hanica83
15. zář 2020
2576 

Jak se to říká - neusnout na vavřínech?

Nezapojovala jsem se do žádné diskuze a nechtěla jsem se k tomu vyjadřovat. Ale musím.

V žádném případě se nepovažuji za žádného odborníka, ale dovolím se vyjádřit s ohledem na své vzdělání v oboru zdravotnická bioanalytika a hlavně s ohledem na mé zaměstnání, což je laborantka mikrobiologie (kde jsem pracovala 10let před mateřskou, z toho 2 roky na sérologii a virologii)

Nový koronavirus tu s námi je, ať se nám to líbí, nebo ne. Názory, že je to celé vymyšlené, nic takového neexistuje atd ani nebudu komentovat. To, že na jaře jsme to tady v České republice zvládli více než dobře, i když za cenu drsnějších opatření, je nepopiratelný fakt. A to, že teď jsme na tom daleko hůře než většina států Evropy, bohužel taky. Proč? Protože Češi se přece nenechají omezovat! Výsledek - slušně zvládnutou epidemii, kterou jsme pěkně ukočírovali když nikdo nic moc nevěděl, za cenu téměř zastavení ekonomiky, jsme si tu nechali pěkně rozjet, takže jarní zmrazení v podstatě ztrácí význam.

Bože, prosím vás, kdo máte trošku rozumu, je to opravdu takový problém vzít v potaz to, co se teď na celém světě děje a malinko se tomu přizpůsobit? Nesoustředit se jen na to, že naše vláda jedná zmateně a ne příliš jasně, že Babiš…ani nevím co k tomu dodat. Prostě jen prosím, pojďme zapojit selský rozum. Nový virus, který umí nadělat spoustu paseky tu je a momentálně dost využívá naši lehkovážnost. Někomu vadí roušky, někomu omezené cestování, někomu zavřené noční kluby. Omezování svobody? Ne! Nutná opatření pro situaci, která momentálně je a dříve naštěstí nebyla. Navíc - díky našemu přístupu nyní nezavíráme hranice my, ale většina ostatních před námi...

Opravdu si myslíte, že když budete ignorovat roušky, rozestupy, budete chodit do kina, na párty a dělat, že se to celé neděje, tak že to tady proběhne v takovém poklidu, jako tomu bylo na jaře?? Protože kdo tohle dodržuje je Babišova ovce nebo cvok, co věří něčemu, co neexistuje? Kéž by to tak bylo. Z mého pohledu máme velmi slušně nakročeno k tomu, aby to tady vypadalo jako v Itálii. Kolabs zdravotnictví a spousta mrtvých. To přece nikdo z nás nechce, nebo ano?

Dodržovat 3 základní R – roušky (v uzavřených prostorech), rozestupy (min. 2metry) a ruce (důkladné mytí rukou) je přece to nejmenší, co můžeme udělat!

Nějak nedokážu pochopit, že okolní státy, které na tom na jaře nebyly ani zdaleka tak dobře jako my a na nás si ukazovaly jako na ty co to zvládli, se poučily a teď berou roušku jako samozřejmost, dodržují přísnou karanténu, hlídají počet lidí na akcích atd a u nás je to naopak. To co fungovalo spousta lidí zavrhuje a jdeme vstříct tomu, co musí nevyhnutelně následovat – spousty nemocných a ohrožené zdravotnictví.

Jako člověka v tomto znalém mě strašně vytáčí srovnávání s chřipkou – „je to jen chřipečka“ . Bohužel, mezi laickou veřejností je velmi časté nazývat jakékoliv nachlazení či virózu jako chřipku. Ale opravdová chřipka je vcelku vážné onemocnění, kdy část nemocných může klidně končit v nemocnici a následně mít zdlouhavé postižení plic. Věřte, že chřipka není žádné běžné onemocnění a věřím, že moc z vás ji nikdy nemělo. A kdo ano, tak může potvrdit, že to je oproti běžné sezónní viróze sakra rozdíl!

A včem je hlavní rozdíl s tolik zmiňovaným koronavirem? To nejzásadnější je, že ho neznáme! Nejde ani tak o to, co způsobí teď – protože pokud nepatříme mezi ohrožené skupiny nebo více vnímavé jedince, s velkou pravděpodobností to slušně ustojíme (vir pro své přežití a množení musí vstoupit do buňky a k tomu potřebuje vhodný přenašeč - receptor. Pro znázornění, proč jsou třeba ohroženější skupinou lidé s diabetem - většina léků na diabetes má za následek mimo jiné i to, že buňky mají na svém povrchu víc takových receptorů, kterými může vir do buňky pronikat - člověk dostane větší virovou nálož - prostě se musí poprat s daleko větším počtem virů). Ale co udělá vir v těle do budoucna? Zatím to vypadá na to, že změny na plicích zůstávají i u lidí s hladším průběhem i po tzv. vyléčení a hlavně – změny můžou nastat i na dalších tkáních, které jsou k tomuto viru vnímavé (srdce, endotel cév, nervová tkáň atd). A tomuhle nikdo z nás přece nechce vystavovat sebe ani svoje děti. 

Takže podtrženo a sečteno – žijme dál, nepanikařme, ale přizpůsobme se situaci, která tady je. Omezme šíření viru jednoduchými a až tolik neomezujícími pravidly, jinak přijdou horší – jak pravidla, tak následky.

A ještě k těm tolik nenáviděným rouškám – já pracovala jako instrumentářka u stamatochirurga a měla jsem ji na puse 8-10h každý den. Byla to běžná součást mé práce, nad kterou mě nenapadlo polemizovat. Nebo vy byste chtěli, aby vám někdo řezal v puse a u toho vám do toho prskal svoje sliny a bakterie, co má běžně v ústech? Asi ne.  A teď je takový problém nasadit si roušku  na chvíli v obchodě? Věřte mi, že pokud člověk není úplně čuně, na roušce má pouze bakterie své vlastn ústní flóry. To co je na ní zvenku je otázka a proto je fajn s ní po sundání zacházet zodpovědně. Jinak ale ohrožujete jen sebe! Problém můžou mít lidi s pletí, protože kůže hůř dýchá, ale že bychom si pod rouškou pěstovali nějaké „jedy“ co pak vdechujeme, je nesmysl. Podstata je jediná – člověk co má roušku, neprská na ostatní to, co má sám na sliznicích úst či nosu. Já osobně bych roušku uvítala třeba v MHD už tak před 10lety, kdy jsem každou podzimní sezónu viróz po dojíždění do práce odležela.

Počty nakažených rostou (a ne, opravdu nesedím u televize a ty čísla nesluduju – je jedno jestli bylo 1000 nebo 1500 případů, prostě to dost rychle roste), stejně jako počty lidí s vážnějším průběhem, co potřebují zdravotní péči. Naopak už tu nemáme vyčleněné oddělení ani personál v nemocnicích. Pojďme se k tomu postavit tak, ať to ustojíme co nejlíp to jde. Pokud už není pozdě.

PS: Na konspirační teorie tipu vůbec to neexistuje bych momentálně řekla jediné – pozitivně testovaná je například manželova sestra s partnerem - a ač mladí zdraví lidi a sportovci, nemají úplně nejhladší průběh (sestra má krom příznaků virózy totální ztrátu čichu – což mě osobně dost děsí, protože to značí napadení nervové tkáně – čichového nervu a partner měl horečky, které nešly nijak srazit a celkově takovou horší virózu).

