Je úplně jasné, že když očekáváme náš nejdrahocennější poklad a je čas na výběr vozidla, v kterém se bude mláďátko vozit, chtěly bychom každá z nás najít kočárek nejlepší, nejhezčí,takový, který zvládne všechno, a současně je co nejlehčí a nejskladnější, ať se s ním neprápíme...a miminko v pohodlí a... no vždyť to víme. Mnohé z nás na tento - sám o sobě ne levný - kus miminkovské výbavy nemají desetitisíce a tak samozřejmě hledají kompromis ceny a výkonu. Proto se v tomto článku a výběru TOP 10 budu soustředit na to nejlepší z dvojkombinací do 15 000 Kč, tedy cenově dostupných kombinovaných modelů. Minimálně takový počáteční přehled by to mělo těm nejztracenějším z nás poskytnout. Tak honem, čti, pokud už fakt nevíš, kam z konopí (ehm, ehm, z kombinací)... 😉
Váha: 11kg
Cena: seženeš ho kolem 11 000 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 22 kg
Tento kočárek samozřejmě - tak jako ani ty ostatní, pokud hovoříme o budget friendly (přátelských k rozpočtu) nemá všechno. Ale ze základních funkcí toho má dost. I některé detaily překvapí - například takové jednoruční nastavování opěrky nohou.
Dizajnově je Only čistý a příjemný. Potěší i na tak kompaktní a lehký full size kombinovaný kočárek dostatečně prostornou, širší korbičkou (75x34cm), ale i sportovním sedákem (48 cm opěrka zad a 34 cm šířka). Jedna z největších výhod je také sedadlo, které se skládá spolu s konstrukcí, a to v obou směrech! K tomu přidej nafukovací kola a aspoň trochu odpružení, a v ceně kolem 11tis. Kč máš jeden velmi všestranný dvojkombinační set 'do každého počasí'. A tedy od narození do minimálně dvou a půl, tří let to spolu dáte. Samozřejmostí jsou i adaptéry typu Maxi-Cosi (je nutné je dokoupit zvlášť).
Nevýhodou bude nižší konstrukce, takže pokud očekáváš nějak vysoký kočárek - tak tenhle to nebude 🙂. Nižší umístění nástavby na konstrukci bude daní za (na typ neobvyklou) kompaktnost. Rukojeť si však vyšší rodiče mohou nastavit.
Váha: 8,9 kg
Cena: seženeš ho do 11 500 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 15 kg
Další malý, šikovný kombinovaný minikočárek - naschvál zdrobňuji, protože kromě příjemné šířky konstrukce (57cm) je tento model super lehoučký. Jen 8,9 kg je méně než u některých neotočných sporťáků. Člověk by proto očekával miniaturní - no, cokoliv, ale naopak! Hluboká vanička je opravdu velmi štědrá, co se prostoru týká (přes 80 cm na délku) Sedací část je minimalističtější, ale tak ty cca dva, dva a půl roku by mohla postačit. Adaptéry typu Maxi-Cosi jsou už v dvojkombinačním balení. Takže zbývá jen vybrat si kvalitní autosedačku 😉 V setu získáš i pláštěnku, nánožník a tašku pro maminu.
Smooth bych, hlavně kvůli velikost a váze proto doporučila pro maminky, které už i vědí, jaký (lehký neotočný) sporťák chtějí pro pozdější využití (nebo ho již mají uložený po prvním dítěti). Těm, co potřebují něco nenáročné na začátek. Život s ním bude smooth (hladký) pro nižší rodiče, méně náročné vycházky, městský životní styl, lidi s omezeným prostorem doma nebo v kufru auta - a také pro ty, kteří nemají jinou možnost, než vynášet kočárek po schodech.
