Ahoj Eli,
prosím Tě o radu při výběru sportovního kočárku, který bude skladný a zároveň vhodný do terénu (což jde částečně proti sobě, vím). Požadované parametry:
- nejdelší rozměr ve složeném stavu ideálně do 75 cm (max. 80 cm)
- vnitřní prostor alespoň 32x90 cm (šířka x délka)
- přední kolečka min. 22 cm, zadní min. 25 cm, raději gelová/gumová kolečka než nafukovací, otáčení předních koleček, odpružená kolečka
- pokud možno prodloužená stříška
- ideálně do 15 tis. (max. 20 tis.)
Poohlížím se po:
- Dorjan Quick Sport: parametrům vyhovuje asi nejlépe, ale nejsem si jista kvalitou zpracování / výdrží kočárku, a taky jsem nenašla žádné video, jak se kočárek skládá - jestli je sedák zvlášť nebo se složí i s podvozkem dohromady
- Riko Nuno: parametrově taky celkem vyhovuje, ale jde opět o polskou provenienci, takže si nejsem jistá kvalitou
- Emmaljunga NXT30: parametry také vyhovují, nenašla jsem však informaci o velikosti koleček
- Britax Go Big: vadí mi jen trochu větší rozměry ve složeném stavu
- Jané Kendo: mohu soudit jen podle obrázku, nenašla jsem informaci o velikosti vnitřního prostoru a velikosti koleček
- Britax B-Motion 3: trochu mi vadí o něco užší vnitřní prostor a nafukovací kolečka
- ABC Design Salsa 4 Air: vadí mi trochu větší rozměry a opět nafukovací kolečka (což bych ale asi překousla)
Prosím o doplnění chybějících informací (pokud jsou Ti známy), případně tip na nějaký další kočárek.
Předem Ti děkuji za pomoc.
Ahoj!
Začnu s Emmaljunga NXT30,
který je podle mě - co se týče poměru skladnost - terénní výkon - odolnost - prostor - nejlepším kandidátem. "Problémem" by zde mohla být podmínka velikosti koleček. Je to menší, než požaduješ - cca 18 vepředu, 25 vzadu. Já to ale nevidím jako velký dealbreaker - totiž, nejde jen o jejich velikost, ale například i tloušťku, kvalitu, odpružení ... A u NXT je možné vybrat ze tří typů kol (a dovolím si tvrdit, že v podstatě všechny jsou dobré). Pokud však potřebuješ opravdu terén, prostě vem nebo doobjednej typ outdoor s fakt výrazným dezénem, a nevěřím, že budeš mít zásadní problém.
Britax Go Big 2 je, co se prostoru, jízdních vlastností i kol týká, perfektním. Jeho nevýhoda je opravdu vyšší váha plus velikost po složení. A pokud Ti na těchto vlastnostech záleží (časté nakládání, vození v autě) - bude to na Tebe moc. Na mnohé je.
Jané Kendo je velmi praktický - malý a skladný a šikovný - ale tady, ani co se velikosti kol týká (jsou menší). Ani co se prostornosti týká (sedák není největší, určitě ne 90 cm), nebudeš uspokojena.
ABC Design Salsa 4 Air je fajn ... i když trochu těžký. Jednou nevýhodou by bylo skládání samostatně konstrukce a sportovní části - ale náhodou se to dá zvládnout. Druhou je, že je obvykle prodávaný pouze v dvojkombinačním setu s korbičkou (nevím, jestli korbu potřebuješ). Kola jsou 24 a 27cm.
Britax B-Motion 3 Plus není, co se terénu a kol týká, špatnou volbou. Nemyslím si, že je uvnitř úzký - opravdu ne. I v Tvém výběru jsou užší kočárky (třeba i Jané), ale není to zásadní a není to takové kritérium, co bych tu velmi zohlednila, jelikož žádný není v tomto ohledu extrémní. U B-Motion mě nikdy nenapadlo, že by to byl úzký kočárek.
A pokud nechceš síťku v stříšce, plus by Ti vyhovovalo i polohování nožiček, prostě koukni na jeho vyšší, pluskovou verzi B-Motion 3 Plus.
Kromě něj bych zvážila i skvělý Baby Jogger City Elite.
Dorjan Quick Sport je možností, ale kvalita ze všech zmíněných zde, mi přijde nejnižší. Já osobně bych si ho, popravdě, nekoupila - zejména tedy v porovnání s ostatními ve výběru.
Riko Nuno by Ti v podstatě vyhověl ... ale je to značka, co měla v minulosti občas kvalitu spornou. Nejsou k němu recenze, tak těžko říct. Ale v zásobě, pokud si opravdu nevybereš nic jiného, si ho klidně nech v užším výběru.
Za mě Emmaljunga (dokonce i otočný NXT60 F) poměrově cena-výkon vyhrává ... ale je to jednoznačně velmi subjektivní.
Urči si, zda je velikost předních kol pro Tebe až tak důležitá ... rovněž cena, otáčení sedátka ... a podle toho vybereš buď menší, levnější, nebo velký "tank"😉
Přeju to najpohodlnější kočárkování,
Eli z Modrého Koníka.