hajkl
12. únor 2017
1037 

Česká maminka napsala úžasný vzkaz pro všechny bio-matky: „Je mi z vás do smíchu“. Toto si určitě přečtěte?????

Dovuluji si reagovat na tento článek:

http://prozeny.net/ceska-maminka-napsala-uzasny-vzkaz-pro-vsechny-bio-matky-je-mi-z-vas-do-smichu-toto-si-urcite-prectete/

Jak již někdo z mých přátel okomentoval, také mě překvapuje, kolik lidí tento článek sdílí a jak jsou z něho nadšení....i když vím, že se pouštím na velmi tenký led, ráda bych připojila také svůj pohled na věc...také si myslím, že se dnes z mnoha věcí kolem dětí dělá zbytečná věda, nelíbí se styl komunikace v mnoha skupinách na různých webech, tak to prostě nečtu a nejsem členem těch skupin....ale myslím si, že mateřství a rodičovství je velmi krásná a také citlivá věc a jakékoli napadání, ať již z bio nebo nebio strany může u mnoha maminek vyvolat lítost....jakým právem kterákoli z nás hodnotí jinou ženu za to, jak vychovává své dítě?? mně osobně článek přijde napsaný celkově dost nevybíravě.....myslím, že naši rodiče nás vychovávali tak, jak nejlépe uměli, vzhledem k tomu jaké měli možnosti a informace a zkušenosti a patří jim za to projev úcty, stejně tak na tom byly ženy pře 15-ti lety....stejně tak to děláme my....matky dnes....chceme pro své dítě to nejlepší....já osobně jsem ráda za to, že jsem měla možnost při porodu alespoň částečně ovlivnit to, co se bude dít s tělem mým i s tělem mé dcery, jsem šťastná, že mám možnost volby a přístup k informacím, i když je najdu na internetu....je to celkem praktické a rychlé....myslím, že většina z nás netráví na internetu čas na úkor dítěte, ale spíše chvíle, kdy naše děti třeba spí....jsem ráda, že si mohu zvolit, co bude mé dítě jíst, jak se bude stravovat, co mu obleču na sebe, čím mu umeju vlásky, jakou pastou vyčistím zuby, jaké boty mu obuju, jakou plenku použiju, co do něj nechám píchnout....podotýkám, že svou dceru očkuji....jenže ono očkování před "x" lety a farmaceutický byznys dnes je dost značný rozdíl....jsem ráda, že jsem měla možnost poznat nošení a několik měsíců si užívat své dcery na svém těle, kdykoli jí přivonět k vláskům a políbit jí, kdykoli jí pohladit....jsem ráda, že se mohu inspirovat různými přístupy k výchově a vybrat si to, co cítím jako správné....nesouhlasím se vším, jak to dělají jiné maminky, někdy mi to přijde hloupé, často o lecčem mluvím doma se svým mužem, ale nikoho nikde veřejně nekritizuji...myslím, že naše společnost celkově není zdravá, ať již ve významu skutečného zdraví, tak co se týče vztahů, komunikace atd....zneužívání internet k tomu, abychom jeden druhého vzájemně napadali za to, co jak kdo dělá ve výchově svých dětí a nejen v této oblasti...mi nepřijde jako nejlepší cesta k tomu, abychom něco změnili či zlepšili...toť můj názor, pohled na věc, pocit....přeji Vám všem mnoho krásných dní s Vašimi dětmi ať již jste si vybrali jakoukoli cestu!

Četla jsem na Facebooku 👍

12. únor 2017

Clanek jsem cetla nekdy v tydnu a musim rict, ze mi znej bylo lehce nevolno. Rozhodne jsem tam nenasla nic vtipneho a sprosta slova kk tomu z toho udelaly pro me text psany ignorantem. A to ze v bezne mluve taky vyslovim sem tam nejaky peprny slovo. Autorka hlavne ale micha ruzne veci dohromady, mnoho kritizovanych veci spise je nebio pristupem, atd.

