aknyt
19. pro 2012

Kde končí tolerance a začíná blbost?

Vím, že můj článek nikdy neskončí ve "vybrali jsme", ale stejně ho napíšu. Třeba to někdo cítí jako já...

Zvlášť teď před Vánoci jsou všichni nabádáni k toleranci a k všeobjímající lásce, nic proti tomu. Ale co vlastně znamená být tolerantní? Je to "jen" Žij a nech žít? Nebo něco víc? A co mi tolerance přináší, co mi bere?

Začnu tím, co mi tolerance dává - pocit, že jsem ten "slušný a dobrý člověk". Nebo dostatečně flegmatický člověk. A někdy si připadám i jako blbec - znáte to - pro dobrotu na žebrotu.

A co mi tolerance bere? Přiznávám, že často je pro mne tolerance stresující záležitost, bere mi klid a pohodu, necítím se dobře. A někdy si připadám spíš využitáa společensky zmanipulovaná, než jako "dobrý člověk".

Jestli maminky látkujou, používají jednorázovky (dokonce i Pampersky, které mi nevoní i čisté), kojí nebo nekojí, krmí děti tím a nebo oním, jestli dávají dudlík nebo ne, jestli šátkují nebo ne, píšou s chybami nebo ne... to je mi jedno a nemám problém tolerovat jakoukoliv kombinaci výše popsaného, pokud svůj postoj ty mamky nevnucují mně.

Na druhou stranu s obtížemi toleruju hlučné děti v MHD (a to včetně mého, takže se snažím uklidňovat a tišit), maminky, které mají ve všem pravdu a které se povyšují (protože mají starší, mladší nebo více dětí než já, více peněz a tak). Dále těžce toleruju (někdy jdu i do konfliktu), když se snaží maminky vydobýt pro své děti větší práva, než přenechají mému dítěti, vydobýt si přednost třeba v nástupu do MHD a pak zaberou celou plošinu pro kočárky. 

Další pro mne obtížnou záležitostí je kojení batolat na dětském hřišti. Teď nepíšu o miminkách, tam je to něco jiného - pro miminka je MM hlavní strava i nápoj k uhašení žízně. Myslím děti, které tam chodí, běhají a potom se sápou mamince do výstřihu a ta vyvalí na celé hřiště prso... dítě v tom věku už je jistě schopné jíst a pít i něco jiného než MM a i když to ostatní třeba vidí jinak, tak pro mne kojení je intimní záležitost souznění dítěte s matkou a ne veřejná záležitost celého sídliště. Mně nevadí to, že je dítě v tom věku kojené, ale že se na to musíme všichni koukat...

Ještě přidám jednu epizodu z dneška - byly jsme s dcerkou na kontrole po nemoci u dětské doktorky. V čekárně nikdo nebyl, po  nás přijela maminka s asi půlročním chlapečkem. Když vyšla sestra vzít si průkazky pojištěnce, tak se ptala, proč jdeme - my nahlásily kontrolu, maminka s chlapečkem očkování a že jsou zdraví. Když pozvali dovnitř dalšího, tak jsem se zvedla s dcerkou (vyzutou a vysvlečenou z pár vrstev) a vstala i maminka půlročního chlapce, že je přece automatické, že miminka chodí první, že snad můžeme počkat.  Podotýkám, že tón zrovna vlídný nebyl.

A přesně to byla ta situace, kdy mi tolerance byla opravdu nepříjemná a obtěžovala mě. A kdy jsem si připadala jako blbec. Proč máme s dcerkou v prázdné čekárně (tedy bez nemocných, což by situaci měnilo) čekat my, když chlapeček nebyl nemocný (tedy nevyžadoval rychlé ošetření), přišli později a neměl od koho něco chytnout? Nebylo to přece malinké mimi... 

Takže upřesňuji tady to nabádání k toleranci - buďme tolerantní, ale nenechme ze sebe dělat blbce a něco si pod rouškou slušného chování vnucovat!!! Toleranci jen nedávejme, ale i chtějme nazpět. A nebojme se se ozvat,  když je nám něco nepříjemné - holt v té situaci budeme "ti zlí", ale nebudeme se potom vztekat, jak jsme se nechali zmanipulovat... Stačí přece dodržovat morální kodex a nenutit TOLERANCI ZA KAŽDOU CENU!!!

Kojenci mají přednost..🙂na tom nic nevidím.

19. pro 2012

@sarinka přesně tak...malé děti jsou "více" náchylné....i nás brali vždy dříve a nikdo nikdy nic neřekl....