PSS: Omlouvám se, ale předem upozorňuji, že se zde nechci zaplétat do žádných zdlouhavých diskuzí, takže pokud mi to nepřijde nějakým způsobem užitečné, nebudu se do případné diskuze moc zapojovat. Naopak pokud by byl zájem, můžu místo toho věnovat čas tomu, že bych napsala článek třeba na téma, jak vypadá odběr nebo metoda PCR využívaná k vyšetření.

Amen! A velike díky za Váš koment 😘👍

15. zář 2020

Souhlasím 😉

15. zář 2020

My s manželem meli. On únava a já 37,2-37,5. Fungovali jsme doma úplně v pohodě. Jídlo z rohliku nebo jiný rozvoz. Manžel homeoffice. Děti nic. Viděla jsi čísla? https://www.worldometers.info/coronavirus/
Čísla mluví jasne. Jaro bylo horší

15. zář 2020

Já osobně se ztotožňuji s tímto názorem:

(Zdroj FB Barbora Čápová)

Často se mi někdo ptá, co si myslím o COVIDu, když tedy pracuji v imunologické laboratoři. Názorů na věc je celá řada a některé se poměrně dost liší. Myslím si, že každý na sociálních sítích sdílí názor, se kterým se ztotožňuje a obhajuje stanoviska - řekněmě odpovídající jeho životnímu stylu. Tady uvádím pár bodů, které zahrnují informace, z nichž jsou určitě některé naprosto jasné a známé, jiné jsou předmětem diskuze, a k dalším jsem připsala některé mé názory a myšlenky, které ale rozhodně nikomu nevnucuji.
1) Potřebujeme se promořit. Virus tady je a bude.
2) U většiny lidí je průběh onemocnění mírný a souvisí s dávkou viru, kterou při nakažení “obdržíme”.
3) Je strašně důležité NESTRESOVAT se a nebýt pod vlivem médií (ideálně pouštět zprávy až na předpověď počasí 🙂)
4) Pamatovat si, že oběti koronaviru jsou lidé, kteří zemřeli (s/na různé choroby!!!) a současně s pozitivním testem na koronavirus.
5) Snažit se ovlivnit to, co ovlivnit můžeme: nebojme se, že se koronavirem nakazíme, ale snažme se, abychom byli v takové kondici, aby tuto nákazu naše tělo zvládlo co nejlépe.
6)Testy na koronavirus = jsou dvě hlavní skupiny testů - PCR (“ten dražší”) x test na protilátky
PCR poukazuje na přítomnost viru, protilátky poukazují na prodělání onemocnění - např. potřebuji se při cestě do zahraničí prokázat negativním testem na koronavirus. Musí to být test PCR, pokud vám někde uznají test na protilátky - OK, buďte rádi, je to levnější, ale nedává to absolutně žádný smysl. Test na protilátky negativní = asi jsem se s koronavirem nesetkal, neprodělal jsem toto onemocnění. Test na protilátky pozitivní = pokud je opravdu JEDNOZNAČNĚ pozitivní, pravděpodobně jsem onemocnění prodělal, tzn. mám v krvi slušnou koncentraci “ochranných” protilátek IgG (na těch je založena většina protilátkových testů na koronavirus) a dá se s vysokou pravděpodobností říct, že jsem tedy i s jasně pozitivním protilátkovým testem COVID negativní (nejsem nemocný), tzn. protilátkový test v tomto případě nedává smysl, ani s pozitivním, ani s negativním výsledkem.
Možná to vypadá, že já tedy zastávám názor, sundejme roušky, o nic nejde, jsem mladá, sportuji, já se nebojím, ale to není pravda. Mám také prarodiče o které se bojím, ale myslím si, že největší hrozbou pro ně jsme my mladí, pracující, cestující, kteří jsme COVID neprodělali a kdykoli ho můžeme k té ohrožené skupině “zavléct”. Hrozbu nebudeme představovat až tehdy, když bude většina z nás promořena a to může trvat roky. A je jasné, že se neobejdeme bez nějakých ochranných opatření, protože je nutné se promořit KONTROLOVANĚ a nezahltit zdravotnický systém.
Proto, pokud nemám příznaky ani doporučení z hygieny, nenechala bych se testovat na PCR. Co jsem slyšela není to moc příjemné, je to drahé (pokud je to na vaši vlastní žádost), v té ohromné frontě určitě budou někteří chudáci s horečkami, kteří tam budou muset stát kvůli mně o dost déle a navíc je pravděpodobnost, že se od nich nakazím nesčetněkrát vyšší, než když půjdu na večeři do restaurace.
Na protilátky bych se nechala testovat jen tehdy, pokud mám podezření, že jsem onemocnění prodělala a uspokojila by mě jen vysoká koncentrace IgG protilátek. Netvrdila bych (jak už jsem mnohokrát slyšela i od kolegů/kamarádů), že jsou protilátkové testy k ničemu. Když pojedu za starou babičkou s PCR testem pozitivním nebo negativním, bála bych se, že ji nakazím v obou případech rozhodně víc, než když k ní pojedu s průkazně pozitivním testem na IgG protilátky. Pak si myslím, že můžu být v klidu a je naprosto minimální pravděpodobnost, že já bych jí koronavirem nakazila.
Jinak v naší laboratoři protilátky testujeme, a z našich skromných dosavadních výsledků jednoznačně vyplývá, že procento promořených, kteří si prodělání nemoci vůbec nejsou vědomi je naprosté minimum.
7) Naprosto zjednodušeně platí, že když (v tomto případě virové) onemocnění proděláme, náš imunitní systém si vytvoří mraky specifických a účinných protilátek, které nás chrání do budoucna. Když se necháme očkovat, měli bychom být chráněni také, ale ty protilátky nejsou zdaleka tak účinné a je jich daleko daleko méně (proto se očkování často opakuje). Je to krásně vidět např. u spalniček.
8 ) Četli jste, že i při bezpříznakovém průběhu onemocnění může dojít k poškození kardiovaskulárnímu nebo neurologickému, což se může projevit později? Ano, byly publikovány některé studie, které poukazují na tyto informace. Ale dle mého názoru nepatří tyto informace laikům. Ví většina lidí např. jakými bakteriemi je nejčastěji způsobena angína (pokud je tedy bakteriální) a jaká další poškození u opakujících se angín hrozí? A co ostatní nemoci? Hlavně s tím my "obyčejní" lidé nic nenaděláme a je zbytečné se tím stresovat.
Vývoj vakcíny je neuvěřitelně náročný, jak časově tak finančně. Neupínejme se na to, kdy bude k dispozici vakcína. Až bude, rozhodně je na místě proočkovat hlavně rizikovou skupinu, ale je daleko bezpečnější (a hlavně časově i finančně reálnější) imunizovat většinu populace přirozeně (promořením), a tím eliminovat nakažení rizikové skupiny.
Někteří známí odborníci, jdou názorově poměrně “do sebe”, ale když si jejich názory přečtete pořádně, zase tak úplně se neliší v těch odborných - lékařských/vědeckých pohledech, liší se spíše v těch politických.
No nic.. takže lidi, choďte ven, nestresujte se, sportujte a nezatěžujte zdravotnický systém zbytečně, ať je k dispozici zejména pro neodkladné případy.

