agneszka88
5. srp 2021
1370 

Kojení na toaletě - super kompromis?

Občas se ve své roli maminky setkám s větami nebo názory, které mě úplně odzbrojí a nevím, jak reagovat. Někdy mi situace vadí, ale nejsem hned schopná definovat, co konkrétně mi na té situaci přijde špatně. Zde si tedy zkusím odložit své myšlenky s odstupem.
Jedna z věcí, která mi způsobila "wtf moment" je názor, že žena, která kojí, má s dítětem sedět doma a neobtěžovat touto činnosti okolí. Když už jde tedy do restaurace, měla by kojit třeba na záchodě. A při vší hanbě musím přiznat, že já jsem přesně ten typ, který radši nakojí na toaletě, než abychom se stali terčem kritiky nebo dokonce přímé konfrontace. Když jsem o tom ale mluvila. Dostalo se mi jen uznalého a pochvalného. "Super. Kéž by bylo víc, takhle uvědomělých matek. " WTF!!! Takže já možná jsem ohleduplná vůči cizím lidem, ale sakra, uvědomují si ti lidé vůbec, že psychickým nátlakem nutí malé miminko s nedostatečně vyvinutou imunitou jíst na místě, kde se to hemží fekálními bakteriemi?

Obecně ten přístup: "A ona tam normálně začne kojit a my se na to musíme dívat?" Hej.. nemusíte! A pokud nevíte, co s očima a tolik vás to fascinuje a zároveň pohoršuje, tak je něco špatně s vámi a ne s dítětem, které jí, nebo s matkou, která ho krmí.

Někomu vadí i to, že jen ví, že se kojí, ani nemusí nic vidět, už jen z toho se jim prý zvedá žaludek. A tak malé miminko, se bude podřizovat nějakým démonům dospělého člověka?

Tohle je podle mě celé špatně. A strašně mě mrzí, s čím se musí kojící maminky občas potýkat a to jen proto, že se svědomitě starají o své děti. 

Takže díky vám všem, co naprosto přirozeně kojíte svá miminka dle potřeby a prdíte na okolí. Protože pokud to někoho obtěžuje, tak v prvé řadě on prdí na vaše miminko.

Jsem ta matka, která kojí na veřejnosti. Diskrétně tedy. Ale pár let starý zážitek byl moc i na mne. Ženská volala na cca čtyřleté dítě, ať si jde pocucat a mávala na něj přes celou restauraci prsem 😁😁😁

5. srp 2021

Mi to u ostatních nevadí. Ale sama jsem to neměla ráda. U druhého jsem si pořídila kojící šátek a cítila jsem se hned líp.

5. srp 2021

@ee.liska 🤣🤣🤣

5. srp 2021

Nemám nic proti kojení na veřejnosti, ale vždycky jsem brala ohled na ostatní. Ono je kojení na veřejnosti a kojení na veřejnosti. Kojit mezi lidma s tím, že si řeknu :Musim nakojit dítě a všichni ostatní mi polibte a čumte na moje prsa, není úplně skvělej přístup. Já se při kojení vždycky otočila, nebo si hodila přes rameno plenku, aby nikdo nic neviděl. Když se narodil první syn, tak jsme šli na sono ledvin. Do dneška si pamatuju, jak paní v čekárně stáhla výstřih, vyhodila prso minimálně velikosti G z podprsenky a začala kojit dítě, který mělo snad 3x menší hlavu než bylo to prso. V tu chvíli se mi chtělo s prominutím zvracet. Nic horšího jsem do tý doby opravdu neviděla 🤷🏻‍♀️

5. srp 2021

@jolana24 souhlasím!

5. srp 2021

V prvé řadě se bavím o miminkách ne o dětech. Ve druhé řadě, vážně budeme hodnotit jak velká prsa smějí na veřejnosti kojit a jaká jsou nechutná? Jestli někdo má peníze na diskrétní kojící oblečení nebo ne? Určitě je super brát ohledy na obou stranách a extrém je fakt špatnej, protože vede akorát k více konfliktům a netoleranci. Na druhou stranu jsme pořád u toho, že kojení je přirozená věc, kde by se měl brát v prvé řadě ohled na dítě. V Africe jsou rovnou odhalení, aby mělo dítě kdykoli přístup a nikomu to nepřijde zvláštní, ale tady jsme v moderní civilizované zemi a tak je najednou to nejlepší pro dítě zároveň to nejhorší pro společnost? Vážně tomu nerozumím.

5. srp 2021

Naprosto souhlasím s
@jolana24 . Kojit na veřejnosti nemám problém. Ale s mírou a citem. V restauraci nutit lidi koukat na moje prsa fakt není nutné.
Utírat zadek je taky přirozená věc. A rozhodně bych v restauraci nepřebalovala pokaděný dítě. Chce to mít prostě cit a ten mnohým v duchu "já mám přece právo" často chybí.

5. srp 2021

Mě treba kojení na veřejnosti nevadí, ale sama jsem s tím jako nezkušena prvorodicka měla problem a vyhledavala zákoutí nebo přebalovací mistnosti apod. Na WC jsem nikdy nebyla nucena kojit, protože většina restauraci či obchodních domů měla mistost pro maminky, za coz dekuji dnešní době... Pokud taková mistnost nebyla, většinou jsem našla vždy místo někde v rohu, kde jsem měla klid a i obsluha byla chápava a klid nám doprala, k lidem jsem se vzdy točila zády....

5. srp 2021

@agneszka88 ale i miminko se dá kojit diskrétně a s ohledem na něj i na okolí 🙂 A jak se říká, moje svoboda konci tam, kde začíná svoboda toho druhého 🙂 Proste takové kompromisy, cit, tolerance na obou stranách 🙂

5. srp 2021

@agneszka88 Vážně srovnáváš Afriku s Evropou? Kojení je přirozená věc, ale taky intimní věc. A proč řešíš peníze na diskrétní oblečení? Nikdy jsem nic kojícího neměla (ani podprsenku, ani tričko, šaty apod), stačila mi plenka přes rameno, kterou má doma každá máma 🤷🏻‍♀️

5. srp 2021

Kojení je přirozená a intimní záležitost. Každopádně je opravdu rozdíl mezi maminkami, které kojí kvůli dítěti a těmi, u kterých mi přijde, že to dělají kvůli okolí, aby všem dokázali, že můžou! Že mají právo! Což samozřejmě mají, ale prostě už to postrádá ten cit, tu něžnost a hlavně intimnost. Prostě teď všichni koukejte na moje prso... koukejte!!! Protože je to přirozené (což je) a protože můžu, i když vám to vadí. Nejlépe se u toho ještě vyfotit a vyvolávat bouřlivé diskuze. Vše se dá dělat tak, aby byli všichni spokojení. Neříkám schovávat se před zraky ostatních, ale prostě používat rozum a cit.

5. srp 2021

@agneszka88 hele strovnávat to s afrikou?to jako fakt?je to sice přirozená věc ale vždy to jde udělat tak aby nešlo nic vidět,sednout si někde bokem od ostatníchnebo zády k lidem nebo přes rameno přehodit plenku

5. srp 2021

Pokud je tedy řeč o kojení malých miminek, pak nechápu, proč řešíme kojení v restauraci apod.. Pokud tedy tak moc beru ohledy na své dítě, což je pochopitelné, pak s ním prostě jsem tam, kde má to dítě klid a pohodu. Jít na oběd, abych musela kojit na WC??? To asi vážně není nezbytné.

5. srp 2021

Já proti tomu nikdy nic neměla. A nechapala jsem, co na tom tak komu muže vadit ? Chtej si snad taky cucnout? A je mi úplně jedno jestli je to kojenec, batole nebo predskolak.