19. pro 2012
aknyt
autor

u lékařů mají přednost děti do 3 let 😉 a zkus jet na pohotovost na Bulovku a nechají tě tam i s půlročním čekat v plné čekárně marodů... jak píšu, kdyby byl prcek její nebo můj nemocný, tak je to jiné, ale vynucovat si přednost s tím, že my snad můžeme počkat? Oni počkat nemohli? Za této situace to byla přesně ta vynucená tolerance

19. pro 2012

@aknyt nooo já teda nevím, v Liberci je dětská pohotovost děsná, hrozná...ale když jsme tam přijeli s malým když byl hoodně malej, tak nás vzali přednostně i tam....takže to asi fakt záleží na lidech...že jo...

19. pro 2012

Mluvíš mi z duše .. Navrhuji do vybrali jsme 🙂
Posledně jsem byla znechucená přístupem své kamarádky která mi za každou cenu chtěla vnutit že její výběr prezidenta je jediný správný .. A to že já můžu tolerovat její nekonzumaci tlustého ovšem přeci neznamená to že ona bude tolerovat že jázas nejím majolku .. To jen tak pro ilustraci , někdy se ohradím někdy jsem jen znechucená chováním lidí ale většinou jsem akorát smutná ..

19. pro 2012

Tolerance je o smýšlení nad věcí, dějem,a to instinktem a inteligencí. Nestotožňuju se s tím co píšeš😉.

19. pro 2012
aknyt
autor

@andelkaprdelka taky jsem nic neřekla a pustila je - ale když není v čekárně nikdo jiný od koho by něco chytli? Nás pustili poprvé a naposled, když jsme šli k doktorce po příjezdu z porodnice.

19. pro 2012

@aknyt možná kdyby se slušně zeptala viď ? 🙂 tak člověk neřekne ani prd ..

19. pro 2012

@aknyt nooo nevím, ale i v čekárně může být dost bacilů, i když tam nikdo není...že jo 🙂 ale to je na dloouhou debatu 🙂

19. pro 2012
aknyt
autor

@annulinka přesně - kdyby se slušně zeptala, tak to beru jinak 🙂

19. pro 2012

@andelkaprdelka no u naší dr. to funguje tak že zdraví chodí do poradny a nemocní normalně čekat ALE dvě čekárny tam tedy nemá a pochybuju že někde mají 🙂)) tady jde jen o lidskou slušnost ..;)

19. pro 2012

@annulinka jasné, že jde o lidskou slušnost...tak bych paní slušně řekla, že jsme tam byla první a nepouštěla bych jí, že jo 🙂

19. pro 2012

Taky případ za vše , šla jsem na gyndu , malou sem měla sebou .. Dojdu na polikliniku, zavolám výtah , přidala se k nám postarší paní , dojela do stejného patra a odchází na druhou stranu , dva kroky , zjistí že jde špatně , a pak si dala velmi záležet aby k těm dveřím k sestře doběhla dřív než tam malou dotáhnu .. Samo že šla i k tomu stejnému doktorovi ..

19. pro 2012

Já teda nevím,ale já když jdu s malým do poradny, tak jsem většinou objednaná a pokud ne, chodí se popořadě, jak kdo přišel. A musím teda říct, že na druhou stranu je mi i nepříjemné, že by mě někde upřednostňovali, pokud malému nic není a je před námi někdo, komu také nic není a navíc přišli dřív. A jinak teda, těhotné ženy by měly mít taky přednost a musím říct,ať jsem přišla kamkoliv, tak každej břicho přehlížel a nikoho nezajímalo, kdy jsem přišla a zda jsem těhotná...Takže se vás musím zastat, že bych byla taky proti,aby mě maminka předbíhala. Bohužel jsem taková nekonfliktní povaha,ale už jsem se taky kolikrát ozvala. Třeba zrovna na kyčlích ve FN Plzeň, kde si pozvou cca 6maminek najednou, řeknou vysléci děti, všichni vyslečou a pak když zvou do ordinace, tak jsou maminky jak šílený a div by se nepopraly u dveří... Je jim totiž jedno kdo jak přišel.

19. pro 2012

@andelkaprdelka já jak kdy .. No , podle nálady 🙂

19. pro 2012

@annulinka jako když mě někdo slušně požádá, jestli může jít dříve, klidně ho pustím...ale tuhle "přidrzlou" osobu bych just nepustila...

19. pro 2012
aknyt
autor

@alemari instinkt mi velel, že by se paní měla slušně zeptat a inteligence mi velela je bez debaty pustit 😉 takže asi tak...

19. pro 2012

@andelkaprdelka to já když je někdo slušný tak se klidně rozkrájím .. 🙂 ale myslím že jsem dřív mívala větší vyřídilku na takovéhle ..

