Tak a je to tady.
Léta spoření přináší ovoce, na spořicím účtu je už suma, kterou lze investovat do koupi nového auta. Ačkoliv staré auto stále ještě jezdí, přece jen je to ročník, který už nepatří mezi nejmladší. Začíná se tak pomaličku dostávat do fáze, kdy se částka za roční servis vyrovnává splátkám za nové auto. Ceny všeho strmě stoupají, proto jsem usoudila, že nemá cenu odkládat koupi nového vozu, a rozhodla jsem se jít do toho hned.
V první fázi jsem si určila, jaký vůz je pro naši rodinu vhodný. Stává se pravidlem, že s přírůstkem do rodiny se mění malá a sportovní auta svobodných mužů a žen za prostorné rodinné vozy. Má to svoji logiku a při ukládání korby od kočárku do kufru jsem svého kombíka nejednou ocenila.
Ale děti hlubokému kočárku rychle odrostly, sporťák jsem následně pohodlně složila i do krátké fabie a prioritou je pro mě nyní možnost bez problémů zaparkovat na místě u školy, kde pracuji, nebo ve městě, kam vozím dceru do hudební školy. Na mé fabii jsem si také ověřila, že cestování na tuzemskou dovolenou s menším autem není problém ani tehdy, kdy s sebou beru dvě koloběžky.
Při výběru našeho nového rodinného vozu jsem se řídila následujícími kritérii:
Motorizaci a podobné věci (případní pánové prominou) jsem u nového auta příliš neřešila, protože jsem si jistá, že všechna nová auta jezdí dobře a silné auto s dvěma dětmi nepotřebuju, jezdím bezpečně a podle předpisů (no dobře, občas to ujede, ale snažím se🙂).
Při procházení webových stránek prodejců různých značek jsem se utvrdila v tom, že pro nás bude vhodné auto označované jako městský nebo kompaktní crossover. To jsou auta, která se mi designem velmi líbí. Svými liniemi připomínají SUV, ale jsou menší a vhodnější do městského provozu. Zároveň jsou pohodlná a mají dostatečně velký kufr. Také jsem si ujasnila, že většina aut má už v základní výbavě vše, na co jsem zvyklá a co potřebuji (palubní počítač, okna v elektrice, airbagy apod.), a že si tedy nebudu připlácet za žádný nadstandard.
Na internetu mě některá auta zaujala, např. Toyota Yaris Cross, nicméně jsem zjistila, že Toyota se u nás ve Znojmě neprodává a jezdit do servisu do Brna či Jihlavy určitě nechci. Výběr jsem proto zúžila na značky dostupné ve Znojmě: Hyundai, Peugeot, Renault, Volkswagen, Seat, Opel, Dacia a Škoda.
Z výběru jsem vytřídila několik modelů, které mě zaujaly designově a co nejvíce splňovaly moje kritéria. Jedná se o následující typy aut.
Hyundai Kona bylo moje favorizované auto. Už před časem jsem ji obdivovala u sousedů mých rodičů. Velmi se mi líbila a splňovala všechny moje podmínky výběru.
Bohužel jsem při návštěvě autosalonu zjistila, že se první varianta, která se mi tak líbila, už nevyrábí. Modernizovaná Kona mě naživo příliš nezaujala. Má malý a špatně řešený kufr. Zároveň se jí nedá upřít nízká spotřeba a bohatá základní výbava.
Čekací lhůta je kolem 7 měsíců a cena začíná na 409 990 Kč.
Technické údaje
Celková délka | 420 cm |
---|---|
Celková šířka | 180 cm |
Celková výška | 155 cm |
Rozvor | 260 cm |
Objem kufru | 374 l |
Kombinovaná spotřeba | 5,2 l |
Foto-zdroj: Hyundai.com
Hyundai Kona je moderní auto s řadou bezpečnostních funkcí a zvýšeným podvozkem. Jde o městský crossover, kde je obvyklý pohon dvou kol. Kona je ale také k dostání ve verzi s pohonem všech kol, což v této kategorii není vůbec obvyklé. Orientuje se především na městskou klientelu, která má ráda styl, dobrou výbavu a vyšší posezení za volantem.
Hyundai Bayon patří k nejnovějším vozům automobilky Hyundai, které spadají do sekce kompaktních SUV. Na fotkách moc nevynikne, ale v reálu zaujme okamžitě.