15. zář 2020
Autor komentář smazal
15. zář 2020

Mě to neprijde tak silene. Rousky mi vadi ale tam kde musím je mám 🙂

15. zář 2020

Nesouhlasím z jednoho jediného důvodu. Když zpřísníme opatření, počet nakažených klesne, ale jakmile je za měsíc, za dva, za rok zase povolíme, opět ho začnem šířit. Sama píšeš, že vir tu s námi bude. Tak čím si těmito opatřeními pomůžeme? Nebylo by lepší se s ním naučit žít, než střídavě zpřísňovat a uvolňovat opatření? Neútočím, jen mě zajímá, jak to někdo tvého názoru vidí dál. Fakt je, že naprostá většina nakažených je bez příznaků, fakt je, že lidi neumírají víc, než na jaře během karantény, fakt je, že u nás testujeme oproti zahraničí jak šílení a fakt je, že náš zdravotní systém není zahlcen, protože téměř nikdo z nakažených nepotřebuje lékařskou pomoc. Samozřejmě, že to někdo bohužel odnese, ale covid přece není jediná choroba, která zabíjí lidi. Já sama jsem během karantény ztratila tři blízké lidi - rakovina, mrtvice, infarkt. To je prostě život.

15. zář 2020
15. zář 2020

@irmamala naprosto souhlasím

15. zář 2020

@irmamala bezvýhradně souhlasím s tvým komentářem

15. zář 2020

@irmamala přesně tak. Taky by mě zajímalo jak to Teda vidí dal, jestli budeme po zbytek života chodit v igelitu? To si tady počkám na odpověď.

15. zář 2020

Nezajímavý článek o ničem...

15. zář 2020

Určitě je potřeba vzít rozum do hrsti a chovat se ohleduplně, bez ohledu na to co vymýšlí naše politická reprezantace.
Počty nakažených rostou (pokud tedy chceme a budeme těm číslům věřit), ale neměli bychom naopak být rádi, že naprosta většina je bezpříznaková a nebo s minimálními příznaky? Já to třeba vnímám jako pozitivní.
Mytí rukou smysl má.
Roušky - upřímně nevím a ani odborníci se neshodnou a rozestupy? Přála bych Ti vidět pražskou MHD ve špičce, v létě to bylo na pohodu, teď už je to zase masakr. A ne, opravdu všichni do práce a do školy autem jezdit nemůžeme, na to není pražská dopravní situace stavěná.
Nechci se Tě doktnout, ale ono se to hezky radí z pozice maminky, která nemusí jezdit do práce, nemusí cestovat MHD. Do MHD mojí tříleté dceři roušku nedávám, za chvíli to má oslintané, efekt nula nula nic.
A ty party v pražských klubech. Holky, ruku na srdce, co jste ve dvaceti dělaly vy. Vy jste nechtěly žít a užívat si?
Neobhajuji tu ničí bezohledné chování, jen jasné, že mamině na mateřské asi těžko bude vadit, že se zavírají kluby a restauarace.😉

15. zář 2020

Stejne je to marny stejne jako muj post nekolik tydnu stary na me zdi.

15. zář 2020

@ivaze 👍👍👍👍👍👍ty jsi má krevní skupina !
Úplně přesně ,lépe bych to nenapsala

15. zář 2020

Skvele napsano, diky!!!

15. zář 2020

@murynka Hele, nejásej, už teď jsem na sebe naštvaná, že jsem si radši nesedla na prsty, a nechala se zatáhnout do miliontédruhé covidové debaty, která k ničemu nevede.

15. zář 2020

Počty rostou i z toho důvodu, že se nechávají testovat lidé zcela bez příznaků.

15. zář 2020

@ivaze 😂😂😂to smaž

15. zář 2020

@ivaze Vsak jsi nenapsala nic spatneho 🙃

15. zář 2020

@irmamala Souhlasim s Vami! ja ztratila 2 blizke rakovina a sepse organismu+ ja i manzel praci..ekonomika musi fungovat jinak si tu v budoucnu budou lide zavidet i tu praci a agresivita poroste..jsme ve valce kde jsou bohuzel i lidske obeti..vzdy to tak bylo a bude i kdyz se podivame do historie

15. zář 2020

@ivaze Přesně, autorka píše, pojďme si odpustit kino, ale kolik lidí filmařský průmysl živí? Mě můžou být ukradené bary, do zahraničí taky skoro nejezdíme, ale co ti lidé, kteří skončí kvůli anticovid opatřením na dlažbě? A jak asi všichni víme, s finančními problémy jdou ruku v ruce problémy psychické, rodinné, i zdravotní. Ale to jsou pořád ty samé debaty. Respektuju něčí obavy, ale prosím, nešiřte paniku.

15. zář 2020

@paulline A vždyť já vím, ale víš kam tyhle debaty vedou. Zase se tu zhádáme, každá si bude trvat na svém. Škoda slov a energie. 😉
@murynka To zase neee.

15. zář 2020

Ja bych dodala dve veci:
1.nemocnice sice nemaji momentalce specialne uvolnena luzka pro Covid, ale maji strategie a pomyslne cervene zony, ktere v pripade potreby uvolni.
2.hlavni hygienicka uvadi, ze z koncertu a divadel u nas nejsou nakazy. Predpokladam, ze by do toho mohly spadnout take kina. Takze nevidim duvod, proc nejit do kina.
Drzela bych se faktu a ne domnenek, tech uz jsme slyseli a slysime hodne.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/hlavni-hyg...

15. zář 2020

A co reknes na toto?

15. zář 2020
15. zář 2020

@ivaze 🙊🤪😂 ja se drzim.....

15. zář 2020
15. zář 2020

@irmamala ty se mi líbíš.
Takovým způsobem to nemá konce. Tak ho na 2 měsíce zastavíme, pak tedy zase pustíme.....a takhle si můžeme hrát klidně dalších 5let..ale kdo to vydrží tak dlouho? Já ne.
A děti?? Ani omylem

15. zář 2020
15. zář 2020
15. zář 2020
15. zář 2020
15. zář 2020

@salinka Jsi lepší než já.🙂 Já se brzo teda neudržím a napíšu sem kde jsem byla v pátek večer. 😀

15. zář 2020

@ivaze dneska jenom tichej pozorovatel...tak sup sem s tim, kdes to byla? To bude aspon poradny info 🤪

15. zář 2020

@ivaze jsem na rodičovské... ale máme kavarnu, která zacala prosperovat konecne od ledna... a co se nestane? Covid... lidi se boji prijit... lidi nechteji mít rousky... a nevím, jak dlouho to budeme muset dotovat z naseho, navic díky tomu by i tata prisel o praci pripadne... tem je pak blbe, ze výplata jde z naseho....

15. zář 2020

Hezky napsané 👍
@irmamala ano, virus tu bude, ale třeba už nebude tak nakažlivý, budeme o něm vědět víc atd atd.
Promorit se asi budeme muset, jde ale o to, zvládnout to nějak postupně. Když to necháme vylíhnout do nějaké šílené exponenciály, na nějakou dobu se stejně zhroutí infrastruktura (už kdyby bylo nemocných dejme tomu 20% všech - zdravotníků, řidičů, pekařů, hasičů, prodavačů, učitelů.... máme problém). Kdyby to mělo projit celou populací v relativně krátké době, tak se z toho po... a stejně to bude trvat několik měsíců...

15. zář 2020

@ivaze
@irmamala tohle proste pisou lidi, ktere nekdo zamestnava a navic mimo oblast statnich restrikci... proste lidem zavirat zivnosti, pripadne de facto jejich zakaznikum zakazovat vyuzivat jejich sluzeb je proste svinstvo... To same zavirani skol. Kde je povinna skolni dochazka? Pravo na vzdelani? Se mi vzdy vybavi pripad z meho okoli, kdy rodice tezce mentalne postizeneho ditete si ho nechali mesic doma, protoze se jim narodilo miminko a meli obavu, aby ten starsi sourozenec neco nepritahl ze skoly (ktera - budme uprimni - je v takovychro pripadech fakt k nicemu) a uz meli na krku socialku a OSPOD za zanedbavani vychovy ditete. Ted se statisice deti uz od brezna poradne vzdelavat nemuzou a je to kazdemu fuk...
Pak mne jeste k tomu “rouskovemu silenstvi” stve to, co tu psala jedna lekarnice - pred covidem jednorazova rouska stala korunu, dneska ctrnact...