5. srp 2021

@jolana24 sorry ale jses neskutecna trubka. Jako zena s velkymi prsy nesmi kojit kojence? To smi jako jen ta s idealni figurou? Tak z takovych nazoru je zase na bliti mne.
Jo a o te diskretnosti... Vzdy jsem si na kojeni nekam zalezla, abych byla co nejmin videt a zasadne u nas v parku, kdy jsem zasla mezi stromy mimo cesty a jeste se odstinila kocarkem, vzdy se nasli lidi (vetsinou duchodci), co meli vzdy strasnou potrebu se jit podivat, co to tam delam 😂🤦‍♀️.

5. srp 2021

Já nekojila. Kojici matky mi nevadí. Teď v zoo kojila mimco paní asi metě ode mě. Nijak mě to nepohorsuje. Já sama bych má zachode nejedla, tak proč by tam mělo jist mimco

5. srp 2021

@mary.jane já myslím že trubka seš ty ,paní nikde nenapsala že kojit mohou jen ty co mají idealní postavu.

5. srp 2021

Kojit, ale diskretne. Obcas mi prijde, ze nektere maminky koji spis vyzyvave-jakoze zkuste mi neco rict, mám na to pravo.... a pritom stačí trochu vic stahnout triko, natocit se do rohu, případně prehodit plenu....

5. srp 2021

@mary.jane Tos trochu přehnala ne? V čekárně plný lidí mi to teda určitě normální nepřišlo. A za tenhle svůj názor se opravdu nestydim, protože to nechutný bylo. A přišlo by mi to stejně nechutný i u hubený i tlustý. To jako sorry 🤷🏻‍♀️

5. srp 2021

@bara88 psala, ze je k zbliti, kdyz kojici zena ma vetsi prs nez dite hlavu... Kdyby nebyla trubka, tak vi, ze to je jaksi dano prirodou a zena to po porodu nema jak ovlivnit 😘.

5. srp 2021

@mary.jane já to třeba nepochopila tak, že by paní zakazovala kojit ženám s velkými prsy, ale mě by ten pohled taky nebyl příjemný. Každému je prostě nepříjemné něco jiného. Mě byl třeba vždycky nepříjemný pohled na odhalené těhotenské břicho... Jasně, taky úplně normální věc, ale prostě mi to bylo nepříjemné a nic jsem s tím neudělala. Jde o to, že paní to prostě mohla udělat jinak než prostě "vytáhnout prso" přede všema.

5. srp 2021

@mary.jane koukám, že mozek je taky dán přírodou. 🙄

5. srp 2021

Souhlas s
@jolana24 a
@ee.liska . Mám tři děti, z nich jsem z prsou kojila jen jedno - prostredni, další dvě jsem kojila přes flašku. Vždycky se to dá udělat diskrétně a nemusí se kvůli tomu ani na toaletu. Navíc jsem nějak s miminkem neměla potřebu sedět hodiny v restauracích, abych ho tam musel kojit. A srovná Afriku a Evropu, je jak srovná jabka a hrušky .

5. srp 2021

@monnylee Díky, žes to pochopila správně 🙏🏽

5. srp 2021

@jolana24 a to nastve nedostat ani jej ani velky kozy, co? 😜

5. srp 2021

@kristynkal Přesně.

5. srp 2021

@mary.jane zapní mozek ženská,všechny to tady pochopily až na tebe

5. srp 2021

@mary.jane Ty máš fakt dost 🤷🏻‍♀️

5. srp 2021

@mary.jane já úplně nechápu co tu rozjizdis? Ja třeba taky nesnesu pohled na velká prsa a to mam sama hodně velká prsa... Není nutnost tahat cely prso ven....

5. srp 2021

@vaseli16 rozjizdim? Ja proste nedokazu pochopit, jak zeny umi byt k druhym vyslovene odporne a odsuzujici... Zena s velkymi prsy je k zbliti? To jako vazne?

5. srp 2021

@mary.jane prý odporné🙂 přečti si co si napsala ty
@jolana24

5. srp 2021

@mary.jane ale to jsi si z toho vyvodila jenom ty 😧

5. srp 2021

@ee.liska tak si ten jolanin prispevek precti jeste jednou: zena s velkymi prsy kojila, prs byl vetsi nez hlava ditete, bylo to k zbliti. Coze jsem z toho vyvodila spatne? 🤔

5. srp 2021

@mary.jane nelíbí se mi pohled na velké prsa, nelíbí se mi pohled na kojení takovým způsobem a abych byla upřímná, tak ta situace by mi taky nedělala dobře od žaludku... Ta SITUACE... nikoliv obecně žena s velkými prsy

5. srp 2021

@mary.jane a ono neslo napsat jen: Nešlo by to napsat jinak než takto?
To je přesně problém tady na konovi, hned se pustit do roztržky, vytáhnout co nejvíc věcí zkontextu a šup "jdem do boje".... Naprosto zbytečné....

5. srp 2021

@mary.jane prostě se mermomocí snažíte vyvolat konflikt

5. srp 2021

@mary.jane no ty jsi právě ten typ, který nebere kompromisy, chybí mu takt i empatie. To je pak těžká diskuze, no ....

5. srp 2021

@agneszka88 já souhlasím, tolerance by měla být na obou stranách 🙂 mě osobně je třeba úplně jedno jestli ženě při kojení kouká celé prso nebo je diskrétně zakrytá, prostě krmí své dítě a dál to neřeším, protože já vždycky můžu odvrátit zrak 🙂 a je mi i jedno jestli je to v restauraci, kde zrovna obědvám nebo v čekárně, v bance, v obchodě atd.. 🙂 zajímavý, že tohle vyvolává ve společnosti bouřlivé diskuze a hodně lidí to dokáže pobouřit, ale málokdo už řeší např. vožralý (bohužel někdy i střízlivý) chlapy, kteří vochcávají fasády nebo stromky, jak toulavý čoklové a to i přesto, že mají k dispozici záchod 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

5. srp 2021

@mary.jane Kdyby to prso nevyhodila ven ještě před tím než si to dítě vůbec vzala k sobě, tak bych se nad tím tenkrát ani nepozastavila. Představ si tu situaci: Žena si stáhne výstřih, doslova vyhodí celý prso ven, odpoutává dítě z vajíčka, naklání se nad vajíčko (pořád s tím prsem venku) a teprve pak si to dítě bere k sobě. Přijde ti to hezký? Jestli jo, tak promiň, ale mě to hezký nepřišlo.

5. srp 2021

@jolana24 tak mezi "neni to hezky" a "ke zvraceni" je docela kus cesty 😉. A to je to, co mi v tom prispevku vadilo. Ta pejorativnost. Ta absence taktu a empatie, kterou mi tu vtipne predhazuje @ee.liska

5. srp 2021

@mary.jane Ano, mě se z toho chtělo zvracet. Asi mám na takový situace slabší žaludek. Ale dodávám, že tohle byla jediná situace, kdy mi kojení přišlo opravdu nechutný

5. srp 2021

Kojila jsem obě děti a kojení na veřejnosti mi přijde nechutné (bavíme se o situaci, kdy ženská vytáhne prso kdekoliv a kdykoliv nehledě na množství lidí). Dítě má nějaký režim a pokud vím, že bude mít hlad, tak se podle toho zařídím. Např. Na hřišti lavicku nejdál od lidí, v restauraci stůl v rohu atd. Přijde mi jak kdyby si kojící ženské mohli dělat co chtěj, protože přece kojí. Známá vytáhla prso v tramvaji plné lidí pro 4 letého, myslela jsem, že se hanbou propadnu.

