cobaltino
2. led 2019
1743 

Proč ho na tom kyblíku pořád trápíš?

Bezplenkujeme i třetí dítě, a tak se už zase setkáváme s otázkami, proč ty děti nutíme sedět na nočníku od miminka. Taky se nás lidi ptají, proč si to tolik komplikujeme, proč ho prostě nenecháme počůrat se? (Starší generace dokonce projevila obavu, jestli mi to dítě poroste, když nebude zalévané! – porodila jsem snad hlávku zelí? 😀) Další komentáře jsou v duchu: „Tak ho netrapte…“ nebo „Vždyť je malej, má právo se počůrat.“

Tak aby bylo jasno:

Beplenkovou komunikační metodu (bezplenkovku) neděláme proto, abysme byli nějaký cool rodiče, nebo abychom ušetřili pleny (to je jen příjemný benefit). Neděláme to pro masírování svýho ega, ani z nějakýho hlubokýho přesvědčení, že tak je to správné a tak to má být!

Děláme to čistě v zájmu dítěte – prostě proto, že to od nás vyžaduje.

Důvody, proč začít bezplenkovat se můžou u rodičů lišit (viz můj předchozí článek), ale jakmile vám dojde, že čůrání dětí mimo plenu je jim přirozené, že je jim takové chování vlastní, nemůžete přestat 😉

Pokud totiž začnete dostatečně včas, dítko ještě nebude naučené čůrat si a kakat do kalhot, a bude dělat všechno proto, aby mohlo vykonat potřebu mimo ně.  U nás to zahrnuje vyplazování špičky jazýčku (signál Chci na kyblík), když to není zaregistrováno, následuje pofňukávání a vrtění se, a pak přijde na řadu pláč. V ten moment to máme tak padesát na padesát, jestli je, nebo není počůraný. Když ho dáme včas (tzn. před tím, než se rozbrečí), máme momentálně téměř stoprocentní pravděpodobnost, že bude suchý a do kyblíku se vyčůrá.

Jeho spokojenost, když mu vyhovíme, je pro nás tím motorem, co nás žene v tom pokračovat.

A že je spokojený, víme jistojistě – taky se vám dítě začne chechtat při rozbalování z plen? 😉 Stačí rozepnout suchý zip svrchňáčků a z fňukání se přepne do sladkého úsměvu a někdy i smíchu ♥

Zdroj: Nejsport.cz

Až ho zas trůnění na kyblíku zajímat nebude (a z předchozích zkušeností už víme, že takové období přijde), nebudeme na tom trvat. Ať už z přesvědčení nebo jiného „bohulibého“ důvodu. Náš cíl je spokojené dítě!

Pěstujeme tímhle mezi námi důvěru – on s námi komunikuje o svých potřebách (chci čůrat, chci kakat) a my mu je v rámci svých možností naplňujeme. Jsme pro něj parťáci, o které se může opřít. Už teď, i když ještě mluvit neumí.

Takže až vám zas někdy prolítne hlavou, co si o bezplenkovce pomyslí vaše okolí, hoďte na ně bobek a připomeňte si, že spokojenost vašeho dítěte je pro vás důležitější, než „mediální obraz“ vás, jako rodičů 😉

Buďte sebevědomí rodiče – takové si vás vaše děťátko zaslouží!
Článek byl poprvé publikován zde

Bezplenkuju druhé dítě, hezky si to shrnula, prej jestli ti poroste 😀 První dílem ze zvědavosti, dílem z lenosti prát pokakané plenky, a naučila jsem se vyslyšet potřeby děťátka velmi rychle, jeho spokojenost mi byla odměnou. A druhorozený? Už jsem znala různé signály, takže mě charakteristické fňukání doslova pár hodin po porodu upozornilo, že i tohle děťátko si nechce kakat a čůrat do gatěk. Ale s divnými pohledy se setkávám dál, jen už je mám ... kdesi 🙂

3. led 2019

Mohla bych se zeptat, jestli bys mi neporadil, kde jsi čerpala informace, když jsi začínala? Chtěla bych to u druhého zkusit, ale nevím co a jak 🙂 dekuji

3. led 2019

Já bych ráda začala, ale nepoznám kdy bude kakat a čůrat, přijde mi to u něj tak náhodně 🤔

3. led 2019

@svetluluska Ahoj, mohu Ti nabídnout knížku o Bezplenkovce, o tom, jak začít a jak vidět signály miminka. Je jak nová a nechám ji za stovku+pošta. https://www.knihydobrovsky.cz/bez-plenky-39817?...

