isoldaeva
8. pro 2015
725 

Nové označení: Nedůvěryhodní diskutéři ve fóru

Skrytou reklamu řešíme ve fóru už dlouhou dobu. Dodnes však neúspěšně. Proto jsme se rozhodli vytvořit označení Nedůvěryhodný diskutér.

Při čtení diskusí ve fóru pravidelně narážíme na příspěvky, které působí reklamně. Stačí nám zkontrolovat pár informací a je vysoce pravděpodobné, že nejde o reálnou osobu, ale o účet vytvořený za účelem propagovat konkrétní výrobky / služby nebo účelově manipulovat diskusi. Takovému chování jsme se rozhodli zabránit.

Záleží nám na tom, aby bylo fórum využívané pro účely, na které bylo vytvořeno. Na diskutování, pomáhání si a výměnu skutečných názorů a zkušeností. Nepovažujeme za správné, když do upřímné a osobní komunikace někdo vstoupí s úmyslem propagovat své služby či jinak diskusi manipulovat.

Doposud jsme takové příspěvky zastavovali a blokovali jsme i účty a přístup na stránku daným uživatelům, avšak často se vrátili a diskutovali dále. Blokace nezabíraly a dlouho jsme uvažovali, jak je nahradit. Nakonec jsme se rozhodli neblokovat, ale označovat takové příspěvky za nedůvěryhodné. Rozhodli jsme se tak proto, aby v tom bylo jasno. Stačí, že někdo zveřejní pár reklamních příspěvků a označené budou všechny jeho příspěvky. Tento postup jsme zavedli minulý týden.

Navíc, po kliknutí na Podívej se na příspěvky od "login" (viz výše na obrázku) se vám zobrazí všechny jeho příspěvky ve fóru.

Rozhodnutí o tom, že je někdo nedůvěryhodný a nemusí jít o reálnou osobu, je dlouhodobý proces. Do velké míry to závisí na nás a vás. Žádná technologie ani počítač totiž není natolik citlivý, jako lidský úsudek. Dokážeme se mýlit, ale stejně dokážeme číst mezi řádky a cítit, komu o co jde.

Proto vás zveme hledat nedůvěryhodné osoby spolu s námi. Pokud se vám zdá, že některá osoba zastupuje konkrétní firmu či téma a snaží se je u nás propagovat, označte ji. Stačí při podezřelém příspěvku kliknout na malý trojúhelník a uvést důvod "reklama".

Každý nahlášený příspěvek si prohlédneme a zvážíme, zda je třeba zasáhnout. Častokrát se to nedá rozhodnout podle jednoho příspěvku, rychle a snadno. Může to trvat i několik dní až týdnů. Označení Nedůvěryhodný diskutér chceme totiž použít pouze v případě, když jsme si na 100 % jistí. Proto pokud váš ohlášený příspěvek hned neoznačíme nebo vůči němu nezasáhneme, neznamená to, že se tak nestane později. Je však důležité, že o něm budeme vědět.

Zároveň je třeba uvést, že zveřejňování odkazů na jiné webstránky, sdílení skutečných zkušeností s firmami a podobně je v pořádku. Můžete tak dělat stejně jako dosud. Náš zásah se týká pouze osob, u kterých je komerční úmysl zřejmý a snaha manipulovat diskusi ověřená. Doporučujeme zvažovat to i při nahlašování jednotlivých příspěvků a uvažovat podle toho, jaká je jejich povaha a zda působí jako komerční.

Označení Nedůvěryhodný diskutér se teprve začíná používat a postupně ho budeme vyvíjet. Zpočátku budeme citlivě zvažovat, kdy jej použít a kdy ne. Proto bude zapotřebí naše vzájemná trpělivost, o kterou vás prosíme. Děkujeme. 🙂

I toto je aktivita, pomocí které můžeme spolu vytvářet lepšího Koníka. Zatím platí pouze pro fórum, ale postupně budeme výrazněji řešit nepovolený a skrytý prodej i na Blogu či Skupinách. Ale o tom až později.

Pěkný den všem. 

Isolda

Modrý koník Team

#forum  
#novinka

Myslenka je to urcite dobra..jen se obavam, aby se to casem neotocilo a neblokovaly se prispevky, ktere jako reklama mysleny nejsou. Kdyz to beru podle sebe, mam trimesicni miminko a hodne ted diskutuji o tom, co je dobre a co ne, co se mi osvedcilo a co ne. Takze podobne prispevky jako jsou vyse, napr. o tom, ze se mi osvedcily prsni vlozky Johnsons, protože krasne sajou narozdil od Toujours, ktery nesajou vubec nebo ze po kosmetice Johnsons se mi mala osypala, tak kupuju jen Sebamed..tohle ted je u me tema cislo jedna a rozhodne to neni mysleno jako reklama a hodne by me mrzelo, kdyby to nekdo za reklamu povazoval. Drzim pesti, aby to dopadlo dobre a slo to správným smerem, protoze rozeznat, co je reklama a co je skutecna pozitivni zkusenost, bude hodne tezke.

9. pro 2015

@78marcela Během pár let už máme nějakou tu praxi a rozeznáváme reklamu. Tedy snažíme se rozeznávat. A tebe tu známe. Ne vše a hned budeme podezírat. O to nám nejde. To, co píšeš, je běžné a patří to k běžným diskuzím.

9. pro 2015

@isoldaeva a toz kdo by mě taky neznal😀 😀
Nejde ani tak o mne ale treba o nove prichozi. Je mi jasne, ze je to mysleno dobre..jen ty uvedene priklady se velmi podobaji nekterym mym prispevkum a nejsem jedina, kdo diskutuje podobne. A s jistotou v tom poznat reklamu je dost balanc na ostri noze. Tak snad to bude ok. Kazdopadne drzim pesti, aby bylo vse v pohode a nebylo z toho dusno.

9. pro 2015

@78marcela Proto je potřeba komunikovat. A je jasné, že z naší strany se můžeme někdy mýlit, ale pojistka je vždy srdeční omluva. Když někoho nařkneme neoprávněně, tak bychom se měli omluvit.

9. pro 2015

Začni psát komentář...

Odešli