5. srp 2021

@mary.jane ale prosím vás.... Teď už vyloženě hledáte co by vám na paní mohlo vadit... Nejdříve že zakazuje kojit velkoprsým ženám, pak z "ke zvracení"... Na rovinu když vám vadí pejorativnost toho "ke zvracení" tak přemýšlejte než něco napíšete protože sama jste psala, že z takových názoru se vám chce bejt a přitom šlo taky napsat "s vaším názorem se neztotožňuji" 🙂

5. srp 2021

@monnylee hele drahousku, nejak nechapu tvou potrebu se kyblovat do diskuse, kterou s tebou protistrana ocividne nevede, ale kdyz te to bavi...

5. srp 2021

@mary.jane baví, mám ráda diskuze a myslím, že mi jdou 🙂 vám moc ne když se uchylujete k pasivní agresi když nevíte jak dál

5. srp 2021

@monnylee 🤦‍♀️

5. srp 2021

@monnylee víš, jak to říkal Werich s tím blbcem 😁😁😁😁
Tady nemá cenu na paní reagovat 🙂

5. srp 2021

@malenka3 a já přesně to přebalování pokaděný plenky na stole zažila a upřimně jsem neměla slov. Akorát jsem menstruovala a říkala jsem, jak by se té matce líbilo, kdybych si u stolu měnila tampón, pač to je taky přirozený. Kojení na veřejnosti je mi nepříjemný, ať v pozici kojící (vždycky jsem byla megadiskrétní), tak z pozice okolí, nejvíc mě baví demostrativně kojící matky předškoláků, kdy dítě střídá: řízek-koza-kaše-koza- džus.

5. srp 2021

@mary.jane hele a proč ses tady nakýblovala ty a začala si rýt do
@jolana24 ona se s tebou taky nebavila ne?

5. srp 2021

Kojila jsem kdekoliv to bylo nutné. Restaurace, MHD, nakupak. Plac miminka by urcite byl vic otravny nez pohled na moje prsa. A musim rict, ze jsem se nikdy nesetkala s zadnou negativní reakcí. Vlastně s zadnou reakci. Kojila jsem decentně, ale neprehanela jsem to. Rozhodně jsem na syna nehazela zadne deky nebo tak neco. Myslim ze názory na kojení na veřejnosti jsou v online prostředí vic radikální nez v realnem svete.

5. srp 2021

@ee.liska Myslíš "nejhorší srážka je s blbcem"?

5. srp 2021

@jolana24 Z toho, jak jsi tu situaci popsala, se mi zdá, že spíš než kojení ti vadila ta situace předtím, kdy se žena odhalila a s odhaleným ňadrem dělala úplně jiné věci než kojení. To chápu, a kdybys to napsala hned takhle, takové emoce by to nejspíš nevyvolalo. Jinak je logické, že když má matka velká prsa, při kojení nutně odhalí víc než žena výrazně méně obdařená. S tím ale nic nenadělá. Já jsem se snažila si výstřih vždycky zakrýt. Ale zakrýt dítě mi šlo tak v prvních dvou měsících, pak už se mi miminko zvládlo bránit. A poté, co si lidé rok stěžují, že s látkou na nose nemohou dýchat, si říkám, že by už mohlo přijít pochopení, že miminka přikrytá látkou mohou mít problém zase s kojením 😉

5. srp 2021

@ilonne tak moc veřejné jsem to napsat nechtěla 🙂

5. srp 2021

Mě nevadí když maminka kojí na veřejnosti. Ale já jsem s tím měla u obou dětí problém. S první jsem stále běhala domů,tzn nemohli jsme nikam daleko 😁 a se synem už jsem se trošku osmělila a kojila třeba venku (vždy zády a s plenkou přes sebe, když to šlo tak jsem ještě poodešla a stejně i tak mi to bylo strašně nepříjemné).
Každopádně jedna moje zkušenost ... Pracuji na úřadě, přišla ke mě do kanceláře paní s miminkem (cca 3m?), sedíme naproti sobě,vyrizujeme formuláře,miminko zakňourá, paní přede mnou vytáhne prso skoro až na stůl a pak přiloží miminko 😂😂🙈🙈. No holky já hubu dokořán,jako to fakt ne. Kdyby řekla pardon malá má hlad,otočila se zády a pak zpět už s prisatym miminkem,bylo by to pro mě mnohem příjemnější. Jen to píšu a už to zase živě vidím 😂😂🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

5. srp 2021

Koukám, jaké pohoršení vzbudilo srovnání Evropy s Afrikou, ale srovnání kojení s přebalováním prošlo bez komentáře. Tak já to tedy okomentuju 😉 V našem kulturním okruhu je běžné jíst u stolu a vyměšovat na toaletě. Kojení je jídlo. Není to sex, není to vyměšování, je to jídlo. Proto to maminky nerady dělají na toaletě, kde dospěláci vyměšují, ale (pokud nemají možnost soukromí a pohodlí) upřednosní místo, kde i ostatní lidé jedí. Miminko krmené z lahve nezarazí na veřejnosti vůbec nikoho, přitom je to naprosto přesně to stejné jako kojení, včetně té intimní, něžné situace mezi matkou a dítětem. Jediný rozdíl je přítomnost či absence pár milimetrů látky mezi matkou a dítětem.

5. srp 2021

Dělá se z toho zbytečné téma. Odkojila jsem tři děti a ani jednou jsem nebyla v situaci, kdy se nedalo kojit diskrétně.
Brala jsem ohledy na děťátko (aby mělo klid a nezakrytý obličej) i na sebe a svoji potřebuju neukazovat cizím lidem svoje nahatý prsa, na koupališti taky nechodím nahoře bez.
Není třeba kojit na záchodě ani není nutné servírovat ostatním pohled na prsa k obědu, vždy se dá sednout někde stranou a v klidu nakojit.

5. srp 2021

@antoinet 👏 krásně napsané

5. srp 2021

@antoinet V naprosté většině případů jde kojit decentně a naprstá většina kojících matek to tak v naprosté většině případů dělá. Stejně jako ve všem, existují i sebestředné, bezohledné či neřešíci matky. Stejně jako jsou jiní lidé, kteří bezohedně a sebestředně dělají jiné věci, které jsou jejich okolí nepříjemné či jsou doopravdy nechutné. Hodně by pomohlo, kdyby na základě několika matek, zámerně uvádějící okolí do rozpaků exhibičními kousky souvisejícími s kojením, nebyly souzeny všechny matky, které s kojencem tráví čas i jinde než doma a tedy i jinde než doma kojí - stejně jako na základě několik hulvátů neodsuzujeme všechny, kdo s ním sdílí jednu společnou věc. Nejsou všichni kuřáci bezohlední smraďoši, všichni chlapi nemočí na veřejnosti, všechny blondýny nejsou hloupé a všechny ženy s plastikou ňader nejsou promiskuitní - a ne, všechny matky, kojící na veřejnosti, si opravdu nemyslí, že jsou něco víc a že se okolí musí dívat na jejich ňadra 🙂

5. srp 2021

@rebe jasný, s tím souhlasím 🙂 Já jen nejedu na té vlně "nezavírejte mě na záchod, já si budu kojit, kde chci", protože právě mezi těmi extrémy je i zlatá střední cesta.

5. srp 2021

@antoinet Chápu, ten komentář byl tak nějak obecný, jen v reakci na tebe vzniklý. Přesně o tomhle jsem psala, těch extrémů na obě strany je minimum. Většina lidí, kteří tvrdí, že kojení na veřejnosti je nechutné, nejspíš kolem matky kojící na veřejnosti prošla mnohem víckrát, než si dovede představit, akorát si nikdy nevšimla 🙂

5. srp 2021

Nejlepší je kojení v nosítku. Většinou nikdo ani nezaznamenal, že kojím 😉 U prvního syna jsem začala kojit na veřejnosti kolem třech měsíců. Vždycky jsem si našla nějaké pěkné klidné místečko, pootočila jsem se a bylo to v pohodě vyřešeno. Kojení na veřejnosti mi nevadí a pokud z nějakého důvodu ano, tak se otočím jinam. Exhibující ženy, které nepřemýšlejí, jestli jsou doma, nebo na veřejnosti, a svá prsa vytasí kdykoliv a kdekoliv, mezi námi prostě jsou a budou.