12. únor 2017

Ja teda docela koukala, kolik kamaradek a znamych toto sdilelo a defacto tak vzaly "za sve" 😏... Mam z toho stejny pocit jako Ty. Je mi jedno, jaxi dnes maminky vychovavaji deticky, ale verejne je kritizovat a vysmivat se jim? To je uplna malost autora :( Misty jsem z toho mela pocit (a taky z tech komentaru, kdy se tam matky predbihaly, kdo je horsi matka), ze tem maminkam, ktere to delaji jinak (tedy ne mainstreamove) vlastne zavidi... Zavidi, ze to dokazi, ze maji tu trpelivost - nosit, latkovat, spolecne spat... ze maji ty finance- na bio veci, na zdrave potraviny, na barefoot obuv aj. Proste napsal se clanek, ktery ma opet poslapat, vysmat se, ponozit nekoho, komu vlastne (skryte) zavidim, sle nepriznam to. Jesteze ale clovek zdraveho rozumu tuto "chut" z tohoto clanku hned vyciti a vycte.

12. únor 2017

Taky jsem se divila, kolik lidi likeovalo a pridalo komentar "souhlas".

12. únor 2017

Dekuji 🙂 clanek jsem cetla take uz pred casem a nelibil se mi, ale nedokazala jsem podchytit proc. Nedokazala jsem slusne popsat co mi vadi. Prisel mi psany stejne "jednostranou" zenou do jakych se ona sama navazi. Ano zastavam velmi podobny nazor jako vy, proto se mi mozna vas clanek libi, ale pokud nekdo dela neco jinak neznamena to ze spatne.. to ze neco nechapu, nebo neznam neznamena, ze to jenom skodi. Takze Amen pod vas clanek 😉

12. únor 2017

A teda jeste...prijde mi trapne, ze autorka o kritizovanem asi moc nevi, protoze proste dala na jednu hromadu vicemene vsechno v posledni dobe diskutovane a u nekoho praktikovane / zavrhovane. Takze i ja z toho citila jen zavist nez alespon minimalni snahu zamyslet se nad tim.

12. únor 2017

Myslím, že nelze srovnávat dříve a dnes... autorka výše zmíněného článku nemůže zaručit, že kdyby rodila v dnešní době, ovlivněna situací, že nebude jednat a vychovávat jinak...my za 10 let zas budem pohlížet na novodobé matky již bez vlivu hormonů a budem kroutit hlavou...ale věřím, že 99%dnešních matek chce pro své dítě jen to nejlepší a jednají jak jim mateřskýcit káže...

12. únor 2017

Souhlasím. Díky tomuto článku a některým komentářům při jeho sdílení mými tzv. "přáteli" na fb mi trochu prořídl seznam přátel. Už toho mám dost. nepotřebuju, aby do mého soukromí viděli lidé, kteří nade mnou vynášejí soudy, aniž by se se mnou vídali. .. A dost mě to u nich zamrzelo ..

12. únor 2017

Článek je hodne povrchní a dost laciny. Dneska zverejnuje myšlenky i ten, který by mel radši držet jazyk za zuby.

12. únor 2017

článek je opravdu ... no přečetla jsem dva odstavce...

12. únor 2017

mě se článek teda dost líbil...je každého věc jak své dítě vychovává a jakými prostředky si k tomu pomáhá...ale je pravda ze někdy řeší dnešní maminky věci tak nějak moc..

12. únor 2017

@caverina mozna, ze mas pravdu. Ale to je dobou a se vsim. Malokdo jde do obchodu a koupi pracku aniz by si precetl recenze, poptal se. Zjistuji si lidi, co obsahuji potraviny, jake krmivo pro psa (my pred 15 lety koupili levne granule a parkrat za tyden dostal zbytky po nas nebo chleba se syrem). Ted bych sama sobe rekla, chudak pes...

12. únor 2017

Chápu, že jsou lidi, kterým takováhle úroveň stačí a že se jim to líbí. Proč ne. A jsou lidi, kteří mají na víc a nemají potřebu hodnotit (natož kritizovat), čí prd smrdí hůř.