15. zář 2020

@simi1510 @mary.jane @irmamala Holky, já jsem taky zaměstnanec. Teď se tedy po rodičovské, kdy jsem dělala na menší úvazek z domu, vracím do práce. Takže mě by to pálit taky nemuselo. Ale trochu mi už začíná vadit, že to nikdo nechce vidět v souvislostech. Já nepřiživuji žádné konspirační teorie. Ani nelituji pražské předražené rádoby restaurace a suvenýrshopy v centru (ti mají příjmy stejně z něčeho jiného), ale málokdo si uvědomuje na kolik lidí (malých a středních živnostníků) se tohle všechno sveze. Co si počneme až začne krachovat automobilový průmysl, až se Němci naštvou a jako první se VW zbaví mladoboleslavské Škodovky. Spočítal si někdo kolik subdodavatelských firem se živí je závislých na automobilovém průmyslu...

15. zář 2020

@salinka Byla jsem podpořit jeden pražský podnik a už kuš, Kelišová. 😉😀

15. zář 2020

Už jsem se k tomu vyjadřovala a vyjádřím se znovu stejně. Nejsem apriori proti rouškám. Ale apel na to, že "snad není problém si ji na chvíli v obchodě nasadit"? Vůbec to nebere v potaz ty, co tam pracuji a musí ji mít celý den. Omlouvám se, neznám zákulisí práce u stomatologa, ale zase jsem vybalovala bedny s knihami a knihy aranžovala, aby se na ně zákazníkům hezky koukalo. A můžu ti říct, že v roušce bych při tomhle zkolabovala. A některé záběry z průmyslových provozů, tam to musí být možná ještě horší. Navíc jako zdravotník jsi zvyklá s ní zacházet, ale nepřeháněla jsem s tim, že roušky se válí po ulicích. A ty, co lidé hodí do koše, skončí v oceánu. Proč raději místo nadávání na Čechy, jak jsou pohodlní, nepostupujeme podle mantry, že každý je zodpovědný za své zdraví a pozornost se neupíná k tomu, aby ti co to potřebují, měli dostupnou kvalitní ochranu? Nemusí se to s pompou posílat českou poštou, na výdej zdravotnického materiálu tu máme snad lékárny. Tak ať lidé, kteří jsou ohroženi kvůli věku nebo diagnóze, dostanou recept/poukaz/něco, na jehož základě si v lékárně vyzvednou dostatečné množství respiratorů ffp2, na které jim z větší části bude přispěno. Ohleduplnost je hezká věc, ale nemůže to přece na ní stat ani padat.
A to nadávání, jak jsou Češi pohodlní, nechtějí se omezovat apod už me také rozčiluje. Ono to není o pohodlnosti, ale o tom, že jsme tu jak v kocourkově a lidé těm nahoře prostě nevěří. Je to důsledek rozdělení spolecnosti, na což se tady poukazuje už několik let. Dobrovolná disciplína je podmíněna důvěrou, kterou tu už téměř nikdo nemá. Že se celý covid nechutně zpolitizoval je fakt, na to nemusím být konspirátor a lidi si jen snaží uchovat trochu nadhled a zdravý rozum. Nebo možná ne, možná jen žiju v nějaké sociální bublině.

15. zář 2020

@irmamala Ach jo, posté, ta opatření mají rozložit nákazu v čase, aby nedošlo k přehlcení zdravotnictví, protože právě potom budou lidi umírat i na slepý střevo a hůř. Chce to jednat bez paniky, ale s rozumem, a ne před tím zavřít oči a najednou se hromadně promořit a odbouchnout nemocnice. Za pár týdnů bude počet těžkých případů a úmrtí trochu jinde, je to vcelku lehká matika. Btw v UH už nemocnice přiznává, že nezvládají jiné ARO pacienty než covid, podobnej vývoj se dá očekávat všude... jak to asi zasáhne do ostatní léčby, hm? Před tímhle prostě nejde dát hlavu do písku a čekat, co se stane. A jak myslíš, že pak budou lidi chodit do kina a do restaurací a žít normálně, když tady bude tohle kolabovat?
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/na-aro-pri...

15. zář 2020

@simi1510 Ségra pracuje v nejmenované nemocnici v Praze, kde testy taky dělají. Říkala, že tam by nikdy nešla, protože když ti vyjde u nich negativní, tak si opravdu negativní, ale hodně lidí, kteří měli výsledek pozitivní tak to nebyla pravda. Šli se testovat jinam a tam byli negativní. Takže kdo ví, jak to s těmi testy všechno je.

15. zář 2020
15. zář 2020

Souhlasím s Tebou, je to hezky, stručně a výstižně napsané.
Osobně nejsem úplně panikařící matka na mateřské, ale myslím, že se rychle zapomnělo na Itálii a USA z jara, kdy nevěděli kam ukládat mrtvá těla a kopali hromadné hroby.
Roušky a dezinfekce jsou podle mě minimální zátěž v poměru k tomu, co by tu mohlo být, kdybychom to prostě neřešili. Samozřejmě existují výjimky, ale většině by to problém dělat nemělo. A rozestupy tam kde to jde. Jasně, že ráno v metru není šance, ale lidi to ignorují i u pokladny v obchodě, kde ta možnost je.
Myslím, že je každý strašný machr, dokud se to nedotkne někoho z rodiny nebo blízkého okolí.

15. zář 2020

@ivaze aneb, jak ze zdravého jedince udělat nemocného🤔🤔

15. zář 2020

@ivaze Jenze to ke jen zacatek. Jestli se to bude neumerne zrychlovat, bude to postupne kolabovat vsechno. Ja mam ve sve praci moznost se setkat s lidmi vsech vekovych skupin i rozlicneho vzdelani. Rozsky nosi komplet vsichni, vydezinfikuji si ruce ( pres leto stal stojan s dezinfekci bez vyuziti ). Docela dost si s nima ted o to povidam a musim rict, ze uz zadnej strach a panika nevladne. Vetsinou to berou vecne bez emoci, at uz ke to za nama, at nejsou vetsi skody a hlavne, at uz se nic nezavira, proboha.
Treba i muj tata, kterej je vazne nemocnej. Obrovska panika na jare. Vse se dezinfikovalo, s nikym se nechtel stykat a tak. To bylo az trochu psycho a to byl max. denni prirustek treba 400 lidi? Ted je opatrnej, ale uz se nehrouti a normalne zije.
Rekla bych, ze ve skutecnosti je to vsechno o hodne mirnejsi, nez rozbroje tady na koni 😀

15. zář 2020

@paulline Tak o to lépe. Já teda tu hysterii pozoruji i v reálném životě. Obecně mi vadí extrémy. Takový to nebudu dělat tohle a támhle to a ještě si u toho dupnu, aby to bylo na just. 🙈 Já nosím roušku nebo respirátor od ledna (s přestávkami v létě), protože jsem byla po operaci, imunita v háji, nejdřív se mi každý poškleboval a ťukal si na hlavu, pak zase všichni roušky nosili a teď jsem ovce, protože ji nosím...Perličku tomu dala jedna trafikantka, která si na dveře trafiky vyvěsila: Vstup pouze bez roušky!!! Tak pochopíš to?

