Pokud má někdo nízký tlak, doporučuji mu nechat si něco doručit přepravní společností DPD (@dpd.cz), tlak se vám totiž v okamžiku zvýší, a to razantně.
Kurýrovi taktní, slušné a profesionální jednání absolutně nic neříká. Byť v SMS zprávě DPD proklamuje, že vás bude o čase doručení informovat, není tomu tak. Kurýr, respektive žena, která jej doprovází, mi oznámila, že do pěti minut budou balíček doručovat. Když jsem se chtěla domluvit na změně času doručení, protože jsem byla v práci a cesta domů mi trvá cca 10 autem, uslyšela jsem jen, to nemůžete myslet vážně. Tak jsem tedy přistoupila na doručení, s tím, že přítel je sice po noční, ale mají tedy zazvonit a balíček mu předat. Bohužel nikdo nezazvonil, kurýr se totiž na doručovací adresu ani neobtěžoval dorazit.
Ve "sledování zásilky" se dozvíte spoustu informací, škoda jen, že absolutně nepravdivých. "Zásilku se nám nepodařilo doručit a vrátili jsme ji zpět na depo. Kurýr nezastihl příjemce zásilky a zanechal mu upozornění." Kurýr se o doručení zásilky ani nepokusil, jinak by někoho doma zastihl, byť jen přítele v tu dobu ještě rozespalého, ale již vzhůru. Nikdo nezvonil, a to je zvonek u vchodu řádně označen a funkční. A zajímalo by mě, jak vypadá ono upozornění, které nám měl kurýr údajně zanechat. Nemluvě o tom, že netuším, kde ono oznámení zanechal. Dále jsme se z údajů ve "sledování zásilky" dozvěděli že včera i dnes byl balíček přijat na depo, jedno a to samé. Kde byl tedy balíček ze čtvrtku na pátek, to netuším.
Již ve středu, kdy nám balíček kurýr nedoručil, jsme si v aplikaci "dpdkuryr.cz" změnili termín doručení, na pátek od 12-18. Ráno jsme aplikaci kontrolovali a najednou tam byl čas doručení 8-18. "Dobrá, zůstanu tedy i dopoledne doma", řekla jsem si. Když však bylo již po třetí hodině odpolední a nikdo se neozýval, chtěla jsem se zeptat manažera depa, co je s naším balíčkem. Ještě ve středu totiž měl pan manažer Jaroslav Burget (@jaroslav.burget) v aplikaci "dpdkuryr.cz" uvedeno telefonní číslo na mobilní telefon. Dnes tam již telefonní číslo není. Zůstala jen zcela nepravdivá informace "Dohlížím na to, abychom váš balíček doručili správně. Depo i kurýry vedu tak, abyste z nás mohli mít radost". Odstranění telefonního čísla na pana manažera však nebyla jediná změna v aplikaci. Bez našeho vědomí a bez jakéhokoliv upozornění byl změněn termín doručení na pondělí 4. 12. v době 8-18. Zkontrolovala jsem tedy ještě sledování zásilky, ale tam jsem se dozvěděl, že termín doručení je stanoven na 1. 12. v době 8-18. (Mám samozřejmě screenshoty obojího.)
Hledala jsem tedy kontakt na manažera depa jinde. Našla jsem však jen
telefonní číslo zákaznické linky. Na spojení jsem čekal 14 minut (ano, skutečně ČTRNÁCT MINUT), když jsem byla konečně spojena s operátorkou dozvěděla jsem se, že kontakt na manažera depa nemá a tudíž mi jej nemůže předat. Dále, že netuší, co se s mým balíčkem mohlo stát a maximálně se může pokusit zjistit, co se stalo. Asi po půl hodině volala zpět, s tím, že došlo k pochybení na depu, kde nepředali balíček k přepravě. Balíček tedy doručí v pondělí, jak je uvedeno v aplikaci. Tento termín mi však nevyhovuje, protože jsem pracovně na cca 130 km daleko, a tak jsem se zeptala, zda mi bude balíček skutečně doručen, pokud si opět změním termín doručení. Slečna či paní operátorka mi však oznámila, že to mi nikdo nezaručí. Snažila se to omluvit oznámením, že já bych se přeci také nezaručila za někoho cizího (měla na mysli kurýra).
