Dobrý den,
řešíme problém. V lednu tohoto roku jsme pořídili v bazaru auto za nemalé peníze. Na voze se objevila vada, dali jsme auto k reklamaci - ta byla uznána, opraveno. Objevilo se to podruhé, opět uznáno a opraveno. Nyní je se stejnou vadou na reklamaci potřetí.
Jaké máme možnosti?
Jak vrátit vůz prodejci?
V bazaru jsme tuto možnost nadhodili, protože vůz má očividně závažnější problém s motorem, který se pořád opakuje a je to jako časovaná bomba, ale v bazaru to auto pouze přijali na reklamaci opět se stejnou vadou a tím to zhaslo.
Máme nárok na vrácení celé částky, kterou jsme za auto uhradili?
Nevíme, jak se bránit. Doma mám veškerou dokumentaci k vozu i 2 reklamační protokoly, na kterých je reklamace uznána, třetí se momentálně vyřizuje.
Děkujeme za pomoc.
Dobrý den,
právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy z důvodu opětovného výskytu vady můžete uplatnit při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla. Do reklamačního protokolu je však bezpodmínečně nutné uvést, že si přejete reklamaci vyřešit tímto způsobem. Jelikož jste již auto na opravu dovezli a vybrali jste si způsob opravit, nyní právo na odstoupení nemáte.
V případě, že se vada vyskytne opět, vzniká Vám právo na odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva zrušuje od počátku a strany mají povinnost vrátit si všechno, co si plnili. To znamená, že prodávající by Vám měl vrátit celou kupní cenu.
V případě zájmu o právní poradenství nebo zastoupení u soudu mě klidně kontaktujte.
JUDr. Renáta Smetana
Smetanovo náměstí 979/2, Ostrava
mail: info@advokatkaostrava.cz
web: www.advokatkaostrava.cz
tel.č.: 603 33 33 44