1 / 1
    23. srp 2021

    💙❤️💙

    23. srp 2021

    Nad tímhle se mohou dojímat jen ty ženy, které si tenhle úděl (pro mě nepochopitelně) vybraly 🤷🏼‍♀️. Žena může být dobrou matkou i manželkou a přitom sama sebe nestavět do role servírky/kuchařky/uklízečky/pračky.

    23. srp 2021

    @lvl16 můžu ti to někdy vysvětlit z vícero pohledů pokud to opravdu nedokážeš pochopit. Nebudu se tady rozepisovat a nikomu srdceryvně odkrývat svůj příběh,ale věř mi,že tohle fakt často ovlivnit nejde. . . Vážně,ale vazne existují i ženy, které se v téhle tryzně nevyzivaji a jsou v ní zcela nevinně.

    23. srp 2021

    @lvl16 Ale dobrá matka a manželka to tak prostě má, že se snaží zvládnout vše tak, aby byly spokojené děti a manžel. A zvládá to, i když je to hodně náročné. Jen je potřeba si najít chvíli i sama pro sebe. Ale nějak jsem asi nepochopila, kdo by místo ní doma uklidil, uvařil, připravil dětem jídlo, poklidil nádobí, vypral prádlo apod., když je manžel v práci a manželka je na rodičáku sama s malými dětmi. 🤔 Tak to podle mě prostě je.. 🤷‍♀️

    23. srp 2021

    Az dokojim, chci si nechat vytetovat tohle... Nadherny a trefny obrázek ❤️.... Se synem 5 let jsme si hrali na superhrdiny... On byl Hulk, Iron man a povida mi, at si taky vyberu, co budu za superhrdinu... Tak mu povídám, ze jsem MÁMA.. A on, ze to neni zadnej superhrdina. Na to konto jsem mu vyjmenovala, co vsechno mamky delaji a resi behem dne a hned mi to posvetil, ze Mama muze byt zařazena mezi superhrdiny 😄💪 Naštěstí mam manzela, ktery je soudny, pomaha a je mi k ruce ❤️

    24. srp 2021

    Já to mám taky asi nastavené jinak. Možná je to tím, ze jsem vlastně nikdy nepřestala pracovat a o všechno kolem domácnosti a děti jsem se dělila s manželem. Mám skvělého chlapa. Zpětné bych řekla, že jsem nikdy neměla takovou pohodu jako v době kdy byly děti doma😂. Jakmile začala školka a pak škola začal teprve ten správný kolotoč.

    24. srp 2021

    @ludazo A můžeš to vysvětlit, nebo to teda nebudeš vypisovat 🙂?

    24. srp 2021

    @ludazo asi vím jal to myslíš…Také takové ženy znám…🌸

    24. srp 2021

    @lvl16 prosím, poraď na koho to mám delegovat?☺️ Čekat s úklidem a vařením na manžela až přijde z práce, je nesmysl...

    24. srp 2021

    Podle mě je tahle diskuze naprosto mimo, pokud se bavíme o situaci, kdy je žena na rodičáku. Trochu jiné kafe začíná, pokud se žena vrací do práce. Já toho mám víc doma (vaření a žehlení manžel nedělá), tak mám zkrácený úvazek v práci. Zase se ale nedotknu zahrady, těžkých prací a manžel se vším, ale fakt se vším, krom toho vaření a žehlení pomůže (a jako jo, i tu cibuli mi třeba nakrájí, ať jsem úplně korekt). Co ale nedávám a nechápu, jsou rodiny, kde oba pracují na full time, oba vydělávaj tak nějak stejně a třeba po návratu z dovolený, kdy je třeba prát, žehlit, uklízet, vybalovat, nakoupit, si chlap lehne k telce a i ta děcka nechá ženě. Znám takové páry. U nás po návratu z dovči jedem jako sehranej tým - manžel mi to vynosí, postará se o děti, zajede na nákup, pořeší zahradu, já zase peru, žehlím, skládám, něco z toho nákupu uvařím - zkrátka jsme tým a zvládáme a to je, myslím, to nejdůležitější... výkřiky z FB dobrý, ale ohlídejte si to, holky, až se budete vracet zpět do práce. Toto je úskalí dlouhého českého rodičáku. Chlapi si zvyknou 🙂.