3. led 2019

@svetluluska kniha Bez plenky od Ingrid Bauerové, víc člověk asi nepotřebuje ;)

4. led 2019

@kristyn.g náhodně to není, jen mi přijde, že si děti dost rychle zvyknou, že na jejich vylučovací signály nereagujeme a pak už se moc nesnaží... U první dcery jsem začala bezplenkovat okolo 3. měsíce a nešlo to, akorát stres, pořád všechno počůrané... Syn je bezplenkovaný z 90 %, od narození a je to neuvěřitelná pomoc 🙂 A hlavně je taaaaak spoojený! 🙂)

4. led 2019

@alneka Díky! 🙂 Jsme na tom podobně 😉

4. led 2019

@svetluluska Informace jsem nečerpala nikde, prostě jsem to zkusila 😉 Trochu to popisuju v prvním článku: https://luciemachutova.cz/je-bezplenkovka-i-pro...
Ale pak jsem si taky pořídila knížku Bez plenky a to mi stačilo 😉
Každopádně mám v plánu napsat další článek - o tom, jak začít, když si někdo neví vůbec rady...

4. led 2019

O bezplenkovani vim velice malo. To jste si braly do porodnice kyblik a zacaly uz tsm? Jak to delatr na prochazce, navsteve, u doktora?

4. led 2019

@kristyn.g Náhodné to není, jen je to zpočátku opravdu časté (klidně i pětkrát za půl hodiny a pak hodinu nic) V prvním článku popisuju časování - to se dá zkusit vždycky. https://luciemachutova.cz/je-bezplenkovka-i-pro...
A pozorovat ty signály no... První dvě děti dělaly tu malou pusinku, jak je na fotce a třetí vyplazuje špičku zazyka.
Jinak v knížce Bez plenky je všechno popsáno 😉
A na Koníkovi je i skupina, tam taky holky poradí (kdysi jsem ji moderovala...)
https://www.modrykonik.cz/group/2094/
Ale koukám, že to tam moc nežije tak kdyby se nikdo neozýval klidně napiš - na webu mám kontaktní formulář 😉

4. led 2019

@janadora Ano, kyblík jsem měla s sebou. Nosíme ho všude (vejde se naštorc do přebalovací tašky). Jinak platí, co jsem odpověděla holkám výše - o tomhle sepíšu článek. Ale není to žádná věda. Všechno děláme jako doma, "nejtěžší" je se nestydět před lidmi ten kyblík použít 😉

4. led 2019

@janadora malýmu jsou dva měsíce a kaká snad na každé návštěvě, normálně si s ním čupnu nad mísu a řeknu heslo, když se mu chce. Lidi to vesměs spíš zajímá, částečně i proto, že se ozývaj z oné místnosti rány jak z dospěláka po návštěvě mexický restaurace 😀 Mám prostě uprděný mimino, ale tůze spokojený.

4. led 2019

Bezplenkovala jsem obě své děti a nedám na tuto metodu dopustit! Je to tak přirozené, děti spokojené a byť na to naše společnost není zvyklá a také jsem se setkávala s podivnými pohledy a názory, jsem ráda, že jsem ji praktikovala 😀 aneb kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody 😉 Není na tom vůbec nic složitého, chce to jen zkusit 😊