19. pro 2012

@aknyt vyjádřila jsem se k celému článku.

19. pro 2012

Snažím se být tolerantní - velmi. Občas až flegmatická - abych měla pokoj... Ale pokud jde o moje dítě, jsem agresivní... Zrovna tu čekárnu u doktora bych takhle já osobně nezvládla - s dvouletym dítětem je podstatně horší čekat v prázdný čekárně (leze všude, strká věci do pusy, nudí se...) než s půlročním miminkem, který, nalejme si čistého vína, člověk houpe v náručí a má od něj relativně klid... Mně u doktorky nikdy nikdo před sebe nepustil - ani v plné čekárně, když si nebylo ani kde sednout a to jsem měla na rukách úplně maličké miminko. Upřímně by mně ani nenapadlo chtít nějakou přednost... Tak proč bych já měla někoho pouštět, pokud si to ještě takhle vynucuje? :o(

19. pro 2012

@adelina89 já to teda s předností v těhotenství (na hematologii) měla dobrý. Na dveřích měli přímo napsáno, že těhotný mají přednost. A že pořadí pacientů určuje lékař, tak jsem moc dlouho čekat nemusela. Když jsme byli s malou na kyčlích, tak tam taky byla napsaná přednost pro miminka. Ale když mě nějaký starší pán poprosil, jestli může jít přede mnou, že nese jen snímky z RTG a potřebuje stihnout autobus, tak jsem ho taky pustila.
Něco podobnýho s tím bojem maminek, aby se dostaly co nejdřív na kontrolu kyčlí, jsem zažila u syna. Taky jsem nekonfliktní, tak jsem radši počkala...

19. pro 2012

@anetka1701 tohle mi připomnělo, když jsem čekala syna a šli jsme na 3D ultrazvuk. Čekárna u doktora nacpaná maminkama s partnery, spousta těch maminek si ani neměla kam sednout, ale žádnýho ze sedících chlapů nenapadlo uvolnit některé z nich místo...

19. pro 2012
aknyt
autor

@palomitacheca zrovna tak to bylo v předporodní poradně u Apolináře - partneři seděli a těhotné na rozsypání stály. Můj chlap tam se mnou jednou byl a stál s tím, že by ho hanba fackovala, kdyby měl sedět... ale jiným to přišlo v pořádku ☹

19. pro 2012

My teda na ten 3D ultrazvuk šli trochu neplánovaně, domluvil mi to známý. Takže jsme tam přišli, zapsali se na recepci a jelikož to tam bylo na dlouho a nás čekal jinde opakovaný genetický UTZ, tak jsme se domluvili, že půjdeme tam a pak se vrátíme. Když jsme se vrátili, už tam moc lidí nebylo, tak to bylo fajn.
V životě už bych k tomu doktorovi nešla. Co jsem tak četla, tak to čekání je tam běžný...

19. pro 2012

Taky bych teda paní nepustila,měla se slušně zeptat a ne se takto zachovat!!!
I když někdy nestačí ani se slušně zeptat a poprosit....když bylo Adámkovi 14 dní,tak jsem musela jet s dcerkou na pohotovost,měla vysoké horečky...nakonec z toho byla angína... manžel hlídal doma malého,jelikož vypil zrovna skleničku piva a já nechtěla aby jel on.A byla samozřejmě narvaná čekárna a já měla každou chvilku kojit Adámka...tak jsem zatukala na p.dr.,zda by nás nevzala přednostně,že mám doma malé miminko a ona,že to si musim sama dohodnout v čekárně s maminkama.Což i tohle mi teda přišlo dost neprofesionální od p.dr.:-(...no dobrá tedy,zeptala jsem se maminek co byly přede mnou zda by byly tak hodný a pustily mě...a pak přišel ten šok☹...když mě všechny maminky pustily s tím,že to je samozřejmý ,krom té co měla jít právě na řadu ,ta na mě vyjela,že mě teda rozhodně nepustí (podotýkám byla tam s dcerkou cca 6 let,která lítala po celé čekárně a nemocně teda rozhodně nevypadala),protože ona sama je prý po operaci s nohou a čekat už dál nehodlá....měla boty na jehlách a že by měla nemocnou nohu mi teda nepřišlo😀...tak tohle mě teda fakt dostalo a bylo mi do pláče(hormony opravdu pracovaly😀 )...takže kdyby se mi dnes stalo to co dneska Vám,tak bych milou paní nakopla s prominutím do zadku a do ordinace jí nepustila😉

19. pro 2012
aknyt
autor

@katulinek123 taky si pamatuju na Bulovce na pohotovosti, že tam přijeli rodiče s asi 4letým chlapečkem, který špatně dýchal a chtěli, aby je ostatní pustili, že dostal nějaké léky od dětské a že se po nich dusí. A většina že je pustí, ale nějaký tatínek že ani omylem, že mají taky nemocné dítě. Jejich kluk zrovna spal u mámy (nemocný teda vypadal, ale nedusil se) a byl v klidu. Je fakt, že tam asi dlouho čekali (my málokdy odejdeme dřív než za 2 hodiny)... nakonec to rozsekl doktor, který vzal přednostně toho chlapce s dýchacími potížemi.