    24. srp 2021

    Něco z toho jsem a jsem tím moc rada, něco z toho jsem vlivem okolnosti, které se ale můžou změnit, a něco z toho být odmítám.. třeba tu servirku nejak nechápu. Jako ze dam dětem jídlo na stul?

    24. srp 2021

    Tak jistě,když je žena doma,tak jaksi ty věci udělá,co jsou třeba...z toho výčtu dělám tak nějak vše,ale přece k tomu vedu i děti,aby se pak postupně zapojily. Jsou věci,které dělám já a pak jsou věci,které chci po nich. Jídlo jim na stůl ráda přinesu,prázdný talíř už ale odnášejí sami atd. A taky si myslím,že je to o tom,jak k tomu žena přistupuje...trpitelsky jako na obrázku nebo s tím,že se vlastně stará o svou rodinu a za pár let to bude zase třeba jinak? A ohledně pomocí od mužů..ne každý muž má jednu práci a je v 15h doma. Někteří mají více prací,mají práci kolem domu,zahradu,chalupu...takže ti pak asi těžko denně napůl pomůžou ještě ženské doma.

    24. srp 2021

    @ludazo Máš pravdu a souhlasím. Napsala jsem to špatně. Měla jsem uvést, že si to ve většině případů ženy vybírají samy. Samozřejmě je spousta smutných okolností, které nelze bohužel příliš ovlivnit.

    24. srp 2021

    @lvl16 a co si jako vybírají samy?

    24. srp 2021

    @levandulovy_caj Určitě existuje možnost, jak nezastávat všechny tyto role, nebo se o ně alespoň podělit 🙂. Servírku už zřejmě starší děti a manžel nepotřebují, dát prádlo do pračky by se jim snad taky povedlo. Velké úklidy lze dělat společně během víkendu, vařit lze na několik dní dopředu a netřeba stát u plotny mnoho hodin. A hlavně je potřeba se nehroutit z toho, když nejsou umytá okna a děti večeří obložený chleba 🙂.

    24. srp 2021

    @queenp nenechavej si to vytetovat, to je děsný.

    24. srp 2021

    @lvl16 já s tebou v principu souhlasím, ale jsem zvědavá, jestli to jako matka několika školních dětí pracující na plný úvazek uvidíš stejně 🙂 takhle je to jen planá teorie.

    24. srp 2021

    @mummylenka Ten příspěvek ale není o tom, že žena v domácnosti umyje nádobí a uvaří jídlo. Ten je o tom, že chudák žena musí dělat všechno, ostatním členům rodiny sloužit (budit je, dělat servírku) a nemá za to ani nárok na odpočinek a pod tíhou povinností se hroutí. A takhle prostě za standardních okolností nemusí žít dlouhodobě nikdo 🤷🏼‍♀️. Vždycky je možnost zapojit do péči o domácnost rodinu (byť třeba jen o víkendu), pokud to finance dovolí, najmout si výpomoc, občas dát děti na hlídání partnerovi/kamarádce/rodině, nad nepořádek se občas povznést…

    24. srp 2021

    Můj muž se nezastaví, po práci jde rovnou dělat něco okolo baráku. Ale já se taky nezastavím a dělám všechno z příspěvku výše, k tomu samozřejmě oba pracujeme. Tak to prostě je a je to náročný. A Kdo tvrdí, že ne, je z jiné planety. Anebo bydlí v 3+1 v paneláku, každej druhej víkend má děti u babičky a manžel chodí ve 4 domů z práce a věnuje se dětem. Případně má jen jedno dite v předškolním věku, který je ještě k tomu zdravý, nemusí chodit na logopedii, na cvičení se zádama, očima a pod. Pak je to samozřejmě super a ženská může být víc v klidu, i když netvrdím, že taková to zase nemůže mít náročný v jiných ohledech. Mám třeba kamarádku, která má děti v podstatě děti ve střídavě péči s babickama, manžel doma dělá všechno kromě vaření a ještě u toho má často obě děti, a přesto je dost často vyřízená, protože je perfekcionistka a nedokáže nad ničím mávnout rukou. A to se pořád bavíme jen o dvou úplných rodinách, kde jsou jen různé nastaveny systémy péče o děti a domácnost. Ale co potom všechny ty ženy, co mají manžely od pondělí do soboty na kamionu, nebo půl roku na misi nebo jsou invalidní nebo mají velké zdravotní potíže, starají se k tomu ještě o senilní rodiče, nebo jsou pod hranici chudoby, nebo.... Těch způsobů života je okolo tolik a nikde nevidím ženy s dětma, co by to v menší nebo větší míře neměly prostě těžký a netáhly tu káru péče roky hlavně samy. I pokud tu pomoc mají, tak ji stejně musí organizovat a nosit v hlavě diář.