5. srp 2021

Tady toho proběhlo tolik, že nejsem už schopná odpovědět všem konkrétně. Ale ono se tu točí víceméně to samé. Je zvláštní, jakou vášeň kojení budí. A mnohem zvláštnější je, jak všechny píšete, že je i střední cesta, přitom v mém článku se vůbec nepíše o oněch extrémních případech, ale o obyčejných mamkách, které kojí přirozeně, diskrétně a přesto jsou terčem opovržení a slovního napadání. Tu extremitu, na kterou tu reagujete a poučujete jste si tam dosadily samy.
Ano, holka z Afriky je taky člověk a proces kojení u ní probíhá stejně jako u Evropanky. Proč bych to nemohla srovnávat? Přebalování, vyměšování? To vážně srovnáváte s kojením? Kojení je intimní věc z hlediska toho, že matka vstupuje do intimní zóny dítěte a dítě do intimní zóny matky a probíhá mezi nimi úzká biochemická reakce. Ale, a přiznávám, že to tak třeba nemá každý, když kojím 10-12x za den, není to pro mě žádná intimita, kterou si chci užít, je to rutina. A pokud si povídám s kamarády, dost mě mrzí, že musím konverzaci přerušit a jít s tím na toaletu, přestože lidi kolem mě jsou s kojením v pohodě a přemlouvají mě ať nakojím tam mezi nimi, protože v restauraci je hromada dalších cizích lidí, které to ovšem může obtěžovat.
Jako srovnala bych to asi s objetím matky a dcery. Též si vstupují do intimních zón a též probíhá biochemická reakce, která není sexuálního rázu. Kdy přesně vás to začne obtěžovat? Když se obejmou oblečené? V plavkách? Nahé v sauně (protože jedna přišla později a prostě se vítají objetím)? Nebo když bude mít jedna extrémní nadváhu?
Přijde mi ten přístup strašně smutnej. Tady je hladové dítě, matka co ho chce nakrmit a člověk, kterého to obtěžuje. Ale automaticky je špatná ta matka, ne člověk, který se neumí ovládat. Tak kdo komu omezuje svobodu? Nepříjemný pohoršený člověk nutí jíst miminko na toaletě, psychicky napadá matku aby se zakryla nebo odešla jinam. A Čím přesně ta žena omezuje svobodu cizímu člověku? Když 2, od něj krmí dítě?
Jako dámy... nestačím zírat... a jen opakuju, že nemluvím o extrémních případech, kdy se žena odhalí a volá na hrající si dítě.

5. srp 2021

@agneszka88 Vždyť tě nikdo kojit na záchod neposílá, jen se tady shodneme, že se to dá dělat diskrétně.

5. srp 2021

Kojím i na veřejnosti, snažím se diskrétně. Lepší je spíš kojit diskrétně než poslouchat řvoucí hysterické miminko. Myslím si, že mám dost velké sebevědomí i hlasivky na to, abych případného rýpala poslala k šípku. Když bych to měla vzít do extrému tak chlapi ukazují bradavky běžně, nikomu to nevadí, ženská prsa v podprsenkách na každém druhém bilbordu, mladší ročníky už určitě nějaké porno viděli a nikdo se z toho nehroutí a najednou vadí, že miminko jí?

5. srp 2021

Mě spíš překvapuje, že dítě, které svačí nebo večeří / nechme stranou ,že z prsu/ někoho pohoršuje, ale že fůra bab má prsa těsně před vypadnutim a fafuňa kouká ven, nevadí...🙄

5. srp 2021

@ilonne Kdyby mě nikdy nikdo neposlal, tak asi nepíšu tenhle článek, nemyslíte? Přesně dá se kojit diskrétně, ale i to některým lidem vadí. Mám pocit, že jste ten článek nepochopila.

5. srp 2021

@agneszka88 mne spíš přijde, že ty jsi nepochopila příspěvky k článku.

5. srp 2021

@ee.liska Ok, takže já napíšu článek na situaci, která mě v poslední době dost udivila a to tu, že lidem vadí i diskrétní kojení. V článku přímo stojí, že nevadí, že není nic vidět, stačí, že lidi ví, že se kojí a už se jim zvedá žaludek, žena by dle nich měla kojit na záchodě, což nemají problém přímo sdělit.
V komentářích se dočtu, že mě přeci nikdo na záchod neposílá a že se dá kojit i diskrétně, což prostě není pravda i diskrétní kojení vadí a posílá. Takže o čem se tu bavíme? V čem přesně jsem ty komentáře nepochopila?

5. srp 2021

Jsem nekojící matka,kojení mě nepohoršuje,a to ani někde na veřejnosti. Jen si myslím,že se maminka může aspoň v rámci možností otočit zády,případně použít ten šátek. Mě kojení..ano,prostě nedělá dobře, je mi to až nepříjemné,mám ho spojené s bolestí ..na dlouhé povídání. Ale vím,že je to pro dítě nej a nemám výhrady,kdy maminka,tedy aspoň trošku diskrétně,miminko nakojí.

5. srp 2021

@agneszka88 pardon,ale..Evropa a Afrika..Jako vážně??? Ono se to miminko nakoji hůř,když na se maminka otočí zády nebo přes sebe ten šátek hodí? Pamatuji si,že známá na návštěvě potřebovala nakojit ( a to bylo u rodiny vlastně) a poprosila,zda může do ložnice,aby měly obě s malou klid na kojení. Prostě kojení ano,ale s ohledem. I to miminko ocení klid...stačí fakt šátek nebo se otočit .

5. srp 2021

@ilonne @ee.liska @hermanka88 Chápu, že když k tomu přistupujete rozumně a nikdy jste v té situaci nebyly, tak se vám to zdá nepravděpodobné - ale ano, opravdu jsou lidé, kterým vadí i zcela diskrétní a nenápadné kojení. Když není vidět bradavka ani holá kůže, ale oni prostě vědí, že tam někde ta odhalená bradavka je. Je takových lidí naštěstí málo, ale o to jsou hlučnější, krutější - a odesílání kojit na toaletu je opradvu to nejmenší. Byla jsem svědkem toho, jak paní kojila miminko v nosítku, nebylo vidět opravdu nic, ale jedna starší paní kolem ní několik minut obcházela, pak přišla a rukou odtáhla okraj nosítka, aby té ženě viděla na tělo - a když si potvrdila, že miminko je přisáté k prsu, spustila proud takových vulgarit, až ji i přítomní muži s červení ve tvářích okřikovali. To, o čem autorka děje, jí sice neděláte vy, ale stává se to.

5. srp 2021

@rebe Tohle si vůbec nedovedu představit!
S tím, že by někomu vadilo i diskrétní kojení, jsem se osobně nesetkala, ale může to být tím, že se poslední roky pohybuji hlavně v okruhu matek, kde se na kojení přece jen kouká jinak. Sama jsem kojila všechny děti, kojila jsem i na veřejnosti, ale vždy jsem se snažila o diskrétnost, aby to nikdo neviděl, protože si sama pamatuji zážitek několik let zpátky, kdy kojení na veřejnosti nebylo běžné, jedna paní v horské boudě u oběda vytáhal a krmila, a mně to tehdy taky nebylo úplně příjemné. Jednak je to asi dané tím, že ženská prsa jsou brána jako nějaký erotický symbol (přitom svého času jse mv Ústí nad Labem vídávala pány, kteří je měli větší než já, a když bylo vedro, chodili bez, což jsem jim mohla jen závidět, že větrají 😀), a pak tím, že dřív maminky s malými dětmi tolik ven nechodily. Nepamatuji si, že by mi máma kdy vyprávěla, že s námi jako s kojenci vyrážela na několika hodinové obědy do restaurací, večeře či jinam do společnosti. Doma je dnes taková, že maminky, pokud o to samy nestojí, nemusí nutně sedět doma na zadečku a čekat, až jim děti odrostou, dnes už je hodně možností, co se dá podniknout i s dětmi, včetně reakce restaurací, které zřizují přebalovací koutky apod. (což nutně znamená, že jsou zvány i rodiny s dětmi 😉). Ale je fakt, že kojení vyvolává silné vášně, vzpomeňme na tu paní vykázanou z banky, protože tam kojila... Zvláštní. Snad to bude trvat už jen pár let a společnost se s kojením na veřejnosti nějak srovná 🙂.

