Hlavně pro sebe ukládám, ale i pro ostatní školáky, které baví Hejného matika a jejich rodiče, aby se nenudili🙂). Ke stažení v pdf.
    http://www.zsstankov.cz/cs/zpravodajstvi-201620...
    Mmch i pro budoucí rodiče školáků, velmi přehledně a jednoduše zpracovaný přehled toho, čím se děti baví. A desatero rodiče mluví za vše🙂
    Desatero pro rodiče6
    1. Věřme tomu, že děti jsou chytré a že jsou schopny při dobrém vedení většinu
    matematických poznatků objevit samy.
    2. Raději nehodnoťte. Jen jásejte, když se dílo daří a povzbuzujte, když se dařit nechce.
    Rozhodně však neukazujte, „jak se to dělá“.
    3. O úspěšnosti Vaší práce rozhoduje radost dětí z „dělání“ matematiky. Radost je
    největším hnacím motorem matematického poznání, pro Vás je zároveň barometrem
    toho, co děti potřebují.
    4. Neopravujte chyby, ale pokuste se vtvořit situaci, v níž dítě samo svou chybu objeví.
    Chyba je důležitým nástrojem poznání.
    5. K chybnému názoru dítěte se raději nevyslovujte. Časem si ho dítě přehodnotí samo.
    6. Žádné dítě nesmí být frustrováno svou neschopností a ani otráveno, že nemá co dělat.
    Úlohy zadávejte přiměřené právě Vašemu dítěti, aniž byste jeho výsledky porovnávali
    s jinými dítky.
    7. Nic nevysvětlujte, ani se nesnažte ukázat, ze jste chytřejší.
    8. Nepřerušujte myšlenkový tok dítěte.
    9. Minimalizujte svá slova a instrukce.
    10. Podporujte komunikaci dítěte. Dítě je ten, kdo ukáže a nahlas popíše, jak úlohu řešilo,
    je tím kdo Vám vysvětlí, jak se co dělá. A to i tehdy, když to víte.