    @lvl16 Tahle teorie je fajn, ale předpokládá, že máš někoho, kdo je ochoten se za tebe o ty děti postarat. Budeš ty deti cpát násilím babičkám, který se prostě starat nechtějí nebo manželovi, kterej padá na hubu stejně jako ty, nebo kamarádkam,který jsou na tom podobně jako ty? Já na to třeba žaludek nemám. Nad nepořádek se sice můžeš povznést, ale pomůže ti to? Akorát odlozis něco, co ti stejně neuteče a co za tebe stejně nikdo jinej neudělá. Nebudes dětem dělat budik a nevzbudis je teda do školy, kdyz jsi doma? Nedáš jim najíst a nebudeš se s nima učit,kdyz je lockdown? Povzneses se nad to, že je potřeba, aby měly ostříhané nehty, vyčištěný zuby, umytý hlavy? Mavnes rukou nad diarem s terminama u doktorů, krouzkama, školníma besidkama? Kdo by tohle dělal za tebe? Já neříkám, že si někdy neudělám volnější odpoledne nebo den, kdy se jen jde na výlet, ale to na věci nic nemění. Poslední dva roky mě prostě vyždímaly a určitě nejsem sama.

    24. srp 2021

    @evik19 naprosto s tebou souhlasím👍

    24. srp 2021

    @evik19 Chápu, máš toho hodně a je mi líto, pokud z toho neexistuje cesta ven. Taky jsem výše psala, že se za původní vyjádření omlouvám, protože určitě některé ženy v této situaci neskončily dobrovolně (mají nemocné děti, nemocného partnera, jsou samoživitelky….) a měla jsem to při psaní příspěvku zohlednit.

    24. srp 2021

    @evik19 skvěle napsáno, reálný pohled z praxe tady do té teorie 🙂

    24. srp 2021

    @evik19 Jasný, ale ten chlap je na kamionu kvůli penězům a ti vojáci na misi taky, ne? Tak zaplatí paní na hlídání, paní na úklid a je to, ne? Nebo ti vaši muži, co se nezastaví - tak dobře a nadstandardně vydělávaj a máte na robovysavač, na uklízečku. Ono to možná bude znít jako rejpání, ale fakt si myslím, že je buď nutný na domácnosti participovat, nebo aspoň přinést odpovídající sumu do rozpočtu. Zrovna ten partner kamarádky je kamioňák a když je doma, válí šunky (a je doma celkem dost - na kamioňáka) 🙂.

    24. srp 2021

    @evik19 Ale souzním a objímám, za poslední dva roky jsem taky vyždímaná, hlavně psychicky unavená ze souběhu homeschoolingu a homeoffice a pomohl až letní režim ❤ a kina, dovolený, divadla, tábory, moře, kavárny, kamarádi. Jestli mi to zas seberou, tak už nevim 🤐.

    24. srp 2021

    @orchidis Já mám bohužel právě ve svém okolí drtivou většinu takových případů, kdy chlap přijde ani ne v 5 z práce, lehne si na gauč a starejte se (o víkendu jakbysmet, protože přeci taky potřebuje nějaký volný den), děti si po sobě nedokážou odnést ani nádobí do dřezu a žena kolem celé rodiny lítá jak hadr na holi, na což si samozřejmě rodina ráda zvykne. A pak mi tyhle kamarádky píšou, jak jsou vyčerpané, musí vstávat ve 4 ráno, aby všechno stihly, nemají žádný čas pro sebe a čekají, že je budu obdivovat, jak se obětují. Nebudu. A tohle jsou ženy, o kterých jsem mluvila.