Už v základu nabízí slušnou výbavu zaměřenou na bezpečnost. Nemile mě překvapilo, že v základní výbavě není rádio, a je proto nutné si připlatit za balíček, který rádio a jiné prvky obsahuje. Nicméně i s příplatkem za Comfort Club by nové auto vyšlo na 379 900 Kč, což je podle mého názoru nejlepší poměr ceny a kvality.
Aktuální čekací lhůta na nový vůz je 8–9 měsíců. Výhodou jsou střešní lišty, na které lze v případě potřeby připevnit střešní autobox.
Technické údaje
Celková délka | 418 cm |
---|---|
Celková šířka | 177,5 cm |
Celková výška | 149 cm |
Rozvor | 258 cm |
Objem kufru | 411 l |
Kombinovaná spotřeba | 5,5 l |
Foto-zdroj: Hyundai.com
Hyundai Bayon patří k nejnovějším vozům automobilky Hyundai, které patří do sekce kompaktních SUV. Svými ostrými liniemi a proporcemi zaujme na první pohled.
Protože jsem byla zprvu oslněna jeho větším a krásnějším bratrem Kadjarem, který už ale bohužel přesahuje moje finanční možnosti, neprávem jsem opomíjela toto krásné auto. Naživo je úžasné a pro ženu s dětmi naprosto ideální! Je na výběr v téměř 80 barevných kombinacích karoserie a střechy, interiér vybíráte z 15 variant.
Pozitivně hodnotím velký prostor u zadních sedaček, které jsou posuvné. Jejich posunutím dopředu můžete v případě potřeby zvýšit kapacitu kufru z běžných 404 l až na úžasných 536 l.
Cena vozu v základní výbavě je 440 000 Kč.
Technické údaje
Celková délka | 422,7 cm |
---|---|
Celková šířka | 179,7 cm |
Celková výška | 157,6 cm |
Rozvor | 263,9 cm |
Objem kufru | 404–536 l |
Kombinovaná spotřeba | 5,9 l |
Foto-zdroj: Newcarz.de
Působivá silueta, elegantní interiér a téměř 80 barevných variací pro možnost si svůj vůz plně přizpůsobit. Renault Captur splňuje všechny znaky designu městských crossoverů: má tvarované boky, přední a zadní ochranné kryty podvozku, střešní lišty, širší čelní masku, nárazník s chromovanými prvky i sportovní ambiciózní vzhled.
Peugeot 2008 mě zaujal už před třemi lety, kdy jsem o koupi nového auta začala uvažovat. Krásné auto za příjemnou cenu kolem 300 000 Kč jsem dlouho považovala za svůj sen a cíl. Teď jsem byla zvědavá na jeho následovníka, na Peugeota 2008 druhé generace.
Nemile mě ale překvapilo, kam se vyšplhala jeho cena. V základní variantě začíná na částce 505 000 Kč, a to se mi zdálo už moc. Akční cena 475 000 Kč mě také nepřesvědčila o tom, že je tomuto autu odpovídající. Navíc mi vadilo, že jsem přes polohu volantu pořádně neviděla na palubní desku. Výhodou je snad jen ta krásná oranžová barva, za kterou není třeba si připlácet.
Technické údaje
Celková délka | 430 cm |
---|---|
Celková šířka | 198,7 cm |
Celková výška | 155 cm |
Rozvor | 260,5 cm |
Objem kufru | 434 l |
Kombinovaná spotřeba | 5,4 l |
Foto-zdroj: Vidiauto.com
Peugeot 2008 je na automobilovém trhu úspěšný od roku 2013. V roce 2016 se model dočkal faceliftu, který přinesl zejména změnu v přední části. Druhá generace nejprodávanějšího malého SUV v Česku vsází na nápaditý design, velký interiér a zajímavé moderní technologie. Zvláštní výhodou konstrukce je vysoká poloha sezení.
Česká auta jsem měla vlastně téměř neustále a sloužila mi dobře. Proto jsem se podívala i na Škodu Kamiq – na auto, které se, myslím, designově docela povedlo. Je nejmenší a nejmladší z rodiny SUV/crossoverů. Nicméně po návštěvě autosalonu jsem zjistila, že základní výbava za 440 000 Kč neobsahuje to, co bych chtěla, a s příplatkem by se cena vyšplhala nad můj stanovený limit. Spolu s čekací lhůtou 12 až 14 měsíců mě to od koupě českého auta odradilo.