Váha: 14,3 kg
Cena: seženeš ho kolem 12-16 000 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 22 kg
Tento kočárek pokračuje v trendu nižších, ale konstrukcí relativně kompaktních modelů. Přidává k tomu všestranně využitelný sedák typu 2v1, který můžeš přeměnit na začátku na hlubokou vaničku (a na tento typ je ještě i dost hluboké). K tomu XXXL stříška, větší jsem ještě neviděla. Široké sezení. Kola střední velikosti – i s nějakým tím odpružením – takže v pohodě projedete i na vesnici. Pokud ho složíš s odděleným sedákem a naskládáš pěkně na sebe, vejde se v podstatě i do běžného auta. Pro mě osobně nej z 2v1 kočárků a ideálně cenově dostupné řešení na začátek, když ještě přesně nevíš, co chceš, ale pokud potřebuješ něco odolného a schopného na čas, než si rozmyslíš pro tebe ideální sporťák. Ano, cena za to bude i ta trochu vyšší váha, ale alespoň se ti hned nerozpadne.
Adaptéry Maxi Cosi jsou ve výbavě kočárku – stejně tak tam najdeš pláštěnku a nánožník, použitelný hlavně s vaničkovou částí.
Váha: 11,9 kg
Cena: seženeš ho kolem 14 500 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 25 kg
Přejdu nyní k horní cenové hranici cenově dostupných modelů tohoto článku a uvedu model, který za mě vyniká hlavně poměrem cena - výkon. Kromě toho je, na rozdíl od dosud zmíněných, vyšší a robustnější. Ničeho se ale neboj (pokud tedy nejsi fakt že prcek). Tento kočárek je i přes vyšší a odolnější konstrukci relativně lehký, resp. má váhu akceptovatelnou (11,9 kg). K tomu přináší obrovitánskou korbičku s obrovitánskou střechou, skutečně prostornou sedací část s další obrovskou stříškou, a sice odlehčená pěnová kola, ale vybavená znatelným odpružením. Salsu tak využiješ ve městě i na vesnici - a jízda bude dostatečně hladká. A nedá mi nakonec nepochválit ten fantastický XXXL nákupní košík, jako i kompatibilitu s autosedačkami ABC DESIGN a také s odlišnými adaptéry pro typ Maxi Cosi. Všechno příslušenství tu ale budeš muset dokupovat osobitně.
Váha: 13,7 kg
Cena: seženeš ho kolem 12 000 Kč/dvojkombinace (sporťák a korba se často kupují zvlášť)
Nosnost: 15 kg
Bebetto je jedna z polských značek, které v nízké ceně nabízí už dlouhodobě ok kvalitu. V podstatě žádný schopnější all-terrain sporťák s otočným sedadlem neseženeš do/kolem 7 tisíc Kč - kromě dlouholeté klasiky Bebetto Nico (a jeho variací).
Nico Shine je taková novější verze s lesklou (shiny) koženkou, neutrální šedivou barvou základu a hlavně - bezúdržbovými koly. Počítej ale samozřejmě i s kompromisy, a to hlavně vyšší váhou a fakt slabou skladností. Ale pokud ti na složeném rozměru až tak nezáleží a od kočárku chceš i prostorný sedák - nejen volitelnou prostornou vaničku, za mě je Bebetto jedna z těch lepších voleb v kategorii „robustní, odpružená polská kombinace“. Nečekej zázraky a příjemně tě překvapí, samozřejmě v rámci svého typu. A připojíš i lepší, než jen jejich autosedačky - adaptéry Maxi-Cosi jsou k dispozici.
V tomto bodu zmíním i dva jiné modely od značky Bebetto: nižší Luca, vhodný spíše pro menší maminky a tatínky; a o něco dražší a stylovější Bresso, reprezentující takovou moderní, vynovenou klasiku. Je totiž dobré mít na výběr 🙂
Váha: 11,7 kg
Cena: seženeš kolem 11 000 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 22 kg
Versatrax má jednoznačně svoje mouchy - kratší stříšku v lehu, vůli v rukojeti, neuzavíratelné boční větrání při roztažené stříšce... Mě však přijde, že za tu cenu - kolem 11 tisíc Kč za dvojkombinaci - jsou to všechno malé a hlavně řešitelné věci. Navíc víc než vyvážené super váhou, skládáním i se sedákem, dostatečným polstrováním + prostorem i pro velké děti... Na otočný model sportovního sedáku je to fakt dobré - 90 cm na délku! Sedák je dokonce na konstrukci usazený výš (= lepší výhled) a kola Versatrax-u jsou fajn i na nerovnosti. A ten nákupní košík!
