Sousta lidí si klidně vezmou prášek a jsou spokojení, že můžou dělat všechno bez pauzy. No, já vím, že toto pro mě už není. Pak taky, v systému už naštěstí nejsem, ale mám možnost zblízka pozorovat a díky, nechci. Nestavím se do opozice. Píšu to tu, jak to cítím. Nemám důvod psát něco jiného než si myslím. No, jsem sama za sebe.

9. srp 2017

@madrilena jako asi te prekvapim, ale vim jak funguje financovani lekaru, zdravotnictvi apod.
A znova te asi prekvapi to, ze si nevezmu lek na bolest hlavy, protoze neco o pricinach spousty nemoci vim.
Vim, ze kdyz nereknu co si myslim tak mam do dvou dnu bolest v krku, kdyz me nekdo nasere tak opar...
Reagovala jsem na tvoje stezovani na socialni system. Protoze clanek byl vlastne o tom, ze v usa zaplatis vsechno i s chlupama. Nic tam nemas jen tak. U nas ano. A neni to jen zdravotnictvi. I rodicovska , duchody...

9. srp 2017
nyc09
autor

@madrilena Hele ale v čechách pokud nechceš tak také nemusíš podstoupit chemoterapii, fakt že jo..mimochodem, ta chemoterapie, jak jsem pochopila tak teď se hodně diskutuje o tom, že jako neni moc dobrá, podle mě je to úplná kravina, samozřejmě pokud ti je 80 tak si to rozmyslíš, ale pokud ti je 30 a ty se rozhodneš na ní nejít tak je to úplně o něčem jiným, že jo...jo a mimochodem v USA ti taky řeknou, že pokud se rozhodneš jí nepodstoupit tak tvoje šance na přežití 5 let klesnou o tolik a tolik procent, takže sorry v tomhle nemáš pravdu

9. srp 2017

@nyc09 Jasně, že pokud v ČR nechceš chemo, tak jí můžeš odmítnout. Osobně jsem se asi tady nesetkala s přístupem, že by někdo takové rozhodnutí akceptoval bez toho aniž by Ti řekl něco velmi negativního - jako, že bez chemoterapie má člověk smůlu. Pokud člověk souhasí s lékařem, věřím, že může odcházet z ordinace s dobrým pocitem. Pokud odmítne, tak už si to nemyslím. No, třeba se mýlím. U Tebe jsem měla z článků pocit, že ať už se rozhodneš jakkoli, budou to brát v plné vážnosti a nikdo Tě nebude zastrašovat. A já tady nechci spekulovat, jestli chemo ano nebo ne. Mě vadí ten přístup. Každý by se měl na základě toho, co mu lékař vysvětlí, rozhodnout sám. To, že lékař zastrašoval jsem zažila mnohokrát. Nebudete brát léky, bude to horší. Naprosto stereotypní myšlení. U lékaře jsem s Tebou nebyla, ale myslím si, že je něco jiného, když Ti lékař řekne fakta jako bez léčby máme zkušenost, že takové a takové procento lidí je na tom dobře a takové a takové procento špatně. A naopak s léčbou je to tak a tak. Pořád to není ono dívání se zhora: nebereš, děláš to špatně. Pacient by měl z ordinace odcházet pozitivně naladěn, ne v depresi (v rámci situace samozřejmě). Já tady nechci plyvat špínu, já jenom chci, aby se to zlepšilo. My tady máme jakousi jistotu, že když potřebujeme vyoperovat apendix, tak na tm finančně nevykrvácíme. V tom tu určitě máme klidnější život.

9. srp 2017

@madrilena boze !! Mas evidentne zasadni problem a blbou zkusenost s doktorama. Tak tady si ho asi nevyresis. Nechapu to hazeni do jednoho pytle? Sakra nikdo mem okoli se nesetkal se zastrasovanim od doktoru, co to je za blbost? Jasne ze se to deje, ale to asi vsude ve svete.
Co chces aby se zlepsovalo? Tady na modrym konikovi?
Stezovat si pod clankem kterej byl o uplne necem jinym?
Fakt uz nestacim zirat! Vsichni doktori jsou spatni, vsechno delaji spatne , zdravotnictvi je na nic.. tvuj pristup taky o necem vypovida.