Technické údaje
Celková délka | 424 cm |
---|---|
Celková šířka | 179,3 cm |
Celková výška | 153 cm |
Rozvor | 264 cm |
Objem kufru | 400 l |
Kombinovaná spotřeba | 6,1 l |
Foto-zdroj: Škoda auto
Škoda Kamiq je po Karoqu a Kodiaqu nejmenší a nejmladší auto, které patří do skupiny SUV/crossoverů. S klasickým robustním SUV vzhledem, výhodou pohodlného nastupování a dostatečně prostorným kufrem je Kamiq vyhledávané české crossover auto. Je pohodlné, díky většímu rozvoru je dost místa i u zadních sedaček.
Určitě už si teď kladete otázku, který z těch vozů jsem si vybrala. Úplně ze všech nejlépe mi vycházel Hyundai Bayon. Nejlepší poměr cena-výbava-kvalita. Střešní lišty, na které jde v případě potřeby připevnit box. Auto velké tak akorát a na pohled pěkné. Vybrala jsem si tedy barvu, podepsala jsem smlouvu na něj s tím, že dodací lhůta bude v srpnu 2022. Zaplatila jsem zálohu a ještě jsem se před odchodem na chvilku posadila do modelu Hyundai Tuscon... a zasnila se, že tohle auto jednou, někdy, možná, až...
Co vám budu povídat. Doma jsem počítala, přemýšlela, nadávala jsem si, že je to moc peněz, že mi ho děti hned zašpiní, že jsem nechtěla tak drahé auto... až jsem vzala telefon, zavolala jsem, jestli je možné zrušit smlouvu na Bayon a zálohu převést na Tuscona. Bylo to možné. Takže nakonec bude naším rodinným přírůstkem Tucson za cenu 540 000 Kč.
Technické údaje
Celková délka | 450 cm |
---|---|
Celková šířka | 186,5 cm |
Celková výška | 165 cm |
Rozvor | 268 cm |
Objem kufru | 577 l |
Kombinovaná spotřeba | 6,7 l |
Foto-zdroj: Hyundai.com
Už čtvrtá generace Tucsonu vyniká prostorností, bohatou výbavou a skvělými jízdními vlastnostmi. Cílí na všechny věkové skupiny jednotlivců i rodin s aktivním stylem života.
Nakonec jsem tedy vybrala auto větší a dražší, než jsem původně zamýšlela. Vyhrálo srdce nad rozumem, což u mě nebývá zvykem, zpravidla se rozhoduju prakticky. A tohle auto se svojí velikostí nesplňovalo moji podmínku snadného parkování a cena byla také nad můj limit. Ale ten pocit, když jsem v něm seděla, ten prostor a vědomí, že s tím, jak rostou ceny aut, už bych si takové nikdy nemohla dovolit, k tomu úvěr s nulovým navýšením – to vše mě přimělo se pro něj rozhodnout a už se na něj moc těším.
Doufám, že moje recenze pro vás byla zajímavá. A v případě, že vybíráte nové auto, také přínosná. Budu moc ráda, když se pak v Centru recenzí podělíte o zkušenost, pokud už některý z těchto vozů vlastníte. Každou zkušenost odměníme srdíčkem 💙.
A jak jste vy vybírali své auto? Podle jakých kritérií? A které auto je vaším snem? Jsem zvědavá na vaše komentáře.
Marcela
Naše vybírání auta bylo šílené a dlouhé. Od prvního dne kdy jsem měla ŘP jsem jezdila audi A6 v sedanu a jezdilo se mi s nim skvěle, ale časem se nám narodili dvě děti dva roky od sebe takže byla nutnost mít velký kufr navíc naše audinka se pomalu rozpadala a tak jsme zvolili Volkswagen Touran. My jsme tedy volili ojeté automat nové bychom neměli. As manželem je náš společný sen Multivan ♥️. V te krátké verzi je Multivan stejně dlouhý jako byla naše Audi a s tou jsem zaparkovala vždycky a všude. Kolikrát jsem ani nevěřila jak jsem se tam naskladala. Pro nás je prostor priorita a Touran bylo proste nejmenší možné auto. Snad jednou koupíme to naše vysněné.
Zrovna auto vybirame, protoze do nasi stare octavie se uz fakt nevlezem.... ja uz jsem na nejaky vyber rezignovala a nechavam to plne na manzelovi, protože vse co se libilo me, nebylo dost dobre 😆😆😆
Ja vybírám auto taky. Mam teda limit aby bylo pro tri děti... Ale vzhledem k tomu, že jsem 6 let delala na kvalitě v Hyundai a kontrolovaly se tam především buckly a celkově autosadcky-pasy a vím, co za zmetky jsme MUSELI pouštět... Nikdy bych tam děti ani sebe neposadila. Se řekne Hyundai a me rozboli zaludek 😀 ja jdu do lehce zajete Octavie.