12. únor 2017

@saraha1 me jde spíš o to ze pokud se nějaká jiná maminka nechová stejně tak už je pro ty ostatní tak nějak divná..měla jsme malý dítě v době kdy se to teprve "rozjizdelo"a občas jsme si připadala na pískovišti jako"exot" že já tyhle věci neresim a nebo že je neřeší až tak moc🙂

12. únor 2017

Článek o ničem...nic přínosného jsem se nedozvěděla.....akorát jsem si přečetla jednostranný pohled jedné mámy.....ano, každá máme právo na názor, ale to neznamená, že budu hanit něco, co já nedělám.....naprosto dětinský a zbytečný.... a na co začínám být fakt alergická je to bio a nebio rozdělení ...wrrr

12. únor 2017

Okomentovala jsem už na FB - sprostej článek jedné kritičky, co všechno zná a všechno ví a sežrala moudrost světa....Hlavně že takové sama kritizuje 😖

12. únor 2017

míchá jablka s hruškama. vysmívá se bio matkám a píše, že kupují drahý kočár, lahvičky a sterilizátory? a co se týče psaného textu, tak jde poznat, že je úplně vymletá

12. únor 2017

Srovnava nesrovnatelne... 🙄

12. únor 2017

Paní, která ten vzkaz psala má tedy vyjadřování. Nevím, ale vyjadřuje se jak čtrnáctiletý puberťák. Píše, že jejímu dítěti je čtrnáct. Zřejmě od něj pochytila mluvu. Jinak si to nedovedu vysvětlit. A nějak moc to prožívá. Raději by si měla hledět svého. Já také nesoudím, jak vychovává své dítě...

12. únor 2017

@saraha1 Před patnácti lety v ničem nebyly takové srajdy. Podle mě. Možná, že už tenkrát. Ta paní nemusela tolik možná řešit jídlo, protože všude nebyly jen náhražky. No, já bych ale dítěti do přesnídávek cukr nedala. Rafinovaný cukr droga je. Bohužel. A ve čtrnácti letech se následky pojídání cukru ještě neprojeví. Mohou se projevit třeba v padesáti. To už pak člověk zjistí, že je pozdě.

12. únor 2017

@madrilena to netusim, ja myslim, ze ne dlouho po revoluci se zacalo s nahrazkama a snizovanim kvality potravin...ale fakt nevim.

12. únor 2017

Zajímalo by mě, kolik z těch "Souhlas" to opravdu četlo. Protože to je taková snůška, že se to číst nedá...

12. únor 2017

To jsem rada, ze nejsem sama, ktere ten jeji clanek prisel naprosto mimo. Prislo mi jak kdyby to psala nejaka pubertacka, a nerozumim tomu jak muze mit tolika zastancu😄🙄

12. únor 2017
hajkl
autor

@saraha1 přesně tak....např.v dnešní době, kdy je tisíc výroků a ještě k tomu nevalné kvality je myslím celkem dobré a rozumné hledat informace a recenze pokud chci něco pořizovat.....nebo...myslím, že zrovna ty zmiňované biomatky právě nechávají své děti cachtat v kalužích a podobně a na nějakou přehnanou hygienu si nehrají.....atd. atd.

12. únor 2017

už jsem viděla článek sdílený na fb, ale nečetla jsem ho tam. Tak jsem si ho přečetla teď. Připadá mi to jaké smíchané jabka s hruškama.
Nejvíce mě ale pobavilo, že ta maminka před 14 lety vyvařovala pleny. Jako ano, proč by ne. Ale mí sourozenci se narodili před 20 lety a v tu dobu zrovna začínaly jednorázovky. Byl to hit a od látkových plen se postupně upouštělo. Kdo byl "in", ten používal jednoráz. Takže na jednu stranu autorka látku (resp. biopleny) haní a na druhou píše, jak ona vyvařovala. No nevím... Dle mého mele páté přes deváté

13. únor 2017

jo a autorkou článku je prý Slovenka žijící v Irsku... 😅

13. únor 2017

@1kristyna22 Tak to je boží! 😀

13. únor 2017

@1kristyna22 tak ten mě taky pobavil 😀

13. únor 2017

Článek je pitomej 😂.Rodice nás vychovali,jak nejlépe uměli a internet vytváří extremisty na jedné i druhé straně...musíme se s tím proste nějak vyrovnat 😉

13. únor 2017

Ten článek je slátanina totálních nesmyslů, slint jako blázen. A navíc uráží v podstatě úplně všechny mámy, které nad věcma aspoň trochu přemýšlí - a to neznamená, že musí být ve svých názorech extrémní.