Kočárek je tak všestranným pomocníkem, který si jen vylepšíš - a bude moct konkurovat i podstatně dražším modelům (které, btw, mají stejný problém se stříškou v leh, případně s vůli rukojeti, protože je to konstrukční věc).
Váha: 11,5 kg
Cena: seženeš ho kolem 12 500 - 14 000 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 22 kg
Moon ReSea S je šikovný, lehký a skladný městský kočárek v kombinaci, patřící do stejného typu jako Cybex Balios S, Zopa Move nebo Muuvo Quick. Oblíbené jsou kromě ceny a váhy i pro jednoduchou funkcionalitu, na svou lehkost opravdu prostornou hlubokou korbu, plus moderní, minimalisticko - funkční styl. I když některé z nich udávají vysokou nosnost v sedáku, i tady je sedák spíše pomenší a na rozdíl od vaničky níže položený (k ní jsou totiž výškové adaptéry - ano, jsou součástí balení, spolu s pláštěnkou). Nevýhodou je také nezakrytelné síťované okénko při roztáhnuté stříšce sportovní části - ale to se dá dořešit svoupomocně.
Realisticky bych počítala tak s dvěma roky dítěte v takovéto kombinaci... a pak přechod na neotočný sportovní nebo golfový model. Každopádně, hodně pěkné muziky v malém balení, a ještě i za výhodnou cenu. Čestná zmínka v tomto případě patří i o cca 2 000 Kč dražšímu modelu Moon Style, který je možná tvrdší při jízdě, ale na to, jaký je funkční a prostorově větší, tak je opravdu lehký a skladný. Proto je nyní u městských maminek mimořádně oblíbený.
Váha: 11,5 kg
Cena: 13 000 - 15 000 Kč/dvojkombinace (často samostatně sporťák /9 900 Kč/ + korbička Micro /4 000 Kč/)
Nosnost: 15 kg
I když to není žádná letošní novinka nebo trend či boom, Jané vyrábí odolné kvalitní kočárky, a Muum je už dlouhé roky stálicí. A možná i proto je tento kombinovaný kočárek relativně cenově dostupný - novinky jsou obvykle dražší. Nenabízí nic šíleného, extrémního, ani prudce moderního, ale to, co dělá, dělá dobře. Městská mamina ho jako počáteční kočárek využije naplno, a ocení i jeho na kombinaci velice příjemnou váhu, odolná kola a kompaktní skládání (a to i skládací korbičky Micro, která je překvapivě i prostorná). Jízdní vlastnosti jsou také velmi fajn. Když nehledáš nic speciálního, proč nevzít něco nespeciálního, co se už roky drží na dobré úrovni? 😉
Váha: 12 kg
Cena: seženeš ho do 14 000 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 15 kg
Další novinka z polské produkce, která se však typickému polskému kombinovanému kočárku vůbec nepodobá. Moderní styl, originální zpracování, ok cena, do sedáku integrovaná moskytiéra - a v Polsku dokonce s celoživotní zárukou. Věří si tito malí Lioneláci - a i když na trhu nejsou moc dlouho, dělají kočárky levně, ale ne odfláknutě 🙂
V první řadě si Mari koupíš do města, ale projdete ledacos - i díky větším širším gumovým kolům a odpružení. Líbí se mi, že zvládli vyrobit něco funkčního a nepřehnaného, a přitom ne šíleně velkého a nepraktického - a vešli se do 14 000 Kč za dvojkombinaci (v akci může být ještě levnější). Vsadím se, že jsi ani nečekala, že výšku sedáku nebo vaničky na konstrukci je možné nastavit!