19. pro 2012

Toto bylo také na pohotovosti na Bulovce😉....ta Bulovka je nějaká začarovaná😀

19. pro 2012

Hezky napsané 🙂 - i když něco vidím jinak, třeba to kojení starších děti, myslím si, že je to dost o tom, že na to jen nejsme zvyklí, starší dítě s flaškou UM skoro nikomu divné nepřijde, ale kojení ano.

20. pro 2012
aknyt
autor

@katyxq Máš pravdu, je to asi z velké části nezvyk. Mně nevadí, že jsou velké děti kojené, ale vadí mi to na tom hřišti nebo někde, kde nemám kam uniknout. Jedna kamarádka kojila dcerku do 4 let - ráno, odpoledne před spaním a večer. Ale na návštěvě se její dcerka do výstřihu nesápala. Druhá kamarádka kojila do 3 let a její holčina jí co 20 minut lezla do výstřihu a tahala jí prsa ven.... a to už mi teda nepříjemné bylo. A je fakt, že mi vadil u mojí malé dudlík venku i flaška s UM - to dostává doma (dudlík tedy už ne). Každý to má nastaveno jinak. A asi mě nikdo nepřesvědčí, že by dvou nebo tříleté dítě nezvládlo hřiště bez prsa... Víš, co kdyby třeba byla tolerantní i ta maminka, co kojí batole, aby šli do ústraní, aby to opravdu byla záležitost mezi ní a jejím dítětem?

20. pro 2012

@aknyt Jo, úplně se vystavovat při kojení není úplně OK, většinou se dá jít někde do rohu, trochu bokem, když už to dítě z nějakeho důvodu nevydrží, malé je rok a už si při jejím kojení venku připadám trochu divně (jako ne, že by mi to vadilo, ale že spíš lidem okolo to už připadá dost nezvyklý). Mě přijde strašně divnej dudlík u chodících dětí 😀 (a malá se tím asi řídila, vyrostly jí čtyřky zuby, začla obcházet nábytek a proběhly i nějaké samostatné krůčky a dudlík nechce, a to ho měla jen na usínání).

20. pro 2012

Opet dalsi clanek o toleranci... Tento je ale konkretnejsi nez jine a nepovysuje se 🙂
@aknyt v podstate ve vsem souhlasim 🙂 vcetne te situace z cekarny. Pulrocni mimino podle me v situaci, ktera tam nastala, prednost uz nema. Kor kdyz pani nebyla slusna. Muj problem je, ze bych ji asi pustila a jen cucela s otevrenou pusou, trefne odpovedi me napadaji nekdy pozde 😀 Ovsem uz by to ode me nebyla tolerance, ale spis ta hloupost... Uprimne, ani nevim, jak bych se tvarila na jeji zadost, i kdyby byla podana slusne (pokud by mimino rvalo hlady nebo vypadalo nemocne, tak samozrejme ano, ale pokud bylo klidne, hodne, nebo by dokonce spalo...asi by se mi nelibila ani ta slusne podana zadost, jak bych reagovala ale nedokazu ted rict). Ono cekat s dvema detmi s rozdilem jednoho roku taky neni sranda, a to muzu rict, ze se moje deti po cekarnach chovaji z velke vetsiny slusne, o moc lip nez doma 😀 Co se tyka zadosti typu "jen nesu rentgen, jede mi autobus, mam doma male miminko...", tam vyhovim velmi rada, pokud je dotycny slusny.
U nas se zvou zvlast deti na prevence a ockovani, zvlast nemocne a kontroly, takze se vetsinou sejde skupina zdravych deti, tam podle me prednost neplati, pokud male miminko neplace, v pripade nemocnych funguje bud poradi nebo dohoda mezi rodici, pripadne u vaznejsich pripadu ridi situaci sestra/lekar.

