Hezký den,
teď jsem byla se synem na 18 měsíční prohlídce. Dost mě zklamal přístup naší doktorky. Syna pouze změřila, zvážila, poslechla a zeptala se zda chodí. Tím skončila celá prohlídka. Je to normální postup? Kdyby byl syn nějak opožděný, tak by to ani nepoznala. Už dlouho přemýšlím, že změním doktorku, ale nevím jak to běžně chodi a má vypadat? Jen podotknu, že takto vypadaly všechny naše prohlídky. Ale čekala jsem, že na té 18ti měsíční se toho bude řešit víc.
Děkuji
Dobrý den,
kromě antropometrických údajů a somatického vyšetření, se zjišťuje vývoj řeči ( batole zná asi 20 - 30 slov, některé děti je spojí do dvouslovné věty - táta pa, máma dá, tady je ), obratnost ručky ( zkouší, resp. umí se samo najíst, drží tužku a čmárá, staví kostky na sebe...), celková motorická zdatnost ( chodí samo, leze na překážky, s držením vyjde a sejde schody ), na závěr se vyplňuje dotazník M Chat R. Tyto dovednosti je velice obtížné zjišťovat v ordinaci ( batole pláče, nespolupracuje, brání se, časové důvody ), takže volím dotazníkovou metodu - dotazuji maminku, jak si dítě v jednotlivých disciplínách vede. To mi většinou stačí, nebot' dítě znám od novorozeneckého věku, i jeho dosavadní psychomotorický vývoj. Zároveň při somatickém vyšetření batole pozoruji a díky zkušenostem odhadnu, zda se děje něco mimo normu. Jestliže ano, pak se více na problém zaměřím.
V současné době existuje mnoho knih, které se věnují tématu psychomotorického vývoje dítěte od narození až do 3 let, takže můžete případně čerpat zde.
Přeji Vám krásný zbytek dne.
MUDr. Lenka Emmerová