5. srp 2021

Kojim na verejnosti, kdyz je to potreba, zakreju nas plenou a nikdy se mi nestalo, ze by me nekdo kritizoval. Nechapu, jak se nekomu muze zvedat zaludek z toho, ze zena koji sve miminko.

5. srp 2021

Hele ale o několika hodinovém vysedávání jsem taky nic nepsala. Popíšu tu situaci konkrétně. Malému byl čerstvě měsíc, byl prosinec a kamarádky mne večer pozvaly na víno (v mém případě čaj). Malej byl zlatej, vždy se nakojil a pak spal 2 hodiny, tak jsem si řekla proč ne. Nakojila jsem, dala do kočárku a šla. Jenže a udělal mi to poprvé, vstal už za 10 minut, snažila jsem se ho rozptylovat i dudlík jsem měla ale nic nezabralo. Mohla jsem tlačit ječící kočár domu, nebo nakojit. A musela jsem kojit na toaletě, protože venku zima a v restauraci jsem nesměla. Byla jsem tam celkem hodinu a 20 minut.
S mou první dcerou 8 měsíců. Jela jsem na plavání. Doma jsem nakojila, dala do šátku a šup na autobus. Jenže se stala dopravní nehoda a my uvízli v přeplněném autobusu asi na hodinu. Byly jsme dost nabalené, ta trasa měla zabrat cca 3 minuty, malé bylo vedro, měla žízeň, cítila mlíko a vztekala se a nic nepomáhalo. Po 5 minutách řevu jsem jí decentně nakojila v šátku. Nosím trika s průstřihem, nic nebylo vidět. Ale stejně vedle mě paní: No to snad ne tohleto! A začala se prodírat davem, co nejdál ode mě.
Hele jako... mě to taky není příjemný, nechci lidi kolem mě omezovat, ale s odstupem vnímám, že okolí omezuje mě. Mám za sebou sexuální zneužívání v 5-12 letech, já se opravdu nikde nevystavuju. Vůbec je pro mě výhra, že zvládám kojit. A dělat to veřejně je mi krajně nepříjemné. Ale když je to potřeba, prostě nerozumím té obrovské averzi. Jsou jiný věci, co mi fakt vadí a přijdou odporný. Jako třeba, když někdo při jídle moc mlaská, furt si ale uvědomuju, že je to můj problém a omezování mojí svobody to fakt neni.

5. srp 2021

@agneszka88 tak to je mazec ale, s tim autobusem. A v restauraci bych normalne nakojila, na zachod bych nesla. S pani v autobuse bych byla rychle hotova, aby mi nekdo zakazoval nakrmit hladove dite, to snad ne

5. srp 2021

@jolana24 já teda v čekárně taky kojila novorozence s prsy velikosti G. A neotáčela jsem se, bo jsem měla dvě další děti, na které potrebuji vidět. Jestli kvůli mě bylo někomu špatně? Naštěstí to není můj problém.

5. srp 2021

Syn má za chvilku dva roky, takže kojení už si necháváme na doma (i mně by přišlo divné, kdyby v restauraci zapíjel řízek mlíkem), ale tak do toho roku jsem kojila kdykoli a kdekoli. Popravdě jsem se netrápila ani s nějakým větším zahalováním. Díky bohu jsem se nikdy nesetkala s jediným kritickým pohledem 👏🏻.

5. srp 2021

@aguu a vidíš to je právě to,otočit se tak aby nešlo nic vidět jde vždy ale pak se najdou takové které najdou tisíc vymluv a proč oni by se měly schovávat že protože ony sou kojící matky a jsou asi nejvíc

5. srp 2021

@bara88 jestli máš jako výmluvu, že potřebuju vidět na dítě, tak prosím. Jak říkám, naštěstí to není můj problém. A teda myslím si, že v čekárně na sono kyčlí se dá kojící matka očekávat.

5. srp 2021

@aguu naštěstí sem tě neviděla tak ani já s tím nemám problém 🙂

5. srp 2021

@agneszka88 můžu se prosím zeptat, proč jsi v té restauraci u stolu nesměla nakojit, chtěl to po tobě personál restaurace nebo měli jen lidé okolo hloupé řeči? Sama jsem se s tím nesetkala, kojila jsem syny v restauraci, kavárně, na lavičce na hřišti - pod šátkem, snažila jsem se decentně, ale kojila a nikdy nebyl problém 🤷‍♀️
@rebe tak to je dobrej hardcore, tohle zase nejde do hlavy mě: Kde cizí lidé berou tu drzost vzlézt jinému člověku do osobního prostoru a to opravneni si ve své hlavě udělí tím, že dotyčná má malé dítě? Stalo se mi jednou, ve výtahu, že mi cizí seniorka strčila hlavu až pod boudu kočárku, malému bylo 14 dní 🤦‍♀️ Sáhnout mi na nositko, tak mi asi reflexivně vyletí ruka 😯

5. srp 2021

@bara88 Tak tohle snad není nutný ne? Já mám taky k malýmu ještě 2 roční a 4 roční dceru a potřebuju na ně vidět, jako prostě nenechám je bez dozoru někde v nemocnici. To je zase postavit dobro jednoho hnidopicha nad dobro vlastních dětí. Vám to přijde v pořádku?

5. srp 2021

@arianne Řeči lidí kolem.

5. srp 2021

@agneszka88 hele nemíním se nějak hádat,podle mě to vždy jde nějak udělat však snad ty děcka nelítají po čekárně ne ale sedí takže nevidím problém si sednout nějak bokem at prsa nevystavuji všem

5. srp 2021

@penelopaw Naše mámy jsou přesně ta jediná generace v dějinách, která byla vystavena protikojícímu nátlaku a extrémní propagaci umělého mléka jako lepšího a zdravějšího. Kdykoli dřív bylo naopak naprosto normální, že ženy chodily s dětmi všude (však taky nebyla roky dlouhá mateřská a dovolená, musely s děckem do práce a na pole) a kojilo se úplně všude, klidně ve frontě v obchodě nebo v tramvaji, dobové fotky to dokládají. Když má žena jedno dítě nebo miminko s dvouletým batoletem, může se jí zdát, že kojit na veřejnosti je zbytečné, že to jde udělat jinak. Ale jsou i jiné modely, žena má miminko a k němu třeba tříleťáka, osmileťáka a desetileťáka – takovým dětem už opravdu nechceš říct bohužel, kamarádi, maminka teď s vámi rok nepůjde ven na déle než hodinu a půl, aby byla do dalšího kojení zpátky doma. Spousta žen se do takové situace dostane jednorázově, jako výše popisuje autorka úvodního příspěvku. A ani ta diskrétnost nejde vždy perfektně, stačí, aby byla možnost usednout ke kojení až ve chvíli, kdy už miminko opravdu pláče, a pak se nepřisaje hned, ale vzteká se, tluče kolem sebe ručičkama a odpojuje se, takže bradavku nelze perfektně ukrýt. Taky není v restauraci vždycky volný stůl u zdi, taky v autobuse není vždycky místo až vzadu, taky venku může mrznout a pršet, takže si nejde sednout na lavičku v parku... Osobně jsem se fakt nikdy nesetkala s nikým, kdo by říkal Jen ať kukají na moje prsa, já jim je ráda ukážu, však jsem kojící matka - všem, které znám, je to nepříjemné a rozhodně si to nijak neužívají. Ale když máš prostě na výběr buď nakojit zoufalé, plačící, bezmocné miminko, nebo brát ohlady na okolí, které prostě může na tu chvilku sklopit zrak... Jsme mámy.

