Rozhodla jsem se napsat recenzi na autosedačku Doona plus. Když jsem ji před třemi měsíci kupovala, hledala jsem recenze, zkušenosti a nic extra jsem nenašla, snad jen jednu diskuzi na emimino.cz, kde se především řešila bezpečnost. A u autosedačky za 10 000 bych právě nějakou fundovanou recenzi tehdy ocenila. Takže...
Proč jsem nad ní začala přemýšlet?
Máme dvě auta - Citroen Grand Picasso a Škoda Fabia. Do prvního auta strčíme i dva celé kočárky, ale do Fabie nemáme šanci strčit ani podvozek kočárku, takže při nějaké rychlonávštěvě obchodu bych musela tahat klasické vajíčko v ruce a to se u půlročního už hodně pronese. Doona má integrovaná kolečka, která se při stisknutí jednoho tlačítka vysunou a je z toho vajíčko na podvozku. Znamená to, že kolečka při jízdě zůstávají sklopená pod vajíčkem a nezabírají v kufru auta žádné místo. A tohle byl vlastně jediný důvod, proč jsem nad ní přemýšlela a proč jsme ji nakonec koupili. Máme totiž ještěe starší dceru, která v době narození mladší slavila 20 měsíců. A občas si prostě chtěla ještě pohovět v golfkách.
Kde jsme ji koupili?
Takže - koupili jsme ji na spuntik.cz. Chtěla jsem vyloženě šedou barvu, protože ač máme dvě princezny, doufáme ještě v prince a tak nějak mám u těch drahých věcí raději neutrální barvy. Paní ze spuntik.cz byla velmi ochotná, dokonce nám vyšla i vstříc tím, že si autosedačku vzala domů (blíž k nám) a my si ji vyzvedli u ní.
Sedačku paní přinesla v obrovské krabici, kterou jsme jí nechali, protože do auta bychom ji nestrčili. Mladší dceru (Diana) jsme tedy přendali z klasického vajíčka do Doony a vajíčko jsme dali do kufru.
Jak na mě působí?
Je větší než vajíčko, přijde mi bytelnější. Vsadka pro novorozence je pratelná, rozebíratelná a taková "měkčí" než tak, kterou jsme měli u vajíčka. A víc chrání hlavičku. Kolečka se jednoduchým manévrem složí pod vajíčko a celá konstrukce se položí na sedačku. Bála jsem se, že nám kolečka budou špinit potah, ale tím, že jsou jakoby pod hlavičkou dítěte, tak visí ve vzduchu a spíš znečistí opěradlo přední sedačky než sedačku, na které vajíčko je. Na kolečka existují kryty, ale jako všechny originální doplňky k Dooně, jsou strašně drahé.
Co je na ní super?
To, že má integrovaný podvozek. Stačí zmáčknout jedno tlačítko a kolečka máte funkční. Bez nasazování konstrukce na podvozek kočárku, bez složitého rozkládání podvozku. Prostě vyndáte vajíčko, klik a máte vajíčko na podvozku téměř bez práce. A taky nezabírá žádné místo v kufru.
Je neskutečně lehce ovladatelná. Neskutečně jednoduše se dá ovládat jednou rukou, takže v druhé ruce můžete mít druhé dítě. Lehce se s ní jde do schodů, na eskalátory, je skladná. A vleze se do ní i dvouleté dítě (starší si v ní ráda hoví). V Mirakulu jsme měli Doonu pro starší (když bolely nožičky) a golfky pro mladší (dají se sklopit do ležata). Uveze tedy i 12kg bez problémů.
Rukojeť se dá vysunout tak, aby to bylo pro dospělého člověka pohodlné. Když je zasunutá, pohodlně ji veze i dvouleté dítě 😀 Dá se vysunout pouze, když je ve stavu "naproti dítěte", jinak nejde.
Co na ní až tak super není?
Oproti klasickému vajíčku je mohutná. A taky těžká. Když ji náhodou potřebujete nést v ruce, tak se neskutečně pronese. Ale nosit ji vlastně ani nemusíte.
Veškeré doplňky (i když fakt vymakané), jsou neskutečně drahé. My koupili celodenní tašku (2000), která je nestkutečně skvělá. Je velká, prostorná a dobře vymyšlená. Dá se připonout na spodek autosedačky, takže při jízdě nikomu nepřekáží a dokonce pocitově zvyšuje stabilitu celé konstrukce. Pláštěnku jsme koupili od Emitexu univerzální a stačí. Ta od Doony je drahá, ale věřím, že se s ní dá trochu lépe manipulovat.
Dost ještě přemýslím nad malou taštičkou, ale to je dalších 1300 a to se mi už dávat nechce.
Rozhodně to není "autosedačka/kočárek" na celodenní výlet. Dítě v tom vlastně sedí a to není úplně ergonomické. My ji používáme na cesty k prarodičovstvu, na nákupy nebo k doktorovi. Na výlety do přírody, na pobyt na zahradě nebo na delší výlety bereme klasickou hlubokou korbu.
Rozhodně není vhodná na dlažbu "kočičí hlavy" nebo do terénu. Dítě v ní skáče.
Manipulace s kočárkem je snadná, když máte dítě otočené směrem k sobě. V momentě kdy, třeba kvůli sluníčku, otočíte dítě opačně (zády k vám), tak už to tak jednoduché není. Díky otáčivým kolečkům to najedou jede úplně jinam, než chcete a točení se nedá vypnout.
Neexistuje na ni nánožník. A to mě štvě neskutečně.
A co ta bezpečnost?
Nevím. Je mohutnější než klasické vajíčko a nemyslím si, že by byla nějak extra méně bezpečná. Spíše naopak. Klasická vajíčka z trojkombinace mi přijdou chatrnější.
A celkový dojem?
Nejlepší investice, co jsme udělali. Sice je drahá jak "prase", stojí 10k, na bazarech se až tak moc sehnat nedá, ale výhod má neskutečně. Rychlost pohybu, skladnost a nulová prostorová zátěž při cestování mají své nesporné výhody. Malé kufry jsou prostě malé kufry.
Pokud máte nějaký dotaz, ptejte se!
@properjoey nemám iluze, že by byla bezpečnější než třeba cybex a tak. Ale oproti klasickým vajíčkům v trojkombinaci mi přijde bytelnější...ta bezpečnost jako jediná diskutabilní věc...opravdu jsem nad tím přemýšlela dost dlouho...
@properjoey tak jsem si tu recenzi prošla...jediné, co tam uvádějí jako zápor je to, že je znečišťující...a s tím nesouhlasím. Přesně toho jsem se kvůli kolečkům bála a zatím nám to žádné auto neušpinilo...a 2x jsme s tím jeli i taxikem. Při nešikovné manipulaci to může znečistit zadní část sedačky spolujezdce, ale rozhodně to nemá na batolecí kopance z klasických větších autosedaček 😀 😀 😀
S průměrnou bezpečností souhlasím...
@gabuscha to je překlad z němčiny,takže znecistujici znamená,že se více špiní,než jiné
Začni psát komentář...
https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersic...
Recenze bezpečnosti ADAC