Jako ja neříkám ze je to špatná volba, věřím že se třeba vyroba posunula, ale mam fakt šílenou zkušenost, ze ani zadarmo. A to jsem defacto pořád zaměstnanec a tenkrat davali slevu snad 40% zaměstnancům 🙈
Jinak ze střední třídy jsem mela vybraného Dustera, ale tam nedam tri sedačky dozadu 😊
Autům vůbec nerozumím, rozlišuju akorát - tahle barva se mi líbí, tahle ne, ale tvoje recenze mě moc bavila číst🙂 Bydlíme na sídlišti a už několikrát nám našeho starouše někdo (asi nechtěně) ojel nebo lehce ťukl, jednou i trochu víc, samozřejmě lístky s kontaktem na toho šikulu se nedávají... To mě hrozně mrzí, protože by to naprosto zkazilo radost z nového auta. Děti se už za našeho starouše stydí, ale jezdíme málo a není u nás důvod do auta investovat víc. Každopádně moc ti nové auto přeju, snad budeš mít hodně spokojených kilometrů bez nehody a bez závad!
Před Vánocemi jsme byla ve Škodě si vybrat nové auto. Chtěla jsem Kamiqa a nakonec jsem odešla s Octavkou 🙈 Ale ta čekačka, je hrůza. Snad se podaří dříve. 🙏🏻
@kristynkal to chápu. Mám výhodu, že mi do toho nikdo nekecal 😃 jen kámoš mi řekl: proboha, jen ať to zas není preplnovanej tříválec. Vůbec netuším a je mi to sumak. Jestli tím narážel na moji fabii, tak jsem spokojená s tím jak jezdí, takže klidně znova.
@ruzovyjednorozec77 já si myslím, že toto je všude a že si člověk nevybere. Jen kdo není u zdroje, tak to neví.
@ruzovyjednorozec77 Duster se mi ani moc nelíbí a k těmto autům nemám důvěru zas já. Ale tak nějak podvědomě, v testech prý ok.
Já si teď vybírám auto také, tak jsem si s radostí přečetla celý článek. Mé priority jsou však jiné, kupuji auto jen pro sebe, jako druhé auto do rodiny. Spíše do města, krátké tratě, snadné parkování. První autosalon, který jsme navštívili byl Citroen, no a já už jiné než C3 nechci. To se mi nestává, pračku, robot, vysavač vybírám neskutečně dlouho, ale C3 jsem uviděla a byla to láska na první pohled. Hyundai jsme měli Santa Fe a spokojenost.
@78marcela ony staré Dacie staly za houno, tak si myslím, že se podvědomě tato info táhne dal. Ale ty testy vychází opravdu skvele. Samozřejmě to člověk musí hodnotit v této cenové relaci.
Jak píšeš, bude to asi všude podobné. Ikdyz v ty české a německé auta mam větší důvěru... Ale u zdroje jsem nebyla, tak nevím 😊 ať se dobře jezdí. Jen ze zvědavosti, jak dlouho budeš čekat? Me od nového auta ty cekacky odrazuji a řádění koukam po rocnich/dvouletých s téměř cistym tachometrem, alw k dispozici ihned.
Pěkný vyber 🙂 my dneska zrovna zadali požadavek na výrobu i30 family… ale dvě děti, potřebujeme rodinné auto. Tucson byl na nas už moc drahy, ale taky jsme ho měli ve výběru, nakonec jsme se rozhodovali prave mezi Tucsonem a i30 family 🙂
Ženy a ještě u toho Hyundaie, jak je to se servisem? Me právě někdo (nemam ponětí už kdo) říkal, že se tyhle auta neoplati, protože jsou sice levné, ale následující náhradní dily a servis vyjde třeba 10x dráž jak Skoda. A to ms teda v tyto směry odradilo úplně. Jinak moc děkuji za tento příspěvek, ja auto resim intenzívně pulroku a uz mi z toho houka na majak 😊🙈
@ruzovyjednorozec77 ve smlouvě mám konec června, ale říkali, že 4-6 měsíců, takže doufám v duben 😊
Ale jinak mi ta cekacka nevadí, v původním plánu jsem ho chtěla brát až koncem příští roku, až i to druhé dítě dostane rozum a přestane mi z auta dělat kůlničku na dříví. Ale když šla ta auta ta rapidně nahoru a ještě mají jít o dalších 20%, tak jsem ho raději rezervovala, protože za rok by ta cena byla úplně jinde.
To spíš až teď, jak mám vybráno, tak se už těším a chci co nejdřív.