4. led 2019

Petkrat do pul hodiny curani? No rekla bych, ze nekdo tu ma hodne casu :D

4. led 2019

@janadora nebyla jsem v porodnici... ☺️

4. led 2019

@alneka nejvtipnejsi je to na parkovišti nad kanálem 😂

4. led 2019

@bayt Jo jo, mám tři děti a to třetí jsem si záměrně pořídila tak, aby už ty starší chodily do školky. Takže jo, mám čas. Jsem na mateřský, tak co bych měla dělat jiného, než pečovat o dítě 😉 (domácnost je na vedlejší koleji, ona se neurazí, děti jsou malý jen jednou)
Jen abych upřesnila - když si řekne pětkrát, tak se taky pětkát vyčůrá. Díky šikovnýmu oblečení je to ric pic - otázka minuty, dvou. Takže to zas tolik času nezabere. Jen člověk musí být poblíž dítěte, ale to bych byla tak jako tak - je to ještě mrňousek 🙂

4. led 2019

@pernicek1 btw, měla jsem v plánu vzit kyblík i do porodnice, leč taky jsem tam nakonec nebyla 😉 Jó, samá trhlá lesana to tady je, co neví co s časem 😀 😀

5. led 2019

@cobaltino Ja nevim, chci mit cisto, uvareno, obcas si odfrknout nebo udelat veci do prace atd. Nerikam, ze to je spatna metoda, ale nevidim na synovi nekomfort, tak me to asi ani nenapadlo. A pak ten cas. Myslim, ze realne treba v pralese (pokud to je ten vzor) deti behaji proste nahe, ne ze jejich matky neustale ctou jejich signaly 🙂

5. led 2019

@alneka to je fakt 😀 Ja teda nevím co s časem protože ho tolik usetrim, diky bezplenkovani. A hlavne si s miminkem skvěle rozumíme, to je úplně nejvíc ❤️

5. led 2019

@pernicek1 taky mi bezplínování přijde spíš jako úspora času, než aby mě to zaměstnalo. Jasně, kdo frkne umělou plínu na 3-5 hodin a čau, tohle asi nemá šanci pochopit. Každý dle svého @bayt , řeči o pralese jsou dost nemístné 😉 Plena je výdobytek moderní doby a jsou části světa, kde se teprve zabydluje, a není to žádný prales.

5. led 2019

@janadora zrovna včera jsme byli na preventivce. Po vysleceni mi bylo jsne, ze malý bude curat, tak jsem poprosila sestřičku, jestli nám dá minutku, ze potrebuje curat. Nechapala, ale souhlasila. Ve chvíli kdy jsem malého prosadila na nocnik, hned cural a prohlídka mohla pokračovat. Žádná pocurana plena, žádná logistika, jen vyliti a vyplachnuti nocniku 🙂

5. led 2019

@janadora a na procházce úplně stejne, proste ho vybalim ze šátku, dam do klubicka nad trávu, během minutky je vycuranY a muzu oblict a navázat. Teď v zimě má teda pod kalhotama ještě navleky na nozickY, aby mu venku nebyla zima. Myslím je Eskymáci to nedělají jinak ;)

5. led 2019

@kristyn.g Já jsem ze začátku dávala bez signálu - po spaní, před kojením, po kojení, když mi přišlo, že dlouho nečůrala a začíná sebou šít nebo se rozčilovat. A postupně jsem přišla, co jsou její signály plus ona už automaticky čeká, že ji po kojení dám vyčůrat. Ono to prostě ze začátku může vypadat, že dítě ty signály třeba nedává, ale i ono se naučí reagovat na to, že ho maminka dává vyčůrat.

Jinak my jsme začali až ve 2,5 měsících, před tím jsem to párkrát zkoušela, ale malá byla miminko, které se hůř adaptovalo na tenhle svět a hodně věcí ji dokázalo rozhodit. Po tom druhém měsíci se vše začalo lepšit a jednou jsem zjistila, že má ráno suchou plínku, tak jsem ji dala vyčůrat, ona se vyčůrala a od té doby bezplenkujeme (s plínkou 🙂)
Je to skvělá metoda a jak se píše, nejde o to, že máme menší spotřebu plínek, ale o tu spokojenost dítěte, jak se tváří, když ji sundám z nočníčku.
U nás tedy nejbližší okolí reaguje skvěle, třeba moje mamka už dokáže sama poznat, kdy chce malá vyčůrat. A třeba u nás byla návštěva a kamarád po nějaké době říká, hele je neklidná, dejte ji vyčůrat 😀