9. srp 2017

@asineda No, vyvedu Tě z omylu. Já žádný problém nemám. Já jsem psala svůj názor. Pokud máš jiný názor je to Tvoje právo. Já Ti ho neberu. Nicméně nechápu, proč se tady rozčiluješ, že já si něco myslím. To je moje věc. Stejně jako je Tvoje věc, co si myslíš ty. V článku mne zaujalo jednání lékařky v USA, které zde rozhodně není běžné. Nechápu, proč s tím máš takový problém. Nevím, kde jsem psala, že chci, aby se něco zlepšovalo na mateřském fóru. Já jen chci, aby lékaři chtěli pacienty vyléčit a ne jen léčit. Naštěstí na to přichází čím dál více lidí. Včetně osobností. Nevím, jestli Ti něco říkají jména MUDr. Hnízdil, MUDr. Radkin Honzák, Jan Muhlfeit.... To jsou lidé, kteří jdou proti proudu, bojují za dbr pro lidi nikoli pouze do svého vlastního kotle.

9. srp 2017

@madrilena no, ty me opravdu nenastves😄
Tvuj prvni prispevek byl stezovanim si na celou radu veci.
To jsem komentovala- ze nechapu tu lidskou vlastnost si na vse stezovat.
Jsou na svete tragedie a strasny veci, lidi jsou vazne nemocni, deti nemaji jidlo...takze tvoje negace me fakt nerozhaze.Mej peknej vecer.

9. srp 2017
nyc09
autor

@madrilena Tak v tomhle mas pravdu, tady ti reknou fakta a berou to jak to je, hele nevim jak to funguje v CR moji diagnozu jsem tam nemela, tak fakt nevim, ale ono kdyz ti reknou cisla a procenta tak si to potom hodne rozmyslis...no na druhou stranu cosi pamatuju pristup doktoru pred 4 lety s mezinarodnim ockovani v CR, tak za me teda nic moc, kdyz to srovnam s tim co je tady, tak ten pristup by mohl bejt fakt mnohem lepsi 😉

10. srp 2017
nyc09
autor

@madrilena
@asineda Holky nehadejte se..obe mate pravdu v tom o cem mluvite...to chce klid 🙂

10. srp 2017

@nyc09 Měj se hezky 🙂

10. srp 2017

@ivakalinova ahoj, jen dotaz - píšeš "škoda mluvit, jak je spousta lidí nevděčná". Chápu, za co myslíš, že by měli být vděční, ale zajímalo by mě, komu by podle Tebe měli být vděční...

18. srp 2017

@suzanna123 Myslím to tak, že by měli být vděční, že jsou automaticky pojištění, že si mohou zvolit, jak dlouho budou doma. Já osobně opravdu cítím vděk a pokoru státu, že to u nás funguje takhle. Vadí mi, když někdo jen remcá a stěžuje si. Většinou to bývají ti, co viděli práci tak z rychlíku ☹

18. srp 2017

@ivakalinova to je právě to. Samozřejmě na tom, že ti, co jen sají, mají držet klapačku a být rádi, se shodneme. Ale já rozhodně nemám pocit, že bych měla být za něco vděčná státu. Stát funguje z peněz, které do něho cpeme my - a podívej se, jak funguje. Kolik peněz se rozfrcá úplně mimo - třeba i na ty sosající. Nebo na předražené zakázky apod.

18. srp 2017

@madrilena uf, tak to byl tedy dlouhý článek a přečetla jsem ho na dvě nadechnutí 🙂
Naprosto souhlasím, co vše píšeš. Moc hezky napsané a děkuji za tvůj pohled a názor.

22. únor 2018

@madrilena přesně tak. Tohle jak píšeš mi připadá šílené a děsivé. Je hrozné, když ti onemocní dítě a ty se o něho musíš starat a ještě nemáš k tomu plat a nic podobného.

22. únor 2018

Začni psát komentář...

Odešli