...i když název matrace v korbě je Fiki Miki mě vždy rozesměje 😀
Váha: 11,1 kg
Cena: seženeš ho za cca 15 000 Kč/dvojkombinace
Nosnost: 22 kg
Pokud se ti zachtělo luxusu, ale nemíníš za něj zaplatit celý majland, podívej se na Anex l/type. S úspěchem malého Joolz Hub a inspirovaný aktuálními trendy, Anex vydal pro rok 2020 tento malý, šikovný kombinovaný kočárek s nižší konstrukcí. Díky tomu je nejen kompaktní a dostatečně lehký, ale i praktický do města nebo pro nižší maminku. Jen pochybuji o té nosnosti 22 kg - sedák je z mého pohledu pro 22kg dítě jednoznačně příliš malý. Ale uvedení toho čísla alespoň znamená, že se chtějí pochválit odolnější konstrukcí, co je také něco, co se dá brát v úvahu v pozitivním smyslu.
K tomu krásně odvětrávaná hluboká korbička s extra prodlouženou stříškou a výhledem pro letní miminko, jednoruční odnímání sedadla z konstrukce, skládání i se sedací částí v každém směru… Každopádně, z kočárků v tomto seznamu je l/type z těch nejdražších, a připlatíš si i za každý speciální doplněk (na výběr jich je dost) - ale získáš něco malého a luxusně působícího na minimálně první rok, dva.
______
Ještě by bylo vhodné říci, že pokud potřebuješ něco lehčího a na otočnosti ti až tak nezáleží, určitě se podívej, zda se z tvého oblíbeného neotočného modelu sportovního kočárku nedá poskládat přikoupením korbičky a autosedačky. I když to nejsou vysloveně kombinace "z povolání", pro maminky - zejména druho- a vícerodičky - je to často nejpraktičtější možnost, jak ušetřit penízky, ale i námahu s velkým robustním (klasickým) kombinovaným kočárkem.
Tento chameleón s neotočným sedátkem mi imponuje zejména proto, že podvozek můžeš měnit: v městské City verzi má kolečka malé, Allroad ti pomůže i na terénu svými velkými nafukovacími koly, a na běh či těžký terén si můžeš přikoupit tříkolovou nápravu Running. Za mě stojí za to, i když je neotočný a jednodušší - zvláště pokud je rozpočet omezený a nároky na povrchy vysoké.
______
Doufám, že jsem článkem alespoň trochu přiblížila, na co se momentálně vyplatí v oblasti kombinovaných kočárků podívat. Podotýkám, že kombinací, i těch dostupnějších - je v nabídce množství, a všechny je tady samozřejmě nevyměnuji; není to možné. Toto jsou každopádně ty, které bych v případě cenového kompromisu aktuálně zvažovala já. Pokud si nenašla něco, co by ti vyhovělo - nebo to, co si chtěla, klidně mi napiš do Kočárkové poradny - určitě něco spolu najdeme 😉 Věřím, že výběr je dostatečný. A pokud náhodou ne, stále můžeš být ekologická i ekonomická a podívat se po kočárcích normálně dražších, ale v tobě vyhovující ceně je hledat mezi používanými, bazarovými. I s takovými ti ráda pomůžu!
Těším se na tebe v dalším článku (klidně mi pište, pokud vás něco aktuální trápí a třeba to trochu objasnit například dalším článkem), v Poradně, nebo jen tak.
.by @eliniatko
Jané muum potvrzuji, že je skvělý
Mě třeba neoslovil ani jeden 😞 přijdou mi bez nápadu
Mě se líbí ten polský kočárek Lionelo Mari, docela by mě zajímalo, jak se s ním jezdí, protože kontrukčně vypadá trochu atypicky. Jo a našla jsem ho za neuvěřitelnou cenu 8,5 tisíce https://www.zaklipso.cz/zbozi/kombinovany-kocar... . Škoda, že na tyhle nové kočárky nejsou od maminek ještě recenze.
Z kočárků zmíněných v článku mám zkušenost jen s korbičkou Jané Micro a je opravdu prostorná, jak se v článku píše, prostornější než se dnes běžně korbičky dělají a přitom se dá složit na úplnou placičku. Není to úplně pohodlné pravidelně skládat, ale pro nás to bylo do auta nutné.
Diono Quantum je tedy asi nejošklivější kočárek, jaký jsem kdy viděla :D. Taková Multipla mezi kočárky. Jinak ale super tipy 👌🏻.
@misaburesova ? ? ?
Začni psát komentář...
10 kocarku na jedno brdo.