20. pro 2012

když jsem viděla název článku,říkám,jé to si pěkně počtu a hnedka teda mě zarazilo pár věcí...jak může pisatelka článku mluvit o toleranci,když ona netoleruje milion sto věcí ,o kterých psala?? to jsem nějak nechápala,omlouvám se,ale já si myslím,že sice ano, člověk by se měl ozvat,ale v rámci slušnosti...nikdo nikomu nepřikazuje,aby čučel,když někdo někde "vyvalí prso" jak bylo napsáno,že kojí 3leté dítě... no hold prostě jsou takové pro mě nepochopitelné maminky,že kojí do tolika let,ale je to jejich věc a ,že jim je jedno,kde kozu vyhodí ven,já bych se jen zasmála.Páč toto nepovažuji též za normální,ale určitě bych se nad tím takto nerozčilovala 🙂
Další věc...sice nevím,co je pravda otom,že má do 3 let kojenec přednost,protože nás nikde neberou ,máme 2a půl roku a vypadáme na 5let,takže to je asi náš problém 😀 jinak mamince chci popřát pevné nervy 😀 páč pokud ju vytáčí každá "blbost doby" tak to je smutné ,-)

20. pro 2012
aknyt
autor

@brnanda díky za názor, jen jste nečetla pořádně - psala jsem o věcech, které toleruju bez potíží a které s potížemi - o věcech, které netoleruju vůbec jsem tam nepsala nic. A zkuste přehlédnout na hřišti caparta přisátého na polonahé mamince... k smíchu mi není, prostě jsem byla vychovaná jinak. Kdyby mě vytáčela každá "blbost doby", tak už jsem někde ve vypolstrované cele 😉

20. pro 2012

tak isto mamicka z malym chlapcekom mohla pockat , kedze neboli chory a normalne podla nejakych pravidiel mal ist prvy ten kto tam prvy bol !!!! Myslim si ze autorka clanku ma pravdu.Preco by sme sa mali nechavat zneuzivat !

20. pro 2012

Mne se na tom clanku libi, ze neni utocny, neni nijak nastvany, rozhodne mi nepripada, ze by se autorka nejak vytacela nad kazdou blbosti. Ze nepise ve stylu "ja jsem uzasna, ja vsechny chapu, ale..." a nasleduje spousta utoku na urcite skupiny lid, ktere ti delaji jinak. Na druhe strane prizna, co ji vadi. Ja si myslim, ze je dobre rict, co nam vadi a umet se ozvat.
Proste v zaplave clanku podobneho razeni, ktere mi tu uz lezou na nervy, me tento dokazal neco rict 😉
@aknyt

20. pro 2012
aknyt
autor

@jasekd díky!

20. pro 2012

@aknyt neni zac.
A omlouvam se za tu hrubici vyse 😝 Samozrejme "...MNE dokazal neco rict..."

20. pro 2012

s autorkou bych celkem i souhlasila.Spoustu věcí vidím stejně.To že se tady pod článkem strhne diskuze na téma kdo byl na dětského lékaře na řadě,to bych nečekala😀 lecos to vypovídá o "řešitelích" podle mého osobního názoru,byl v TÉTO situaci na řadě ten kdo tam byl první,tudíž autorka článku.Jinak je mi celkem z toho i jiných už na blinkání😅 To je pořád "tolerujte,nechte žít,JÁ si myslím toto a ono a ONI si myslí a dělají toto" no a???Už kurnik přestaňte neustále všichni popisovat co děláte a neděláte a co vám vadí a co by se mělo a prostě to dělejte a je to.Blbci který nic o toleranci nevysvětlíte ,byli,jsou a budou.Takže "co neudržíš,tak to pusť"😀

20. pro 2012

@fafetka celkem nedavno tu bylo uvaleno embargo na tema bio, at uz Pro nebo Proti. Ja moc nejsem pro zakazy, ale mozna by se to ted hodilo i na tema Tolerance a At si kazdy dela, co chce! 😀

20. pro 2012

@jasekd no docela jo.Hodilo by se.Já teda jakékoliv zákazy nerada,ale někdy...to asi má něco do sebe.Bylo embargo na BIO jo?Jsem si ani nevšimla přes všechnu tu toleranci 😀

20. pro 2012

@fafetka No, myslim, ze jo. Tech debat jsem se nezucastnila, ale neco tady probehlo. Bylo to v podobnem stylu...at si kazdy dela, vari, ji...co chce, ale bio je stejnak sra*ka a kdo ho kupuje, je blbej, a z druhe strany patrne taky nejaka ta reakce, ani nevim. Tohle mi to uz silne pripomina...