5. led 2019

@dizi tak asi ještě vydržím, malý taky ještě není moc adaptovaný, je takovy ještě ubojeny, a v noci ho trápí bříško... zkoiušela jsem po probuzení ho dát nad umyvadlo ale nic.. přijde mi že sám s tím má problém. Tak uvidím časem. V noci chuděrka moje kníká ze spaní jak bublinky v bříšku ho zlobí ☹ slyšela jsem že u toho bkm se vyprdí a je to pak lepší tak bych byla za něj ráda aby ho bříško nezlobilo.

5. led 2019

@bayt Chápu. V roce už je dítě na čůrání do plen dávno zvyklé - už diskomfort necítí (ví, že ho máma brzy přebalí) Ale novorozenec cítí nepohodu už před tím, než se do té pleny má vyčůrat. Neví, že je určená k vyměšování. Chce z ní rozbalit. A v ten moment je to na nás - buď mu to umožníme, nebo ho do ní čůrat naučíme. Každý dle svých priorit. 😉 Pro mě je fakt v šestinedělí domácnost na posledním místě.
A později, když už se s prckem sladíme, taky vnímám bezplenkovku jako úsporu času.

5. led 2019

@kristyn.g Držím palce!
Na bubliny během spánku je super teplo - buď položit ruku na bříška, bedra, boky, nebo přikrýt tu oblast teplou dečkou, nebo malý termofor.
A s tím vyprděním je to dokonce tak, že nám začal malej dávat signál, že chce na kyblík I v momentě, kdy potřebuje jen prdět (víme to proto, že dává i signál Chci z kyblíku pryč - propne nohy nebo zívne) 🙂

5. led 2019

@cobaltino Můj syn nikdy ale žádnou nepohodu co se týče vylučování neprojevoval. Ani těsně po porodu.

5. led 2019

@cobaltino tak o prdění nad kyblíkem bych mohla napsat sbírku básní, dělal to první, teď i druhý 🙂 Samo, že si uleví i jindy, ale taková ta větší nepohoda je vždycky se signálem kakat, byť pak odejde jen vzduch.

5. led 2019

Bezplenkujeme od 2.týdne, kakání se nám docela dařilo, s čůráním jsme úspěšní spíše při časování, během spánku, to začne sebou házet, po spaní a po jídle, jinak signály teď v 10tém měsíci už nepozoruji. Knihu jsem žádnou nečetla, zajímalo by mě, jak se vám změnily signály u starších kojenců.

5. led 2019

@bayt a hlavně jak dávat novorozence na kyblík, když nedrží hlavu nic. Navíc malá furt spala takže bych těžko poznala kdy čůra. A v noci teda jako maminky nespí a dívají se celou noc na signály 😀

6. led 2019

Přijde mi to strašně náročné pro maminku a tím pádem i pro mimi - nespokojený rodič - nespokojené dítě. Když má někdo třeba 3 děti, nemůže stále sledovat signály např. 3 měsíčního a ročního dítěte - je potřeba se věnovat i dalším dětem, vařit, psát úkoly apod. My plenkovali normálně jednorázovkama a můžu říct, že ani když byli počůraní nebo dokonce se do plenky vykakali, absolutně vůbec jsem nepozorovala nějakou nespokojenost, natož fňukání nebo pláč. Navíc teda novorozenec a kojenec, dokud si nesedne, tak být posazován na kyblík vůbec nemá, ale měl by se držet v kolíbce nad kýblíkem, což může být dost namáhavé. A když bude dítě spát v kočáru a začne vydávat nějaké signály, zatímco spí nebo se zrovna vzbudilo a já jsem třeba na zahradě a teprve utíkám domů, budu mít počůranou postýlku nebo kočár, a to opakovaně. Ne vždy se to povede a to neustálé převlékání oblečení, třeba v zimě na ulici? (ze kterého mimi nemá vůbec radost.). Myslím, že ty děti musí být často v mokrém nebo jsou matky absolutně celý den u nich a žádný čas pro sebe.... A když hlídají třeba babičky, mají také sledovat signály? (ha ha🙂)