5. srp 2021

@bara88 Bara88: Nemíním se hádat.
Vtip roku 😀

5. srp 2021

@rebe souhlasím. V ideálních situacích se kde schovat, odvrátit, načasovat. Ale jak všechny víme, život je pestrý a občas nám připraví zapeklité situace.
Mě už je to sumak, moji třetí přísavku už kojim jen na spaní. A když vidím kojící maminku, pokud si ji všimnu, tak se na ni usmeju a jdu dál. Žádný stres.

5. srp 2021

@bara88 já nechápu jednu věc, proč by se měla otáčet kojící matka, proč by si kojící matka měla hledat místo někde v koutě apod...? Pro ní to je mnohem náročnější, zvlášť když má víc dětí, než pro lidi okolo, kteří mohou jednoduše odvrátit zrak a nevšímat si toho. Pokud se pohled na kojící ženu někomu příčí, ale zároveň na ní není schopný přestat čumět tak pak to je jeho problém, ne její. 😉

5. srp 2021

@agneszka88 naprosto s tebou (a mnohými dalšími) souhlasím. Možná jsem naivní, ale upřímně mě překvapuje tolik odsuzování zrovna na webu pro maminky, to bych čekala spíše v diskuzi na idnesu nebo tak..
Když vynecháme extrémy, tak mi přijde naprosto přirozené miminko nakojit, když má hlad, ať už je to kdekoliv (konec konců ne všechna mimča fungují na režimu, aby si to člověk mohl naplánovat). Samozřejmě v rámci možností se člověk pootočí, "omluví" se ostatním. Ale také ne vždycky to jde a upřímně, stejně tak se ti ostatní klidně mohou koukat někam jinam, nikdo je nenutí sledovat to v přímém přenosu. A že někdo na chvíli (než odvrátí zrak) zahlédne prso, no bože 🤦 stejně tak se mu to může stát v sauně/ve sprchách/na pláži atd a taky se z toho nikdo nehroutí. Je smutné, kolik maminek se pak kvůli těmhle komentářům cítí špatně, schovává se na záchodě, nikam nechodí.. a vlastně je i trochu smutné, že se automaticky čeká od oné maminky, že se bude schovávat, když se kolikrát prostě mohou otočit ti ostatní (jasné, ne vždycky a všude). Když jsou u nás nějací kamarádi a já kojim, tak je zcela automatické, že ten kdo chce, tak se se mnou baví čelem a komu to vadí, tak se pootočí (samozřejmě je upozorním k čemu se schyluje). A navíc, někdy chce být maminka nenápadná, ale třeba to nejde - mně třeba kojení ze začátku moc nešlo a byla jsem neohrabaná, ve 3m nastal bojkot kojení a malý se různě odpojoval a stěžoval si, pak zase začal koukat kde co lítá a komentovat to.. stejně tak si umím představit, že po několika probdělých nocích a pořvaných dnech to dítě v té čekárně prostě nakojím a je mi úplně jedno co kdo vidí, hlavně že zase nezačne řvát.. atd atd, těch možností je spousta, nikdo o té mamince nic neví, ale každý hned soudí..
A jen tak pro odlehčení - tuhle jsme byli na výletě a mládě (1rok) potřebovalo nakojit, nebylo moc kam se schovat. Tak jsem seděla na lavičce u cesty a pokaždé, když kolem někdo šel nebo jel na kole, tak se syn otočil (čili mě celou odhalil) a ještě zařval "hele" (takže naprosto každý se automaticky otočil a podíval se na mě).. toliko ke snaze být nenápadná 😁

5. srp 2021

Mám jen jednu poznámku: je rozdíl, když se kojí kojenec (dítě do roku, hlavně do těch 6m) nebo 3 lety dítě chodící do školky, mluvící a co jí všechno. V prvním případě naprosto chápu, že se kojí kdekoliv a kdykoliv (ale i v takovém případě se to dá udělat diskrétně!). V druhém případě by kojení mělo být opravdu výhradně domácí záležitostí mezi maminkou a dítětem.
Jinak nikdy nepochopím, že kojící matky ze sebe dělají hogo fogo,. fotí se u toho, vystavují to na internetech a mají potřebu poučovat všechny okolo, že kojení je nejsuprovejsi věc ever a jejich dítě nikdy nebude nemocné a bude chytřejší, než ty chudinky na UM.

5. srp 2021

@me_druhe_ja moje řeč 👏

5. srp 2021

@me_druhe_ja Omyl. Kojení je pro mě nejsuprovější věc ever a moje dítě je díky němu zdravější, chytřejší, šťastnější a spokojenější, než by bylo bez něj. Ovšem ani na pikosekundu nepochybuju o tom, že maminky, které nekojí, se stejným úsilím a láskou jako já dělají vše pro to, aby jejich dítě zažívalo nejsuprovější věci ever a bylo zdravější, chytřejší, šťastnější a spokojenější, než by bylo bez jejich péče a lásky. Neznám jedinou normální kojící maminku, která by si myslela, že z ní kojení dělá lepší mámu nebo že krmení z lahvičky dělá z dítěte chudinku.
Posouzení toho, kdy, kde a za jakých okolností konkrétní dítě potřebuje nakojit, náleží jen a výhradně matce daného dítěte. Nezbývá ti, než to přijmout, protože změnit to rozhodně nemůžeš.

5. srp 2021

@aguu Chápu, že když máš další děti, musíš je hlídat. Paní tenkrát tam žádný jiný děti neměla, byla tam s partnerem, kterej sám koulel očima, když ji viděl

5. srp 2021

@rebe No to je síla. To se mi nikdy nestalo, mně spíš ten opak. Např. v čekárně u doktora. Dotyčná maminka měla pocit, že zhruba roční dítě potřebuje nutně nakojit a bylo jí úplně jedno, že se usadila mezi pány. Exhibice to byla vcelku dobrá, obzvlášť když zkoumala, z kterého prsu bude kojit a dítě neustále koukalo všude možně. Hlavně o kousek dál byla úplně prázdná další čekárna a měli by tam soukromí i klid.

5. srp 2021

@rebe A já se tolikrát setkala s odsuzováním těch, které kojit nechtěly nebo skončily s kojením do roku dítěte. Čím dál víc poslední dobou. A nedávno jsem četla komentář od paní, jejíž dítě má nadprůměrné IQ díky tomu, že bylo kojení. A ano, tyhle kojící matky si o sobě opravdu myslí, že jsou lepší. bohužel.
Jinak k tomu závěru: opravdu mi nikdo nevymluvi, že tříleté dítě se strašně urgentně musí nakojit okamžitě třeba v restauraci nebo ve frontě v bance.

Jinak já kojila/kojím obě děti, ale beru to prostě jako jídlo pro ty nejmenší. Není to nic "waaaaau, musím si to vytetovat a všem to na potkani vykladat".

