Minimalistický a zároveň propracovaný, krásný a zároveň absolutně funkční, a ty veselé pastelové barvy ... "mňamka". Kolemjdoucí, otáčející se za námi na ulici, podle mě souhlasili - nebo prostě jen "umírali" z toho, že vláčím v kočárku narvaná tři děcka. Těžko říct, ale každopádně se usmívali 😉.
V krátkosti:
+ Robustnost, pevnost
+ Unikátní design
+ Množství prostoru pro jedno, dvě, možná i tři děti + náklad či nákup
+ Barvy, materiály a snadnost údržby
+ Možnost konfigurace a stability v každém stavu
+ Košík a další odkládací prostor
+ Velká prodloužitelná stříška s větráním, barvy lze obměňovat
+ Rukojeť se dá nastavit i zcela zasunout, takže se vejdete i do malého výtahu
+ Kola z pevné gumy - i do terénu, ale bez hrozby defektu
+ Odpružení vzadu
+ Množství praktického promyšleného příslušenství
+ Přídavná lavička namísto sedadla
A v dlouhosti 😉 :
Quinny Hubb je novinkou, o které jen málokdo ví. Mám totiž pocit, že se rodiče u nás jen málo zajímají o single-to-double kočárky (rozuměj konvertibilní z jednomístné verze na kočárek pro dvě děti). Také se často, na rozdíl ode mě 😉, neumějí tak nadchnout pro originální / neočekávaný design. Raději, zdá se mi, jdeme cestou ověřené klasiky s menšími obměnami. Tento přístup chápu, ale i tak vždy zůstávám fascinována vším, co "vyčnívá z davu" - a to Quinny Hubb jednoznačně umí. Od prvního momentu jsem se do jeho unikátního designu zamilovala a myslela na něj až do chvíle, dokud jsem ho mohla vyzkoušet (a po intenzivním zkoušení se mi stále líbí!).
Dokonce i tatínek mých chlapců v jednom momentě podotkl, že podle něj jde o nejlepší sourozenecký kočárek, jaký kdy viděl. A to díky designu, pevnosti a robustnosti, ale i 'stackabilitě' - možnosti naskládat děti do kočárku v různých konfiguracích včetně kombinace s lavičkovým hop-on board-em, pro který mu lze snadno odpustit i jeho (z funkčnosti vyplývající) nedostatky.
Možností, jak poskládat kočárek Quinny Hubb, je opravdu hodně. Zakoupíš ho buď jako čistě sportovní, jednomístný kočárek (okolo 17 000 korun), nebo sourozenecký Quinny Hubb Duo (27 500 Kč) se dvěma sedáky. Ke kočárku patří v základní konfiguraci i pláštěnka a adaptéry typu Maxi-Cosi. Na výběr je variace se stříbrnou / světlou nebo tmavě šedou konstrukcí a také sladěné základní textilie sedáku, ke kterým si doladíte i vybranou barvu stříšek.
Dále nabízí možnost dokoupit dodatkové příslušenství. Pro novorozence máš na výběr klasickou, pevnou, hlubokou korbičku (stříšku použiješ ze sedáku, takže o stínění se nemusíš bát) – za cca 7 000, nebo měkkou, vyrovnávací, novorozeneckou vložku do sedáku Cocoon – za kolem 2 300. Pokud se později rozhodneš k single kočárku dokoupit druhé sedadlo, je v nabídce i samostatně (7 000). Stříšku k němu lze dokoupit také odděleně (kolem 1 600 Kč). Pozor, některé stříšky zakoupené zvlášť nemají náhledové větrací okénko. Samostatně je třeba k druhému sedáku, pokud si ho pořídíš později, zakoupit i dětské madlo (1 000). Je to výhoda například i v případě, že to své zničíte, nebo ztratíte (občas se to stane). Sehnat tento náhradní díl je tedy jednoduché, i když ho samozřejmě musíš zaplatit.