Lituji toho, že jsem balíček již zaplatila. Protože doručení s DPD je čistá loterie, balíček vám buď doručí nebo ne, a ani jedno vám nikdo nezaručí.
Pokud mi příště bude chtít prodejce změnit dopravce na DPD, nebo nebude nabízet služby jiného dopravce, od nákupu odstoupím a budu hledat služby jiného obchodníka. E-shop, u kterého jsem nakupoval, jsem samozřejmě na jednání dopravce již upozornila.
Jsem zvědavá zda se svého balíčku dočkám a hlavně v jakém bude stavu. Každopádně budu na chování a jednání kurýra i na jednání pracovníků depa a jeho manažera podávat stížnost u DPD. Pokud tedy najdu nějaký adekvátní kontakt. Na oficiálním webu totiž není žádný kontakt na oddělení reklamací. Dále pak zvažuji upozornit Českou obchodní inspekci (operátorka mi sdělila, že termín doručení se běžně mění automaticky, bez informování zákazníka) a případně i média.
Každopádně, DPD již nikdy více! Jediné štěstí, že na našem trhu existuje nejméně jeden další soukromý dopravce, který dokáže jednat solidně a profesionálně, DPD to však rozhodně není.
Chapu Vase rozhorceni, ale na druhou stranu pochopte vy ty kuryry... Momentalne se ma situace tak, ze absolutne vsechny prepravni spolecnosti jsou totalne zasekane balikama a dorucuji co se da. Bohuzel to vyzaduje i spolupraci zakazniku kdy opravdu budou ve stanoveny termin cekat na balik. Predstavte si, ze by si kazdy zakaznik chtel zmenit doruceni, to by ted pred vanoci nedorucili nikdy nic. Zvlast letos je to opravdu silene! Mluvim z pozice zamestatnce eshopu, kdy toto se zakazniky resim (napr. vcera nastvany zakaznik, balik mu mel dorazit 16 - 18 a on prece prijel v 17 domu a kuryr na neho nepockal?????) .... Takze berte to take jako pohled z druhe strany
Od pondělí řeším s DPD to samé. Balíček mi tedy dovezli včera po velmi nepříjemném telefonátu na zákaznickou linku. Dozvěděla jsem se, že čísla na webu uvedena nemají, protože jsou moderní firma a vše řeší onlajn. Myslela jsem, že mě raní mrtvice. Nakonec mi balík přijel večer kolem 19:30. Jsem doma na RD, takže zastihnout mě není problém. Ale od pondělí do čtvrtka se balík válel na depu a v aplikaci vždy jen bylo, že nastala chyba. Ano, chyba se může stát. Ale postavím se k ní celem a nevymlouvam se. DPD už si také nikdy nezvolim.
@sona88 nezlobte se, ale to je chaba výmluva, že toho teď mají hodně. Vždyť to tak je vždy. Prostě teď mají sezónu a lidé v téhle branži s tím musí počítat. Mají hlavní sezónu cca říjen až 20.12. To se snad vydrží. V lednu zas není téměř nic (pracovala jsem v přepravní společnosti). Pokud tuto práci 2 měsíce nezvládají ve vyšším tempu, dnes je doba, kdy ji opravdu dělat nemusí.
Vzdy zalezi na lidech, ja si osobne nemuzu stezovat na zadnou mistni pobocku prepravnich sluzeb a ani na nasi mistni postu...jezdi sem ppl, dpd, geis, gls, in-time...postu moc nevyuzivam, nespolehlive je krajske vedeni, nikoliv nase holky z posty...ale i tak se vzdy snazi...
Ja si ho radsi nechala dorucit na vydejni misto, protoze jinak bych se nikdy nedockala...Ovsem jeste horsi kalibr je In Time
@amaxi neni to vymluva. Letos je opravdu oproti lonsku masovni narust zasilek, nemaji lidi, alr snazi se co to jde. A pak se najdou zakaznici kteri si mysli ze si mohou diktovat kdy ma ridic s balikem prijet. On opravdu nemuze byt v jeden cas na jednom miste a za 5 minut na druhem konci mesta protoze si tak nekfo uzme. Staci trosku uvazovat...