5. srp 2021

@rebe Vzhledem k tomu, že jsem kojila z prsu i z lahve a první dceru i částečně UM ti můžu říct, že jsem zažila dost matek, které mě dokázaly srazit téměř až na dno. Bohužel i pár LP. A s tím, že jsem dceru kojila lahví a jen částečně, jsem se díky těmto "citlivým kojícím ženám" dokázala vyrovnat až u prvního syna, který se kojil bez problemu a díky dětské doktorce z porodnice Hořovice, která mi řekla, že zdaleka ne každé dítě je schopno se kojit a není to moje vina. A měla pravdu. U druhého syna se opakovala stejná situace jako i dcery. Jen už jsem byla poučena, klidná, zkušená a pořídila jsem si skvělou odsávačku a rok kojila lahví. A ty chytré řeči mi byly úplně jedno. A ještě jsem pak asi 50 l nastřádala MM v mrazáku.

5. srp 2021

@me_druhe_ja Opakuji - normální kojící maminka. Jistě, i mezi kojícími matkami jsou pipiny, které si myslí, že snědly všechnu moudrost světa. Tato vlastnost se vyskytuje mezi lidmi dost rovnoměrně, bez ohledu na kojení či nekojení. Já se zase setkala s toliko odsuzováním za to, že jsem dítě neodstavila a nechala to na něm. Ne že bych to musela na potkání vykládat, urgentně kojit v bance nebo si to vytetovat 😀 Ale každý to má jinak. Každou chvíli čtu, že kojení je intimní chvilka mezi matkou a miminkem, u mě to v té době byl především způsob krmení. Teď už teda zase o jídlo nejde ani náhodou...

5. srp 2021

@ilonne Jak píšu výše, kojení potenciálně zvyšuje inteligenci kojeným dětem, nikoli jejich kojícím matkám. Z osobní zkušenosti mohu říci, že tam t u mě bylo spíše naopak. Stejně tak zvyšuje citlivost směrem k dítěti, nikoli k okolí. To, že je nekdo kojící žena či dokonce laktační poradkyně, bohužel neznamená, že to bude laskavý, citlivý a empatický člověk. Mrzí mě, čím sis prošla, a ještě víc mě mrzí, že to dáváš do souvislosti s kojením, což je pro mě citové a citlivé téma. Jsem ráda, že už jsi to evidentně překnala a kojení z láhve chápeš stejně jako já - kojení z láhve JE kojení, jen je to ta pro matku náročnější varianta. A krmení UM z láhve je víceméně totéž, jen opět náročnější varianta.
Já prostě musím říct, že mě naprosto fascinuje to, jak kojení je bráno jako intimní chvilka mezi matkou dítětem, která patří výhradně do soukromí, kdežto krmení miminka z lahvičky na veřejnosti všem přijde úplně normální: přitom já vidím dvě matky ve stejné situaci, ve stejné pozici, se stejnou láskou mezi těmi dvěma, se stejně pevným obětím a stejným pocitem bezpečí, jen jedno miminko má v puse bradavku a jedno savičku lahvičky - jestli se ta bradavka nějak přehnaně neakcentuje...

5. srp 2021

Objetím, OMG, nejraději bych to kvůli těm obětem smazala 😀

5. srp 2021

@rebe 😂 v pohodě.

5. srp 2021

@jolana24 Takže kdy přesně je to kojení pro tebe nechutný? Když je to v čekárně, na zahradě by to bylo OK? Nebo když žena má jen jedno dítě, když jich má víc, už je to OK? Co přesně dělá z kojení přirozenou, přijatelnou a co nechutnou činnost? To by mě vážně zajímalo, kde je u tebe ta hranice.

@me_druhe_ja Hele, dobrá poznámka možná pro jinej článek. Tady se vůbec nejedná o 3 leté dítě, ale o miminka a tak jsou v článku jasně označovaná. A taky se tam nepíše nic o exhibici, ale o kojení, kdy není nic vidět. Pokud tohle není diskrétní, tak co? Zbytečně tu víříš vášně. Článek neobsahuje nic o focení se, vystavování se, přivolávání velkých dětí s obnaženým hrudníkem, povýšenosti kojících matek nad nekojícími.

6. srp 2021

@agneszka88 Kdy je to ok? Když si prsa dotyčný nemusim prohlížet bez toho, aniž by kojila. V tý velikosti, co ta paní měla, se to přehlídnout nedalo. A nechápu, když se někdo svlíkne, prso má venku a teprve potom se předklání, odpoutává dítě a bere si ho k sobě. To promiň, ale nechutný a trapný to bylo (i pro toho pána, co byl s ní) 🤷🏻‍♀️

6. srp 2021

@agneszka88 tak jako pokud šlo o poznámky lidí... nehla bych se od toho stolu ani párem volů. Nechápej mě špatně, nejsem žádná hrdinka, co by pěkně spatra vysvětlila cizímu člověku, že pokud mu vadí pohled na mé večeřící dítě, ať se kouká jinam nebo si na tu toaletu odejde sám. Je smutné, že je mezi lidmi pořád tolik hlupáků, kteří mají pocit, že miminko není člověk, ale jen přívěsek matky. Ale takoví si nezaslouží, aby se jim ustupovalo.
Četla jsem jednou článek o veganské restauraci, odkud vykázali maminku proto, že své dítě krmila lahví. Prý to umělé mléko ukradla telátkům a to je proti filosofii jejich podniku. Proto jsem se ptala, kdo s tebou měl problém. Kdyby to byl personál, tak si řekneš,že jsou to idioti, ale jejich podnik-jejich pravidla. Ale pokud jde o ostatní hosty... Nemají rozhodně žádný mandát k tomu, aby někoho vykazovali během jídla od stolu

6. srp 2021

Kojila jsem obě děti dlouho a nikdo nic neřešil, není to problém spíš nás samotných? Nejsem stydlivá a kojila jsem všude možně, samozřejmě s ohledem a respektem k ostatním, třeba jsem si sedla do kouta, je fakt, že styl dobrý den, kozy ven jsem nedělala, ale zároveň mě cizí prsa neřešila a kdo chce, ať se prostě nedívá.

6. srp 2021

@arianne Já tomu rozumím. A uvědomuju si, že tohle je můj zase můj problém, že to prostě nesnesu, když je na mě někdo nepříjemnej a přímo mě oslovuje, že ho obtěžuje moje chování. Řeším ten sekundární problém, že to lidi schvalují, když máma radši kojí na záchodě než nenápadně u stolu. A proto je tam to poděkování všem, které si z toho prd dělaj. Protože jen tím, že se to objevuje si lidi zase zvykají, že je to prostě normální. Já mám prostě paranoidní strach, že když už mě někdo osloví, že dělám něco špatně, že by mi taky klidně mohl rozbít pusu apod... pro mě je to prostě agresivní chování a takovému radši ustoupím dřív než se vyhrotí, i když by třeba nemuselo.

6. srp 2021

@jolana24
Mužská prsa ti taky vadí?

6. srp 2021

@agneszka88 srovnávat ženské prsa a od chlapa?fakt bavíš

6. srp 2021

@agneszka88 Pokud visí při předklonu 10cm nad zemí, tak ano 🤷🏻‍♀️

6. srp 2021

@agneszka88 Mrzí mě, že máš takovéhle zážitky ☹. Já se opravdu s nějakými hanlivými poznámkami nesetkala, a to jsem občas - ve chvílích nouze nejvyšší - musela opravdu vytáhnout celý prs a krmit bez diskrétnosti, protože jsem s sebou zrovna plenku nebo mikinu neměla. Jak tu padlo, život nás staví do různých situací... Myslím si, že za situace, kdy by mi dítě řvalo na celý autobus a já ho umlčela kojením, by to naopak ostatní pasažéři uvítali - a taky jsem v mnoha takových situacích byla, protože nemáme auto a pokud někdy jedeme na delší trasy, musíme jet vlakem / autobusem, a děti nemají (bohužel 😀) dálkové ovládání, takže přesně v intencích zákona schválnosti spustily největší řev, když kolem bylo nejvíc lidí apod.