Z doplňkového příslušenství jsme ke kočárku dostali držák na nápoje - perfektní věc, dá se totiž upevnit i směrem dovnitř, takže jím nezavadíš o každou "hovadinu" 😉. Později jsme měli také dřevěné lavičkové sezení pro staršího sourozence, které pro děťátko nad 2 roky jednoznačně doporučuji. Je to nejen zábava, ale zároveň to šetří místo v kufru a umožní mámě / tátovi delší krok při jízdě s kočárkem.
Dalším chystaným doplňkem je luxusně polstrovaná, tvarovaná, podložka (bude i letní varianta), vícevrstvý fusak, deka, slunečník a klasická přebalovací taška v dobré kvalitě. Musím však zmínit i skvělou možnost přídavné tašky XXL Shopping Basket. I když je u nás zatím nedostupná - k Hubb-u lze v zadní části namísto sedáku připojit velkou nákupní tašku s nosností 10 kg. A navíc (!!!) - ještě další, na bok upevňovací, tašku Xtra Shopping Bag. Pokud by ti tedy obrovský košík nestačil a potřebuješ naložit celý měsíční nákup - ano, je to možné 😉.
Pro používání od narození patří k Hubb-u pevná hluboká korbička HUX. Na kočárek ji nasadíš s dodávanými zvyšovacími adaptéry, takže není příliš nízko. Je prostorná (vnitřní rozměr 76 x 33,5 cm) a kvalitně zpracovaná, což spolu s rozšiřitelnou stříškou ze sedadlové části dělá výbornou korbu. V sourozenecké konfiguraci dokážeš nasadit pouze jednu korbičku pro mladšího sourozence - a to do spodní pozice.
Pokud bys po skončení používání nechtěla korbičku skladovat, můžeš si místo ní pořídit i vložku / hnízdo Cocoon, se kterým se dá sedací část používat již od narození namísto korbičkové části. Ušetří i penízky, takže určitě stojí za zvážení, zejména pro jarní / letní miminko.
Pomocí dodávaných adaptérů můžeš na kočárek nasadit i autosedačku a využívat jej pro cesty. Tak jako hlubokou korbičku, i autosedačku nasadíš na zadní pozici (blíže k rodiči). Použít můžeš sedačky Maxi-Cosi, ale i jiné značky se stejnou koncovkou.
Na začátek bych podotkla, že Hubb není ani malý, ani lehký kočárek. V základní, jednomístné, konfiguraci má 13 a půl kilogramu, v dvoumístné přes 16. Vzhledem k jeho nosnosti, výkonu a vlastnostem je to naprosto přiměřená váha - není extrémně těžký, naopak ve své kategorii je ještě poměrně lehký. Dávání kočárku do kufru však nech raději na tatínka, pokud je to možné 😉.
Při jízdě jeho váhu pocítíš, zvlášť pokud všechny součásti plně naložíš. Je to kočárek s větší základnou a nižším těžištěm, není tedy předurčen na zcela jednoduchou jednoruční manipulaci. Přechod nerovností však usnadňují velká kola, odpružení a celková robustnost - kočárkem stačí silně zatlačit, a překážku bez problémů projede. Dá se také vyjet na obrubník, samozřejmě ale to chce na začátku trochu cviku. A v plné kapacitě občas i "šťouchu" nohou - v některých momentech jsem byla překvapená, že to šlo, i když jsem nejprve trochu pochybovala 🙂.
Velmi oceňuji i fakt, že to tak funguje s více dětmi. Do kopce se, logicky, nadřeš - s kočárkem, nákladem i dětmi je jízda s váhou okolo 60 kg do kopce dobrou a levnou "posilovnou" 😉. Zdálo se mi jednodušší dát starší, tedy těžší dítě, na zadní pozici - tehdy byla celková manipulace a zvedání příjemnější. Ne vždy tam ale starší dítě chtělo být 😀, ocitli jsme se však i v situaci, že i bez sedáku si starší syn postavil na zadní část koše (namísto stupínku), nebo si sedl přímo do košíku.
Považuji za nutné vyzdvihnout i mimořádnou stabilitu kočárku. V jakékoli konfiguraci, a také v případě, že v kočárku bylo jen jedno dítě (i když byl přichystán pro dvě děti) - ať již bylo vpředu, vzadu, nebo dokonce stálo na košíku, kočárek držel, nepřeklápěl se. Pravděpodobně k tomu přispívá i fakt, že nástavby jsou na něm umístěny níže. Mně jako vyšší osobě to nijak zvlášť nevadilo a dětem vyhovovalo, že si nastupovaly a vystupovaly samy, bez pomoci.