    24. srp 2021

    @orchidis
    @lvl16 Holky, děkuji za vaši soustrast, ale nemám pocit, že by mě měl někdo litovat. Máme se dobře, ale máme toho prostě moc. Robotickej vysavač třeba mám, stejně jako myčku a susicku. Spíš ten koloběh všeho prostě člověka otrhá jak boruvku. Jestli to máte jinak, tak vám to moc preju a radím, ať hlavně nezacinate stavět barák, to totiž pak jde do kelu úplně všechno - volnej čas, finance, energie... P. S. Děti mi pomáhají, ale víte jak to s tou pomocí je. A chlapa nebudu peskovat za neodnesenej talířek, když vidím, že zrovna odtahal půl tuny dlažby po tom, co se vrátil z práce. Pevně věřím, že až tohle přežijeme, tak nám bude líp.

    24. srp 2021

    @evik19 Začali jsme s rekonstrukcí na začátku léta 🙈. Možná si sem za chvíli přijdu sypat popel na hlavu, jak jsem byla naivní :D.

    24. srp 2021

    @evik19 Žádná soustrast 🙂! Jen reakce na poslední větu - že tě poslední dva roky vyždímaly. Mě taky! Ta covid situace. Vlastně je to mimo téma 🙂.

    24. srp 2021

    @orchidis nesedim tady nonstop. Víš... Takže se rozepisu až budu mít čas. Protože mám i jiné věci na praci.

    24. srp 2021

    @lvl16 No, tak moc držím palce, ať to zvládnete v pohodě, ať to netrvá moc dlouho atd atd. Držte se!
    @orchidis Ano, ano... Myslím, že ta poslední doba nám dala co proto skoro všem🙂

    24. srp 2021

    @orchidis a další věc. Tyto věci nesou symboliku. Symbolika,aby byla jasná,musí občas přehánět. Tzn že je třeba v uměleckém díle číst,ne ho brát doslovně. Zrovna tobě se mi to ale nechce vysvětlovat. Ty máš v hlavě druh mozku se kterým si já nechci rozumět.
    Nikdo tady neřeší definici ženy zhroucené pod náporem povinností. Klade se tady důraz na fakt,že žena často bez jakéhokoliv povšimnutí zvládá mnoho veci na úkor své plast i pohody. Někdy si prostě nevyberes. Když máš třeba děti které potřebují specifickou péči,když máš muže který zrovna nemá úplně flexibilní pracovní dobu,když frází "na ceně nezáleží" nepoužívás víc než "dobrý den". Když nemáš žádné prarodiče kteří by ti pomohli, a když máš sama své potíže které ti ubírají mnoho času a sil. To pak ten obrázek pochopíš. Pak...

    24. srp 2021

    @orchidis a máš do toho i jiné "starosti" ?

    24. srp 2021

    teda fakt jsem ráda že to takhe nemám a že nedělám manželovi a svým dvěma synům služku.jednou až si kluci najdou svoje holky ( manželky) tak myslím za to budou hodně rádi.

    24. srp 2021
    24. srp 2021

    Ano, pocit dokonalé matky a manželky mě začal opoustět už u prvního syna, když s přibývajícím věkem začal zkracovat denní spaní. Manžel se buď musel zapojit do péče o domácnost nebo snížit své nároky na servis. Po mém návratu do práce to platilo dvojnásob a když jsem si před 2. roky zlomila kotník, byla jsem vyřazena na 6 neděl z běžného provozu - prostě japonský kouzelný skřítek SETO zmizel 😀 Navíc se děti mají od malá vést k samostatnosti, aby si navykly, že si mají po sobě uklízet apd., takže pokud se matka stále cítí stejně využívaná a nedoceněná, může si za to sama. Buď bude mít chlapa při ruce a finančně se uskromní nebo naopak. Každopádně je to její volba a obdiv by za to vyžadovat neměla 🙂

    24. srp 2021

    @ludazo Ty jsi hustě arogantní 😂. Máš pravdu, asi máme jinej druh mozku. Já zase nerozumím tomu Tvému. Zkus dát příště dohromady srozumitelnou a kloudnou větu a třeba si dám i tu námahu to číst 🙂.

