Tento článek jsem napsala spontánně (v jedné ze skupin) jako reakci na opakující se problémy v bazaru a stížnosti převážně od nespokojených prodávajících. A tak ho tady dávám (na podnět některých maminek) pro všechny k poučení .
Je to z mé vlastní zkušenosti, event. ze zkušenosti ostatních, abychom se vyvarovaly chyb a následnému zklamání:
1. Pokud někdo odpoví na inzerát, že má zájem, inzerát hned nepozastavuji .
2. Pozastavím až když mám peníze na účtu! (kolikrát se stalo, že první zájemce nakonec věc nekoupil, pozastavením si v tomto případě zbytečně blokuji případné další zájemce).
3. Zboží balím až po zaplacení (radost z rozjetého obchůdku je velká a balíček chcete mít nachystán co nejdřív, ale stává se, že z toho nakonec nic není, a tak máte zabaleno zcela zbytečně) .
4. Zboží posílám až když mám peníze na účtu! (nikoho nenutím k tomuto kroku, ale již mockrát se maminkám stalo, že kupující se již neozvala a peníze neposlala, můžete samozřejmě důvěřovat, ale já raději doporučuji počkat na platbu).
5.Do podmínek prodeje si napíšu jak dlouho zboží držím v rezervaci. Event. si to vykomunikuji v konverzaci pod inzerátem. Vyhnu se tak zbytečnému čekání a nervozitě.
6. Na jakýkoli dotaz má zájemce právo, ale pokud odpovím, čekám max. 24 hodin na reakci ("beru/neberu"). Pak zájemce buď mažu, nebo je prostě zboží k dispozici dalšímu.
7. Pokud se závazně domluvíme na obchůdku (= kupující má zaplatit a já pak zboží poslat) ale kupující peníze nepošle a neozývá se , mám právo dát hodnocení! (viz Pravidla bazaru..
http://www.modrykonik.cz/rules/
8. Stejně tak mám právo dát hodnocení, pokud zaplatím za zboží ale prodávající se odmlčí a na mé výzvy nereaguje (před negat.hodnocením ale vždy využiji možnost domluvit se mezi sebou, pokud to nejde, tak....)
9. Pokud z mé strany nedošlo k žádnému pochybení, ale druhá strana neplní své závazky, negat. hodnocení nepomohlo k nápravě, obrátím se na admina, event. píšu oficiální žádost o vyřešení problému v bazaru, vzor zde http://www.modrykonik.sk/fotoblog/martinjasen/c...
10. Pokud někdo chce zaslat na dobírku (vyplatí se podle mě jen u zboží vyšší hodnoty), zkuste požádat o zaplacení předem alespoň částku za poštovné (které je vždy vyšší oproti doporučenému, nebo obyčejnému poštovnému). Vyhnete se tak případné ztrátě na poštovném, kdyby si zájemce balíček nepřevzal (i to se bohužel děje).
11. Podmínky prodeje mám vyplněné tak, aby zájemci věděli co můžou očekávat (nato ta možnost je). To, že zájemci PP nečtou, NENÍ moje chyba.
(12. To že zboží popisuji pravdivě a uvedu všechny nedostatky a vady, považuji za samozřejmost).
Z vlastní zkušenosti vím, že mnoho lidí se jen něco zeptá a pak se již neozve, ale nemyslím si že je to důvod k rozčilování. Já věřím, že je nás mnohem víc slušných a poctivých, ale protože ne každý chce a má čas zpětně odpovídat a ne každý si dá na tom záležet, máme možnost svými jasnými pravidly předcházet zklamání.
Palec nahoru. Já bych ještě uvítala článek o tom, jak se mají prodejci chovat, když ještě týž den od sdělení čísla účtu, kupující posílá peníze a prodávající má tisíc výmluv, proč to není možné ještě po 3 týdnech poslat...A ani dávno zaplacené zboží není pozastavené...☹
@michaelarackova Ano, uznávám, článků k bazaru by se hodilo víc, kdysi jsem chtěla napsat takové resumé, jak se chovat a jak řešit situace... ale stejně si myslím, že lajdáky a nespolehlivé prodávající (kupující) nepřeučím článkem, to musí mít v sobě, chtít a snažit se udělat pro spokojenost zákazníka maximum. Stejně tak i kupující. Bazar je především služba, oboustranná. Když vím, že nestíhám balíček odeslat, tak o tom informuji kupující, ať ví na čem je.....S tím pozastavením je to složitější, ne každý si denně sleduje bazar, a může se stát že ačkoli je zboží prodáno, stále se zobrazuje. Ale zas je to o komunikaci- pokud projevím zájem, a prodávající napíše, že už to není aktuální, nedá se nic dělat, slušně poděkuji a hledám jinde.
Já za sebe doporučuji obecně číst hodnocení a psát hodnocení objektivně a nebát se napsat i nespokojenost. Ta hodnocení jsou nejen jako zpětná vazba, ale i pro ostatní.
Začni psát komentář...
Děkujeme za sepsání. Určitě to pomůže i ostatním.