V každé z konfigurací kočárek působil velmi stylově. Ať už s jedním sedákem - uprostřed nebo vpředu plus s nákupem, nebo dvěma - vpředu jako "stadium / podium seating" - zadní vyšší než přední, od sebe, nebo směrem k matce - kočárek vždy seděl pevně na zemi a působil velmi přirozeně. Kombinací různých potahů a stříšek na ulici opravdu "svítil", v tom nejlepším slova smyslu, a okolí skutečně zaujal. Za celou dobu jsme nepotkali žádného dalšího Hubb-a, takže jsme byli navíc i originální. Nastavování sedadel bylo také velmi jednoduché - na výběr je opravdu mnoho "setup-ů", které jsme obměňovali podle nálady a potřeby.
Rukojeť kočárku je potažena stejným perforovaným koženkovým materiálem jako dětské madlo. V námi zkoušené verzi - stříbrné konstrukci - byla černá, tmavší variace konstrukce se světlejšími sedáky ji však má také krásnou - šedomodrou, skutečně unikátní a příjemnou na pohled. Nastavení je možné pouze ve dvou pozicích - nižší, cca 101 cm, a vyšší, cca 104 cm. S mými 176 centimetry jsem využívala vyšší pozici, ale v dvojverzi bych skutečně přivítala ještě alespoň jednu výškovou možnost. Zejména vyšším tatínkům by mohla chybět. Určitě je to třeba vyzkoušet, pokud si ty nebo manžel z těch vyšších.
Rukojeť má mírnou vůli, ale nic, co bych si při jízdě uvědomovala. Je na ní i tlačítko skládání, takže po odnětí sedadla zvládneš kočárek složit i jednoručně (odnímání sedadla je však proces vyžadující dvě ruce).
Další věc, kterou bych na rukojeti ocenila - ale bohužel ji nemá, je ruční - zpomalovací brzda. Při tlačení, resp. spíše přidržování, kočárku při jízdě dolů z kopce by se občas opravdu hodila - zejména vezmu-li v potaz jeho váhu. Udržet ho na strmých spádech dá občas pořádně zabrat.
Stříšky jsou na výběr v mnoha barvách a dají se jednoduše měnit. Jen "vyklikneš" starou a "naklikneš" novou a jdeš - kočárek působí jako nový. Jsou navíc vybaveny UV faktorem a jsou opravdu řádně prodloužitelné - extra panel je téměř stejně velký jako základní dva. Po rozšíření stříška zakryje prakticky celé sedící dítě. Ale i vleže je krytí absolutně dostatečné.
Výbornou funkcí stříšky, kterou jsme využívali opravdu intenzivně, je náhledové - větrací okénko. Celou poslední sekci stříšky lze odhrnout a odhalit tak síťovanou část, přes kterou nejen proudí vzduch, ale i kompletně zakryté dítě má přes ni výhled. Toto okénko jsme však na zelené, extra dokoupitelné stříšce, neměli - je možné, že některé barvy jím nejsou vybaveny. Pokud ho budeš k dokoupené stříšce chtít mít, raději si přítomnost okénka předem ověř.
Celkově však stříšce opravdu nemám co vytknout. Naopak, jsem stále unešená z krásných živých pastelových barev, nádherně zářících v kombinaci s odstíny šedé na konstrukci a detailech. I na dětech bylo vidět, že si barvy vysloveně užívají. K tomu jednoduchá výměna a dobré držení na sedáku, plus fakt, že stříška sedí i na hlubokou korbičku ... to je "top" 😉.