Pritel chtel jezdit u ppl, mel tyden na vyzkouseni...a chytal se za hlavu...ono sice maji casovy rozpis co kdy kam, ale staci, aby nekde byla zacpa nebo na nekoho cekali ci resili nefunkcni cislo nebo adresu a spozdeni se nabira jak voda do derave kanoe...
No jo, DPD... tvoje zkušenost je bohužel klasika (a ne, opravdu se to netýká jen předvánočního období a ne, opravdu se to netýká jen DPD). Já už když něco objednávám, vždy koukám kdo doručuje. Volím vždy buď poštu (tam už je balík rovnou na poštu jistota, o doručení domů se už ani nesnažím), DHL které má depo 10 min od nás nebo PPL které má kousek od domu parcelshop, menší přepravní společnosti vůbec nevyužívám. Jinak neobjednávám. Honit zásilku po všech čertech se mi fakt nechce. Na to nemám čas a náladu. Takže tě úplně chápu. Byla bych taky vytočená.
@dragonniese presne tak, ten ridic z toho ze ten balik "naschval, jak si mnozi mysli" nema, naopak jen vic prace
Já mám s DPD špatné zkušenosti i v průběhu roku... bud mi vůbec nenapsali kdy balik doručí, pak jen zvonili, nebo mi napsali, ale vůbec nepřijeli, tu samou SMS mi zaslali další den a přijeli mimo stanovenou dobu... Vrcholem bylo, když mi volal kuryr asi hodinu před tím než měl přijet, ptal se mě kde to je, ze si mysli ze je v okolí, diktoval mi názvy ulic které projíždí a ptal se jestli je blízko. Vůbec ho třeba nezajímalo jestli jsem mimo stanoveny čas doma... jsem se ho zeptala ze je snad kuryr on, jestli má navigací nebo něco at si ji zapne, názvy ani okolních ulic většinou neznám,.. ještě byl na mě neprijemnej ze mu neporadím. Od te doby už musí bejt ze objednam něco přes DPD, to musí být zázračný zboží z e-shopu kde nemají jinou možnost doručení... mnohem radši mám PPL a balikový kluky z naši České pošty, přestože jsou u nás každou chvilku, nikdy neprijeli mimo stanovenou dobu nebo to “odflakli”, jen protože jsou u nás každou chvíli... vše vždycky slušně a poctivě na rozdíl od DPD
@sona88,
a vy zase pochopte, že člověk si nemůže vzít 4x do týdne dovolenou, aby byl celý den doma a čekal na kurýra. Nehledě na to, že zde nejde ani tak o nedoručení balíku, ale o chovaní samotného kurýra s společnosti. Nepřijde mi úplně normální zavolat zákazníkovi 5 minut před doručením a ani nepočkat, o to horší je, že kurýr se ani neobtěžoval zazvonit a balík předat příteli, který sice byl po noční, ale již vzhůru.
Největší drzost této společnosti je, že si tedy změníte datum doručení, v práci si vezmete volno, jste doma celý den, protože čas doručení je najednou 8:00 – 18:00 hod. místo 8:00 – 12:00 hod. jak bylo původně uvedeno a k večeru, když Vás nikdo nekontaktuje zjistíte, že si tato společnost změnila opět datum a čas doručení a to na PO 4.12.2017 s informací, že adresát nebyl zastižen. Z tohoto vyplívá, že se ani nikdo neobtěžoval balík řádně doručit nebo zákazníka jakkoli informovat. Pochopit se dá spousta věcí, ale arogance, neochota a drzost ne. Navíc, zrovna v tomto zaměstnání je komunikace se zákazníkem základ, když mám problém zvednout telefon a zákazníka informovat včas, tuto práci nedělám.
@dominikaromanova vse je o lidech, na obou stranach
@dragonniese,
nikdo zde neřeší zpoždění, ale nedoručení, neochotu, aroganci a v konečné fázi, že nejsou schopni ani zvednout telefon a informovat.
@dominikaromanova Souhlasím. Však pokud je ta práce tak strašná a náročná (která není?) tak ať si najdou jinou. V dnešní době...