6. led 2019

@alneka Jo jo, souhlas 😀

7. led 2019

@petrac77 Jakmile se dítě začne pohybovat, už moc nedává vědět, kdy se mu chce - má jiný priority. U někoho šly signály do kytek ve třičtvrtě roce (když začalo dítě lézt), u někoho v tom roce a někdo ani žádné neobjevil. Prý by měla tou dobou nastoupit intuice matky, ale to mi nejde - nejsem ten typ člověka... My prostě časovali a ptali se. Už od půl roka nám viditelně kluci "odpovídali" jestli potřebujou/chtějí dát na kýblík, nebo ne.
Gratuluju k úspěchům 🙂

7. led 2019

@krystofovaa V tom prvním článku mám fotku - to nahatý miminko je pár dní staré. Je to upravená pozice klubíčka - k jedné straně. Byla potřeba, protože to bylo miminko s refluxem. Takhle se mu nemačká bříško příliš. NO a je to pozice, kdy je jeho hlavička velice dobře zajištěná. Jinak se používá klasičký klubíčko, kdy leží zádíčky dítě na mámy břiše - máma ho nedrží ve vzduchu. (může, ale nemusí 😉) A v tom má mít hlavičku mezi prsy mámy - super fixace 😉 Tátové to mají trochu horší no... Ale taky se dá. Dítku se musí jistit hlavička hlavně kvůli záklonu, do strany to už i tihle prcci dost ovládají.
V noci dáváme na kýblík po/před kojením - jak si řekne. A nic nesledujeme, máme zhasnuto celou noc (už jsem zběhlá, když je to potřetí 😉) Že chce nakojit/ na kýblík dá najevo vrtěním se (spíme spolu v posteli). Starší kojenci mi bouchali ručičkou do matrace, když se jim chtělo (kojili se méně často, než vylučovali). A když si nejsem jistá, šáhnu na dítě a když je celé napjaté (hlavně nohy), asi se mu chce čůrat.
Ale nikdo neříká, že je nutné bezplenkovat i v noci - každý ať si to zařídí podle sebe, mně to problém nedělá 🙂

7. led 2019

@lucka662006 Pokud by bezplenkovka někoho dělala nespokojeným, tak nemá cenu, to je jasný. Ale z nás nespokojený rodiče nedělá 😉
Já tři děti mám a problém v tom nevidím - první se odplenkoval přes den přibližně v té době, kdy se narodil druhý. Takže si pleny předali 😀 (bylo mu rok a půl) No a třetí dítě jsme si pořídili, když už byli oba bez plen (3,5 a 5 let). Takže taky pohoda.
Znám ale maminky, které bezplenkovali dvě děti najednou. Neměly to jednoduchý, ale přesto to zkusily - zřejmě jim to za to stálo, jinak by se na to vybodly...
Děti se nikam neposazují, jsou v klubíčku, takže ok. A to klubíčko se opírá o rodiče (ten to má nejpohodlnější když si k tomu sedne a kyblík drží mezi stehny). Nepohodlný to není, fakt.
To s tím počůráním všeho jsem asi nepochopila - nebo jsme se nepochopily. Bezplenkovka se tomu jen říká, dítě má pleny pořád (jen méně objemné než klasické látkovky) a má je teda po většinu času suché. Vysvětluju to v tomhle článku: https://luciemachutova.cz/nejcastejsi-myty-kole... A když teda potřebuje čůrat někde venku, buď se mu to vysvětlí, že se může do pleny vyčůrat nebo se vysvleče jen to nejnutnější a během minutky je zase v teple. Používá se upravené oblečení, aby to šlo rychle a odkrylo se jen to nejnutnější. Navíc člověk většinou nějaké závětří najde (super je třeba zalézt do auta)
Mokré dítě není naopak prakticky vůbec - ihned po počůrání se převléká do suchého právě proto, že se ví, že to byla nehoda a nestihlo se to.
S babičkami to má každý jinak - naše jedna bezplenkuje s námi a druhá ne. U té má plenu papírovou. Ale popravdě, stejně děti moc v tom věku, kdy pleny potřebují, beze mě nebo manžela nejsou. Přijdou nám na to moc maličcí. (Ve dvou letech je to už něco jiného a to už ti starší pleny neměli.)
Zkrátka, kdo chce, způsob si vždycky najde. Nikoho k tomu ale nenutím 😉

7. led 2019

Pardon za překlepy - automatická korekce...