Navzdory mému očekávání, že sedadla tandemového dvojkočárku budou spíše menší, opak je pravdou. Opěrka až 52 cm, dostatečná šířka (34 cm) i hloubka (24 cm) a ergonomické provedení umožnily v sedáku (v celkové délce 93 cm) pohodlně sedět nejmenšímu dvouletému, ale i střednímu, čtyřletému synovi. Tomu už začínalo být těsno (hlavně u hlavičky), ale vešel se bez problémů. Vozil se i nejstarší (5 a půl), ale samozřejmě hlava mu už trčela. To však může vyřešit přídavné lavičkové sedadlo.
Korýtkové sezení nezpůsobovalo žádný problém - nejmenšímu se v něm sedělo i leželo pohodlně. Jízdu si užíval a dokázal si v kočárku i pospat. Sedák(y) se sklápí jednoduše, jednou rukou - vzadu, a dají se polohovat do čtyř pozic včetně lehu. Tedy, lehu takového, jak to korýtko dovolí - tedy nožičky mírně ohnuté do tvaru L. V případě jednoho sedáku "není co řešit"; v případě dvou je však nutno podotknout, že do lehu lze sklopit pouze jeden (zadní). Druhý nakloníš maximálně částečně - ideální je si vyzkoušet několik konfigurací, v některých to jde více, v některých méně.
Opěrku na nohy lze nastavit na míru, což jsme při nejmenším občas využili - vypadal totiž v sedě, s nožičkami výše, pohodlně uhnízděn. Ve spodní části je opatřena protiskluzovými gumovými "ťupkami", ale snadno se mezi ně může dostat špína. Ocenila bych spíše jednolitou gumovou vrstvu. Potahy však lze celkově lehce čistit.
Bezpečnostní pásy jsou z mého pohledu praktické. Délku nastavíš od krátkého po opravdu dlouhý, provlékání je jednoduché, polstrování vyřešeno protiskluzovou pryžovou vrstvou. Neměli jsme k nim žádnou výhradu - možná kromě aktuálně často používaného puzzle systému. Jednu část totiž musíš vložit do druhé a až poté zakliknout, což může být u rozzuřeného dítěte náročné.
Zde už jen zmíním, že střední Felix se rád bavil jejich zapínáním a rozepínáním a poměrně rychle to uměl udělat i sám 🙂
Hlavní sedadlo je vybaveno dětským madlem automaticky; k druhému ho v případě, že ho dokupuješ později, musíš koupit samostatně. V sourozenecké setu se dvěma sedacími částmi je máš ale obě hned. Madlo je umístěno dobře - malý se ho držel přirozeně a tuto možnost využíval často. Působí díky perforované kožence efektně a pohodlně, údržbu jsme nemuseli dělat žádnou (stačí otřít). Madlo lze odklopit na jedné straně, ale i zcela odejmout. "Spony" - zaklikávané části, jsou širší a tlačítka dostatečně velká, takže celý proces je extrémně jednoduchý a přirozený (starší nepotřebovali žádnou asistenci a zvládli to i sami).
Potahy, tedy použité textilie, mě, zejména ve světlejších odstínech, ze začátku znepokojovaly. Bála jsem se, že je umažeme - což se v průběhu testování i "podařilo". Dobrou zprávou však je, že se nejen že dají kompletně sejmout a vyprat, ale - což mě potěšilo ještě víc - jsou také nesmírně nenáročné na údržbu. I flek od borůvkové a čokoládové zmrzliny jsem ze světle šedého potahu raz dva sundala kartáčkem a sprejem na čalounění, stejně i stříšku stačilo jen přetřít. Přesto bych při výběru preferovala spíše tmavší základ sezení (je to však subjektivní preference).
Za cca 1 500 korun si k Hubb-u můžeš dokoupit namísto druhého sedadla lavičku - hop-on board. Hop-on, protože starší dítě na něj může jednoduše "vyhopnouť", když je třeba, a seskočit šup dolů, když chce jít zase pěšky. Neomezí přístup do košíku ani prostor pro tvé nohy, nepřidá kočárku na váze a ani v kufru nezabere tolik místa jako full-size sedadlo - proto je výborným společníkem pro děti ve věku cca od 2 let. Nedoporučila bych ho pro mladší, například roční děťátko - je totiž třeba, aby byl "prcek" dostatečně rozumný na to, aby se držel a nepustil. Pokud ti však starší, byť i pětileté dítko v kočárku už nespí, ale na dlouhé procházce občas už nemůže, je to skvělá možnost (a později ho můžeš i hodit do košíku).