@ruzovyjednorozec77 já pevně doufám, že servis řešit minimálně pět let nebudu, jen povinné prohlídky.
Když k nám přijdou lidí registrovat nové auto, tak většinou Tuscon, Kamiq a Duster 😉
vzhledem k našemu 13 let starému fordu a manželovi nutnosti jezdit autem do práce, jsme taky před 14 dny objednali..brali jsme typ N line, takže čekačka 6-7 měsíců, ale vzhledem k tomu, že se vše neustále zdražuje jsme již dále nechtěli čekat...
@babulinkab přesně tak
U mě jediná podmínka automat 😁😁 vše ostatní mi bylo opravdu jedno snad i kdyby bylo zelené s hvězdičkami tak ani to řešit nebudu😁
Řidičák jsem si dělala pozde a poměrně s odporem nucena okolnostmi, místem bydlení a chtěla jsem jezdit v klidu. Nyní jezdím ve třetí značce a prozatím naprosto vedla Suzuki mému srdci nejblíže. Ale druhé dítě a prosto měla poměrně malý. Teď jsme přešli na Renault jsem spokojená, jezdí se mi taky dobře kufr super prostorný, ale Suzuki byla 💙
Já dostala Tucson od manžela k Vánocům a je to naprostá bomba 😍
@ruzovyjednorozec77 ceny jsou plus minus všude stejné, myslím tím u auta stejné kategorie.
My si dali na Vánoce peugeot 2008, přesně v te oranžové barvě 🥰 už 2 měsíce s nim jezdíme a zatim jsme spokojeni maximálně 😊
Muž teď vybral sangyong tivoli grand, výborná výbava, prostor, barva tmavá třešeň. Co sedl do nového dustru, tak uvnitř malý prostor, ťukal se do stropu a to není extra vysoký. Škodovku ve stejné výbavě by zaplatil 2x tolik. Jen vzal automat. Všichni mi tvrdí, jak to bude super, ale já jsem zvyklá kvedlat.
Marci Ty umíš krásně psát ❤ A tohle je super recenze pro ženský. Normální ženský 😀 Já jsem hlavou trochu chlap, takže pro mě moc nee, já potřebuju hlavně typ motoru, obsah a tady ty údaje k výběru 😀🙈 A teda když slyším Hyundai, hned prchám - bylo to moje první auto, starší, hodne starší 😀 , dal mi ho taťka. Ale zkušenost šílená. Věřím, že vaše bude dobře sloužit 🍀
Jinak já teda do dnešního hustého provozu preferuju hlavně bezpečné a silné auto, byť taky jezdíme normálně slušně 😀 Ale ten provoz si to žádá - vyjet rychle z křižovatky, předjet a mít co nejbezpečnější vůz, když už něco.... Ať jste spokojení!
@78marcela My máme teda starší auto, ale dvoulitr, jede fakt dobře a má super deformační zóny. Tohle řeším u auta první a pak ty ostatní věci. Teda úplně první cenu, bohužel 🙈 Jednou sem jela taťkovou fábií, motor 1,2 a skoro sem brečela, když sem chtěla předjet autobus. To mě právě utvrdilo v tom, že bych vždy zvolila silnější. Ale možná ho má nějaký vadný, to nevím. Každopádně nový auto je můj materiální sen, ať dobře slouží! ❤
@78marcela Marcelko, měla jsem 3 požadavky: na prvním místě bezpečnost. Každý den jezdím úsekem častých nehod, když čtyřikrát za rok vidíš auto koly vzhůru, nedělá to moc dobře. Letos tam byl i ošklivý smrťák. Pak jízdní vlastnosti - bydlíme na 12% kopci, který se v zimě moc neudržuje. Když jsem měla starou Oktávku, ASR se mi zapínalo pořád. A udělat hodiny s dětmi v autě taky není nic moc. Poslední požadavek byla spotřeba, jezdím takové to: ke škole, zastavíš, k obchodu, zastavíš, knihovna, zásilkovna... zastavíš. Prostě chudák motor 🙂. A jo, taky trošičku aby bylo hezké 🙂.
@tuamoti tak ono je ojeté a “ojeté”. Koupili jsme dva roky staré, jezdene výjimečně, najeto 50 tisíc a za polovinu ceny v plné výbavě. Štěstí jak blázen, měl ho ve svém vozoparku jeden podnikatel co auta střídá jak hodinky. Jen teda nechápu proč měl zrovna veliké rodinné auto, když v něm nikdy děti nevezl 🤣🙈
Moc pěkná recenze. Kdybych si kupovala auto jen pro sebe tak se mi moc líbí Cactus nebo Captur. Ale rodinné, to je jiná. Jsem namlsaná už z první generace Piccas a C4, teď máme “nové” C4 Picasso a je to paráda. Neznám auto, ve kterém by bylo více prostoru a to to není suv, ale MPV. A motorově jeden z posledních nej diesel motorů. 👍❤️
Marcelko, super čtení.
