pro aktivní rozvoj řeči doporučuji využívat rytmických básniček doprovázených pohybem (kolo-kolo mlýnský) a používat otázky typu: Kdo tam je? Kočka. Jaká kočka? Hnědá. Co dělá kočka? Pije. Co pije kočka? Mlíčko? Atd.
Popřípadě si nakreslete obrázky, které budete se synem skládat a doprovázet slovy. Každý obrázek symbolizuje jedno slovo. Například na prvním obrázku bude kočka, na druhém obrázku je stejná kočka, která má již před sebou misku a pije. Na dalším obrázku je nakreslená miska, kde je zvýrazněné mléko uvnitř. Větu pak skládáme se synem dohromady - Kočka pije mlíčko. Můžete mít obrázků a vět více a se synem je skládat a hledat jaké obrázky k sobě patří.
Nezapomínejte také na dechová a artikulační cvičení, která jsou pro řeč nesmírně důležitá.
Dobrý den,
pro aktivní rozvoj řeči doporučuji využívat rytmických básniček doprovázených pohybem (kolo-kolo mlýnský) a používat otázky typu: Kdo tam je? Kočka. Jaká kočka? Hnědá. Co dělá kočka? Pije. Co pije kočka? Mlíčko? Atd.
Popřípadě si nakreslete obrázky, které budete se synem skládat a doprovázet slovy. Každý obrázek symbolizuje jedno slovo. Například na prvním obrázku bude kočka, na druhém obrázku je stejná kočka, která má již před sebou misku a pije. Na dalším obrázku je nakreslená miska, kde je zvýrazněné mléko uvnitř. Větu pak skládáme se synem dohromady - Kočka pije mlíčko. Můžete mít obrázků a vět více a se synem je skládat a hledat jaké obrázky k sobě patří.
Nezapomínejte také na dechová a artikulační cvičení, která jsou pro řeč nesmírně důležitá.
S pozdravem,
Dana Svozilová
Mgr. Dana Svozilová, DiS.
Web: www.logopedie-svozilova.cz
E-mail: dana@logopedie-svozilova.cz
Tel.: +420 728 433 982