20. pro 2012

@jasekd o tohle je pokračování toho cos popsala jen ve snaze udržet se v mezích a neurážet nikoho.Prostě napsat úplně to samé co všichni předtím,jen líp.
Já nevím že má někdo potřebu😅Ale tak vždycky se najdou takové co mají potřebu se vychválit a opačný názor nejlépe upálit😀toť tradiční český sport

20. pro 2012

Souhlasím s těmi maminkami, které dávají nevyžádané rozumy jen proto, že mají starší dítě než já. Pokud máme na výchovu stejné názory, jsem za tyto rady naopak ráda a vítám je. Problém je, když máme na výchovu pohled rozdílný. Tyto rady nechci, nevítám je a obtěžují mě.
S kojením dětí na veřejnosti také souhlasím. Přijde mi divné, že někdo kojí dvouleté (!) dítě v kostele na mši (zažila jsem to) a moje tříměsíční to vydrží.
Nevím, kolik je Vaší dceři, faktem je, že miminka do roku mají přednost. Nicméně huba by jí taky neupadla, kdyby si o to aspoň asertivně řekla. Já to tak dělám 🙂.

Něco podobného je křesťanské milosrdenství. Křesťané jsou k tomu nabádáni a já dodávám: Ježíš byl milosrdný, ale nebyl to blbec. Takže VŠEHO S MÍROU.

20. pro 2012

@annulinka chodím do Řep k dětské a tam dvě čekárny má, kdybys potřebovala 😀
Jinak naše to dělá tak, že nemocní jsou objednaní na jindy ( i ti po kontrole ) a na očkování taky jindy, novorozeňata a kojenci taky jindy... Je to super, aspoň někdo má rozum. 🙂 A nikdy jsme nečekali dýl, jak 1/4 hodiny.

Ale o tom asi @aknyt debatovat nechtěla, viď? 😉
Jinak byl tvůj článek vybrán, můžeš slavit! 😀

20. pro 2012

Jak se tady píše o těch nemocných dětěch, tak náš prcek byl v necelých 3měsících dost nachlazený, nemohl už ani dýchat jak měl plný nos a já mu ho nemohla odsát, bylo vidět že je na tom špatně, byla sem v čekárně plné dětí byla tam většina dost starších dětí a i když viděli,že je na to malý špatně tak mě tam nechali skoro dvě hodiny čekat a nikdo mě nepustil...Ale jinak by mě ani nenapadlo někoho předbíhat a navíc tímto stylem...

20. pro 2012
aknyt
autor

@teofilie Oslavím to, pokud mě nesežerou i s chlupama 😀
A náhodou oceňuju vaší dětskou, jak to má zmáknuté. U nás se kontroly a prevence následují, takže my jsme přišli na konci kontrol a oni o kus dřív na očkování. Jinak miminka chodí do poradny v samostatném čase a nemocní hned ráno. Ale ordinaci má jen jednu a ještě sdílenou s alergologií a ještě někým...

20. pro 2012
aknyt
autor

opravuji, čekárnu má jednu sdílenou, ordinaci má taky jednu, ale svojí samostatnou 😉

20. pro 2012

Tak já považuji za automatickou přednost v čekárně(za předpokladu prázné čekárny,nebo mezi zdravími miminko v 6 nedělí) pak už je za prvé docela horší rozpoznat věk miminka(soudím podle sebe kdy uuž coby 2 měsíční vypadal tak na 4 měsíce a momentálně v 9 měsících vypadá na rok😀)při standartní situaci myslím že se dá čekání snáz přežít s miminem než s 3 letým capartem,i když záleží na okolnostech.......Kojení....vydím kolem sebe že každá to má jinak ale mě osobně nevadilo na veřejnosti kojit tak do 5 měsíce,pak už jsem volila jinou formu občerstvení a prsa vyndavala jen v soukromí,taky už mi to u větších dětí přijde na veřejnosti nevhodné

20. pro 2012

Nemám nic proti tvýmu článku, ale stejných nebo podobných tu už byli mraky 🙂 a stejně to je pořád dokola a nic se nevyřeší 🙂

21. pro 2012

Ja bych ji nepustila, tecka. Kazdej ma predstavu, ze on je na tom zrovna nejhur, dneska jsem cekala v cekarne sama u sve doktorky a nejaka zenstina chtela pustit, ze ma s sebou dite. No, tak jsem ji slusne rekla, ze na me doma cekaji tri nemocne deti, ktere musi stihnout svoji dr do 11-ti a hlida mi je sousedka a ze ma smolika. Ze nemam ani minutu navic, ze mi dalo praci si zaridit, abych deti s sebou netahla a sla jsem. Cumela jak vrana.
Pokud na pohotovost, tak do Motola, maji hodne ordinaci a neceka se. Na Bulovku ani smykem! To se vyplati radsi jet dal, casove to vyjde lepe.