    24. srp 2021

    Pracuji jako žena v domácnosti. Pracuji hodně, ale také si hraji se svými dětmi, cvičím, dopřávám si koupel, piju kávu při čtení knihy a miluju se se svým mužem.
    Jsem matka. Jsem manželka. Jsem milovaná princezna a obdivovaná bohyně. Dostávám tolik lásky, kolik jsem si dřív nedokázala ani představit a tolik dárků a obrázků, že jsem si z výplyty nikdy nedokázala dopřát víc radosti.
    Jsem ta, která ráno vstává s budíkem a s láskou budí své děti. Dostávám za to první přitulení a polibky. Jsem ta, která jim vaří jídlo a dostává za to pochvaly o nejlepší kuchařce na světě, a to i když jídlo připálím nebo nedosolím. Jsem ta, která se stará, aby u stolu i doma bylo krásně a mám při tom nadšené pomocníky. Jsem učitelka, ano, to jsem, mám děti v domácím vzděláváním a zbožňuju pozorovat jejich pokroky. Peru, mám na to pračku. Starám se o děti, ne jako chůva za peníze, ale jako matka s láskou. Řeším jejich zdravotní potíže, ne jako zdravtní sestra, profesionálka, ale jako ta,která umí ulevit bolavé dušičce a tělíčko obejmout jako nikdo jiný. Uklízím, když a kdy chci a tak, jak se milíbí, nikdo mě nekomaduje jako uklízečku. Nejsem voják ani poradce, jen jsem tu pro své blízké. Nemám dovolenou ani pracovní neschopnost, protože jsem nenahradtelná a to je ten důvod, proč jsem se stala mámou. V noci sladce spím, protože už o tom nemusím snít. Nemám plat. U nás je to můj muž, kdo se dře, vztaká s podřízenými, riskuje a nervuje se, abychom měli vše, co potřebujeme.
    Často jsem unavená, často mám pocit, že mi něco chybí, často si připadám nedoceněná. Ale mám na to mnohem spolehlivější kompenzaci než peníze na výplatní pásce. Mám totiž opravdový vděk, opravdovou lásku, opravdový smysl.

    24. srp 2021

    Jo, a nějaké pokládání života pro blaho svých rodin? Chůvu a budík si můžou zaplatit, uklízečku nebo poradce taky. Já jsem jejich máma. Nikdy, s nikým a za žádnou částku nebudou šťastnější a blaženější beze mě, než jsou se mnou. Tahle část mě fakt vytočila. Představte si své rodiny poté, co jste položily život vyčerpáním z mytí podlahy a žehlení spoďárů: fakt jsou v té představě blaženější než s vámi?!

    24. srp 2021

    @orchidis kdybych chtěla být arogantní,znělo by to jinak. Ani nevím, co konkrétně ti přijde arogantní. Pokud zmínka o druhu mozku, tak sis to vyložila sama já neřekla jaký druh mozku. Fakt,že se tě to dotýká,není o mé aroganci, ale o tom jak si to sama preberes.
    Překlepy uznávám, ale kdo chce číst,popere se s tím. Nikdo po tobě nezadá,abys to četla. I když bych předpokládala, že si to budeš chtít číst,když si jako jediná reagovala, že by tě mě vysvětlení zajímalo. Tak si dej dohromady co chceš,na co se ptáš,komu odpovídáš,na co a jak reaguješ. Hezké odpoledne.

    25. srp 2021

    @rebe úvodní příspěvek se mi moc nezdál, ale do diskuze jsem se nějak neuměla zapojit, chtěla jsem, ale neměla jsem nápad, jak na to, aby to vyjádřilo pocity. Po dvou dnech jsem se k příspěvku vrátila, abych se podívala, jestli tu něco nepřibylo...
    A ono ano, ty jsi to všechno vystihla, tak jak to cítím i já. Je moc škoda, že už je příspěvek zapadlý. To co jsi napsala, je úžasné a stálo by za to, aby si to přečetlo, co nejvíce holek. Může jim to dát hrozně moc, díky 😉.

    25. srp 2021