mikina_ii
918

Ohře - naše první vícedenní vodácké putování

To, že letos pojedeme na vodu, se zrodilo v hlavě Lukyna na jedné svatbě, kterou jsme točili v krásné krajině Poohří. Jakmile jsme z auta viděli Ohři, začal vyprávět, jak ji před několika lety sjížděli a začínal se rýsovat nápad. Skvělý nápad!

Vzhledem k velikosti lodí a bagáže jsme se rozhodli, že si u půjčovny lodí objednáme i převoz věcí z kempu do kempu. Vybrali jsme si půjčovnu Samba.  Předem jsme si vytyčili trasu a tu nahlásili. Po příjezdu do kempu na nás vždy přívěs od Samby čekal. Ráno stačilo sbalit a do přívěsu věci vrátit, aby je mohli převést dál.

Tip pro rodiče: Seznam toho, co s sebou na vodu má jednu výhodu, která je zároveň nevýhodou - nemůže být dlouhý. My jsme se, co se oblečení týče, velmi uskromnili. O to víc věcí jsem brala Kýšovi:

•  3x plavky (v těch byl v lodi),
  • 2x kraťasy,
  • 3x triko s krátkým rukávem,
  • 1x triko s dlouhým rukávem,
  • 2x tepláky,
  • 2x mikina,
  • 5x suché ponožky, 1x teplé (do stanu), spodní prádlo
  • letní čepička pro hodně chladné noci

Vše sbaleno do zavazadel, která na nás čekala v kempu, s sebou do sudu vždy 1 set suchého oblečení podle počasí a mikina, kdyby náhodou. Kšiltovka, helma na kolo a boty do vody nutností. Druhé Kýši boty byly tenisky, což se ukázalo jako chyba - když si je totiž druhý den namočil, neměl už žádné suché boty. Například crocsky by byly lepší volba.

V Sambě půjčují kompletní vodácké vybavení i pro děti. Jediný problém byla helma - nakonec jsme brali Kýšovu vlastní na kolo.

Tím, že byly lodě trojmístné, byly taky trochu těžší a větší, takže se kluci při přenášení docela zapotili. Na druhou stranu jsme se do nich ve třech pohodlně vešli i se sudem a jedním pádlem střídavě uvnitř (půjčili nám samozřejmě i dětské pádlo, ale Kýšovi se ne vždy chtělo).

Tip pro rodiče: naše lékárnička obsahovala následující položky a cestovala s námi na lodi:

• sprej proti hmyzu a gel na štípance
  • peroxid vodíku, voděodolné náplasti
  • paracetamol pro děti i dospělé
  • černé uhlí
  • nůžtičky

Kompletní povídání o cestě po Ohři najdete TADY. Sledujte taky náš instagram, kam přidáváme fotky z výletů a našeho života🙂.

Ohře je nádherná - my ji jeli (bez dětí) a úplně jsem se rozplývala 🙂 . S dětmi a kamarády jedeme teď velký projekt - trasa Pikovice - Hamburk 🙂 Na poslední etapě jsme dojeli do Štětí 🙂 Ale to žádná nádhera tedy není 🙂 Za to to je pořádně pošahaný nápad 🙂

A u Samby jsme taky byli spokojení 🙂

@zzuzinda Labe začne být hezké hned za hranicema, takže vytrvejte. V německu už nejsou přehrady, voda krásně teče, je čistá a všude kolem písčité náplavky a plážičky na koupání (když není moc vody). Jeli jsme podél celého Labe na kolech (chybí nám pouze úsek ze Dvora Králové k prameni)

@zzuzinda wau! No tak to je pecka! Moc si to užijte, zní to jako parádně bláznivý nápad🙂. Budu ráda, když pak nasdílíte pocity/dojmy🙂.

2. zář 2020

Sjíždět řeku je pro děti fakt zábava. My jezdili jako bezdětní, jednou i Salzu v Rakousku a naše obě děti od pár let, druhá dcera spala ve stanu ve třech měsících a za rok v roce a něco už zvládla být v lodi. Jezdíme parta už pár let a krásně se rozrůstáme. Letos jsme sjížděli Jizeru, bylo to pohodové a fajn.

3. zář 2020

@konidana Tak to doufám, že to poteče, zatím to je otročina. Ale náš Adam jak maká! To je vodák, jak se patří 🙂 Bára zatím moc nepádluje - ta velikost vodáka je celkem limitující - nenahne se přes loď 🙂 Ale zas je jako talisman 🙂
@mikina_ii Zatím každou etapu brbláme, jaký jsme to měli pitomý nápad 🙂 Ale příště jedem zas 🙂 A překvapivě děti to moc baví, kolikrát nás drží děti, abychom to nevzdali 🙂

@zzuzinda co máte za loď? Z Pálavy dosáhly děti v pohodě od 3 let, když měly odpovídající pádlo. Ale pádlují samozřejmě jen když se jim chce😅 Od jara dokonce už by mohly jet děti samy spolu na jedné lodi, jde jim to, ale do hodiny se tak pohádají, že mladší zdrhá zpátky k tatínkovi a dcera prudí, že ji to na háčku nebaví a na kormidle jet nemůže, protože já sem blbej háček (mám 180cm) 😅. Naštěstí, když je potřeba, tak umí zabrat i ona, např. minulý týden 10km voleje proti větru

3. zář 2020

@konidana Jedem na Pálavách. Ale Bára je tam jak vítr v bedně, když má pádlovat 🙂

My budeme kupovat Rio nebo Baraku. Jsme 2do + 2dě, takze 2 lode. Zatim po Cechach, do budoucna urcite zahranici (Salza, Soča nebo snad jednou i moje srdcovka Šjoa).

11. zář 2020

@konidana
@mikina_ii TAk holky, máme za sebou další etapu - o víkendu jsme jeli ze Štětí a v neděli jsme dojeli do Lovosic. Voda nám i tekla, sluníčko svítilo, jsme opálení, unavení. Adam opět nezklamal a pádloval jako drak a Bára taky už pádlovala a jak to bylo znát 🙂 Spali jsme v Lounkách - Bistro u Trumpetek, pokud tam někdo máte cestu, doporučuji 🙂 JEn spaní tam bylo na pytel - chovají tam svatomartinské husy a ty teda v noci měly mejdan 😉 A Lovosice taky fajn - skončili jsme u rozhledny, kde měli super zmrzku 🙂