Nás také brzy čeká výběr nového vozu. Tuscon se mi taky moc líbí, ale už ho má ségra a kámoška, tak vybereme jiné 😀. Ale určitě je to dobrý výběr. Určitě se najde plno lidí, kteří řeknou Hyundai nebrat, je to myslím u každé druhé značky. Někdo ji miluje, jiný nesnáší- jak u všeho. Jakou barvu jsi vybrala? Nevím jestli jsi to někde psala nebo jsem to přehlédla🤔.
My měli s manželem za těch 18 let co jsme spolu takových aut 🙂 od škodovky 100 rv.1971 ale nikdy nové, půjčené jsme měli i luxusnejsi....ale poslední 4 roky jsem toužila hlavně po bezpečnosti, protože to co se děje na silnicích je hrůza, pořád si rozmyslím, jestli fakt tu cestu musím nutně absolvovat ( bydlíme na vsi, děti jezdí do školy do vedlejší)....takže můj sen byl Volvo xc90....manžel říkal, že jsem se zbláznila, že tolik peněz za auto nikdy nedá...No, ale v loni jsme zjistili, tak nás bude 5 🙈 tak jsme museli začít vybírat větší auto, sice nás mělo být 5, ale hodně s námi na výlety jezdí děda, takže rázem vybíráme auto pro 6 lidí s velkým kufrem....No a po 3 měsících výběru to manžel vzdal a koupil ho, protože ty naše podmínky hlavně bezpečnost (k té velikosti auta) splňovalo pouze Volvo....tak jsem ho dostala k narozeninám a že je to ke všem narozeninám až do 100let 😀 a prý nechce slyšet, že potřebujeme nové auto, prý už nikdy, jedině až se samo rozpadne 😆
Marcel, výborná recenze🙂 A dobře, že jsi dala na svůj pocit v autě, to je hrozně důležité...., pokud To jde finančně a nezatíží Tě to moc, větší auto oceníš, už kvůli pocitu... , prostoru, bezpečnosti. JInak tedy čekací doby dlouhé..... Já se u aut orientuji vždy pociťově. Mám oblíbené značky a v nich pak jedu dle pocitu, protože kvalitou jsou dobré vždy. To jsme se tak v srpnu jeli podívat do salonu na nový Lexus NX (aniž bychom ho chtěli a potřebovali, ale byli jsme pozvaní...), a výsledně mě tam oslovil nový sedan, limuzína, ale tak mohutně, že jsem se rozhodla původní sedan prodat a za týden jsme nové auto vezli domů. Zaujala mne jak barva (tentokrát jsem nešla do mé oblíbené slonové kosti v perleti, ale do titanové), tak interiér, tak jízdní vlastnosti, hybrid, spotřeba, bezpečnost.... Takže já se rozhoduji zcela nepragmaticky 😀 , musí se mi to hlavně líbit a musí se mi to dobře řídit.
Tak blahopřeju a hlavně žes ho měla hned, to je skvělý. Já ho sice chtěla až za rok, ale jak jsem teď podepsala smlouvu, tak už bych ho nejradši měla hned doma.
@leiladelly jinak bych docela ráda časem vyměnila za hybrid. Uvidím, jak se bude dařit, jestli to půjde...
A jinak, jak píšeš, ten pocit, když jsem v něm seděla... nepopsatelné.
Jee tak to je super😁, ja jsem vybírala auto rok🙈 od prosince 2019, kdy jsem svyho milacka(hroznej pekac, ale dalo se tam vse(mini dodavka) odvezla do servisu, ať mi ho zkouknou, ze bych mu doprala nějakou péči.. ze servisu mi přišla A4 závažných závad v hodnotě 3x ceny auta😳… takže si koupim ojetinu..zvykla jsem si sedět vysoko, a nalozit do kufru slona-moje základní pozadavky😁. Jal ja jsem narazila- co se tvarilo jako velký ve skutečnosti bylo auto “nafouklý” s prostorem tak na kabelku🙈, byla jsem opravdu ve všech znackach,a to se v autech vyznam, znacky taky..jen jsem si říkala hlavně ne Renaulta😂…nemusim to mít i na kapotě a hlavně Renaultu jsou proste plechovky s nic moc motorama a kvalitou.. jak jsem narazila, když při treti? Vlně najednou ojetiny vylitli na cenu novych aut😳🙈 takže v kvetnu jsem začala lezt po autosalonech,že novinka. Taky jsem měla hranici 500.000,-, kouli, vyhrivana sedačka aspoň u ridice(jezdím dalky), mega kufr.. proste problem..když už jsem nějaký auto vybrala, cekacka +/- rok, to jsem si nemohla dovolit protože moje auto bylo před smrti, a kvůli tomu jsme cely rok nejezdili skoro žádný vylety nekam dal.