15. zář 2020

Dovolím si zasdilet jeden příspěvek z FB, který mi přijde trefný, proto jsem si ho uložila 👍

15. zář 2020

@ivaze napsala si a vystihla,jak to vidim i já a diky za to 🙂 jinak si myslim/vidim lidi, kteři se chovají ohleduplnĕ, ale chteji fungovat a žít normalně, ne se nechat totálně psychicky zdeptat.

15. zář 2020

@ivaze To se ani pochopit neda. Dohnane do krajnosti a proc... ja taky nemam rada extremy a tenhle extrem je stejne nebezpecny, jako panika, ze tu vsichni umreme.

15. zář 2020

@ivaze Myslim si, ze k doba covidova bude mit a ma ruzne faze. Od pocatecni hysterie a paniky, pres vztek po smireni se se situaci. Ted bych rekla jsme mezi vztekem a smirenim. U nekterych vidim i nakovou tu unavu ze vseho. Jsem optimista a verim, ze se smirime s tim, jak to je, budeme ohleduplnejsi nejen k sobe ( co se treba zdravi tyce ), ale i k ostatnim. A uz se moc tesim, az to bude za nami a budeme se tu stekat treba kvuli prezidentskym volbam 😀

15. zář 2020

@paulline No vzdyť, nebo až sem zase někdo vyfotí ho.no v plíně a bude se ptát co to je. Pak zase bude svět v pořádku. 😀

15. zář 2020

Další článek z kategorie "chystám report a potřebuji zvýšit dosah"? 🤦🏻‍♀️

15. zář 2020

Nesouhlasím s hlavním tvrzením "můžou za to bezohlední Češi". Češi vesměs dělají to, co se jim nakáže, nevidím kolem sebe nikoho nic bojkotovat, v obchodě, busu, školce... všichni v rouškách.
Vláda lže, za celé léto nepřipravila žádné posílení hygieny, nařízení různě zavádí a upouští od nich dle průzkumů oblíbenosti (je před volbami), takže lidi prostě remcají a já se jim nedivím. Bezohledný ale téměř nikdo není.
Na léto se vše zrušilo, pohoda jazz, premiér nám mával z moře a teď najednou hrrr, panika.

15. zář 2020

ted říkali v rádiu v rozhovoru s hygieničkou nějakého kraje - Pradubického? nevím přesně ... ale ve své podstatě řekla tento systém testování je nepřesný, selhává a ve výsleku je nevypovídající a ,,k ničemu", nestíhá se kontakování a trasování, nestíhají se výsledky testů, nechodte se zbytečně testovat... není třeba tolik strašit lidi, vyvolávat paniku....

to tady berte jen jako výkřik do té ,,pranice" ... ale přišel mi ten rozhovor velice zajímavý a rozumně lidský ...

15. zář 2020

@antoinet naprosto souhlasím... a k tomu letnímu rozvolnění - on jako ty roušky někdo zakazoval? Respiratory v tu doby byly normálně dostupné. Na to, kolik lidí teď křičí, že ta rozvolnění byla chyba, tak krom několika seniorů v mhd s kusem utěrky přes pusu (která jim tak byla stejně k ničemu) jsem nikoho s rouškou nepotkávala. Trasovat dejme tomu, pokud bych se setkala s nemocným člověkem, asi bych to chtěla vědět, ale testovat zdravé lidi je akorat umělé honění čísel... A jak psal nebo sdílel někdo téměř nahoře - zbytečně to ubírá kapacity pro ty, co to opravdu potřebují...

15. zář 2020

@arianne Jenže bezpříznakový neznamená, že sám nemoc nešíří. Představa, že se lidé nechávají testovat zbytečně, je zvláštní- stojí to prachy a dost času ve frontě, většinou jde o reakci na to, že byli v kontaktu s pozitivním a hygiena selhala v trasování, a lidé chtějí mít jistotu, že nenakazí někoho dalšího.

15. zář 2020

Mě ten nahubek na hubě “nevadí” musí se to, tak to nosim... Dnes jsem se sice v praci vyvrátila 36 C všude pára z vroucich kotlů a spoustu práce, ale ok jsem dospěla tohle nějak prostě dám.. Čemu ale nerozumím je proč děti musi mit roušku jen v autobuse a ve společnych prostorach ve škole ( ja vim buďe rádi že to nemusi mit furt a mé děti by to nedali obě silné astma stači jim ta chcilka a blbě se jim dýchá) ale to je takovè opatřeni tzv na houno.. Navic co si budeme vykladat hygiena s rouškama bude taky moc super... kdyz ji sundaji daji do sacku a pak si ji zase vezmou dle mě laika dokonala líheň pro bacily....

15. zář 2020

Stejne je to divny. Nejdriv vsichni tahali stroje ze sklepu, predhaneli se kdo bude mit vic cool rousku, v radiu znelo x verzi pisnicek o rouskach, vsude fotky, hastagy #mojerouskachranitebetvojerouskachranime a ted? Ti stejni mi posilaji preposilavacky proti rouskam, pisnicky proti rouskam, foti se v obchodech, vlacich atd bez rousek... Tak kde to jsme? Ja si covid vyzkousela, proto mam na ceste k x sitym rouskam dalsi jednorazovky, respiratory, dezinfekce. Nedelam to jen pro svoji rodinu, ale i pro rodiny tech, kteri pindaji proti rouskam. Nechranime jen sebe, ale i ty bezohledne, kteri hlasaji demokracii a chovaji se jako h*vada.

15. zář 2020

@smudlinka10 Ono to neni tak horky, jak to vypada. vetsinou zustane u silnych kecu na internetu. Kdyz jsem vetla komentare proti rouskam ve skupine naseho mesta, tak jsem ocekavala, ze rousku nebude mit tak 60% lidi. Nosi ji vsichni a to se mi v praci vystrida xx lidi denne a i v obchodech. Setkala jsem se se dvema pripadama, kdy rousku v obchode lidi nemeli. Jeden mladej kluk, ten byl asi antirouskar a jedna staricka pani, kterou kdyz upozornila prodavacka, tak rekla, ze to neudycha a nikdo ji nic vic nerikal.

15. zář 2020

@paulline Tak je mi jasny, ze realita bude nekde jinde. Jen me uz s*rou. 😂 Zrusila jsem fb a stejne mi tim zaplavuji messeger.

15. zář 2020

Jen te uklidnim, ted jsem cetla studii, ze ztrata cichu neni zpusobena tim, ze by vir napadl nervove centrum. Mne to teda dost uklidnilo.

15. zář 2020

@irmamala Do kamene tesat... kéž by takových názorů bylo víc.

Jsem schopná a ochotná dodržovat řadu opatření, ale co mne neuvěřitelně se*e je covid-šikana ve školách, kde jsou naše děti rukojmí systému a školy si s nimi dělají co chtějí, protože jsou papežtější než papež. A vlastně zbytečně, protože hygiena stejně nakonec posílá do karantény celé třídy nebo učitelské sbory, bez ohledu na to, kdo tu roušku měl nebo ne. ☹ ☹

15. zář 2020

Díky moc za článek. Je to velký průšvih snad se lidi co nejdřív probudí!!!

15. zář 2020

@anielkha Máš s tím osobní zkušenost? Myslíš si, že někdo může mít poruchu čichu půl roku a není to neurologického původu? U rýmy bývá také porucha čichu. Jenže ta zmizí, jakmile zmizí rýma. U COVIDu se tak neděje. Porucha čichu přetrvává. A je to hromadný jev. Není to vůbec ojedinělé. Koronavirus není respirační problém, postihuje nervovou soustavu, a to dost razantním způsobem.