@dominikaromanova si to priste nechte dorucit do prace nebo tam kde jste... Si vemte ze mu to tak behem dne rekne xxxx lidi ze sorry nejsem doma a on s plnym autem musi zpet na depo kde musi celou varku preplanovat. Malickost? Nemyslim si...
@sona88, stále jste nepochopila, že zde nejde ani tak o doručení, ale o komunikaci se zákazníkem. Jestli Vám osobně přijde úplně normální někomu zavolat a oznámit, že je za 5 minut u Vás a nehodlá ani 10 minut počkat nebo zazvonit a předat balík jiné osobě, pak se nemusíme divit, že to v tomto státě vypadá tak jak to vypadá.
Shrnu to takto, tato společnost se chová stejně jako čeští silničáři, „zima je vždy zaskočí“.
@dominikaromanova nehodla 10 minut pockat to si delate srandu ne... Kdyby mel cekat 10 minut na kazde ze 100 nebo vice adres, ktere ma za ten den objet, tak bude dorucovat o pulnoci. To ze nezazvonil je jedna vec, ale nemuzete po nem pozadovat cekani... Vsadim se ze mu to takhle pred vama reklo uz vice lidi, se nedivim ze se na vas vykaslal...
@sona88 Ve městech prakticky nikdy nedoručují jen jediný balíček, přehodit tudíž sled doručování, není nikterak složité, kurýři jiných dopravců s tím nemají problém. Navíc u jiných dopravců vždy ráno přišla SMS s předpokládaným časem doručení, po tom co si kurýr naplánoval trasu, u DPD nikoli. Navíc paní či slečna, která rozvážela spolu s kurýrem, byla do telefonu drzá, arogantní a neslušná, což si nikdo, kdo pracuje s lidmi, nemůže dovolit, musí se vždy chovat profesionálně. Nejen, že kurýr nezazvonil, on nedorazil ani před dům, jelikož jej přítel z okna neviděl. A pak si dovolil do výkazu napsat, že adresáta nezastihl a zanechal mu oznámení. Kde a jaké? Pak na depu balíček nepředají kurýrovi a nikdo se neobtěžuje nás informovat o tom, že daný den nám balíček tedy nedoručí a ještě si sami od sebe změní termín doručení, bez toho aniž by dali vědět! A na zákaznické lince čekáte na spojení čtvrt hodiny, protože před vámi volá dalších sto lidí s úplně stejným problémem. DPD zkrátka neumí jednat profesionálně. Kazí tak pověst všem ostatním slušným a profesionálním kurýrům a dopravcům. Navíc také tímto jednáním poškozují e-shopy, na profilu DPD na fb si totiž stejných problémů, jako je ten náš, můžete přečíst stovky. Nejsme tedy jediní a není to problém jediné lokality. A většina poškozených zákazníků se nechala slyšet, že e-shop, který využívá pouze služby DPD, již nikdy nevyužijí a nakoupí si raději jinde.
@sona88 To si moc aktuálně nepomůžeš ,-)
Osobní loňská zkušenost, ale s poštou - balíček přivezli pouze řediteli, nám ostatním na funkční recepci (!!!) ponechali oznámení, že si máme balíčky (balíček do ruky - navíc tato služba byla na e-shopu z vybraných možností nejdražší) vyzvednout na poště (centrum Prahy) sami. U mne šlo o bublinkovou obálku vel. A5.
Synovec dostal dárek až v únoru...
Začni psát komentář...
Mrzí mě, že máte s DPD takovou zkušenost, ale nejsou všude stejní. Vždy mi byl balíček doručen v hodinovém rozmezí, které mi přišlo v den doručování smskou, i když jsem si měnila datum doručení, doručili balík v pořádku v mnou stanovený den-i když jsem měnila už v průběhu doručování. U nás je zase problém, že k nám domů nedoručují. Ale to není chyba jen DPD, nedojede ani PPL, Česká pošta,Geis... jednou jedinkrát mi balík domů dovezl InTime-paní nebyla líná si na mapě najít místo. Ale to bylo fakt jednou a od té doby už jsem ji neviděla