21. pro 2012

tohle mi píšeš z duše. souhlasím s každým tvým slovem. já si taky myslím, že svoboda ostatních a tudíž moje tolerance vůči nim končí ve chvíli, kdy narušují svobodu mou a mé rodiny. prostě vše je o domluvě a slušném chování, ale nebudu slušná za každou cenu jen proto, aby mi ostatní mohli s prominutím sr..t na hlavu!

21. pro 2012

Dnešní doba je podle mě dost smutná. Každý bere vše jako samozdřejmost.
Tolerance nulová.... Bohužel dělám s lidmi a kort teď před vánoci to moc nedávám. Je minimum lidí co umí slušně poprosit. To jim pak taky výjdu jinak vstříc. Každej na mě jen štěkne co chce a diví se když už je třeba 10tej za den, že jednám docela podrážděně. posledně jsem v kauflandu pustila paní předsebe, mela jen pár věcí a já skoro plnej koš. Nečekala jsem, kdoví co, ale že ani nepoděkuje, neusměje se..? To už je moc. polovina národa by dle mého názoru potřebovala převychovat. Zachvilku budeme národem hulvátů.

21. pro 2012

@blahova_andrea tleskám !!!

21. pro 2012

já myslím, že pokud vám vadí kojení miminek, tak se koukejte někam jinam a hlavně: zamést si před svým prahem

21. pro 2012

@petulkaw O kojeni miminek se tu nepise, ne? 😲

21. pro 2012
aknyt
autor

@petulkaw pokud vím, tak jsem nepsala, že mi vadí kojení miminek (to mi opravdu nevadí!!!) a ani to, že bych byla perfektní (to určitě tedy nejsem). A proč by mělo deset lidí koukat jinam, když se může jedna maminka s batoletem chovat diskrétněji? 😉
A taky jsem si všimla, že maminky miminek většinou opravdu kojí diskrétně a působí jako souznějící celek, což je krásné.

21. pro 2012

Pekný článok. Na niektoré veci mám rovnaký názor, na niektoré nie. Čo je pre niektoré mamy prirodzené,/ napríklad kojenie väčších detí na verejnosti- ja som nosila veľkú šatku-načo provokovať/ -niekoho takáto vec pohorší. Čo sa týka čakania u detskej lekárky, neviem. Pokiaľ by som nemala nič súrne, tak by som asi maminu s 1/2 ročným dieťaťom pustila. Pre nás bolo každé očkovanie stresovou situáciou, tak som bola rada ak nás niekto pustí a mali sme to skor za sebou. Myslím si, že táto doba núti všetkých pozerat sa len na svoje potreby a potreby svojích blízkych a na potreby iných zabúdajú. Pracujem s ľuďmi, tak vidím akí sú. Až sa mi niekedy rozum zastavuje. Ja som tolerantný a pokojný človek až moc, ale v poslednej dobe som nechápala ☹

22. pro 2012

@aknyt to si piš, že tě sežerou! 😀 Copak nevíš, že zde svůj názor nesmíš vyjádřit? 😀
Ale všechny zde nejsme zlé! 😉 Každopádně si dávám velký pozor na to, co tu napíšu. Nejednou jsem byla lynčována! 🙂

22. pro 2012

Pěkný článek. Já bych řekla, že problém s tolerancí má hlavně ten, kdo si v tom, co dělá, není moc jistý. Tedy jako kdyby se tím, že mi vnucuje svůj názor, chtěl ujistit, že on to dělá (dělal) správně a já špatné. Tuhle potřebu jsem nikdy neměla, snažím se sdělit svůj názor "nenutivě", případně ho podložit skutečnostmi, které mě k němu vedou, ale každý ať dělá, co uzná za vhodné. Taky si kolikrát připadám za poctivýho blbce, kterýmu v klidu ostatní nakašlou na hlavu...

22. pro 2012

víte kolik si vyslechnu já když nás mudr bere přednostně?A to je klukovi 5 let.Nikdy nevíte proč mudr veme přednostně někoho a je jedno kolik dítku je .Náš syn je postižený ,má prukazku ztp/p.Ani jí nemusím vytahovat,abych šla přednostně,ale mudr jak nás zmerčí hnedka nás bere.Je tedy moje netolerance,že jdem přednostně?Tím jsem jen chtěla napsat,že nkdy nevíte co se i za preventivkou skrývá a jestli opravdu je to "přednostně" mín duležité jako vy 🙂a vnutit nějaký názor mi nemuže nikdo,vslechnu a když nesouhlasím a vidím,že debata nikam nevde debatu opouštím,takže nemusím mít pocit blbce a nebo netolerance.Nikdo ne nemuže nutit do nečeho co já nechci a lidi kteří to dělají prostě poslouchám jedním uchem tam a druhým ven.....