7. led 2019

@lucka662006 zrovna včera k nám přijela babicka a po chvíli říká: “hele on nějak rozhazuje rukama, nechce curat?” A taky ze jo :D Ja myslím, ze ty signály pak začneš vnímat úplně podvědomě, automaticky. Určitě to není tak, ze bych cely den seděla nad mikinem a pozorovala ho, jestli naaaahodou nedává nějaký signál 😀 Mám doma starší dite, se kterým si přes den hrajeme, každý den něco málo uklidím, vařím obědy i večeře a na půl úvazků peacuju (z domu přes internet). Jednou do měsíce chodím do firmy prezentovat data a i během prezentace zvladam vnímat signály. A babičky přijedou pomoct na par dni v roce (včera nám přijela, dnes odjíždí). Takže by h řekla ze fungujeme jako každá jiná domácnost s miminem 🙂

7. led 2019

@cobaltino naprosto souhlasím, krasne jsi to napsala! S první dcerou nám to nefungovalo, začaly jsme pozde a nějak jsme na sebe nebyly naladěné (verim ze velkou roli měl i způsob porodu). Ale byla jsem rada, ze jsme to zkusily. Teď de synem je to nádhera 😍Úplně to ten vztah posouvá na jiný level 😊

7. led 2019

@cobaltino @pernicek1 k té automatice, už u prvního se mi stalo, že se mi náhle chtělo na malou, byť jsem byla pár minut předtím. Tak jsem dala čůrat mimino, a taky že jo! Jestli vona to nebude ta intuice 😂

7. led 2019

Na předporodním kurzu nám říkala porodní asistentka, že je teď spousta směrů a metod, jak to dělat, a ať si vybereme tu, která nám budeme nejvíc vyhovovat a v které se budeme cítit dobře. A o tom to je - my které jsme zkusily bezplenkovku a děláme ji, tak protože jsme s touto metodou spokojené. Je jasné, že když to bude někoho stresovat, tak tuhle metodu dělat nebude a vlastně mu asi ani nebude fungovat.
Vždy mě překvapí, když si maminky ne třeba lichotivě komentují své kroky v mateřství - já si myslím, že každá normální maminka dělá, co je v jejich silách pro své miminko, tak aby to spolu zvládly a aspoň trochu si to užily. Respektuju to, jak to dělají ostatní maminky, i když já ty věci dělám jinak. Takže holky
@lucka662006
@krystofovaa
@bayt
nám ta metoda funguje, pokud se o ni chcete dozvědět víc, tak se klidně ptejte. Pokud vás to nezaujalo nebo vás to nějakým způsobem irituje, tak to není pro vás a je to úplně v pořádku.

7. led 2019

@cobaltino Chápu, neříkám, že to není zajímavý a že to nemůže fungovat - tak já třeba zase dokázala dokonale vysledovat, kdy má malý hlad, vůbec si nemusel nějak vybrečet prso apod. Tchýně nebo máma třeba jen koukaly. Ale s tím čůráním si to stejně těžce představuji, Možná proto, že syn je velmi špatný spavec, takže já už po šestinedělí zavedla žádný přebalování v noci, protože se mi okamžitě budil a pak mu trvalo, než zabral. Tj. i vybalování a nějaké držení nad nočníkem by ho spolehlivě aktivizovalo. A taky se mi budil na pití co hodinu, i co 45 minut, tak jsem byla hrozně utahaná, jen jsem vytáhla prso a leželi jsme dál.