Připadá mi, že to všechny hodně "řešíme" a "prožíváme" kvůli tomu, že role maminky je něco, co se člověk musí učit, něco nového, a i když si nastudujeme odbornou literaturu nebo vyslechneme rady "zkušenějších", pokaždé jsme konfrontovány s něčím, co nás překvapení. A hodně z nás je v té roli nejistá, chce jí dělat dobře, ale pochybuje o sobě, ať s větší či menší mírou úzkosti. V takové chvíli nás i nevinná poznámka dokáže vykolejit a spustit vodopád výčitek vůči sobě, že něco děláme zle. Jsem poměrně dost aktivní i na Emiminu a nestačím zírat, jaké diskuse se tam občas rozjedou na nějaký upřímně míněný dotaz zakladatelky, ať jde zrovna o kojení nebo jiné věci týkající se dětí.

6. srp 2021

@agneszka88 zenes to zbytečně do extrému. Běžné (decentní) kojení miminka na veřejnosti tu nikomu nevadí. Píšeme o těch exhibicionictkach, které vystrčí prsa kdekoliv a klidně i k dítěti, které ji normální pevnou stravu a nakojit se může i doma.

6. srp 2021

@jolana24 Nechci zpochybňovat tvé právo cítit se v takové situaci špatně - ale ne, nemusela sis její prsa prohlížet. Upřímně pochybuju, že ti někdo bránil sklopit pohled nebo se dívat jinam. Neexistují tak velká prsa, aby se nedalo dívat jinam nebo zavřít oči 😉

6. srp 2021

@agneszka88 Neřeš to, to ti v tvé situaci nijak nepomůže. Pohledům na odhalená ženská ňadra jsme vystaveni celkem často, v reklamě, ve filmu, na pláži, v bazénu. Traumata z toho má málokdo, ta začínají, až když ta ňadra neplní sexuální funkci, ale tu, k níž byla stvořena. A tahle traumata mají své kořeny spíš v nekojení než v kojení, a jsou moc hluboká na to, aby se jich dotyčný dokázal zbavit racionálními argumenty. Tvé kojení může jitřit něčí rány, které jsi ale ty nezpůsobila ani je nedokážeš zhojit. Je fajn být ohleduplná, ale nenech kvůli tomu zraňovat své dítě nebo sebe.

6. srp 2021

@rebe je zcela přirozené, že nedokážeme odtrhnout oči jak od přitažlivých věcí, tak od věcí, co se nám nelíbí a o to nepříjemnější je snaha se dívat jinam. A to, že jsou odhalené ženské prsa k vidění i v reklamách a podobně tak to taky není správné, jenom prostě tahle debata řeší prsa při kojení a ne prsa jinde.
Myslím, že všechny tady píšou o tom samém... Kojení je fajn, je přirozené, ale decentně, s citem a ohledem na ostatní. Jenom prostě každá to píše jinak.
Schovávat se na záchod aby mohla žena kojit je strašné a o to horší je ta pochvala "kéž by všechny matky byly tak uvědomělé a kojily na WC", chápu že to autorku rozhodilo.

6. srp 2021

@rebe Nezlob se, ale v čekárně 6x6 metrů nemáš moc kam koukat. Kdyby se otočila čelem do kouta, tak by to asi taky nebylo ok. Ano, paní se chystala kojit, ale taky nechodim s prsama venku 🤷🏻‍♀️

6. srp 2021

@jolana24 Ale jistěže máš kam jinam koukat. Čelem do toho kouta ses mohla otočit i ty. Znovu, já nepopírám, že chování té ženy bylo nestandardní ani že máš plné právo se v takové situaci cítit velmi nepříjemně. Ale prsa máme každá, každá máme od přírody daný nějaký tvar a velikost a máme velmi omezené možnosti to změnit. Ano, není úplně normální odhalovat prsa na veřejnosti lidem, kteří o to nestojí a kterým je to nepříjemné. Ale už vůbec není normální označit něčí prsa za nechutná nebo za "na zvracení". Jsou to prsa, žádný extrém nebo nechutnost 🙂

6. srp 2021

@rebe Ježiš dobrý, už nic nepíšu. Vlastní názor je problém a přitakávat ostatním nebudu 🤷🏻‍♀️

6. srp 2021

@penelopaw Tos popsala úplně přesně. Místo toho, abychom držely spolu a pomáhaly si, si ještě hážeme klacky pod nohy.

@ilonne Hele ale uvědomuješ si, že teda píšeš komentář na něco, co já ale v příspěvku vůbec neřeším? To je jako bys šla do diskuse o bezlepkovém rohlíku a začala tam vykřikovat, jaký je lepek zlo. Prostě o to tady vůbec nešlo a nejde. Tyhle argumenty jsem četla 1000x a nepotřebuju to omílat furt dokola. Takže ten extrém, co se tu nad ním pohoršuješ jste si tady ale rozjely vy. Pak se opravdu nemáme šanci pochopit.
Já napíšu, že lidem přijde super, když žena kojí na záchodě a ty mi napíšeš. Hele kojit se dá i diskrétně. Jasně, to víme všechny a s příspěvkem to souvisí jak?

6. srp 2021

@bara88 Hele pokud máš s nějakým mým výrokem problém, OK, ale měla bys napsat proč. Pokud toho nejsi schopná, tak mlč. Píšeš, že se nechceš hádat, ale pořád provokuješ nějakými poznámkami bez argumentace. Argument je ovšem základ diskuse. Nauč se je používat nebo se na diskuse vykašli. Takový troloidní poznámky opravdu nemají význam.

6. srp 2021

@agneszka88 dobrá mlčím🙂

6. srp 2021

@agneszka88 Taky raději kojím diskrétně a přijde mi to tak asi nejlepší, nemusím vidět "všechno". Ale k těm komentářům stran "kojím diskrétně a stejně mají lidi kecy" se mi vybavila situace z jiného soudku - jsem vyřídila v tramvaji telefon a potom jsem si posílala SMS-ky. A jeden starý "dědek" měl blbý poznámky, že ho to cvakání děsně ruší a štve a že jako co že v tý tramvaji posílám SMSky. Neměla jsem zapnutý zvuk, jen prostě co cvaká klávesnice mobilu. Takže fakt lidi jsou různí a někteří by měli blbý kecy i jen, že s malým dítětem "prudíš v autobuse", když máš přece sedět doma a žádný courání po venku...

A teda v restauraci bych si prostě sedla do rohu a zády a nakojila.

Stejně nejlepší co je je, že mě při čtení titulku diskuze napadlo: "Jéje, další matka, co kojí i na záchodě 🙂." Protože jaksi když mě v noci dítě vzbudí hlady, tak fakt musím na toaletu, zvláště když mi pak chce "ožužlávat" bradavku. A pokud nemá vzbudit celý barák, nezbyde než tam jít i s ním 🙂.

8. srp 2021

No tak co se tyče kojení , tak malému je úplně jedno kde jsme 😁on si jak on rika Dydy vytáhne všude MHD , při chůzi ,na toaletě 🤣a ja se jen snažím aby mě nikdo neviděl 😁ale dam mu prso kdykoliv, ať si každý rika co chce 🤷‍♀️😁

16. srp 2021

Narazila jsem na tuhle diskuzi až dnes. Část z vás píše, že by měla maminka jít kojit někam stranou, proč? Mávat kozama přes celý vlak je blbost, ale proč nekojit tam kde zrovna sedím? Muj muž řídí vlak, kde mají závěsy a za nimi je takové "diskrétní" místo kam prý maminky chodí rády kojit 😀 A prý někteří jeho kolegové, když vidím maminku, záclonky rozhrnou aby měli dobrý výhled - a pak nemá být tolik vlakových nehod 😲 Tak pozor na to dámy, kam se odeberete diskrétně do ústraní nakrmit své miminko 😉

17. zář 2021

Začni psát komentář...

Odešli