24. pro 2012
aknyt
autor

@anarae tuším, kolik si toho vyslechnete, když vás volají přednostně 😉 Ale je taky rozdíl, když si volají vás přednostně, než jestli se upřednostňujete sami, obzvlášť ne zrovna příjemně... V mnou popsané situaci je nikdo přednostně nevolal, to bych neřešila vůbec (přesně s tím, že nevím, co dítěti je).
Na druhou stranu, maminka miminka nemůže vědět, jestli je moje dítě plně zdravé a schopné čekat, ne? 😉

25. pro 2012

můj názor u případu pouštění u doktora: každý nemá dítě, které je hodné a spavé, takže maminka s půlročním miminem toho má určitě víc plné kecky než maminka dvouletého skoro celou noc spícího dítěte. A navíc všichni jsme na mateřské a nic nám neuteče, všichni máme kupu starostí a záleží jenom na nás jestli se zatěžujeme starostmi navíc nebo ne.

25. pro 2012
aknyt
autor

@jannyska vážím si i vašeho názoru, jen si tak říkám, jestli by přednost u dětského lékaře neměla být spíš o dětech než o maminkách? Co myslíte? To by pak mohla přijít diskuze o tom, jestli jsou na tom hůř maminky miminek, nebo maminky, které musí k nemocnému dítěti vstávat 10x za noc... a to už ani nemluvím o maminkách více dětí nebo dvojčátek, u kterých se maminky musí mnohem víc otáčet... to by to potom mohlo u doktora vypadat tak, že přijde maminka do čekárny, hned nahlásí, jak staré má dítě, kolik má dětí celkem, jak moc se vyspí a nebo nevyspala za poslední týden... to už mi přijde postavené na hlavu.
Jak jste sama psala, všechny jsme na mateřské a nic nám neuteče 😉 A opravdu mi nešlo o to, že jsme je pustily, ale JAK si o to maminka řekla.
A starosti navíc? Ano, někdy mám opravdu starosti navíc, když pustím maminku s kočárkem do autobusu a ta se na oplátku postaví tak, že my už se tam nevejdeme a řidič mi jen řekne, že pokud se nedomluvíme, tak nás prostě nechá venku... a párkrát to i udělal ☹

26. pro 2012

Prednost u detskeho lekare (ani jineho) jsme nikdy (ani s uplnym miminkem) nedostali. Ani by me nenapadlo si o ni rikat. Neumim si predstavit, jak v techto situacich delat spravedlive poradi. To je neresitelne. Kazda maminka prijde s oduvodnenim, proc ona ma jit drive.

28. pro 2012

Dobre napsano. Ja napr byla min tyden na poste - fronta na 2 hodiny. Maly byl v kocarku a je jen na MM- kojime max po 3 hodinach. Po 2 hod jsem se dostala na radu - pan za prepazkou mi rekl, ze on baliky neodesila a musim do dalsi opet 2 hod fronty. NIKDO me s tym mrnousem nepustil...jina maminka s kocarkem tam nebyla - pouze damy stredniho veku. Na konci froty stal starsi pan a ten jediny se ozval, zda si pan za prepazkou dela legracci nebo to mysli vazne. Damy vsech vekovych kategorii byly urazene, ze se nekdo ozval a ja nemusim znovu cekat 2 hodiny. A to jsou ty vanocni svatky...ja netehotna, bez kocarku apod mam vzdy citeni pro ty potrebne a jak blbec kazdyho pustim - vsude. Jake je pak prekvapeni, ze lidi jsou sobci a nekoukaji nikde kolem sebe a hrabe si kazdej sam za sebe....

29. pro 2012

S tím prsem na hřišti mi připomnělo...pracovala jsem v obchodě s hadrama, jednou přišla maminka s třeba dvouletou holčičkou, ta tam lítala jako šílená, všechny tam porážela, skláněla se nad schodama hlavičkou napřed a když sem to mamince řekla, tak se ušklíbla a pravila, že umí chodit, že to zvládne...no a nejlepší bylo, že si pak na těch schodech sedla a kojila...to už mi připadalo moc, plnej obchod lidí, všichni na ni čučeli jak na blázna..ne že kojí, ale kde!!A kdyby řekla, klidně ji přednostně pustíme do kabinky...:o))

30. pro 2012

Začni psát komentář...

Odešli