15. zář 2020

@madrilena https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/covi...
Napr tady. Vypada to, ze vir nenapadá přímo mozek, což je dobra zprava.

15. zář 2020

@anielkha Cituji číst poslední věty: čichové neurony se neustále regenerují

Zdroj: https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/covi...

Zdroj: https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/covi... - a to právě mluví za vše - jde o nervový systém.

15. zář 2020

@madrilena https://www.osel.cz/11318-covid-19-lze-se-otest...

Existují důkazy, že virus může migrovat do centrálního nervového systému prostřednictvím nosních a čichových buněk, jakož i jinými cestami, aniž by napadl senzorické neurony. Náhlý nástup a relativně rychlé zotavení však naznačují, že anosmie COVID-19 není způsobena poškozením centrálního nervového systému, ale spíše ztrátou informací o vůni, než se dostane do mozku. Pokud by příznaky byly centrálně řízeny, očekávali bychom pomalejší proces i zotavení, jakož i složitější škálu příznaků, včetně možné parosmie nebo phantosmie (zkreslené nebo halucinované pachy), které ovšem nebyly hlášeny. Čichové symptomy se tak objevují záhy po nakažení, dříve než respirační příznaky.

15. zář 2020

Do puntíku jak píšeš..

15. zář 2020

@lenulacek Čísla nejsou všechno. Na jaře byli všichni vydivočení, nikdo nevěděl co čekat, nachystané prázdné oddělení v nemocnicích...teď je a podle mě bude daleko hůř

15. zář 2020

@mishka87 S některými věcmi souhlasím, s některými ne - např. rozhodně nesouhlasím s tím, že je potřeba se prostě promořit - za prvé ano, nejde se určité promořenosti vyhnout, ale musí být postupná! Kdyby se velká většina národa/světa nakazila určitou (téměř jakoukoliv) chorobou v jeden čas, bude to katastrofa. Za druhé - není zatím známo, jak dlouho ochranné protilátky v těle zůstávají - zatím vědci sází na cca 3měsíce - nic moc.
A s čím nesouhlasím zásadně - že by veřejnost neměla slyšet o možných následcích. Jasně - laická veřejnost potřebuje slyšet jiné, srozumitelně a věcně podané informace, aby nevznikala zbytečná panika a konspirační teorie, ale podle mě je více než potřeba, aby se tohle vědělo! Např. (čistě vymyšlený příklad!) - ano, teď si prodělal jen mírné nachlazení, ale do budoucna budeš mít takovým a makovým způsobem postižené srdce/cévy...

15. zář 2020

@irmamala Děkuji za komentář. Nejzásadnější věc - nemůžeme dovolit, aby se nákaza začala nekontrolovatelně šířit napříč celou populací (v podstatě ať jde o jakoukoliv nemoc). Tohle je úplně nový virus = téměř všichni lidé jsou k němu vnímaví a nakazí se. Navíc je vysoce infekční, proto se tak snadno šíří (navíc se šíří kapénkovým přenosem - velmi snadný přenos). Vyhnout se nákaze asi není úplně reálné (určitě ne pro velkou většinu lidí), ale musí to být postupné, což se momentálně rovná řízené pomocí různých opatření. Až virus prostoupí populací, opatření nebudou potřeba.
A k tomuto je asi povolanější člověk @escapelle ale už podle mě úplně neplatí, že vše je v pohodě, zdravotnictví je plně připraveno - lidí s těžším průběhem logisky s většími počty nakažených narůstá, ARO a podobná oddělení se pomalu, ale bohužel jistě plní. A hlavně - tyto oddělení potřebují i spousty jiných pacientů! A když budou z velké části zaplněni lidmi s covidem, co nastane? Pokud se vše nechá jak je teď, zdravotnictví chtě nechtě skolabuje. A pak ano - lidé budou umírat na mrtvice, infarkty atd, ale bohužel budou umírat ti, kteří by za jiné situace byli bez problémů zachráněni (u těch, kterým by nebylo pomoci je to bohužel jedno).
Co jsem mluvila z různými známými z různých nemocnic, situace už opravdu není úplně růžová, je nemocná i spousta doktorů...

15. zář 2020

@aiky33 Odpověď výše. Plus teda běžný jev u virů je, že jak postupují populací a mutují, tak slábnou. Kdo chce, ať mu vyjde vstříct teď v plné síle, já si ráda počkám na tu co možná nejvíce mírnou verzi. A v igelitu chodit nehodlám, jen se řídit svými znalostmi a rozumem 😉

15. zář 2020

@flabelina Jenže to není článek o něčem, to je jen můj pohled na věc. Koho nezajímá, tomu ho nenutím číst

15. zář 2020

@ivaze Já neříkám, že se má přestat žít, nechodit do práce protože prostě nepojedu MHD...ale prostě vzít v potaz situaci ve které se teď svět nachází. Pokud nevyhnutelně musím např. do práce MHD - pojedu, vezmu si respirátor (bez výdechového ventilu), když můžu jít pěšky, půjdu pěšky atd. A možná Tě to překvapí, ale kdyby mi teď bylo 20, ne, určitě bych nešla do klubu. A v restauraci jsem byla včera i dnes - tedy venku na zahrádce 😉

15. zář 2020

@oplatecka Ale i lidé zcela bez příznaků mohou být pozitivní a covid šířit dál, o tom to je. A čísla až tak neřeším

15. zář 2020

@irmamala Paniku nešířím, i když začínám mít pocit, že lidé se proberou až tehdy, když panika vypukne, bohužel. Já už teda s nějakým průběhem v pohodě nepočítám. A manžel taky kvůli koroně přišel o práci. Museli jsme stopnout stavbu domu...i tak je podle mě zcela jasné, že bez postupného, tedy opatřeními řízeného šíření (které bohužel bude mít o to větší dopady, čím později s nimi teď začneme), se to neobejde

15. zář 2020

@aktakd Já mám fakta podložené přímo z míst, kde se provádí testy - nejhorčí je kontakt v uzavřeném prostoru. Takže za mě max letní kino 😀 Ale každý podle svého

15. zář 2020

@patypresdevaty Amen 🙏

15. zář 2020

@zmrz_lina Nó, já jako ambasadorka "zvyšuji dosah" každým příspěvkem který sem přidám a někdo na něj nějak zareaguje 😀 Tak díky za reakci

15. zář 2020

Myslím, že výše jsem odpověděla na většinu komentářů a víc už se mi popravdě nechce tomu věnovat čas. Omlouvám se. Kdyby někoho něco konkrétního zajímalo, budu se snažit odepsat. Ale nejsem odborník a měla jsem jen v návalu všeho co se kolem děje potřebu vyjádřit svůj názor

15. zář 2020

@mishka87 Souhlasím

16. zář 2020

@hanica83 V tom případě by se měl nechat otestovat každý občan naší země.

16. zář 2020

@hanica83 ty píšeš, že teď je hůř, ale opatření tomu vůbec neodpovídají.
Na jaře bylo nežádoucí mluvil se sousedy, navštěvovat rodinu, cestovat, pořádat hromadné akce....to vše je teď dovoleno. Je to kvůli volbám? Nebo já už tomu nerozumím.
Hamáček pořád něco sděloval s vážnou tváří, teď z toho udělali kampaň ve stylu Supermana, co spasil národ. Opravdu se nediv, že to lidi vnímají jako šaškárnu.