13. únor 2017

Ze clanku bych si asi vzala jako pozitivum,ze kvalita jídla atd byla tehdy jiná ale zbytek nemá cenu řešit. Kazda máma i dítě je jiné a oba si najdou to pravé orechove pro ne. Co bude dobré pro me a další dvě maminky nemusí byt dobré pro ostatních deset. Kazda ma svůj systém a vychovává podle svého nejlepšího svědomí a vědomí,nebo se o to aspoň snaží.

13. únor 2017

Sterilizátor, pračka, myčka, sušička, jednorázové pleny i příkrm v lahvičce mi dává víc času věnovat se prckovi a já si ten čas užívám. A kdyby v její době ty věci byly beztak bude první, která je koupí neb z článku na mě nedycha pohodovost nýbrž pohodlnost. Je mi tě paní vlastně docela líto...

13. únor 2017

Neradim se mezi tzv. bio-matky , kdyz to takto musim napsat. ( nerada to takhle rozděluju) , ale članek mi přijde dost přehnany a neni ani napsany tak, že by se mi to dobře četlo. Sprostá slova a uřcitá šilena zaujatost na me opravdu dojem neudělalo. Navic članek za mě nemá hlavu ani patu.
Každy at si dělá, jak mu vuhovuje, nechápu proc se to tak strašne řesi.

13. únor 2017

článek je super,mě ukamenujte 🙂

13. únor 2017

@maxinkaa též se mi líbí. Je to s nadhledem.... 😊

13. únor 2017

@lenys1986 jen pro zajímavost význam slova nadhled 🙂 přeneseně) schopnost a ochota podívat se na věci pohledem někoho jiného, ochota povznést se nad vlastní omezenou perspektivu či připustit, že není správná. Takže dle mě to není nadhled ale typicky české rejpani a netolerance k postojum jiných lidí.

13. únor 2017

A me se ten clanek taky libi i kdyz by tam nemusely byt ty sprosty slova, taky trosku souhlasim s tim, ze se vse moc resi, zastavam nazor, ze vseho s mirou, sama se treba snazim malymu davat co nejdravejsi jidlo, ale tak uz mel i bramborovej knedlik z bily mouky a nedavam mu latkove plenky i kdyz mu treba chci koupit barefoot boticky, mam to tak pul na pul a myslim ze v pohode

13. únor 2017

Clanek je mix veci o cem pani ani mic nevi... Spis se mi libi tva reakce 😉
@hajkl

13. únor 2017

@martirr já si taky myslím, že všeho s mírou, ale proto nebudu zesměšňovat všechny, kdo to dělají jinak. A hlavně tam motá všechno dohromady. A další věc, co nechápu, že paní má už 15 leté dítě a řeší, co dělají dnešní matky s miminky. Kdyby měla dnes mimino, tak možná spoustu věcí řeší ještě víc. Jenže tehdy nebyl internet, nebylo tolik knížek, byl jeden směr, kterým šla většina.

14. únor 2017

Nemůžu dát "lajk" :-O zas nějaká novinka :-P Každopádně souhlasím. Zcela.

14. únor 2017

@betelgeuzz Paní si spíš řeší nějaký osobní problém.

14. únor 2017

Teď jsem si přečetla tedy i ten článek.Jsem zděšená! Když pominu překlepy(předpokládám, že to paní asi nepsala přes mobilní aplikaci 😀) to výrazivo? Jak z třetí cenové? A na jednu stranu "oukej" jsem také zastánce "všeho s mírou", ale tenhle konkrétní článek je nesmyslný, záštiplný BLÁBOL! Já rodila v roce 2000. Skoro v minulém století 😀 a ano, informací moc nebylo.Přes to všechno.Přes nezkušenost, málo a špatně dostupné informace a v neposlední řadě mé mládí...jsem se vždycky ZAJÍMALA co by bylo tak asi nejlepší. Informace sháněla a třídila si je a dělám to dodnes. Jsem ŠŤASTNÁ za dnešní dobu a MOŽNOSTI které nám všem dává. Tady se zjevně nikdo ze svých a jiných chyb nepoučil a hlavně ani nechce. A dobře jí tak.

14. únor 2017

@fafetka krasny a souhrnny komentar ...

14. únor 2017

@skirt oh děkuji 🙂 červenám se

14. únor 2017

Začni psát komentář...

Odešli