Jak jsem již vícekrát naznačila, kočárek je mohutnějšího typu. Přesto je však konstrukce široká pouze 57 cm, což je nečekaně štíhlý rozměr. Vešli jsme se bez problémů i do úzkých prostor, přeplněných uliček města, i do obchodů - průchod mezi uhýbajícími lidmi usnadnily i výrazné barvy, díky kterým nás bylo vidět (tu-tút!).
Zejména ve dvojverzi je kočárek konstrukčně delší, ale v rámci akceptovatelné normy. Zvládli jsme i cestu v autobuse či tramvaji. Více jsem si však musela dávat pozor na manipulaci, na kterou si, zejména s více dětmi, budeš chvilku zvykat. Po pár procházkách však už víš, jak na Hubb-a, a reagovat budeš přiměřeně. Mým "nejzasekávanějším" místem, rozuměj místem, kterým jsem občas o něco zavadila, byla zadní kola. Tím, že jsou hrubá (díky čemuž však zase projedou či ustojí skoro všechno), jsem z času na čas při zatáčení ťukla do rohu.
Skládání
Kočárek složíš velmi jednoduše - stiskneš tlačítko na rukojeti, zasuneš ji a spustíš. Rukojeť se sama zaklikne a zajistí ve složené poloze. Odjistíš ji kliknutím na boční středové tlačítko a vytažením rukojeti, na které držíš tlačítko stisknuté. Středové tlačítko je dobré si zapamatovat, protože bez návodu na to tak snadno nepřijdeš.
Kočárek lze složit i s nasazeným sedadlem, ale bude v poloze vzhůru, jako kdybys měla kočárek rozložený. Nedává tedy žádný smysl skládat ho takovým způsobem, pokud ho neplánuješ vložit do vanu / dodávky se spoustou prostoru. Běžným způsobem je nejprve nutné odejmout sedák (y), a ty pak naskládat na složenou konstrukci nebo na bok kufru. Naučíš se také sklopit boční úchyty sedadla na kočárek (nesklopená vcelku překážejí), i "odkliknout" ze sedadla madlo v případě potřeby úspory místa.
Znovu zdůrazňuji, že kočárek v kufru místo zabere, což je daní za vše, co nabízí. Je na něj potřeba větší kufr (rozměr složené konstrukce bez odnětí kol je 95 × 57 × 34). Při plném kufru doporučuji odejmout alespoň zadní kola - rozměr to podstatně zkompaktní.
Quinny Hubb má kvalitní, k typu kočárku absolutně vhodná, kola. Jsou vyrobena z vyplněné gumy, která má výrazný dezén a na cestě příjemný grip. Při jízdě si můžeš všimnout jemného 'gumového zvuku', který je nesmírně uspokojující - normálně cítíš, jak kola sedí na silnici a spolehlivě se valí vpřed. Není třeba se bát defektu ani jiných problémů - kola projedou asi všechno. Spíše je třeba se naučit s nimi zacházet, pokud je kočárek kompletně plný. Otáčení kočárku je pak trošku náročnější. Na mírně hrbolatých površích, pokud naopak plný není, můžeš přední kola mírně slyšet - je to dáno jejich specifickým spojem ke konstrukci.
Vzadu je konstrukce dobře odpružená, což je krásné cítit zejména tehdy, pokud máš v kočárku dvě děti. Jízdu to jednoznačně zpříjemňuje. Celkově jsme neměli problém projet různé povrchy, jen je to občas, zejména do kopce, "zabírák". Ale mnohem menší, než mít jedno dítě v kočárku a další vedle kočárku fňukající, že už nemůže. Jednodušší se mi zdálo i manévrovat s Hubb-em, než například s běžným lehkým sporťákem a připojeným Buggypodem. Když si na sebe s Hubb-em zvyknete, je při více dětech či množství věcí / nákupem obrovskou pomocí.