16. zář 2020

@hanica83 A o tom to je, odborníci se neshodnou, vládní nařízení jsou zmatečná, takže každý si možná rizika vyhodnocuje sám pro sebe, ty si neodpustíš restauraci, jiný si neodpustí bar a další si neodpustí kino nebo divadelní představení (Odkud mimochodem nejsou detekování skoro žádní nakažení - to jsou slova hlavní hygieničky). 😉

16. zář 2020

Ano v březnu se lidi bali hodně včetně mě ,teď lidi vidí jak moc je to vážné,jak se ruší to zavádí to atd teď se diky covidu zanedbává tolik nemoci !!!!Ze je to snad horší než s covidem ..
A tedy v mem okoli nikdo neremca na rousky atd všichni nosí ,to je myslím to nejmenší
Opravdu článek o ničem

16. zář 2020

@murynka nevím jak je to se zanedbavanim nemoci, tak když mi něco je tak jdu přece k lékaři. Já sama jsem řešila zdravotní problém a můj lékař ho se mnou řeší covid necovid. A jestli se lidé teď boji chodit k lékaři není chyba systému, ale hloupost těch lidí, kteří k lékaři nejdou.

16. zář 2020

@rezusesmichy však ano všichni jsme hloupí 🙉😂👍
Ok Ok Ok

16. zář 2020

@rezusesmichy já znám totiž přímo jednu doktorku takže opravdu vím ze se muselo dost odložit včetně prevenci a sama je z toho nešťastná ,áe jasný média ti reknou víc 😉👍

16. zář 2020

@murynka tak ale co ti mám na to rict??? Něco mi je tak jdu přece k lékaři ne? Preventivky a podobne veci zanedbavali lidé už předtím a covid je teď skvělá výmluva, nebo ty znáš někoho koho lékař odmítl vyšetřit s výmluvu, že teď ne, protože je covid????

16. zář 2020

@rezusesmichy já jsem od jara byla na dvou prevenci h, jednom zákroku a pravidelně bez problémů navštěvují i dalšího odborného lékaře, takže asi tak😉

16. zář 2020

@rezusesmichy a proč bys mi něco říkala ???
Píšu snad k tobě ???🤣😂
CHapes ty o voze já o koze a bohužel mam opačný názor tak na mě nemá cenu reagovat jako ty mas jiný názor a nemá to cenu 😎😂
Tot vše k tobě hezky den

16. zář 2020

@rezusesmichy Ano, třeba naše zubařka rušila preventivní prohlídky a brala jen akutní případy, protože covid. Já jsem si prohlídku vydupala a ošetření vůbec neodpovídalo tomu standardu, na který jsem u ní zvyklá.

16. zář 2020

@rezusesmichy ano moje kamarádka to musela proste zrušit holt jsi klikarka 😂😂🤣😂🤣🤣

16. zář 2020

@oplatecka to nemá cenu

16. zář 2020

@oplatecka tak to mám štěstí na normální doktory

16. zář 2020

@murynka jo jsem, ale tím to asi jen nebude, spíš si to bude chtít příště dát práci a najít si normálního doktora👍

16. zář 2020

@murynka no to nemá, ty sis na jaře málem stavěla bunkr a teď si frajerka😂😂😂😂🙈

16. zář 2020

@rezusesmichy jsi hloupá o dodat ,já se k tomu klidně přiznám te jsem se bala ale už v březnu jsem pracovala v terénu takže těžko bunkr frajerko😎🙂
A ona děla v nejlepší nemocnici a je to nejlepší doktorka Covece 😂😂😂🤣🤣bohužel nařízení ale co ty o tom můžeš vedet !

16. zář 2020

@murynka možná víc než si myslis😉

16. zář 2020

@rezusesmichy 😂😂😂jasný

16. zář 2020

@rezusesmichy Buď fakt ráda, protože i ze svého okolí vím, že se tohle děje. Moje sestra čekala na vyšetření se synem přes čtvrt roku a pak jim to stejně kvůli covidu zrušili. Další nejbližší možný termín jim nabídli na začátku příštího roku.

16. zář 2020

@rezusesmichy znám několik lidí, které lékaři odmítli vyšetřit bez toho, aniž by přišli s negativním covid testem - ať už se jednalo o praktiky nebo ošetření (i celkem akutního typu) v nemocnici. O tom, že to bylo ze strany lékařů protiprávní, ani nemluvím.

16. zář 2020

@zmrz_lina @oplatecka Toto má teď na webu náš pediatr:

Důležité upozornění!

Dle vyjádření Ministerstva zdravotnictví
nesmí dítě s akutním onemocněním dýchacích cest (akutně respiračně nemocné)
být přivedeno do ordinace dětského lékaře bez negativního testu na Covid.
Toto opatření je založeno na oprávněné obavě z šíření viru
v čekárnách a ordinacích a v důsledku toho
tedy i z výpadku dětských lékařů.

16. zář 2020

@ivaze no to je úžasné, takže když budu potřebovat paragraf do práce, protože dítě bude pokašlávat, tak zaplatím dvojku za test, abych tam mohla. No to je šílené.

16. zář 2020

@ivaze Tohle je naprosto šílené!

16. zář 2020

@adula000 To nevím, podrobnosti jsem nezjišťovala. Jen jsem koukala na web lékaře, abych zjistila jak jsou letos ordinanční hodiny a toto na mě vypadlo.

16. zář 2020

@ivaze Přijde mi, že všechny ostatní nemoci a zdravotní problémy vymizely a existuje jen covid 🙈 Jsem zvědavá, jaké tohle zanechá následky.

16. zář 2020

@oplatecka @adula000
Tohle jsem našla na netu:

16. zář 2020

I. dítě akutně nemocné

A/ onemocnění dítěte doma: zákonný zástupce v případě potřeby telefonicky kontaktuje PLDD, PLDD rozhodne o léčebném postupu, domácí léčba trvá zpravidla 10 dnů, pokud lékař nerozhodne jinak. PLDD rozhodne o kontrole zdravotního stavu a v případě potřeby vystaví Rozhodnutí o potřebě ošetřování. V případě podezření na COVID-19 se řídí platným algoritmem vydaným MZ ČR.

B/ onemocnění dítěte ve škole: učitel kontaktuje zákonného zástupce, předá dítě a poučí jej, že v případě potřeby je vhodné telefonicky kontaktovat registrujícího PLDD, který rozhodne o dalším postupu. Domácí léčba trvá zpravidla 10 dnů, pokud lékař nerozhodne jinak. Žáka omlouvá zákonný zástupce, ev. doloží školskému zařízení čestné prohlášení rodičů o bezinfekčnosti (obdoba bezinfekčnosti na letní tábor).


II. dítě s chronickým onemocněním (projevujícím se přetrvávajícími příznaky obdobnými COVID-19 , které jsou projevem chronického onemocnění).

V případě potřeby, kdy není-li škole známo (např. z částečného či úplného osvobození z TV, z posudku o způsobilosti na zotavovací akce) vydá PLDD jednorázově potvrzení o zdravotním stavu dítěte (viz příloha – vzor potvrzení).

Potvrzení vystavuje PLDD na žádost zákonného zástupcev zákonné lhůtě, předává pouze zákonnému zástupci. Potvrzenínení služba hrazená z veřejného zdravotního pojištění, hradí žadatel.