Když to zkratim, v srpnu mi došla trpělivost, vzala jsem si 4dny volna, a na každý den jsem měla nějakou zkušební jízdu😁. Karoq mi přestali mezitím vyrabet a s téma priplatkama to nakonec vylezlo na sileny hodnoty🙈 dala jsem si termin do 15.zari ze se proste musím rozhodnout. V topce byl Renault Arkana( ten mě teda úplně rozsekal,má mega kufr), ford Kuga(ten mě naopak oproti předešlemu velmi zklamal jak palubovkou tak velikosti kufru), volvo xc60 které padlo- (ja jsem Volvař, ale volvo je proste uvnitr maly) mám dlouhé nohy, sedacku na max dozadu, a když sem to takhle udelala, v 90% aut si za mě nesedne ani dite🙈) honda crv hybrid, opel crosland(myslim), ten je krasnej designem, ale motor úplně na 💩 trivalec-hooooodne spatny.. plivatko na velky tezky auto.. nakonec..ač jsem nechtela, na první pohled tam nebyla laska, a bylo to o 150.000,- přes moji hranici, zvolila Hondu v hybridu.. je to bezpečný auto, má kouli, má listy na strese, motor absolutne bezkonkurenční, natož v hybridu, interier 👌🏻👌🏻 A Vím, ze tohle auto od takovyho výrobce mi těch 10let vydrzi(další můj pozadavek, protože min 10let na jiný mít nebudu😁😁🙈) jakmile jsem do nej sedla..bylo to tam.. takže jsem 15.9.21 podepsala smlouvu a 1.10.21 dostala klicky byla to predvadecka…a jsem totálně maximalne spokojena, i když to nemá vsechno co jsem chtela(to bych byla asi nejde u milionu😁)
Dost mě teda zaujalo i SSang Yong Korado..peeecka..ale spotřeba desiva, kufr teda mensi.. a čelní okno mají jak pruzor v tanku 🙈 veeelka skoda, tam bych měla “200.000” doma😁😁
Takže preju mnoho mnoho šťastných kilometru♥️
I když mám na auto v podstatě opačný nároky, tak se mi tvoje recenze líbila 🙂 manžel razí přístup, že raději jetý VW, AUDI, Mercedes než novej Hyundai, Peugeot, Renault... Pro mě jsou důležitý koně, tempomat, tažný, velkej kufr, nový auto bych chtěla ideálně 4×4, protože nám k domu vede polňačka. Auto bysme chtěli měnit do dvou let a zatím vůbec nevíme za co.
My kupovali v 5/2020. Požadavky na kufr pro slona a prostor na tři dětské autosedačky dozadu. Limit +-400k. Koupili jsme dvouletý Ford S-Max, dali nám na něj i dvouletou kompletní záruku. Ale to bylo těsně před tím, než všechno začalo brutálně zdražovat.
U nás je vybírání brnkačka. Lukáš vybere a já smím mluvit do barvy 😀
Jáááj, když je tu debata o autech, tak to se přidám. Můj tatínek auta miloval, tuto vášeń zdědil Alex, ví o autech první poslední a občas se stane, že opravuje prodávající v autosalonech 🙂 Co se týká značek, já mám ráda auta, která nejsou úplně mainstreamová. Jako první auto jsem si koupila Alfu Romeo 147, bylo to malé, krásné, moderní auto, pro single woman super. S dětmi jsem měla Subaru Outback, obrovsky spolehlivé a pohodlné auto, na vožení kočárku a vůbec všeho , co souvisí s dětmi. Subaru Legacy sedan už byl pro fázi větších dětí, pak před deseti lety přišel hybrid Lexus se 380 koňmi, to byla velká paráda, pak vyšlo na trh Maserati Levante, to se mi strašně moc líbilo esteticky, Italové design prostě umí , a pod kapotou to má motor Ferrari. A japonská limuzína, upgrade Lexusu, to je jistota, kvalita, bezpečí , pohodlí i krásný designe plus spotřeba 3.9 litru na 100 km u velkého auta je bezkonkurenčně nízká 🙂
@leiladelly tak ten je👍🏻👍🏻👍🏻💓
@78marcela Mně se zalíbil na první dobrou. Exteriér, interiér, jede úplně potichu....
