Dobrý den,
předně bych chtěla poděkovat za Vaši práci a úsilí, které kočárkové poradně věnujete. Už nějaký den v řadě poradnu procházím a v odpovědích na dřívější dotazy jsem našla spoustu užitečných informací. Přesto bych chtěla poprosit o radu s mým výběrem, protože vždy, když už jsem v jiné otázce narazila na nějaký "ideální" kočárek, zjistila jsem, že má minimálně jednu chybu na kráse, která mi vadí. :D Tak třeba se ještě zázračně najde nějaký kočárek, který to má vše.
Představuji si dvojkombinaci, lehký a snadno ovladatelný kočárek (ideálně jednou rukou, v druhé mám vodítko se psem), s velkými nafukovacími koly, který zvládne lehký i náročnější terén (bláto, sníh, kořeny). Na druhou stranu bydlíme v Praze a budu s kočárkem jezdit i MHD a do města, takže by neměl mít moc velký rozpor zadních kol. Miminko se narodí koncem září, takže nutností je i prostorná korba. Sporťák otočitelný do obou směrů jízdy, ne korýtko. Dále bych chtěla brzdu (jedno, jestli ruční nebo nožní), která je snadno přístupná a na zajištění pojistky ideálně nepotřebuji moc síly/obě ruce. Další plusy by byly snadná složitelnost (jednou rukou) a ne tyč přes spodní koš. Já 168 cm, manžel 185.
Kočárky, které jsem dosud nejvíce zvažovala, jsou tyto:
TFK Mono Air (mínusy: větší váha, ruční brzda nejde snadno zajistit jednou rukou)
Moon Relaxx Edition (mínus: hůře přístupná brzda vpravo u kola, není tak jednoduše složitelný jako ReSea S) nebo Moon ReSea S (mínus: malá korbička) + u všech Moonů se mi strašně líbí kvalitní matrace
ABC Design Salsa 4 Air (mínusy: těžký, tyč přes spodní košík)
Nebráním se ale ani žádné jiné značce, cena není překážkou.
Moc děkuji za případnou odpověď,
Zuzka
Ahoj,
děkuji za milou reakci, moc mě to potěšilo! 🙂
Bohužel žádný kočárek není dokonalý, takže nezbývá nic jiného, než si udělat seznam požadavků podle priorit a u něčeho holt přimhouřit oko 🙂.
Do terénu jsou obecně nejlepší trojkolky, když k tomu přidáme požadavek na obousměrné sezení, tak se nám seznam o dost zúžil. Mně se zdá TFK Mono jako dobrá volba. Je pravda, že váží dost (15,5 kg), ale bohužel kočárky do terénu nebývají lehké. Ačkoliv působí jako tank, tak klame "tělem", jízda s ním je lehká, až jsem byla sama překvapená. Těžší hmotnost většinou zaregistruješ až u skládání kočárku do auta nebo při tlačení do kopce. I když je to trojkolka a nemá velký rozchod kol, tak je opravdu stabilní a do obtížnějšího terénu je přímo dělaný. Nespornou výhodu vidím v jeho korbě Mono Combi, která se dá předělat na obousměrný sporťák a menší dítě tak můžeš vozit čelem k sobě.
Další variantou by mohl být kočárek Bugaboo Fox 3, ke kterému by se dal na bazaru sehnat podvozek Runner. Měla bys tak kočárek do velkého terénu s obousměrnou sedačkou a zároveň lehký model (má necelé 10 kg), který projede jak terén, tak je to designovka i do města. Nevýhodou je korýtkové sezení, které z nějakého důvodu nechceš.
O korýtkovém sezení jsem se rozepsala tady v této otázce, tak si ji pročti, pokud tento typ sporťáku úplně nezatracuješ.
Kočárky Moon patří též k neméně oblíbeným. Jsou lehké, skladné a zároveň mají poměrně prostorné jak hluboké korby, tak i sporťáky. Díky dobrému odpružení a nafukovacím kolům zvládnou i horší terén, i když designově se hodí spíše do města. Oba dva modely jsou též velmi dobrou volbou. Moon Resea S Edition (2022) má sice menší hlubokou korbu, což není reálně až takový rozdíl podle mě, ale za to má nejprostornější sezení z kočárků Moon. Každý kočárek má zkrátka něco, co tomu druhému chybí. Moon Relaxx Edition má výškově nastavitelnou stříšku a rozdíl je i ve výšce rukojeti, kterou nastavíš cca o 6 cm výše. Mimo designu si jsou kočárky velmi podobné, včetně hmotnosti (cca 12 kg). Hluboké korby jsou umístěné na výškových adaptérech a nechybí u nich prodlužovací stříška s odvětráváním, kvalitní matrace značky Träumeland a větrací (panoramatické) okénko na přední straně, které napomáhá jak lepší cirkulaci vzduchu v horkých letních dnech, tak může miminko při "pasení koníků" pozorovat okolí. Sportovní sedák je obousměrný a samozřejmostí je polohovatelná opěrka nohou i zad, a to až do úplného lehu.
Abc Design Salsa 4 Air jsem měla sama ve výběru u nejmladšího syna a mimo vyšší hmotnosti mu nemám prakticky moc co vytknout. Má prostornou a odvětrávanou hlubokou korbu s prodlužovací stříškou, navíc i sportovní sedačka patří k těm větším. V nákupním košíku má tedy spojovací tyč, ale přijde mi to jako malá "vada na kráse". Tím, že kočárek nemá zadní osu kol, je spojovací tyč poměrně důležitá ohledně stability kočárku. Já osobně bych z ní udělala přednost a připevnila na ní organizér nebo nechala ušít kapsu, například na pláštěnku. Co se týče váhy, tak ta není absolutně znát u jízdy (opět jeho hmotnost pocítíš až u skládání), je velmi lehce manévrovatelný.
Upřímně mě moc už nenapadají další modely, které bych Ti doporučila, protože většina se od Tvých požadavků už dost vzdalují - buď jsou těžké (například kočárky značky Emmaljunga) nebo jim chybí obousměrný sporťák.
Tvůj výběr kočárků je jinak opravdu povedený, sama bych Ti poradila ty samé, takže ať se rozhodneš pro kterýkoliv, tak věřím, že budeš nakonec spokojená, i přes jejich drobné nedostatky. Já osobně bych šla určitě do kombinace Bugaboo Fox 3 + Bugaboo Runner nebo Abc Design Salsa 4 Air. Každopádně, pokud je priorita lehký a skladný kočárek, tak bych volila Moon, jestli to jsou jízdní vlastnosti, tak jasnou volbou bude TFK.
Držím palce při výběru a kdybys měla ještě jakýkoliv dotaz, tak mi neváhej napsat. 🙂
Přeji krásný den a pohodové kočárkování.
Katka
kočárková poradkyně Modrého koníka
Kočárkopedie
Blog: kočárkopedie