Jen se na něj podívej! Je obrovský (zhruba 68x39x24 cm). Nosnost má až 20 kg, tedy vyšší, než některé kočárky celkovou nosnost i s dítětem. V jeho spodní části je totiž pevný plát - kočárek jen tak nevisí, ale má vlastní zpevnění. Na ten se v případě potřeby usadil i Felix (nedívej se na mě ošklivě, jeho nápad 😉).
Je pravda, že pokud na konstrukci nasadíš dvě sedadla, přístup už není takový otevřený, jako s jedním. My jsme však zkusili snad vše, co kočárek dovolil, a vždy jsem si přístup našla. Zepředu, zboku, zezadu ... Odnesli jsme kabelku, batoh, dítě (😉), nákup ..., vše úplně v pohodě - v některých konfiguracích je to jen o 'hledání cesty'. Za mě je perfektní vychytávkou i kapsa vzadu, do které jsme uložili adaptéry, spony úchytů na sedadla a malé drobnosti, které jsme nechtěli ztratit.
V jedno víkendové odpoledne jsme u babičky "vyfasovali" tolik věcí, že jsem si řekla, že to nemám šanci donést do bytu najednou, otočíme se alespoň dvakrát. Nakonec jsme však vše naložili do Hubb-u a do auta jsme se vracet nemuseli. Takže kočárek doporučuji i pro stěhováky 😂
Quinny Hubb mě skutečně okouzlil - designově i funkčně. Pro městské rodiče s více dětmi, nebo plánující více dětí, je stylovou a praktickou možností, jak postupně přidávat doplňky podle potřeby. Je mi jasné, že není pro každého. Mnozí z nás jsou konzervativnější, a to je naprosto v pořádku. Proto dávám Hubb-ovi 80 procent.
Navzdory nedostatkům, které jsou však absolutně logické vzhledem k tomu, o jaký kočárek jde, jsem si velmi oblíbila pohodlně usazené děti, hromadu prostoru na všechno možné i nemožné, a to, jak jsme v tomto šedém světě zářili. Proklínala jsem ho jen v momentě nakládání do kufru auta - je to 'kus chlapa', ten kočárek! Někdy dá zabrat, ale tolik dalších "blbostí" (fňukající sourozenec, případně ještě jeden sourozenec) odpadá ... Krásný, krásný, krásný a úžasný, ale s dětmi těžký - opravdu je s tím třeba počítat. Ale bohužel tak to bude při každém tandemu ... No koneckonců i ta občasná "miniposilka" byla podle mě plusem! Kdo by na ni při dětech měl čas, viďte.
___________________
Za možnost důkladně ho odzkoušet v reálných podmínkách našeho domova i okolního prostředí děkuji Katce a celému týmu slevenského eshopu kociky.sk, kde ho lze najít v online nabídce i v prodejně.
Recenze nebyla zaplacena a všechny názory a hodnocení kočárku jsou mé vlastní, zohledňující jeho výhody, ale i nevýhody. Cílem je skutečně pouze snaha zprostředkovat každé mamince, která o tomto či jakémkoliv jiném kočárku uvažuje, jeho reálné silné i slabé stránky.
.by @eliniatko
Do většiny výtahů se stejně nevejde, už já svůj Cam mám jen tak tak na dýlku :( takže skončím stejně u Donkeyho, který jde po dvě děti plus třetí na stoupátko, které se ve výtahu dá sklopit
Vypadá super ale ta cena to je mazec ☹️
@tehulinka91 ta je právě nic 🙂 tolik nestojí ani ojetej Donkey 🙂
BOMBA
Jo je krásnej, ale ta cena 😅já mám z bazaru Graco quattro tour duo za trojku a taky naprostá spokojenost. Ale tedy jen dvě děti v něm 😃
Začni psát komentář...
Mazec. Krásný na pohled, vypadá fakt promyšleně. Ale jsema sama za sebe ráda, že mám dvě děti (2016 a 2017), a daly jsem to s monokočárem a mandukou, bylo to náročné. Každému kdo řeší problém s dvojčaty a vícerčaty nebo brzy posobě narozenými dětmi, přeji aby to dobře zvládli a k tomu třeba pomůže tenhle nádherný kočárek. Jen nevím kolik stojí.