@leiladelly a ta spotřeba, to je fakt bomba.
@78marcela Je, u tak velkého auta... vylepšili baterku, i předtím jsme měli hybrid, také byl super, ale spotřeba byla větší než tady.
@78marcela a toto je ma laska made in Italy, Maserati s motorem Ferrari
@leiladelly taky krásné..a opravdu netradiční.
Nebýt finančně omezena, jdu do Audi Q2
@78marcela ma krasne detaily
@78marcela Q2 je krásné, věřím, že si ho jednou koupíš...
@leiladelly jsi milá... Ale určitě nekoupím, ve školství nikdy takové peníze mít nebudu.
Naštěstí mě to nijak netrápí, jsem maximálně spokojená i s tucsonem a audina zůstane v kolonce nesplnitelných snů 😀
(I když..tam jsem měla zařazeného i Tucsona, takže člověk nikdy neví..třeba vyhraju ve sportce, až si někdy vsadím😃)
@78marcela Právě, jak píšeš... Nikdy nevíš. Co Tě tu sleduji, tak jsi dosáhla strašně moc a já nevidím u Tebe vyloučeno, že dosáhneš na Q2... či něco dalšího. Není to nutnost a jasně, že člověk se spokojí klidně s něčím menším, ale může se stát, že dosáhne i dál.... Já si třeba nikdy nemyslela, že dosáhnu na to Maserati, koukla jsem na něj, když vyšlo na trh, řekla jsem si , nádhera a nazdar... A pak byla dobrá konstelace okolností a bylo to.
JInak, ve čtvrtek se náš sešlo pět rodin ve Znojmě, jeli jsme do hotelu na wellness, holky otevřely téma Termomixu, tak jsem jim přidala informace od Tebe 🙂
@leiladelly já si říkala, kde asi na jižní Moravě jsi, když jsem četla tvoji zprávu. Mohli jste přijít na ukázku Thermomixu😀 v kterém hotelu jste byli?
Jinak děkuji. A bez falešné skromnosti, jsem na sebe docela hrdá. Když srovnám samu sebe před pěti lety a dnes, tak je to vážně rozdíl.
Ale sama na sobě cítím, jak jsem unavená. Práce ředitelky je náročnější než jsem si myslela. Navíc k tomu jesle a různé další drobné aktivity. V červnu mi končí jesle a s příjmem výrazně klesnu. Ale potřebuju odpočinek a mít jen jednu práci. Už se na to těším.
@78marcela Napíši Ti zprávu 🙂
@78marcela JInak teď na konci vidím Tvou otázku, které auto bylo mým snem. Od první chvíle, co jsem ho viděla, tak Maserati Levante. Strašně moc mne zaujala jeho elegance, šarm, nádherné interiérové vybavení od návrháře Emilio Zegni, tvary, které prostě jiné automobilky moc neumí. Jenže jsem si říkala, že je to mimo mou sféru, jako novinka tehdy šíleně drahé (a drahé stále, tato auta neklesají...), že jedině kdyby se někdy šiklo nějak líp, no, na kdyby se nehraje... A pak jsem měla štěstí, ono se šiklo. Jinak já si nedávám parametry, nesrovnávám, mám vybrané značky, které mám ráda , a v nich se orientuji a moc dalšího nezkoumám, já třeba nemusím mainstreamová auta, takže uznávám, že Mercedes, Audi, BMW jsou určitě dobré značky, ale mě nechytají za srdce.
JInak, obecně , "držák" jsou japonská auta, měla jsem dvě Subaru, dva Lexusy, ta auta neměla nikdy jedinou poruchu, takže po této stránce Japonci. Díky za toto téma, auta byla v naší rodině vášní a jsou vášní stále 🙂 Není to jen spotřební věc .
Začni psát komentář...
Marcel, já se z tebe pos.ru!!ty prostě umíš i auta popsat tak,že tomu rozumí i ženská jako ja😂...ženská,kterou auta vůbec nezajímají a rozeznava je jen podle barvy,značky jdou úplně mimo mě. A stejně mě tvůj článek bavil a klidně bych si auto vybrala podle nej😂😂
Ať se vám dobře jezdí 🍀🍀