7. led 2019

@dizi Já se ptala, ale ne tebe....

7. led 2019

@bayt V pohodě, já myslela tak všeobecně.

7. led 2019

@alneka Tak to závidím! K tomu jsem se nikdy nedopracovala. Bomba! ♥

7. led 2019

@bayt Rozumim. Taky jsem měla s prostředním období, kdy jsme radši nakoupili noční látkové pleny, než řešili noční čůrání. Prostě proto, že jsem se chtěla víc vyspat a jak říkáš, aktivovalo ho to. Ale bylo to jen období a zas jsme se ke kyblíku rádi vrátili. Takže to fakt netlačíme na sílu, všechno s dětmi se pořád mění 😉 Hlavně že jsme spokojení jak my, tak naše dětičky, že jo? 😵

7. led 2019

@dizi Krásně napsané, díky! ♥

7. led 2019

Moc pěkný článek. okolí i včetně mamky, neveřili ,že něco takového může fungovat ve 4m s námi chodili do koupelny (nechávala jsem ho curat do umyvadla) a neveříctně koukali....KDyž víte, že to dítě od Vás očekává nelze ho nechat v mokrem.. problém nám nastává na dalnici a ve frontě s vyloženým nákupem ,potupně se omluvím a poprosím ho do plenky

7. led 2019

@venu_ Díky!
My na dálnici vždycky najdem nejbližší sjezd, zastavíme někde na vedlejšce bokem a dáme dítě vyčůrat. A taky hojně využíváme benzinky - v Čechách jich je naštěstí dost 🙂 No a obchod je trochu horší, ale teď když je ještě maličký tam s ním stejně nechodím a až bude starší, věřím, že vydrží těch pět minut, jako jeho bráchové. (vždycky jsme jim říkali, že se můžou vyčůrat do té plenky, ale v naprosté většině případů vydrželi až na parkoviště - to jsme teprv valili oči, co všechno kojenci dovedou! 😍)

7. led 2019

@cobaltino na dálnici taky zastavím , kdy se dá, to dá rozum 🙂 v tom obchodě je to problém :-/ jsme stále spolu...a většinou mu musím musím vyměnti plenku v autě...je to krásný pocit, když mě vezme za ruku a běžíme doma na nočník 😀 kříčím z vesela to zvládneme 🙂 a je to pravda.

7. led 2019

@svetluluska
@janadora
@kristyn.g
Holky napsala jsem článek pro ty, které neví jak začít: https://luciemachutova.cz/jak-zacit-s-bezplenko...
😉

19. led 2019

Já jsem od přírody lenoch, a tak jsem u 2. Zkusila bezplenkovku. Driv jsem to neznala. Pokadene pleny mě nebavilo prát. Mimi jsem nad misku dávala jen při kojení, takže čůrání jsem nevychytala zdaleka všechno, ale kadění na 99% 🙂 . Zlatý půl rok. Pak mi děti začaly lézt a bezplenkovka i látkování šlo pápá😅

13. únor 2019

@konidana No tak to gratulka - u kojení to většině lidí přijde nepředstavitelně obtížný 😉
Jinak já jsem vlastně taky lenoch - ono mi to všechno to kontaktní rodičovství usnadnilo (společné spaní, šátek, nezasahování dítěti do her, samostatné jezení,...)

13. únor 2019

@cobaltino ja měla už od 1.vypozorováno,že kadí zásadně mezi kojením z 1.a2.prsu.😉, a bez šátku ani ránu. Společne spaní neee, mame manželskou postel 140cm a nevejdu se pohodlně ani s chlapem, ale po 2.5 letech boje jsem to s druhym taky přestala řešit. No mam ho v pisteli občas ještě teď😮😅 naštěstí jen když neni doma muž. Starší samozřejmě žárlí, takže někdy jsem jak obložený chlebíček. A to fakt nedávám 😜 v noci zdrhám do synkovy postele. 😂

14. únor 2019

To je dobrý, taková pravidelnost 🙂
My máme postel na míru, takže máme veget 😉

14. únor 2019

Začni psát komentář...

Odešli