Jak postupovat při reklamaci kočárku Bugaboo Fox 2?

Zodpovězené
1. zář 2022

Ahoj,

chtěla bych se poradit ohledně reklamace kočárku Bugaboo Fox 2. Kočárek je dokonalý, ale po 3 měsících používání začal vrzat. Na prodejně doporučili vyčistit promazat, ale to nepomohlo. Následně doporučili emaily kam se obrátit s problémem na výrobce.

Máš zkušenosti jak dlouho to trvá?

Jaký postup nám doporučuješ?

Děkuji

Ahoj,

vzhledem k tomu, že píšeš o prodejně, tak předpokládám, že jsi kupovala nový kočárek v kamenné prodejně. Takový postup prodejce mě trošku zaráží, protože spíš mám zkušenost se vstřícností. Ale pokud to jinak nejde, je třeba postupovat podle Zákonů ČR.

Ty jako zákazník (kupující) sis koupila kočárek u nich na prodejně (prodávající). Oni Ti ho měli promazat, tedy provést servis. Musí s Tebou sepsat tzv. Reklamační protokol, kde uvedeš chybu. Mají pak 30 dní na vyjádření a uvedení opravy, případně výměny části zboží, celého zboží, nebo vrácení kupní ceny zboží.

Reklamační postup je:

  • Kočárek reklamuješ na prodejně, kde byl zakoupen. Jsou možnosti větších řetězců, jako jsou Intersport. Že můžeš zboží reklamovat na jakékoli pobočce.
  • Doklad potřebný k reklamaci je pokladní doklad, čili paragon.
  • Předáváš celý kočárek - pokud jsi ho koupila i s příslušenstvím, které bylo v ceně, tak předáváš i to. Je to pro případné vrácení kupní ceny zboží.


Takže krátký přehled, co je zapotřebí, aby sis nastudovala. Doporučuji vytisknout a s empatií, dobrou náladou a entuziasmem se vrátit do prodejny. Pokusit se reklamaci vyřešit ke spokojenosti a v zájmu obou stran. Ale bez povyku a hádek, ty nikomu nepomohou. Tentokrát musí jít emoce stranou, i když je to náročné.

Pokud budou stále trvat na svém, je zde ještě krajní možnost, a to obrátit se na Českou obchodní inspekci (ČOI). To je obecný orgán tržního dozoru v ochraně spotřebitele na vnitřním trhu.

Nastuduj si tyto zákony:

  • Zákon č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele a o změně zákona České národní rady o přestupcích č. 124/1993 Sb.


Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím jen na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Tím není dotčena povinnost prodávajícího podle odstavce 9.

  • Návaznost na Zákon o ochraně spotřebitele je Zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník.


V části / Odpovědnost za vady prodané věci / § 619. Ta se věnuje přesnému postupu. Jaká práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena.

Jak dlouho to bude trvat? Většinou se prodávající a kupující nakonec dohodnou. No někdy bohužel končí takové spory u ČOI nebo dokonce u Ústavního soudu ČR.

Držím Ti palce. Kdybys měla jakoukoliv další otázku, tak mi neváhej znovu napsat (s připomenutím se) do poradny. A nezapomeň odebírat kočárkovou poradnu, kočárkopedii nebo lulu_originally. Nepřijdeš tak o žádné novinky a inspirace ze světa kočárků.


Přeji Ti krásný den a příjemné kočárkování!
Vaše Ľudka
Kočárková poradkyně Modrého koníka