16. zář 2020

@oplatecka
@zmrz_lina tak to mám asi fakt štěstí, ale když jsem si to teď přečetla tak mi to nedalo a zavolala jsem pediatre svých dětí a ta mi řekla, že ona bere všechny pacienty ale před tím musím jen zavolat a domluvíme se🤷‍♀️

16. zář 2020

Moje babička byla těsně před začátkem koronasilenstvi na operaci nohy, následná rehabilitace ji už byla zrušena, protože covid. Operace někdy únor, rehabilitovat začala v srpnu, dodnes neumí pořádně chodit, prsty stále nateklé...moji mamce treba zrušili, naplánovaný zákrok v nemocnici u zubaře, na který čekala víc jak 4 měsíce, protože covid.....takže ten, komu bez problémů poskytli lékaři péči v době covid naprosto bez problémů gratuluji, u nás to tak bohužel nefungovalo...

16. zář 2020

@rezusesmichy hele já také proste od zacatku září nemohu do DD a rehabilitovat s lidmi ,jsou na lůžku a řekni jim at si najdou jinou sestru ..těžko když tam nemůže nikdo 😞

16. zář 2020

@ivetaa94 nefungovalo to tak skoro nikde stačilo mi vidět na fb ty příspěvky lidé teploty kvůli ledvinam a oni je nevzali bez testu ,pani x hodin v bolestech ,chápu je to také o lidech jenže někdo se o práci boji a holt dodržuje nařízení ,je to proste na pytel

16. zář 2020

@murynka jak říkám, mě zkušenosti jsou naprosto rozdílné a to jsem třeba na zákroku byla v době kdy to tady na karvinsku bylo nejhorší. Mě děti byly u zubaře v té samé době tak prostě nevím. Je to prostě o těch lékařich jak se k tomu postavi, ti mi naštěstí rozumne

16. zář 2020

@rezusesmichy Tvl nejde o tebe ale čteš to ???
Ty lidi pokud se s nimi nebude cvičit skonči úplně lezaci a co to pro starého člověka znamená ?Jen potíže ...😞

16. zář 2020

@rezusesmichy mě také nedávno zachránili tatínka před smrti bože ...ale vidím i tu opačnou stranu nefunguje to proste normálně ,plno lidi se úplně kde boji jit všude píšou nechodte jen volejte to se ti zda v poradku ?

16. zář 2020

@murynka jsi normální??? Já jen říkám že je to o lidech a ano moc dobře vím co to udělá, 5 let jsem se takhle starala o maminku🙈

16. zář 2020

@murynka znovu opakuji, chyba lékařů.Nikdo jim to nenakazuje, je to jejich rozhodnutí.

16. zář 2020

@rezusesmichy ty furt meleš jak u vás vše v poradku ,ale rozhledni se v tomhle proste máme pravdu my ze covid udělá více potíží než samotný covid
Aha tak mi řekni jak máme obejít karantenu DD pani chytrá ?????

16. zář 2020

@rezusesmichy ano jejich rozhodnutí a kdo by to neuvázal téměř nemuset pracovat 😂😂😂🙉🙉🙉

16. zář 2020

Neuvital

16. zář 2020

@murynka celou dobu říkám jen jednu věc, já mám zkušenosti jiné, vždy jsem byla ošetřena a fakt nešlo o stavy, kdyby to nešlo přesunout a přesto mě vždy osetrili. Takže pokud tě nějaký lékař odmítne ošetřit tak je to jen a jen jeho rozhodnutí. Můžou sice dostat nějaká doporučení, ale je jen na nich jak se k tomu postavi

16. zář 2020

@rezusesmichy ok tak až půjde někdy o tvou babičku co leží v DD sama věž návštěv a bez sester tak si třeba povime

16. zář 2020

@rezusesmichy nejde o žádné vyšetření !!!!Tady jde o celkovou psychickou a tělesnou pomoc ,jak jsi psala znáš to a ta situace bude trvat jak dlouho a lezaci dostanou zápal plic a zemřou ...ještě ke všemu covid a budou ve statistikách !!!!!

16. zář 2020

@murynka jako promiň, buď to děláš nebo jsi tak nechápava.proste to tak nefunguje všude a končím protože tohle je fakt marny🙈

16. zář 2020

@anielkha toto všechno hlášeno je, je spousta lidí, kteří mají problémy i dlouhou dobu po prodělání COVIDu a taktéž pociťují změnu vnímání pachů a vůní. Je fakt strašný průšvih, že to tolik lidí shazuje. V ČR.

18. zář 2020

@madrilena nic takového nedělám, pokud miris na mne. Ano, moje kolegyně tento problém má. Nesnese třeba parfémy, které predtim měla rada.

18. zář 2020
18. zář 2020

@anielkha to nesnesu i jako těhotná... 😂

18. zář 2020

@zmrz_lina ale tobě to odezní, je otázka, jestli jí také. ;)

18. zář 2020

@anielkha to je otázka. Po druhém těhotenství (2017) stále nesnesu manželovo Aqua do gio, které jsem předtím milovala, sama jsem mu ho koupila. 🤷‍♀️😁

18. zář 2020

Každý se ohání slovem svoboda. Ale svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda druhého. Bezohledné nenošení roušek rozhodně omezuje druhé. A že je to příkazem? Copak by se Češi řídili doporučením? Pochybuji... To funguje třeba ve Švédsku, kde žije bratr.
Roušky ve škole trochu zpochybňuji, obzvlášť na ZŠ mi nepřijdou tak účinné. Soustředila bych se spíš na dezinfekci a menší skupiny.

Teď se zrovna vracíme z menší podzimní dovolené. Roušky na hotelu jsme nosili ve společných prostorách my a občas personál. A pak ještě jeden starší pár. Ostatní je měli v klidu pod nosem nebo vůbec.
Zábava v restauraci do dvou do rána...
Buďme rádi, že momentálně covid nezabíjí tak účinně jako na jaře. A buďme k sobě ohleduplní. Svoboda není o tom, že na světě jsem jenom já a moje potřeby.

28. zář 2020

Já určitě nemám zájem si vytvářet imunitu na něčem co mě může zabít. Bude mi teprve 30 a od mala věčně trpím nachlazeními a různými nemocemi. Stačí když na mě někdo v zimě kýchne a už to mám taky! Takže ani kvůli prošlými nemocemi nemám imunitu i když ji posiluji vitamíny atd.
Každopádně neustále dohadování o covidu už je fakt na palici. Roušky nemusím, ale v době zimního období je uvítám. Jelikož lidi jsou nezodpovědní i bez covidu.
Ruce jsem si myla pravidelně i bez covidu a rozestupy nikdy nikdo nedrzuje a dodržovat nebude protože jak už jsem zmínila, lidi jsou nezodpovědní a je jim to jedno. Nikdo z nás se s tímhle nesetkal a nevíme jak postupovat, proto se vydávají opatření aby se zjistilo jak zabránit vysokému růstu a zbytečnému umírání na covid kvůli tomu že ten člověk trpí jinou nemocí a covid ho "dorazí".
Myslím si že dodržování 3R je to nejmenší co můžeme udělat.

28. zář 2020

Shrnme si to. Abychom neodpalili zdravotnictvi do nekam jsou potreba 3 veci. Rousku, mit ruce a rozestup. A ja nechapu, opravdu nechapu proc, rousku nekdo povazuje za omezeni svobody. Popravde, mne omnoho horsi prislo sedet 3 mesice na prdeli doma, nemit predstavu kdy a jak se pohne pracovni trh a proste jenom cekat. Ja rousku nosim od 27.7. znovu. A hele dycham neumrela jsem, i to teplo v lete jsem zvladla. Prosim, opravdu prosim, nemocnice jiz prestavaju stacit. S vybavenim i personalem. Noste tu pitomou rousku! At nesedime do Vanoc doma. At neumiraju zbytecne lidi.

28. zář 2020

Začni psát komentář...

Odešli